Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jokohan sitä uskaltautuisi tänne... nyt rv 5+1... Laskettu aika laskureitten mukaan 8.1.10, ihanaa!
Oireina on tissien arkuus nännien vierestä ja pienet mahan nippailut sekä alaselän särky ajoittain, ollut siis plussauksesta asti ja vähän ennenkin, eipä muuta.
Varhaisultraan meinasin maanantaina varaa ajan, ukko-kulta halusi ko. asiaa enemmänkin kuin mä, mutta oireiden vähyyden vuoksi haluan saada mielenrauhan ja varmistuksen, että masussa joku vuokralainen asustelee :)
Mä soitin tossa viime keskiviikkona neuvolaan ajan, ja sain sen jo ens torstaiksi (14.5.!) :O sillon mulla vasta rv 5+6...
Mut naikkonen puhelimessa selitti että on jotkut käytännöt muuttunut jne niin siks noin aikaseen... Ja eipä tuo haittaa, kivaa päästä näin aikaseen juttelee asioista. Nii ja esikoista odottelen, ihan ihanaa!
Laitan tähän vielä ton listan ja sinne itseni, sateista mutta ihanaa lauantaita kaikille! :)
Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 8.1.2010 (nettilaskurin mukaan)
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010

Pätkis ilmottautuu :D kirppu on istutettu ;) laskettuaika ois nettilaskurin mukaan 7.1 mutta laskin oletetusta oviksesta ja 13.1 taitaa olla se oikeampi. Eipä sillä - kaikki käy :P
Rouva: Joo menkka oloa on ja niin mulla tais olla esikoiseltaki. taitaa kuulua aikalailla asiaan :)
Hih! Haluttas vaan kertoa kaikille. Ehkä nyt ei vielä sentään :)
Ajattelin soitella viikolla neuvolaan ja pyyän ajan johonki rv 10 tienoolle niin vois jo kokeilla kuunnella sydänääniä. Hyvässä muistissa nuo ekat käynnit niin nyt ei oo niin hoppua:)

pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Ihanaa, Vaha ja Pätkis kun tulitte mukaan! Mahtava tää haaveilijoiden plussa-aalto!

Aikasemmin sanoin, että oma äiti tuijotteli masuani jo omituisesti, niin nyt miehen äiti oli jo kyselly mieheltä, että oonko mä raskaana! Hihi. Mies oli vaan selittäny siitä kystasta. Mä kyllä ratkean, jos joku uskaltaa multa kysyä.

Oon ihan yli-innokas, tekis mieli kaivella vauvan vaatteita ja tytölle uus sänky, että pinnis vapautuis, ja kaikkea muuta hölmöä. Voisin ehkä kerätä tytön leluista pois nuo ihan pikkuvauvan lelut ja laittaa ne johonki oottelee, muut vauvavarustelut on täysin liian aikasta. Se ois vaan niin kivaa hypistellä jotain vauvajuttuja.

Olo on hyvä ja kivuton. Iltaa kohti alkaa vähän syöminen tökkiä, mutta ei oo vielä edes kuvotusta. Mausteiset ruuat jo vähän ällöttää ja perunaa on jo alkanu tekee mieli. Tyttöä odottaessa oli kans se, et mieluiten söin jotain peruskotiruokaa, vaikka tavallisesti syön jotain tosi maustettua ja itämaista yms..

Aika menee liian hitaasti.
Hyviä oloja ja vauvaliimaa kaikille!

Äitienpäivän iltaa tulin toivottelemaan!

Olipa hauska lukea noista hormoonihöyryistä, itselläni kanssa samanlaisia oloja ollut! Ihan ihmetyttää miten voikaan olla välillä ihan käpynä kaikkeen ja kaikkiin ja kohta sitten herkistellään ;-).

Muistelin tuossa, että ekan raskauden ihan alkuviikkoina oli tosi kovia kipuja minullakin, mutta ne meni ohi. Ekan ultran neuvolalääkäri taisi tehdä 7+ viikoilla ja kaikki oli ok. Nyt samanlaisia kipuja ei ole vielä ainakaan kuulunut... Eikä muitakaan uusia oireita ole ilmaantunut.

Tosi juttu, että aika tuntuu kuluvan tosi hitaasti. Tuntuu että kuukausia sitten plussa tuli, eiks tästä voi jo kertoo kaikille?! Tosin lähimmille ollaan jo kerrottukin, ajateltiin että kerrotaan joka tapauksessa, vaikka ei hyvin menisikään...

