Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin plussasin ilokseni äitienpäivänä! Oli jo kyllä koko viikon sellaiset tuntemusket, että raskaana ollaan. Mulla oli sunnuntaina jo 4pv menkat myöhässä, kun testasin, halusin säästää äitienpäiväksi, tuntui miljoona kertaa ihanammalta!

Me ollaan miehen kanssa minä 28v ja mies 30v. Meille tämä on toinen lapsi (tyttö 1/2008). Oon tytön kanssa kotona enkä varmaan tässä välissä töihin lähdekään, kun ei ole vakipaikkaa..

Mulla oli ekasta raskaudesta oksentelua 8kk. Siis ihan oikeesti alkoi rv 7 ja loppui synnytykseen. Synnytyksessäkin oksensin vielä 4 kertaa. Mies vaihtoi kaarimaljaa... :D Viime viikolla oli tästäkin jo tosi etovaa oloa. En kuitenkaan oksentanut. Maanantaita vasten yöllä tulin hirveeseen örkkä-ripulitautiin ja vasta oikeestaan nyt oon selvinnyt. Toivottavasti pikku-tiitiäinen on pitänyt lujasti kiinni tässä kovassa kyydissa, kun vesikään ei pysynyt sisällä. Nyt on miehen ja tytön vuoro. Tytöllä onneksi vaan ripuli. Nyt nukkuvat molemmat ja taidanpa kohta itsekin, jos vaikka sais jonkinlaiset unet, tulvesta yöstä kun ei potilaiden kanssa tiedä. Kamalaa oli tänäänkin koittaa itsekin puolikuntoisena heitä hoitaa... :/

Mutta siis, jos joukkoon mahtuu, niin mieluusti saattaisin kaivata "samassa veneessä olevia" ja vertaistukea ja mukavia keskusteluja:)

Plussatuulia ja tarrasukkia!

Auringonkukka

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 8.1.2010 (nettilaskurin mukaan)
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010

Noniin, nyt on taas ultraus takana. Tulin käymään kotona syömässä ja tietty kirjottamassa uudet kuulumiset teille ennenkun lähden ekaan neuvolaan :)

Eli ultrasta löytyi 4mm kokoinen hengailija jonka sykettä ei kuitenkaan vielä kuulunut. Löydös vastasi 6+1 ja heittopäiviä voi laskussa olla 2-3. Kuukautisista laskettuna nyt on 6+2. Kuulema raskauksiin erikoistuneiden yksityisten ultralaitteet SAATTAIS löytää sen sykkeenkin, mutta ei välttämättä vielä nekään. Jokatapauksessa kuulema kohdunulkoinen eikä tuulimuna ei oo nyt kyseessä ja gyne käski olla levollisin mielin. Lupa matkalle lähtemiseen siis on :) Toivottavasti se sykekin siellä alkais pian paukuttamaan!

Mukavaa päivää sekä uusille että vanhemmille palstalaisille! Ja erityisesti voimia suru-uutisten kertojille! :/

Onnea Viiriäinen! Varmasti ihana nähdä alkio, vaikka ei sydän vielä sykkinytkään. Keskenmenon saaneille - isot suruvalittelut. Elämä on ennalta-arvaamatonta. Ikävä kyllä ja onneksi!
Oma selkäkipu senkun vain jyllää, mutta ei onneksi nostamista lukuunottamatta estä normaalia elämistä.
Olo on edelleen erinomainen vaikka hormoonit selvästi hyrrää (pari finniä tullut sekä tuo selkeä turvotus keskivartalossa). Elän uskossa ja toivossa, että kaikki on hyvin, enkä varmasti tällä kertaa mene tuohon varhaisultraan.
Ensi viikolla lähden kaksin mieheni kanssa kolmen päivän&yön helalomalle mikä tietysti nostaa mielialaa entisestään. Vaikka toisaalta, suunnitelmamme hyvistä illallisista viineineen eivät nyt ainakaan viinien osalta toteudu - mutta hyvä näin :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille vanhoille ja tuleville tammimammoille
Pidetään peukkuja toisillemme

Tervetuloa kaikki uudet!

