Tän viikon jännääjät!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fif
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fif

Vieras
Hello!!

Onko muita tällä viikolla jännääjiä?? Mulla pitäisi alkaa menkat huomenna. Olen melko varma että olen raskaana.. Tai sitten mielikuvitus tekee tosi isoja temppuja! Viikon verran on nippaillut alavatsasta, parina päivänä on huimannut oikein kunnolla ja tänään iski paha-olo. Huomenna aamulla teen testiin. Ongelma tässä on, että lasta ei ole yritetty, vaan ollaan käytetty keskeytettyä yhdyntää (Mä haluisin lapsen, mies vielä epäröi, haluisi aloittaa yrittämisen kesän jälkeen) Salaa oon toivonut "vahinkoa" mutta nyt oikeesti pelottaa ihan sikana, että mitä jos oonkin raskaana.. miten mies suhtautuu..

Mie jännäilen myös.. periaatteessa menkat ois pitänyt alkaa eilen, mutta olin tuntevani että ovis oli lähes viikkoa normaalia myöhemmin. On ollut 'oireita' lähes siitä oviksesta asti. Lämpöilyä, palelua, menkkajuilintaa, raivopuuskia, itkuherkkyyttä, hellät nännit jne.. Mutta olen jo kaksi negaa testannut. toisen 32/34, ja toisen 34/34.
Meilläkin eka 'oikea' yritys, aiemmin keskeytettyä 1,5v. Ja kerran siitäkin tulin raskaaksi. Olisi ollut kovin rakastettu lapsi, mutta meni valitettavasti kesken. :( Mutta kyllä keskeyteystäkin voi tulla raskaaksi vaikak se epätodennäköistä on. Meilläkin mies arkaili ajankohdan kanssa aiemmin, mutta nyt sitten heittäyty vauvakuumeiseksi hänkin ;)
b d bd bd bd fif. Toivotaan parasta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja c 81:
Mie jännäilen myös.. periaatteessa menkat ois pitänyt alkaa eilen, mutta olin tuntevani että ovis oli lähes viikkoa normaalia myöhemmin. On ollut 'oireita' lähes siitä oviksesta asti. Lämpöilyä, palelua, menkkajuilintaa, raivopuuskia, itkuherkkyyttä, hellät nännit jne.. Mutta olen jo kaksi negaa testannut. toisen 32/34, ja toisen 34/34.
Meilläkin eka 'oikea' yritys, aiemmin keskeytettyä 1,5v. Ja kerran siitäkin tulin raskaaksi. Olisi ollut kovin rakastettu lapsi, mutta meni valitettavasti kesken. :( Mutta kyllä keskeyteystäkin voi tulla raskaaksi vaikak se epätodennäköistä on. Meilläkin mies arkaili ajankohdan kanssa aiemmin, mutta nyt sitten heittäyty vauvakuumeiseksi hänkin ;)
b d bd bd bd fif. Toivotaan parasta ;)

Onnea plussaukseen!! Tuu kertoo sitten miten kävi! :)

Täällä jännätään kans. Nyt on menossa kp 26/30, ja olen miettinyt että viikonloppuna viimestään testaan, jos maltan sinne asti. Oireita on jonkun verran, mutta en luota niihin yhtään, vaan odotan testin tulosta.

Sain eilen tietää että syksyllä pääsen aloittamaan uudessa työpaikassa. Muuten tietenkin aivan mahtava juttu, mutta jos vauva nyt on tulollaan, niin joudun jäämään mammalomalle jo viimestään tammikuussa. Mietin jo nyt miten kerron töissä että jäänkin sitten melkein heti pois, ja sopimuskin on vain määräaikainen ensi kevääseen, joten takaisinkaan ei pääse noin vain. Fiilikset on kyllä aika ristiriitaiset. Vauva olisi enemmän kuin odotettu ja toivottu, mutta kyllä haluaisin hoitaa työnikin hyvin kun kerran töitä olisi... No, turhapa tätä on vielä murehtia, odotellaan kaikessa rauhassa onko masuasukkia ollenkaan!

Plussaonnea!