Tarrasukkia täältäkin ja uusille tervetulotoivotus!

Moikka kaikille!

Varovaisena kurkin tänne... tänään testasin, kun menkat 3 päivää myöhässä. Oikein mitään oireita ei ole, mutta päiväpissastakin meni testi samantien plussalle, joten kait se pitäis uskoa. itellä vaan niin epätodellinen olo, kait se tästä varmistuu!
Meillä on 2 lasta ennestään, nuorempi on vasta 8kk ja ehkä siksi tää niin oudolta tuntuukin. Häntä kun "tehtiin" melkein vuosi, että tärppäs, ja nyt sit heti kun jätettiin ehkäisy pois... ei ehdi paljoa tulla ikäeroa, esikolla ja kakkosella on 3,5vuotta.
Äsken tein netissä laskurin ja sentoi LA:ksi 15.1.
Huhhuh, oon vieläkin niin ihmeissäni koko jutusta! Ihanahan tää on, toivottavasti kaikki menee hyvin :).

Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010

ja jottei mene ihan omaan napaan heti kättelyssä, niin...

mä oon molemmissa edellisissä raskauksissa joutunut siirtyy äitiyshousuihin jo tosi aikasilla viikoilla, jotain alle 10! Kakkosesta anoppi ja siskon mies sanoivat jo huomanneetkin mun "lihomisen" kun kerrotiin raskaudesta viikolla 6... turvotustahan se vielä siinä vaiheessa on, mut jos on hoikka muuten, läheiset voi huomata :). Nyt on vielä 5kg edellisiä raskauskiloja jemmassa, joten tuskin mitään suurempia muutoksia vielä vähään aikaan näkyy.

Mites muuten imettäminen raskausaikana? Mulle ihan uus juttu, saako imettää? Tyttö tosiaan vasta 8kk ja saa vielä maitoa ehkä 4-5x päivässä, lähinnä illalla ja kerran yöllä.

Juu mua pikkasen hävettää tää mun pömppö, kun eihän näillä viikoilla vielä pitäisi masun näkyä ja kun ei haluaisi koko maailman vielä tietävän...

6+0

Tervetuloa Zandraa! Mä oon kuullu monia mielipiteitä siitä imettämisestä, kysyisin neuvolasta.

Mantelisuklaa tais olla eka, joka kunnolla on päässy oksentamaan. Toivottavasti ei jatku se oksentelu.

Väsyttää, oli pakko nukkua tytön päiväunien aikaan. Ja aika vaan kulkee hitaasti..

Joko Viiriäinen lähti sinne reissuun? Jännittelen onko se möntti muuttunu jo elävämmän näköiseksi.. Toivottavasti!

Olikos teillä muilla tällä viikolla niitä varhaisultria?

Hyviä vointeja kaikille! Ja tarrasukkia :)

Ihanaa kun on uusia tulokkaita! Tervetuloa!

Täällä voidaan raskauden suhteen oikein hyvin, mutta la iski noidannuoli joka verottaa kyllä aika paljon voimia ja lasten kanssa peuhaamista... Onneksi se paranee jossain vaiheessa. Mahaa on tosi paljon ja farkut menevät kiinni vain koska löllömaha jää nappien yläpuolelle... Täytyy käyttää löysiä paitoja, muu ei ole nättiä. Tosin ei ole ollut esikon syntymän jälkeen kertaakan ;)

Muutoin tässä vain odotellaan, vielä 3vkoa neuvolaan enkä ainakaan sitä haluis duunissa mitään kertoa. Odotuksen tuskaa :) Toisaalta tahtoisin pystyä nauttimaan kauniista keväästä!

Ihanaa kun on uusia tulokkaita! Tervetuloa!

Täällä voidaan raskauden suhteen oikein hyvin, mutta la iski noidannuoli joka verottaa kyllä aika paljon voimia ja lasten kanssa peuhaamista... Onneksi se paranee jossain vaiheessa. Mahaa on tosi paljon ja farkut menevät kiinni vain koska löllömaha jää nappien yläpuolelle... Täytyy käyttää löysiä paitoja, muu ei ole nättiä. Tosin ei ole ollut esikon syntymän jälkeen kertaakan ;)

Muutoin tässä vain odotellaan, vielä 3vkoa neuvolaan enkä ainakaan sitä haluis duunissa mitään kertoa. Odotuksen tuskaa :) Toisaalta tahtoisin pystyä nauttimaan kauniista keväästä!