Pahoittelut keskenmenon saaneille.

Ihanaa, että Viiriäisen möntti on ihan oikea alkio! Mulla näkyi siis ihan sairaalan surkealla ultralla se lepatus. Jännittää jo hirveästi mitä näkyy ens viikolla, toivottavasti se ällöpallura on pienentyny..

Mäpä oon saanu tissit takas! Ne on taas "täynnä". Kun menivät pienen oloisiksi imetyksestä, tosin ihan hyvät ne vielä on ollu. Varmaan toisen imetyksen jälkeen on sit jo pahemmin roikkuvat. Ei oo kipeet. Ekasta tais koskee nänneihin.

Mä oon ollu tosi kiukkunen. Varmaan myös vähän stressaa taas opiskelut, ja sitten yhteisvaikutus hormoonien kans saa ihan hermokimpuksi.. Muuten on ollu hyvä olo. Illalla vähän röyhtäyttää ja kuvottaa, mutta ei oo vieläkään huono olo. Esikoisesta ei oksennus lentäny, mutta oli tosi pahat kuvotukset, eikä pystyny syömään mitään, muutaman viikon..

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Kiva kun joukko kasvaa, vaikka tosi harmi, ettei kaikki kestä mukana... Mielummin kuitenkin niin, et km tulee jo alkuun, jos on tullakseen, ei sen kestäminen ainakaan helpommaks muutu raskauden edetessä. Kiva myös lukea iloisista ultralöydöistä!

Itellä ei oo olo parissa päivässä muuttunut juuri miksikään. Vitamiineja ja foolihappoa koitan nyt muistaa syödä. Uni maistuis, neiti 8kk onki onneks alkanut nukkua yöt heräämättä tai sit herää kerran joskus 6 aikaan. Isoveli alkoi nukkua yöt vasta paaaaljon paljon myöhemmin ja nyt kun ite tosiaan tota unta tarvii, on luksusta kun saa nukuttuu!

Kukas se sanoi oksentaneensa 8kk? Huh! Ite oksensin esikoisesta viikot 7-18 yötä päivää, eikä ees vesi pysynyt sisällä. Kakkosesta taas oli vaan lievää pahoinvointia, vissiin yhden käden sormin voi laskea ne kerrat kun jouduin oksentaa. Toivottavasti sullakin on nyt helpompi raskaus :).
Vielä ei oo itelä alkanut pahoinvointi, nälkä ja jano on kyllä koko ajan. Painokin noussut jo kilon... oho! mut eiköhän se selity turvotuksella!

Jaa, mut pitää käydä nappaa tuo kuopus pois koirankipolta. Koiranpapanat on sen mielestä ihan vastustamattoman hyviä (tai sit haluu karvoihinsa kiiltoa ;) ), koira taas päivystää aina syöttötuolin vieressä, et mitä sieltä tippuis hänelle... et yya-sopimus toimii!

:) Zandraa

voih plussa et ois kertonu et sulla näky surkeallaki laitteella! nyt mä alan taas stressaamaan siitä sykkeestä! :O Ois ollu niin helpottavaa ja kivaa että ne lepatukset olis jo näkyny.
Pidän peukkuja että sun ällöpallura olis hävinny!

Kyllä mä nostan hattua kaikille teille ketkä odotatte ja hoidatte lasta samaan aikaan! Toisaalta voihan se vilinä ja vilske vähä piristääki :D Ja onpahan ainaki muuta ajattelemista.

Toivottavasti Tiitu-tiin helaloma rentouttais selkäkivunkin pois!

Mua paleltaa ja laiskottaa kokoajan. Opiskelut stressaa täälläkin ja mitää en saa tehtyä. Toivottavasti siellä matkalla vähän piristyis.

Moi taas!

