tamperelaiset..mihin kandee muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
Elikkäs vinkkejä mihin päin siellä kannattaa muuttaa ja mihin ei?..
ja millanen vuokrataso/huoneisto taso on tampereen vuokra-asunnoilla?

kiitollisena vinkkiä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Ehdottomasti Hervantaan! Pitkällisten kiristelyjen jälkeen myönnyn melkein mihin tahansa kunhan on itäpuolella kaupunkia.

millanen paikka toi kaleva on?
esim pellervonkatu..vielä ei oo ajankohtainen, mutta varmaan vuoden loppupuolella..
kannattaako miten ajoissa laittaa hakemukset sisään?

Mun mielikuvani Kalevasta:

Vanhoja taloja, palveluita vähän, keskusta lähellä (15-20 min kävellen ), kohtuullisen rauhallista, liian paljon liikennettä...

Voishan se olla ihan kiva alue asua jonkin aikaa.

ai...
http://www.signalpack.com/reg/shp/tampe/product.php3?idCat=9&idProduct=96
toi ei pidä sit paikkaansa..

toinen mistä haaveilin niin ois tää:
http://www.signalpack.com/reg/shp/tampe/product.php3?idCat=17&idProduct=79

tai

http://www.signalpack.com/reg/shp/tampe/product.php3?idCat=6&idProduct=81
onko noi millasia.. tää toka on keskustassa ja eka puu-tammelassa

Mun mielikuvani Kalevasta:

Vanhoja taloja, palveluita vähän, keskusta lähellä (15-20 min kävellen ), kohtuullisen rauhallista, liian paljon liikennettä...

Voishan se olla ihan kiva alue asua jonkin aikaa.

kalevassahan on paljonkin kauppoja. isoja ja pieniä. mä voisin muuttaa kalevaan. Pellervon kadun talot on vanhoja ja ei mitään erityisen hyväkuntosia, mut muuttaisin mielelläni just sinne. (hakemukset laitettu) koska siinä asuu paljon lapsia, koulu ihan vieressä ja päiväkoteja useampia, kävelymatka keskustaan, prisma ja muut vieressä, busseja kulkee hyvin. uimahalli siellä + jäähalli lähellä ja jopa keskus sairaala, mikäli sitä nyt kovin usein tarttee.. Ja toinen on hervanta koska siellä on kaikki palvelut ihan lähellä, vaatekauppoja vois olla lisää, mut muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja maymay harmaana:
me asuttiin etelä-hervannassa ja tkkäsin!rauhallista seutua oli.

onks se vvo:n vai kaupungin asuntoja?

VVO, vts, Sato ainakin, joitain yksityisiä vuokrapuljuja ja joku yh-rakennuttajat vai mikä olikin. mä en tiedä onko Tampereen kaupungilla varsinaisesti vuokrattavia asuntoja.

Alkuperäinen kirjoittaja miero:

VVO, vts, Sato ainakin, joitain yksityisiä vuokrapuljuja ja joku yh-rakennuttajat vai mikä olikin. mä en tiedä onko Tampereen kaupungilla varsinaisesti vuokrattavia asuntoja.

on tampereen vuokra-asunnot(siis olemassa yleensä )...
kohtuuhintanen ja hyvältä alueelta hakusessa siis(ei yksityisen).

Hervantaa suosittelen minäkin. ihana paikka. Ja jos tarve iskee päästä kaupunkiin niin bussit kulkee ihan hyvin.
musta kaleva kun siitä on ajellut ohi niin on liian tiivistä ja autojen hallinnassa.

hervanta on ehdottomasti lapsiperheelle parasta aluetta. monta uimarantaa, puistoja paljon, päiväkoteja ja kouluja reippaasti, neuvola, terveyskeskus (labralla, fysioterapialla...), apteekit, kahviloita, pikaruokaloita, ERITTÄIN hyvä kirjasto, paljon luontoa, rakennetaan koko ajan joten odotettavissa palvelujen paranemista. hervannassa on hyvät harrastusmahdollisuudet, paljon kauppoja...

Tampereen kaupungin vuokra-asuntoja on tosi vaikee saada. Me asuttiin aikanaan tua Pellervonkadulla, kunnes muutettiin omaan.
Aika rauhatonta aluetta ja jos jonkinnäköistä kulkijaa.

asutaan pappilassa omistus asunnossa ja rauhallista on päiväkoti, koulu lähellä prismaankaan ei pitkä matka bussit kulkee läheltä! aiken ikäisiä ihmisiä meidän rivari alueella siis mummosta-lapsi perheisiin!
muutkin kulku yhteydet hyviä esim .töihin

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tampereen kaupungin vuokra-asuntoja on tosi vaikee saada. Me asuttiin aikanaan tua Pellervonkadulla, kunnes muutettiin omaan.
Aika rauhatonta aluetta ja jos jonkinnäköistä kulkijaa.

okei eli se unohdetaan..kiitos vinkistä..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
asutaan pappilassa omistus asunnossa ja rauhallista on päiväkoti, koulu lähellä prismaankaan ei pitkä matka bussit kulkee läheltä! aiken ikäisiä ihmisiä meidän rivari alueella siis mummosta-lapsi perheisiin!
muutkin kulku yhteydet hyviä esim .töihin

sitä katoin et aika ihanan näkösiä vuokrataloja pappilassa :)
Varsinkin luhtaankatu

Alkuperäinen kirjoittaja miero:

on tampereen vuokra-asunnot(siis olemassa yleensä )...
kohtuuhintanen ja hyvältä alueelta hakusessa siis(ei yksityisen).

hain joskus tampereen kaupungin omia vuokra-asuntoja ja se paukahti juuri tuonne vts:n ja hänen yhteistyökumppanin asunnonhakusivuille eli ilmeisesti kaupungilla ei ole omia asuntoja erikseen. hintatasolta vuokra-asunnot ovat kohtuuhinnoissa. palvelu- yms. tasoon nähden hervanta EI ole todellakaan kallis paikka asua. päinvastoin. hervanta on vain pahuksen iso verrrattuna pieniin tuppikyliin. täyttää kaupungin määreet mennen tullen ja palatessa ja onkin jo vuosia sitten kieltäytynyt irtautumasta tampereesta omaksi kaupungiksi siitä koituvien suurien kulujen vuoksi (vuokrat yms. nousisi takuulla tuon jälkeen reilusti)

hervantaa suosittelen minäkin kaikki palvelut lähellä.
moni ei siitä betonialueesta tykkää mutta me viihdyimme siellä.ja bussilla pääsee helposti joka paikkaan.

kalevassa kaikki kaupat lähellä. kalevan prismassa tuli useesti käytyä mutta en ehkä itse asuis sillä liikenne on kova

Jos haluat asua keskustan tuntumassa, niin ehdottomasti Tammela: se on kuin oma pikku kaupunkinsa kaupungin sisällä. Tammelan tori on ihana, samoin Aaltosen puisto. Liikennettä on kyllä paljon, mutta jos se ei haittaa.

Yhteistyössä