Kiva, että porukka senkun kasvaa - ja mahat kanssa ;-)

Mulla ei mitään ihmeempiä - väsymys on vain melkoinen. Viikonloppuna piti ottaa ihan päiväunet. Töissä alkaa sitten kolme tuntia ennen töiden loppumista kauhea taistelu haukottelua vastaan - tuntuu ettei järkikään juokse ihan tavanomaisella nopeudella :-) Siis johtuen pääasiassa tuosta väsymyksestä.

Rinnat on edelleen aika arat, paha olo tulee joskus iltaisin ja aamuisin, ja sitä miettii vaan että tuleeko oksennus vai ei mutta vielä on saanut sen tunteen katoamaan hengittämällä tosi syvään ja rauhallisesti. Ultra on vasta rv8+0 - eli 2,5 viikon kuluttua. Tosi piiiiitkä tämä odotus siihen asti - ja vähän pelottaa, että mitä jos siellä ei sitten kuulukaan mitään sydänääniä ja on vain tyhjää täynnä. Sitä kun nyt jo tietty haaveilee kaikista vauvavaatteista ja muista jutuista. Saispa kärsivällisyyttä napattua pillerimuodossa...

Tiitu-tiille pikaista paranemista noidannuoleen! Mulla ei kyllä ole tuota mantelisuklaan ongelmaa, että vatsa pömpöttäis :-) Siis on tällainen luonnollinen pömpötys ollut jo ihan parin vuoden ajan. Se hyvä puoli siinä kai sitten on, ettei painoa hirveästi pitäis tulla lisää, jos on jo pari kiloa ylimääräistä.

Tervetuloa Zandra ja hyviä oloja kaikille!

Huomenta, täälä ei oikein mitään oireita ilmaantunut lisää vieläkään, nyt mennään rv 5+4. En saanu vielä eilen varattua sitä vu:aa, mutta tänään uusi yritys. ;)
kaunista päivää kaikille meille tammimammoille!

Hmmmm..h... mulla koko ajan pelottaa että mahassa ei kukaan kasvakkaan. Ei ole yhtään raskaana oleva olo. Kiukkusuus on ainoa oire (kuukautisten pois jäämisen lisäksi) jos se nyt mikään oikea oire ees on. Pelottaa jo etukäteen ultra. Varasin kuitenki neuvolaan ajan ja se ois samana päivänä ko tytsyn 1v neuvola - 11.6. En osaa iloita raskaudesta vielä ollenkaan.

Noidan nuoli on varmasti kauhea! Isälläni ja siskollani on ollut eikä näyttäny kivalle. Pikaista paranemista Tiitu-tiille!!

Zandraa: Kyllä minun käsittääkseni saa imettää raskaanakin. Se on äiti kohtaista. Toisille imettäminen aiheuttaa voimakkaita supistuksia ja siksi ei voi imettää, mutta jos mitään sellaista ei ole niin saa jatkaa. Neuvolatädeilläkin on sitten eri mielipiteitä asiaa. toiset on ehottoman kielteisiä ja toiset ei. Itse lopettaisin kuitenki hyvissä ajoin ennen loppuraskautta koska voimavarat voi käydä vähiin. Kroppasi huolehtii ensin sisällä kasvavasta pikkuisesta sitten esikoisen maidonsaannista ja sitten vasta sinusta. Se voi olla äärimmäisen kuluttavaa. Niin ja vierotaminen raskauden loppuvaiheessa voi olla odottavalle mammalle turhan raskasta - henkisesti ja fyysisesti.
tulipas sepustus :D

Niin joo. Nyt en tiedä siten mitä viikkoja seuraisin kun neuvolassa tietenki lasketaan viikot kierron mukaan kunnes ultra toisin todistaa... ehkä mieki lasken sitten aluks niin ja vaihdan vaan sitten ko on ultra?!??!!