Pahoittelut keskenmenoista :-( Vaikea ymmärtää ihan täysin miltä tuntuu, kun ei itse ole sitä kokenut, mutta tuntuu kyllä tosi ikävältä ihan näinkin.

Ja onnea ultratuloksista! Kunpa mäkin pääsisin pian - vielä olisi kaksi viikkoa ja niin pelottaa, että onko siellä ketään.

Mulla on ollut veto poissa ihan yleisesti pari päivää. Tänään selvisi sitten syykin: nokka vuotaa ja kolottaa. Eli ihan perusvilustuminen. Mitään lääkettä ei uskalla ottaa, mutta jospa menisi ihan kotikonsteilla ohi. Ei kai vilustuminen voi jotenkin vaikuttaa alkioon??? Siis että sekin nyt "sairastuis"?

Ai joo, ja mulla on sellaista vähän aaltomaista pahaaoloa kyllä melkein joka päivä, iltaisin ehkä enemmän. Töissä ei jaksa minuuttiakaan pidempään kuin on pakko, väsyttää edelleen tosi paljon.

Viiriäisellä rentouttavaa matkaa, ja plussalle tsemppiä siihen ällöpalluran poistumiseen :-)

Ja terkkuja tietty kaikille muillekin, pitää lähteä nyt vähän huilimaan...

Moikka Kaikille!

Ribjolle osanotot. :(

Kivasti tullut taas uusiakin ihmisiä mukaan! :) Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee loppuun asti kyytiläistensä kanssa.
Ihana lukea teidän kaikkien ultrakuulumisista (ja kohta alkavista neuvolakäynneistä), oma odotusaikakin menee paljon nopeammin, kun samalla pääsee jännittämään muiden kuulumisia. :)

(.) Pahoinvointi iski päälle ja Pahasti. Posliinimaljaa saanut käydä halailemassa ja muutenkin kuvottaa, varsinkin jääkaapin ja tiskikoneen läheisyydessä. Yöks! Viimeksihän tätä lystiä kestikin aina km:n asti, toivotttavasti tällä kertaa pääsisi hieman helpommalla ja sais sen lapsenkin vielä elävänä ulos. Auringonkukalle hatunnostot 8kk:n pahoinvoinnin kestämisestä.

Tuli tänään kirje tulevista ultra-ajoista, ensimmäinen aika on vasta juhannuksen jälkeen. Täytyy varmaan itsekin alkaa harkita varhaisultraa yksityisella, ei millään jaksaisi odottaa vielä miltein 1½kk:ta.

Aurinkoista vkl:a kaikille mammoille!

Leila ja Vilpertti rv 6+1

huonot fiilikset jatkuu. Ei mitään oireita :( Mulla on niin kurja tunne täsät raskudesta. Täytynee varata aika ultraan yksityiselle että saan mielenrauhan - oli tulos sitten mikä hyvänsä..

Ribjolle iso hali ja pahoittelut <3

Inhottavan piinaavaa. Ei pysty ees toimiin ko mieli on niin maassa.

Toivottavasti muilla sujuu!

Kyllähän tämä on jännittävää aikaa kun ei oikein vielä tiedä...
Soitin gynelleni tänään kysyäkseni sitten kuitenkin varhaisultra aikaa. että tietäis,että pieni on oikeassa paikassa.. Mutta ensimmäinen aika oli vasta 11.6. (en halua mennä muille - niin täpinöissäni en ole) ja kunnan tarjoama ultra sitten juhannusaatonaattona eli 18.6. Tätä nyt sitten jännitetään, sillä eihän kesäkuun alun neuvola vielä mitään uutta tietoa mistään anna... ihan kiva käydä jutustelemassa silti :)
Heippa taas ja nauttikaa hyvästä ruoasta

Hei kaikille!