Mikä teillä fif ja C 81 on tilanne, onko menkat alkaneet? Entä oletteko tehneet (lisää) testejä? Mulla menossa nyt kp 27/29 ja alavatsanippailut vaan jatkuu, muita fyysisiä oireita ei oikeastaan nyt juuri ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva pallomaha:
Mikä teillä fif ja C 81 on tilanne, onko menkat alkaneet? Entä oletteko tehneet (lisää) testejä? Mulla menossa nyt kp 27/29 ja alavatsanippailut vaan jatkuu, muita fyysisiä oireita ei oikeastaan nyt juuri ole.

Jos ei mitään tapahdu teen huomenaamulla vimosen testin. Nyt taitaa olla 37/34. OIreita ois.. mutta en luota niihin yhtään enää.. :( (okko meinasi lentää hampaita harjatessa, aamulämpöä, hillitön väsymys, pinna tosi kireällä - suutun/otan itteeni ihan mistä vaan ja pahasti). Mutta toivo alkaa olla jo mennyt.. jos nää on taas jotain valeoireita vaan :'(

Mitäs fif?

Milloin tuleva pallomaha meinaat testata? Olin jostain lukevinani että siulla on jo yksi roskishaamu?

Joo on roskishaamu viime perjantailta, mutta en kyllä uskalla pitää sitä merkkinä mistään. En osaa tarkkaan sanoa kauanko haamun ilmestymiseen meni, mutta vasta useamman tunnin päästä sen huomasin ja yli testiajan joka tapauksessa. Taidan testata vasta la tai su, koska en halua sitä häslikiä mitä tulkinnanvaraiset tulokset aiheuttavat...

Muuten, muistan lukeneeni täällä joskus ketjun jossa plussat oli useammallakin ihmisellä näkyneet testeissä vasta lähempänä kp 50/28, joillakin kun hormonien nousu kestää pidempään. Jos menkat pysyvät esim. viikonkin poissa mutta testit vain näyttävät negaa, niin kannattaa kysyä pääsisikö terveyskeskukseen testiin, siellä kun ainakin veritestauksella saadaan tulos varmasti esiin.

+ + + + + + + +

ONNEKSI OLKOON! Toivottavasti myös muilla tärppää! Mulla taitaa olla menkat tulossa, pientä tuhrua havaittavissa jo, joten en ehkä pääse testintekoon tällä kierrolla ollenkaan. Mutta säästyypä ne rahat seuraavaan kertaan, toivottavasti jossain vaiheessa plussataan täälläkin!

+ + + + + + + +

*puuuuuh* plussatuulia kaikile!!!
C81 rv 4+2 (luulisin)

ONNEA c 81!!! Aivan ihanaa! :)

Mä testasin keskiviikko-aamuna, negaa näytti. Sillon oli kp 29/29. Menkat ei ole alkaneet vieläkään, mutta sen sijaan todella pahaolo on! Kävin ostaa taas testin ja varmaan teen sen kohta. Välillä olen ihan varma että olen raskaana, välillä kun on normaali olo, niin alan epäilemään kuvittelinko kaiken.. Tänään on ollut kyllä todella huono, jota en ole voinut kuvitella (meinasin oksentaa töissä) mutta voihan se tietenkin muustakin johtua..

Tuleva pallomaha, älä turhaa jänskäile mitä teet duunin kanssa jos ootkin raskaana. Asiat yleensä järjestyy kuitenkin jotenkin. :)

+ + + + + + + +

*puuuuuh* plussatuulia kaikile!!!
C81 rv 4+2 (luulisin)

ONNEA c 81!!! Aivan ihanaa! :)

Mä testasin keskiviikko-aamuna, negaa näytti. Sillon oli kp 29/29. Menkat ei ole alkaneet vieläkään, mutta sen sijaan todella pahaolo on! Kävin ostaa taas testin ja varmaan teen sen kohta. Välillä olen ihan varma että olen raskaana, välillä kun on normaali olo, niin alan epäilemään kuvittelinko kaiken.. Tänään on ollut kyllä todella huono, jota en ole voinut kuvitella (meinasin oksentaa töissä) mutta voihan se tietenkin muustakin johtua..