Plussa.. kiva että jännittelet mun apuna!
Kotomaassa vielä ollaan, lauantaina vasta lähtö. Matkakumppaneille en ajatellut mitään raskaudesta sanoa joten sekin vähän jännittää :/ Erilaista olis vaikka oman miehen kanssa matkustaa.
Asukin elonmerkeistä ei oo vielä tietoa. Torstaina uusi ultraus jolloin olen 6+2. Silloin kai jo pitäisi varmasti jotain muutakin kuin pussukka näkyä. Raskaushormonit rv5+3 (silloin myös ultrattiin pelkkä pussukka) mulla oli 6517, mikä lienee ihan hyvä. Kai se voi silti olla tuulimuna tai mikä tahansa. Tympeää tällainen vatvominen kun ei mistään mitään tiiä :(

Rouva35 mulla on aika paljonkin ja välillä melko kovana sitä menkkakipua.
Muina oireina mulla on esim tissit. Ne on ku vesi-ilmapallot, aristavat sellaiset. Etenkin iltaisin ovat melko kovan tuntuiset. Mies haluaa joka ilta ja aamu verrata miten ne muuttuu :D Heikotusolot ja hajujen aiheuttama etominen tuntuu vahvistuvan kokoajan. Tänään meinasin kaupassa oksentaa ku joku täti hais niin kuselle :/ Muuten en oo lainkaan oksennellu tai ei oo ees aamusin pahaa tehny.

Vaha.. meillä on neuvolat samana päivänä 14.5.! Käyn sitä ennen myös ultrassa. Jos sieltä ei mitään vieläkään löydy niin on kyllä vähän ankea mennä neuvolaan juttelemaan vauva-asioista :( Muuten odotan jo innolla mitä kaikkee tietoa sieltä saa. Mieskin on tulossa mukaan mikä on aika ihanaa. Otti oikein töistä vapaata :)

Mulle tuli tänään 6+0 täyteen! \o/ Juonpa teekupposen kera korvapuustin sen kunniaksi ;)

Tule Viiriäinen sitten heti kertomaan mitä siel ultrassa näkyy! Mul oli sillon 6+0(tosin väärä aika varmaan, ku mun kierto on pitempi ku 28) jotain 15 000 se hcg (tai hgc kumpi onkaan).

Tiitu-tiille pikaista paranemista!

Mä ooon aina ihmetelly miten lääkärit ja hoitajat ym tuntee jotain kun ne painelee tosta mahan päältä. Ja sit joku ilta kokeilin ite niin kohdun pystyykin tuntemaan tosi helposti. Jännää. Sellanen kovempi alue heti häppäreitten yläpuolella :) Nyt voinki siitä kivasti seurata kohdun kasvua :)

Mulla on neuvola ens maanantaina ja se palluran ultra perjantaina, tytöllä on 1,5v neuvola sit viikon päästä. Ja sit onki varmaan aika äkkiä verikokeita ja muuta. Jännittää minkä päivän ne neuvolassa laittaa la:ksi.. Voi mennä joulukuullekin jos suoraan 28 kierrolla.. No aion silti pysyä täällä tammikuun ketjussa. Ja lisäks aion lopussa pitää jalkoja ristissä, että päästäis tammikuuhun, kun joulukuussa ei kuulu olla synttärit :) Ja taas karkaa vähän ajatukset kauas.

Katoin jo äitiyspakkauksen kuviakin. Mä oon ihan täysin liian malttamaton.

Hyviä oloja mammoille ja alkioille!

No on täällä siis muitakin, joilla aikaseen neuvola, ajattelin jo että mulle on laitettu ihan liian aikaseen toi aika ko monella se on vasta rv 8->... Mulla on to vasta 5+6, joten olin ihan et mitä häh.
Varasin myös varhaisultran tänään, Diacorille meen, parin viikon päästä maanantaina ja viikkoja silloin 7+3... Voi ku sieltä jotai löytyis. Harmi vaan ko mies ei pääse ekaan neuvolaan eikä tonne vu:aan, työajat menee päälle eikä voi olla poissa...
Mut sitten myöhemin siinä kunnallisen ultrassa saa luvan kyl olla mukana, ja uskon että haluaakin olla :)
Hauskaa matkaa viiriäiselle, ja ihanaa iltaa kaikille muillekin tällä palstalla hengaaville :)

(jee, tissikipu on palannut, aristavat koskiessa mutteivät kauheen pahasti :))

Heips!