Kurkistan varovasti haaveilupuolelta tälle odotuspuolelle. Mulla nyt rv 4+3 ja la ois menkkojen mukaan 19.1. Vielä olo on ihan epätodellinen, että voinko oikeasti olla raskaana, onko tämä mahdollista! Mukava lukea toisten kuulumisia, varsinkin kun moni on viikon tai kaksi edellä, tietää mitä saattaa ehkä olla tulossa. Vaikka ihan yksilöllisiähän oireet ovat.

Maanantaina ajattelin soitella neuvolaan ja varata alkuraskauden ultrankin. Mulla todettiin kaksiosainen kohtu ultrassa, ja vähän mietityttää että onhan alkio varmasti kiinnittynyt sellaiseen paikkaan että siellä on mahdollisuus pysyä loppuun asti. En ole vielä kertonut plussasta kenellekään, vaikka mieli on tehnytkin. Meillä on ihan pian hääpäivä tulossa, haluan kertoa miehellekin vasta silloin. Se on ihan helppoa, kun ollaan molemmat vuorotöissä eikä nähdä välttämättä edes päivittäin! Tapaan siskojanikin pian, ja ehkä kerron silloin heille. Onhan tämä niin iso ja ihana asia että tämä on pakko jakaa toisten kanssa! Olen ajatellut niin, että kerron alussa vain sellaisille, joiden haluan tietävän myös mahdollisesta keskenmenosta. Yritän olla liikaa innostumatta, en vielä kauheasti uskalla iloita :( Välillä on kyllä tullut niin pakahduttava ilon tunne, että piti töissäkin katsoa ympärilleen ettei kukaan kohta tule ihmettelemään mikä nyt niin kovasti hymyilyttää ;) Onhan tämä ihanaa! Tää vertaistuki on kyllä ihan mielettömän hyvä juttu!

Muuten, olisi kiva jos laitettaisi nimen perään viikot, kun ei kuitenkaan muista kuka on missäkin vaiheessa? Ihanaa odotusta kaikille!

terkuin Milan rv4+3

Hei taas!

Kiva, että joukko kasvaa:) Ikävää, että myös harvenee.. Tarrasukkia!!!

Täällä ei mitään uutta. Ehkä on kamalaa, mutta itse en tuon kohta 1v 4kk typykän kanssa touhutessa ehdi hirveesti tätä raskautta mietimään, toisaalta on ihan hyvä. Muistan, kuinka esikoisesta sitä tarkkaili pienintäkin nipistystä ja pelkäsi jokaista vessaan menoa... Nyt ei ehdi kuulostella koko ajan omaa kehoa.

Juu, minä se olin, joka alotti oksentamisen esikoiseta rv... (pitää tarkistaa...) rv5+4 ja loppui rv 40+1 (tyttö syntyi päivän jälkeen lasketun ajan). Muistan siitä tarkkaan tuon, koska se pahoinvointi ja oksentelu alkoi, kun oli miehen syntymäpäivä! Se oli silleen ihan kauheeta, kun aloitin just uudessa työpaikassa ja ihan minne tahansa meni (muuallakin kuin töissä), niin oli aina pakko ensin ottaa selvää, missä on vessa! Paras konsti aloittaa päivä oli laittaa merisuolaa kielen päälle! Hyvät oli eväät... Itseasiassa mulla on jo nytkin merisuolaa pieni rasia yöpöydän laatikossa. Myös gefilus-tuoremehut pelasti aamuja aina vähän. Monet kauhisteli sitä pahoinvointia, mutta itse ei jotenkin osannut kuvitella muuta, kun ei siis tiennyt "paremmasta", mutta tiesin toki, että raskaana on pahoinvointia. sitä vaan ajatteli, että se kuuluu asiaan ja että KOHTA se menee ohi... Ei mennyt... Koskaan en kuitenkaan joutunut tiputukseen, onneksi. Reilu kuukausi ennen laskettua aikaa oksensin verta ja se vähän säikäytti ja mies soittikin siitä synnärille. Ei ollut vakavaa, sanottiin, että oli ilmeisesti vaan niin rikki ruokatorvi siitä oksentamisesta, että sieltä tuli verta... Se oli aika ikävää ja kipeetä!