Tuleva pallomaha, älä turhaa jänskäile mitä teet duunin kanssa jos ootkin raskaana. Asiat yleensä järjestyy kuitenkin jotenkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja berta:
Vaalea haamu tuli, en uskalla luottaa. Teen testin uudestaan muutaman päivän päästä.

Vaalea haamukin on plussa, eli onneksi olkoon berta!!!! :)

Mulla näyttää tilanne päinvastaiselta.. :( Perjantaina tein testin, negaa näytti edelleen. Lauantaina tuli verta ja luulin että menkat alkoi, mutta ne kestikin vaan sen yhden päivän! Tosi omituista.. mutta eiköhän se kuitenkin niin ole, että raskaana en ole.

Alkuperäinen kirjoittaja fif:
Mulla näyttää tilanne päinvastaiselta.. :( Perjantaina tein testin, negaa näytti edelleen. Lauantaina tuli verta ja luulin että menkat alkoi, mutta ne kestikin vaan sen yhden päivän! Tosi omituista.. mutta eiköhän se kuitenkin niin ole, että raskaana en ole.

Ekassa raskaudessani minulla oli päivän kestänyttä tuhruvuotoa silloin kun 2. (pois jääneet) kuukautiset olisivat olleet, ja löytyypä niitäkin joilla tulee mukamenkat oikeaan aikaan, vaikka raskaana ovatkin. Jos vuoto todella kesti vain sen yhden päivän, niin kannattaa vielä tehdä testi jonkun ajan päästä, jos raskaus sittenkin olisi alkanut. Ja jos jostain syystä ovulaatio onkin tapahtunut myöhemmin, saattaa yhden päivän (niukka) vuoto olla kiinnittymisvuotoa, ja siinä tapauksessa raskaus on vielä niin alussa ettei se testeissä voi näkyäkään.

Omat menkkani alkoivat sitten lauantaina ja ovat kyllä ennen näkemättömän runsaat ja mukana on paljon isoja hyytymiä. (Kauhea kertoa näin tarkkaan! :)) Toisaalta ihan ok, kun ehdin sen työpaikankin pitkän kyttäämisen jälkeen saada, nyt pitänee hetki miettiä haluanko sittekään vauvaa ihan juuri nyt. Eikä kyse ole siitä että olisin jotenkin urakeskeinen, olen vain viimeksi ollut toisen palkkalistoilla vuonna 2003, eli pikkuhiljaa alkaa tuntumaan että pakko jo saada jalka oven väliin ennen kuin tipahtaa työmarkkinoilta kokonaan.

Mutta vielä kerran paljon onnea plussanneille, ja toivotaan, fif, että se sinullakin vielä plussaksi muuttuu! Aurinkoista kesää!

Mä tänne nyt ekaa kertaa kirjoittelen. Mulla eletään jo kp 35/30, eikä menkkoja näy. Elen aamulla testasin apteekin testillä ja negatiivistä näytti. Kummallista, tulisi nyt käänne johonkin suuntaan. Kannattaisiko vaihtaa testimerkkiä vai kuinka?

Alkuperäinen kirjoittaja sti:
Mä tänne nyt ekaa kertaa kirjoittelen. Mulla eletään jo kp 35/30, eikä menkkoja näy. Elen aamulla testasin apteekin testillä ja negatiivistä näytti. Kummallista, tulisi nyt käänne johonkin suuntaan. Kannattaisiko vaihtaa testimerkkiä vai kuinka?

Miekin plussasin vasta 38/34, sitä ennen pelkkää negaa. Odota vielä pari päivää. Apteekin testi on kyllä hyvä, ja näyttää varmasti oikein, ei ole viivan paikkoja tme.
bd bd bd bd että se plussa sieltä pärähtäisi!

En ole vielä tehnyt testiä uudelleen mutta mietin että mitä pitää sitten tehdä jos tulee plussaa? Ottaa yhteys terveyskeskukseen? Pitääkö tavata yleislääkäri vai otetaanko vain raskaustesti?

Alkuperäinen kirjoittaja berta:
En ole vielä tehnyt testiä uudelleen mutta mietin että mitä pitää sitten tehdä jos tulee plussaa? Ottaa yhteys terveyskeskukseen? Pitääkö tavata yleislääkäri vai otetaanko vain raskaustesti?