Testailin tänään aamulla ja plussahan se tuli. Ei ollu ylläri, kun jo sunnuntaina-äitienpäivänä :) mietin että taitaa tammivauva olla tulossa.. menkat pari päivää myöhässä ja rinnat jotenkin "oudot".. samalla lailla ku viime kerralla. Sillon tosin tuli km, tai tuulimunahan se oli.. mutta jokatapauksessa.. Joten hieman varovaisesti onnellisena ollaan.. Meillä on niin päin, että mies ollut vauvakuumeessa pidempään kuin minä. Ite en koe olevani kovin tyypillinen äitihahmo.. mutta kaipa sitä voi sitten olla omanlaisensa äiti ja hyvä äiti silti.. kaikenlaisia sitä jo nyt miettii.

Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010 Lainaa
Memmis LA 14.1.2010

Mulla oli HCG viime perjantaina eli 5+4 34550.
Pahoinvointi jatkuu..

Ensi viikon perjantaina neuvola ja en ole näköjään saanut aikaiseksi sinne varhaisultraan mentyä. No jaa...

Täällä taas lukemassa kannustavia viestejä :). Luurasin täällä myös molempien edellisten lasten odotusaikana, joten eihän täältä osaa olla poissa!

Nuo hcg arvot mistä puhuitte, kuullostaa oikein hyviltä. Mulla oli keskenmenossa rv 6+ risat hcg vaan jotain vähän päälle 200. Enhän mä silloin siitä mitään ymmärtänyt, mietin vaan hoitsujen "olet pikkaisen raskaana" kommentteja. Mulla on siis yksi keskenmeno takana, oli ennen esikoisen syntymää ja otin sen silloin ehkä vähän liiankin raskaasti, kun en tiennyt, miten yleisiä ne on, enkä kyllä paljoo muutakaan niistä. Oltiin 24-vuotiaita silloin, eikä kellään tutuilla vielä lapsia, eipä ollut tullut mistään raskausaiheista silloin juteltua. Siitä tulikin mieleen, et minkäs ikäistä porukkaa täällä on? Itsellä ikää 29v.

Nyt jälkikäteen on helppo tunnistaa oireita, mitä mulla on ollut jo jonkin aikaa, en oo vaan hoksannut, et vois olla raskaana :). Esim. nälkä on mieletön ja tekee ihan samoja juttuja mieleen mitä viimeeksikin: munakoisoa, kebapia ja herkkukurkkuja! Tissit on hassun tuntuset, mut hei, niinhän ne on koko ajan imettäessä... jano on myös kova, vessassa pitää rampata, mahaan sattuu kun kuukautiset alkais, väsyttää, itkettää... kakkosesta olin varma jo rv 2+5 (omista päiväkirjamerkinnöistä tarkastettuna) että raskaana olen. Eli siis 5 päivää hedelmöitymisen jälkeen. Esikostakin jotain viikko ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, vaikka testi vielä silloin näytti miinusta. Vissiin tuo imetys sotkee nyt aistit, kun ei mitään huomaa ;). Plus kun ihan pian pitää palata äippälomalta töihin, mies jää lasten kanssa vähäks aikaa kotiin.

Jotkut olitte käyneet jo ultrissakin. Mä en oo ees soittanut neuvolaan vielä. Kunhan se mulle maaginen luku 6+4 on ohi, uskallan uskoa, et tää pysyy sisällä ja ehtiihän sen neuvolan varata senki jälkeen. Vaan onhan sitä itekin jo kalenterin kanssa katottu, mihin kohtaan kunnallinen ultra suunnilleen menee - niin ja yhden laskurin mukaan äitiysloma alkais 13.12. et ei tässä kovin pitkää työrupeamaa ehdi väliin tulla :). Vähän jo jännittää nyt, miten tähän suhtaudutaan töissä, vaik ihan turha vielä tollasii miettii!

Hyviä vointeja kaikille!! Ja tarrasukkia!

Äitienpäivän kunniaksi minäkin sain ensimmäisen hartaasti toivotun plussani. Toistaiseksi olo vielä vähän epäuskoisen toiveikas emmekä vielä tohdi kuulutella iloisia uutisia edes lähimmille. Siispä vertaistukea kovasti kaivataa:)
Nettilaskuri antoi esikoiselle lasketuksi ajaksi 12.1.

Maija (esikoinen) LA 12.2.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010 Lainaa
Memmis LA 14.1.2010

Yhteistyössä