Soittelin maanantaina neuvolaan, en vielä saanut aikaa, mutta touko-kesäkuun vaihteeseen menee eka käynti. Varhaisultrassa kävin esikoisesta, nyt en vielä tiedä. Esikoisesta kävin muistaakseni rv 7+ ja silloin näkyi jo hyvin syke!

Oireista... Mulla kuvottaa nytkin pitkin päivää, mutta oksentaa ei ole tarvinnut (muuta kuin alkuviikon kaameassa vatsataudissa!). Lisäksi mulla pystyy usein kylmä, vaikka meillä on sisällä keskimääräistä lämpimämpää... Kaikki aina valittaa, että meillä on kuuma! Rinnat on ehkä vähän muuttuneet myös.

Mukavaa viikonloppua! Muistakaa nauttia raskaudestanne, mitä tahansa se eteen tuokaan:) Se aika on oikeesti niiiiin lyhyt! Se menee oikeesti toooosi äkkiä!

Terv, Auringonkukka

Zandra: meidän 1,5v tyttö syö vielä niitä koiran nappuloita, mutta en oo jaksanu ottaa siitä stressiä kun ei ne mitenkään vaarallisia sille enää oo.. Ja heti kun silmä välttää, koiralle ojentelee omia ruokiaan, usein tosin suuttuu sitten kun koira syö jonkun sen herkun..

Viiriäinen: Kyllä mä uskon että se syke sieltä tulee vielä, kun eihän se yleensä näy kovin aikasin. Ja hyvää matkaa!

Cayanne: Ei se tavallinen flunssa haittaa masuasukkia.

Pätkis: Toivotaan parasta, ehkä ne tunteet vaan on jostain syystä synkät..

Tervetuloa mukaan Milan! Luulisin että pääset erityistarkkailuun sen kohdun takia. Ja se helpottaa, kun pääsee useammin kurkkimaan mitä pienelle kuuluu :) Lisäähän itsesi tohon listaan!

Toivottavasti Auringonkukan ei tarviiskaan tällä kertaa oksennella!

Mulla oli eilen illalla ja tänään aamulla aika huono olo, mut ei tarvinnu oksentaa. Ja juurikin 7 viikko alkamassa ja muistaakseni 7 viikolta alko huono olo tytöstäkin.. Kohtu tuntuu tosi isolta tosta mahan päältä kun kokeilee.. En viiti käyttää vielä viikkoja kun ei oo tarkkaa tietoo niistä.. Mutta ihan ekojen joukossa olen. :) Mul on tosi hyvä fiilis nyt ja hyvä olo.

Te joilla on lapsia, aiotteko ottaa ne mukaan neuvolaan? Tuo eka käynti on aika pitkä niin en tiiä mihin tuon tytön työntäis siksi aikaa, kun se varmaan raivostuu siellä, jos vaan jutellaan ja sitä ei koko ajan joku hyysää..

Hyvää viikonloppua teille kaikille! Ja tarraliimaa!

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 8.1.2010 (nettilaskurin mukaan)
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010
Milan (esikoinen) LA 19.1.2010

Pätkis, ei oo mullakaan mitään suuria oireita. Väsymystä nyt voi olla muutenkin, samoin nälkää ja janoa... ja tissit on imetyksenki takia hassun tuntuiset, kun ne on välillä pinkeinä maidosta, välillä taas ihan tyhjinä... ja aikalailla ihmeissäni olen, et oonko oikeesti raskaana, vaik tää on jo neljäs raskaus mulle! mahakin on edelleen kipeä, samalla lailla kun alkais kuukautiset ja aina vessassa käydessä jännään, et tuleeko paperiin verta vai ei. Onneks nuo lapsoset pitää äidin ajatukset myös muissa asioissa! (Poika 4v, tyttö 8kk.)