Jos plussaat, niin soita paikkakuntasi äitiysneuvolaan. Sieltä saat ajan ensimmäiselle käynnillesi, joka ainakin omalla kohdallani 1. odottaessani ajoittui vasta viikolle 9. Jos testeissä on ollut jotain epäselvää, pääset varmaankin äitiysneuvolan kautta sinne "virallisempiin" testeihin, mutta normitilanteessa terveyskeskuksen testejä ei tarvita. Yksityiselle voi kai mennä hieman aikaisemminkin, varsinkin jos jostain syystä haluaa varmuuden että vauva on oikeassa paikassa ja muutenkin kaikki on ok, mutta periaatteessa mikään kiire ei kyllä ole.

Ensimmäinen lääkärissä käynti (joka siis on kai useimmiten synnytykseen tai raskauteen erikoistunut kiertävä lääkäri äitiysneuvolan kautta, yleislääkäriä en tavannut raskaana ollessani kertaakaan) oli muistaakseni vasta hieman myöhemmin, joskus viikon 10-12 välillä. Niihin aikoihin on myös ensimmäinen ultra (ns. niskapoimu-ultra), mutta joissakin äitiysneuvoloissa on omat ultrat joilla kuunnellaan sikiön sydämenlyönnit jos silloin ekalla kerralla. Mutta käytännöt siis vaihtelee kunnittain, joten omaan äitiysneuvolaan soittamalla saat tarkemmat ohjeet!

Plussaonnea!

täällä yksi uusi joukkoonne.. tänään 29/26-29 ja jännittää hirveästi!! testauksen ajattelin lykätä huomiseen. onnea kovasti kaikille plussanneille, jännääjille ja pettyneille!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva pallomaha:
Alkuperäinen kirjoittaja fif:

Ekassa raskaudessani minulla oli päivän kestänyttä tuhruvuotoa silloin kun 2. (pois jääneet) kuukautiset olisivat olleet, ja löytyypä niitäkin joilla tulee mukamenkat oikeaan aikaan, vaikka raskaana ovatkin. Jos vuoto todella kesti vain sen yhden päivän, niin kannattaa vielä tehdä testi jonkun ajan päästä, jos raskaus sittenkin olisi alkanut. Ja jos jostain syystä ovulaatio onkin tapahtunut myöhemmin, saattaa yhden päivän (niukka) vuoto olla kiinnittymisvuotoa, ja siinä tapauksessa raskaus on vielä niin alussa ettei se testeissä voi näkyäkään.

Omat menkkani alkoivat sitten lauantaina ja ovat kyllä ennen näkemättömän runsaat ja mukana on paljon isoja hyytymiä. (Kauhea kertoa näin tarkkaan! :)) Toisaalta ihan ok, kun ehdin sen työpaikankin pitkän kyttäämisen jälkeen saada, nyt pitänee hetki miettiä haluanko sittekään vauvaa ihan juuri nyt. Eikä kyse ole siitä että olisin jotenkin urakeskeinen, olen vain viimeksi ollut toisen palkkalistoilla vuonna 2003, eli pikkuhiljaa alkaa tuntumaan että pakko jo saada jalka oven väliin ennen kuin tipahtaa työmarkkinoilta kokonaan.

Mutta vielä kerran paljon onnea plussanneille, ja toivotaan, fif, että se sinullakin vielä plussaksi muuttuu! Aurinkoista kesää!

Kiitos vinkeistä! Menkat tosiaan kestivät vain sen yhden päivän. Toisaalta mulla ei ole ollut rinnat kipeänä tai muita oireita enää (paitsi ajoittainen pahaolo), joten epäilen että ne olivat ihan oikeat menkat. Tarkkailen kuitenkin vähän kroppaani, eihän sitä koskaan tiedä....

Leppoisaa Juhannusta!

Alkuperäinen kirjoittaja alleniina:
täällä yksi uusi joukkoonne.. tänään 29/26-29 ja jännittää hirveästi!! testauksen ajattelin lykätä huomiseen. onnea kovasti kaikille plussanneille, jännääjille ja pettyneille!!!

Plussaonnea Alleniina! Tule kertomaan sitten miten kävi! :)

Yhteistyössä