Olin poikien 3v ja 11kk tänään kaupassa ja kotona lupasin ostaa esikoiselle mansikoita, mikäli osaa käyttäytyä kaupassa kunnolla (aamulla oli känkkäränkkä-tuulella jo valmiiksi herättyään). No, kauppaan mennessä kaikki meni hyvin ja otin mansikkarasian ostoskoriin. Sitten alkoi se jokaikisen tavaran hypistely, näpläily ym ja mikään ei mennyt esikoiselle perille, vaikka satatuhat kertaa kielsin. Uhkailin jo, että vien mansikat pois, jos poika ei usko ja kun ei kerran senkään jälkeen totellut, niin vein mansikat pois. Siitäpä alkoi sitten semmonen huuto, kiukuttelu ja rääkyminen kaupassa, että sai suurinpiirtein pidellä korvista kiinni. Yks kaks joku kesi-ikäinen täti-ihminen tuli mulle valittaa, että mimmonen äiti oikein olen, kun annan lapsen huutaa (olin yrittänyt rauhoittaa tilannetta puhumalla) ja kun en voi ostaa niitä mansikoita, koska poika haluaa ja lupaa vieläpä olla ihan kiltisti (joopa joo, niin lupaa ja sitä kestää tasan sen lupauksen ajan). Sitten mutisi vielä poismennessään jotain, että "ei tommosille sais..."..en kuullut lausetta loppuun, mutta tuskin mitään kamalan kaunista olisi ollut. Jäin ihan suu auki, enkä osannut sanoa sanaakaan. Jälkeenpäin kyllä olisi ollut paljonkin sanottavaa tälle kyseiselle tädille.
Annatteko te periksi lapselle kaupassa vai saako lapsi huutaa, jos huutaa?
Annatteko te periksi lapselle kaupassa vai saako lapsi huutaa, jos huutaa?