Plussa, mulla ei tainnut edellisessä raskaudessa olla kertaakaan poika mukana. Oli päiväkodissa tai mieheni kanssa. Eipäs, ultrassa oli, vaik siellä ei nimenomaan ei olis saanut olla, mut olin silloin viel ite hoitovapaalla ja mies töissä... ei asuttu silloin Suomessa ja tukiverkot siellä oli aika olemattomat... lastenneuvolassa taas poika on ollut melkein joka kerta mukana, kun oon tyttöä käyttänyt. Yleensä on halunnut jäädä siihen odotustilaan leikkii, ollaan pidetty huoneen ovi auki, niin ollaan kuultu, jos hänelle tulis joku hätä. Eli ihan hyvin se onnistuu. Voihan sinne th:n huoneeseenki ottaa leluja mukaan! Tietty ne sisätutkimuskerrat on ehkä sellasii, mitä nyt ei välttämättä tarviis lapsen nähdä, mut jospa neuvolasta vaik löytyis siks ajaks joku täti kattoo lapsen perään?

Ens viikolla taidan soittaa neuvolaan ja varata ekan ajan :). Kunnan ultra menis kait heinäkuun ekalle tai kesäkuun vikalle viikolle. Viimeeks oli ultra vasta rv 19+3, sydänäänet kuunneltiin rv 14+ joten nyt tuntuu tosi aikaiselta tuo rv 10-12 ultra! et enköhän jaksa sinne asti odotella.

Zandraa 5+3

Jaa, minä taas täällä...
kävin tekee netissä raskauslaskurin: www.vau.fi/templates/Calculator_Period____65832.aspx - 58k -
sieltä tuli, et sydän alkais lyödä 19.5. eli parin päivän päästä! Hui, en oo ajatellut, et tää raskaus olis jo niin "pitkällä".

Yöllä tuli katottuu viisut, minkä jälkeen vauva huus pari tuntia suoraan putkeen. Vissiin nyt näitä kuuluisia "aivot ei pysty käsittelee kaikkia edellispäivän tapahtumia" huutoja, kun ei oo kipee, ei oo hampaita tulossa tai muutakaan mikä huudattais. Nukkumaan pääsin joskus kolmen jälkeen - ja seiskalta tuli esikoinen herättää. Äitiyden onnea! Nyt vaihtaa pesueelle siistit vaatteet päälle ja lastenkutsuille.

Hei vaan!

Olen pohdiskellut kanssa, että olen myös aika oireeton.. Nännit on kipeät ja rinnat pinkeet, alavatsan nippailuja ei oo pariin päivään ollu, eikä oikeestaan huonoa oloa, väsymystä on, mut se voi johtua mistä vaan, töistäkin. Tänään kun oikein mietin ja olin jo huolissani, vatsassa tuntui ihan kunnon nipistelyä ja lounaan jälkeen tuli vähäksi aikaa huono olo :) Tuli ihan toiveikas olo, jotain täällä kuitenkin tapahtuu :)

Zandraa, ihanaa! Pitääpä käydä kans nettilaskurissa, oon susta melkein viikon jäljessä, mutta viikkohan menee nopeasti! Meinasit kai malttaa odottaa ilman alkuraskausultraa? Ei varmaan ehdi miettiä niin raskautta kun on muutakin touhua ja sisarukset vaativat huomiota. Mulle vasta eka tulossa, joten ei muuta tekemistä kuin roikkua täällä ja laskeskella päiviä..

Milan huikeat rv 4+5

Tuohan olikin kiva laskuri! Näytti kaikkia muitakin päiviä kuin vaan lasketun ajan. Tuon mukaan meitin vaavbin sydän alkaa sykkiä tänään!!! :D Itse olen tähän asti käyttänyt tätä laskuria:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Antoivat kyllä ihan saman lasketun ajan.

Meillä on ollut oikein touhukas viikonloppu. Me on muutettu uuteen rakentamaamme kotiin marraskuussa. Oon viikonlopun maalaillut porraskaidelautoja. Muistan, kun odotin esikoista, kun rakennettiin tai aloteltiin sitä hommaa ja silloin piti tarkoin selvittää, voiko maalata ja tulos oli se, että hyvin ilmastoidussa tilassa voi. Oon maalannut ulkona. Lisäksi me asutaan täällä "toooosi maalla", niin meille muuttaa kesäksi pari lammasta, joille tehtiin mummojen ja pappojen avustuksella aitaus. Touhua riittää, kun pihahommatkin on ihan vaiheessa ja pikkuneiti 1v 4kk on oikein energinen pakkaus, ettävei tosiaan oo ehtinyt tunnustella taaskaan mitään masuasukin touhuja:D

Minusta vähän tuntuu nyt myös, etten mene varhaisultraan nyt ollenkaan... Esikoisesta kävin, mutta nyt oon aatellut, josko en meniskään... Saahan siellä varmuuden, että on oikeassa paikassa ja että sydän lyö, mutta mutta...

Zandra: Auts, mitkä yöunet... :/ Meilläkin tyttö herää aamuisin tosi aikaseen (klo 6-7), mutta jos saa lähellekään klo 7 nukkua, niin on jo hyvin, mutta usein siis tolla välillä on herätys. Menee kyll ävastaavasti nukkuun jo klo 19-19.30, että on ihana, kun on itsellä illasta aikaa. Tosin se mahdollisuus, että kuudelta on herätys, vaatii sen, että oon itsekin viimeistään klo 23 sängyssä ja nyt, kun väsy painaa jotenkin vähän enemmän, niin pakko mennä aikaisemmin jo. Paitsi eilen tuli kateltua viisuja, mutta vaan ne esitykset katoin.

Nyt saunaan...

Auringonkukka rv 5+4

Iltaa!

Meillä tehtiin terassia tämä viikonloppu ja tuli jopa valmis :) väsyttää.. on pitäny häärätä kaikkea..

Nyt myös ukit kyseli oonko raskaana :) Enpä kertonu vielä. Mutta eiköhän nuo tiedä jo kaikki kuitenkin.. Kivasti pullottaa tuo maha..

Huomenna aamulla neuvolaan, lähetään nyt kaikki sinne ainakin tällä ekalla kerralla. Näkee sit miten tyttö käyttäytyy siel.. Toivottavasti se täti suostuu kuuntelemaan kuuluisko sydänäänet. Se kotidoppleri ois varmaan aika kiva kun vois kuunnella niitä aina jos ahdistais onko vauvalla kaikki ok..

Nyt ei oo tullu huonoja olojankaan. Syön jotain koko ajan(n. 3h välein), ettei vaan pääse tulee huono olo. Ja on vielä toiminu..saa sit nähdä paljon lihoan tässä..Onneks ei maistu oikein muu kun terveellinen ruoka. Naamaan on tullu joku ihme paise(jättijättifinni tms). Ihanaa, ekasta iho oli parempi raskaana kun normaalisti, mut nyt jos rupee tämmösiä patteja nousemaan enemmänkin niin näytän aika hurmaavalta..

Hyviä oloja!

Mie olen päättäny olla huolehtimatta enneko toisin todistetaan. Eli kaikki hyvin toistaiseksi ;)

Meillä esikko nukahtaa 21-21.30 ja herää klo 06.20 :/ Ei voi mitään.. Herää ja nousee huhuilemaan pirteänä ja äiskänki on silloin herättävä :D Tyttö nukkuu yhdet 1.5-2h päikkärit. Ei ole kyllä äitiinsä tullu nuissa nukkumis hommissa..

Meillä on *auringonkukan* kans samat puuhat. Piha on myllätty ylös alas ja nyt sitä laitellaan kuntoon. Mie haluaisin kaks vuohta tuohon pihamaalle, mutta tääläpäin ei oikeen oo. Pitää kattoa jos meki laitettas sitten lampaita kesäksi.

Plussa: Paljon sulla on nyt viikkoja? joku 7+jotaki ? Voiko ne ees kuulua vielä noilla viikoilla? Meän neuvolatäti ei suostunu esikoiselta ees yrittään vielä viikolla 9 koska on se mahollisuus ettäm ne ei vaan vielä kuulu. Ihan hyvä ainaki noin ensisynnyttäjän kohdalla. Mieki ruinaan sitte neuvolassa että kuuntelis ko mulla on silloin jo viikkoja melkein 10ja vois ehkä kuulua. Se on vasta 11.6. Ei jaksa oottaa :D

Heippa kaikille!
Äitienpäivän aikaan tein testin (jo ennen kuin menkatkaan oli myöhässä) ja plussa pärähti testitikkuun = ). Muutama päivä myöhemmin tein vielä uuden testin, varmistukseksi ja nyt mennään sitten rv 4+6. Ikää mulla on 31 vuotta ja yksi poika on ennestään, reipas nuorimies vuosimallia 2005.
Tämän toisen tulokkaan la on 19.1.2010.

Tervetuloa mukaan, WhippedCream! Aika makea nimimerkki ;) Meillä onkin sitten samat viikot menossa, tosin luulen oviksen olleen kaksi päivää myöhemmin, sen perusteella on vasta 4+4. Miten paljon pitää olla heittoa että la muutetaan? Eikö tarvii olla kuitenkin useempi päivä kuin kaks?

Onko sulla mitään oireita? Itse tässä yritän kuulostella, ajoittaista huonoa oloa on, mutta ei sitä vielä pahoinvoinniks voi sanoa. Teen vuorotyötä, jännä nähdä miten raskaus vaikuttaa jaksamiseen! Oikeestaan vuorotyöläisellä on ihan sama onko pahoinvointia aamulla, päivällä vai yöllä.. Joka vuorokauden aikaan joutuu välillä kuitenkin olemaan töissä.

Varasin alkuraskauden ultran jo, siihen on vielä kolme viikkoa ja silloin on rv 7+6. Silloin pitäisi sykkeen jo näkyä. Lähinnä jännittää se että alkio on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Nyt vaan iloisella ja luottavaisella mielellä sinne asti. ;) Harmi jos kauheesti jännittää ja pelkää mitä voi sattua, eikä uskalla nauttia raskaudesta ollenkaan. Toivon oikein ihanaa odotusta meille kaikille!

Tervetuloa WhippedCream!

Neuvolassa käyty. No eihän se suostunu kuuntelemaan vielä niitä ääniä. En tiiä millä viikoilla ne sit varmasti kuuluu noilla neuvoloiden vehkeillä.. Ja tietysti ne laskee sillä 28kierrolla.. Huijausta. Eli nyt viikot 7+4 ja la siis 31.12 ja eikai ne sit ultran perusteella vaihda sitä kun on vaan joku 4 päivää tuo heitto varmaankin. Tai ultrahan voi tietty näyttää jotain muutaki.. Tyttö oli mukana ja melko kiltisti, olis vaan halunnu viedä näyteputket ja yritti rikkoa vaa'an..

Parin viikon päästä on veri ja pissinäytteet. Ja nt-ultra ja lääkärineuvola on molemmat 23.6.. Sinne on pitkä aika.. Mutta onneks pääsee jo pe sinne ällöpallura-ultraan.. :)

Meidän tytön ois tarkotus nukkua noin klo 22-10, mutta saattaa herätä joskus seittemältä ja sit onki huono päivä. Yhdeksältä on ihan ok herätä. Päiväunet on tasan 2h. En tajua miten jotkut kotona olevat laittaa jo seitsemältä lapset nukkumaan kun parhaimmillaanhan ne voi herätä jo viideltä sitten.. Mä arvostan omaa uniaikaa aamulla :)

Hyviä oloja kaikille!

Yhteistyössä