Tänään kaupassa *prkl*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Estu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Estu

Aktiivinen jäsen
05.02.2007
8 701
1
36
Olin poikien 3v ja 11kk tänään kaupassa ja kotona lupasin ostaa esikoiselle mansikoita, mikäli osaa käyttäytyä kaupassa kunnolla (aamulla oli känkkäränkkä-tuulella jo valmiiksi herättyään). No, kauppaan mennessä kaikki meni hyvin ja otin mansikkarasian ostoskoriin. Sitten alkoi se jokaikisen tavaran hypistely, näpläily ym ja mikään ei mennyt esikoiselle perille, vaikka satatuhat kertaa kielsin. Uhkailin jo, että vien mansikat pois, jos poika ei usko ja kun ei kerran senkään jälkeen totellut, niin vein mansikat pois. Siitäpä alkoi sitten semmonen huuto, kiukuttelu ja rääkyminen kaupassa, että sai suurinpiirtein pidellä korvista kiinni. Yks kaks joku kesi-ikäinen täti-ihminen tuli mulle valittaa, että mimmonen äiti oikein olen, kun annan lapsen huutaa (olin yrittänyt rauhoittaa tilannetta puhumalla) ja kun en voi ostaa niitä mansikoita, koska poika haluaa ja lupaa vieläpä olla ihan kiltisti (joopa joo, niin lupaa ja sitä kestää tasan sen lupauksen ajan). Sitten mutisi vielä poismennessään jotain, että "ei tommosille sais..."..en kuullut lausetta loppuun, mutta tuskin mitään kamalan kaunista olisi ollut. Jäin ihan suu auki, enkä osannut sanoa sanaakaan. Jälkeenpäin kyllä olisi ollut paljonkin sanottavaa tälle kyseiselle tädille.

Annatteko te periksi lapselle kaupassa vai saako lapsi huutaa, jos huutaa?

Mun puolesta poika saa huutaa vaikka kurkku suorana.Minä en anna periksi kiukuttelun takia.Mä olen huomannut sen että mitä vanhempi henkilö niin sitä helpommin lellitään ja annetaan periksi. :whistle:
Enkä tarkoita että pitää paikkansa kaikkien kohdalla. =)

Huutaa, jos huutaa, periksi ei anneta. Juu, me saatiin täs kans vähä katseita, ku pienempi huusi rattaissa jäämehunsa perään, mutta pysyin kovana ja sanoin, että sitte vasta, ku on maksettu. Ja muahan ei tartte muorien tulla neuvoon, voi saada aika pahat sanat takasi :D

En anna periksi. Viimeksi alko huutaan jätskihyllyn kohalla et pittää saaha isoin ja kallein tuutti ja mä sanoin et NOPE! Niin siitäs repes..mut ei ollut lapsen säälittelijöitä liikenteessä sinäpäivänä. :D

Ei missään nimessä periksi, vaikka ne muorit toitottelevat mitä. Meillä oli kanssa pitkään sellaista, että esikoinen karjui kurkku suorana kaupassa karkkia, mutta yllättäen sitten oppi, ettei huutamalla saa ainakaan. Nykyään saattaa kysyä, ostetaanko namia, mutta uskoo kertasanomisella, jos sillä kertaa ei ostetakaan.

Olin jokunen vuosi sitten kaupassa töissä ja muutaman kerran teki mieli oikein taputtaa, kun äiti piti oikeasti jöötä ja tarkoitti mitä sanoi. Taputtaa siksi, että noi tapaukset oli aika harvinaisia, yleensä lapset sai minkä halusi kun tarpeeksi huusi. Kerran yksi mies palasi vielä takaisin kauppaan lasten kanssa ja selitti nolona, että kai se pitää karkkia ostaa kun tyttö niin kovasti haluaa. Ja tämä tyttö oli käyttäytynyt aivan karsealla tavalla kaupassa. Teki mieli sanoa että teille ai myydä sokeripitoisia tuotteita...

Antaisin huutaa jos lapsia olisi. Kerran Cinderellalla jätin kummitytön tax free:n porteille kun alotti kiukkuumisen heti kun päästiin kaupan sisäpuolelle, ilmotin vaan että tuu perässä kun oot lopettanu kiukkuumisen. Vähän mummot katteli ja supatteli keskenään mut ei mua haitannu, tuli kyl tosi nopeesti perässä. Ikää kummitytöllä oli kuitenki jo 6v.

ammis

Juu ja me oltiin eilen sähkösuunnittelijalla koko poppoolla. Tytöt alkoivat riehumaan ja isompi oikein houkutteli pienempääkin kiukuttelemaan. Minä oon sellainen huono ja ilkeä äiti, uhkailel nuita koko ajan tyyliin jos et osaa ola nätisti nyt pikkusen aikaa, niin vien sut autoon turvaistuimeen odottamaan. No eilen tuo esikko ei uskonut sitten millään, että siellä ei saa riehua. Otin tyttöä kädestä kiinni ja lähdin viemään autoon. Sain kyllä osakseni paheksuvia katseita.... Kukaan ei kuitenkaan sanonut minulle mitään tällä kertaa..

Muutamia kertoja kaupassa joku mumetsu on tullut minuakin arvostelemaan, kun 'huudatan' lastani kaupassa, enkä osta hänelle sitä mitä hän haluaa... No, me ei vaan olla niin varakkaita, että voisi joka ikisellä kauppareissulla ostaa monella kymenellä eurolla ylimääräistä vain siksi, ettei lapsi alkaisi itkemään... ;)

Huutaa jos huudatuttaa. Mie en anna periks, vaan isäntä meillä on se prkl, jolla ei pokka pidä jos uhmis kiukkuaa kaupassa. Se ostais hyllyn tyhjäks jos oisivat keskenään. Moon pari kertaa lähettäny nää kaks kaupasta autoon oottaa ja suoriutunu naama punasena ostoksista yksveen kans. :kieh:

tuttua.meillä nykyään poitsu 3v nostaa joka kerta kaupassa hirveen huudon kun en osta jokaista lelua minkä näkee... :D tylyjä katseita olen saanut monesti osakseni :/
kerran näin kaupassa kun poika,ehkä 6v alkoi äidiltään kinuamaan legopakettia,äiti siihen että ei nyt osteta kun justhan ostettiin sulle legoi,no pojalla alkaa siinä ääni nousemaa, niin äiti se kurotti ylähyllyltä sen paketin ja totes vaan pojalle et kai sun on se sit saatava kun niin kovin haluut.kävin kurkkaa sen paketin hintaa ja se maksoi 119? :o :o silloin mä järkytyin ja pahasti :/

annan vaan huutaa ja kotiin ku tulee niin huoneeseen rauhoittumaan samantien. silti joka kauppareissu on peestä. |O menee hetki ku ite rauhoittuu ku iskee stressi siellä kaupassa. onneks ei oo kukaan vielä tullu neuvoo mutta eiköhän sit pistetään palautetta samantien. :kieh:

Lohduttavaa lukea, että muidenkin lapset osaa käyttäytyä noin. Meillä tosin harvemmin on kaupassa tollaista tapahtunut, mutta kaikkialla muualla. Ja meilläkin saa huutaa, ja katseita kerätään. Vielä jos sattuu olemaan anoppi paikalla, niin lässytyksellä ja lellimisellä yritetään tilanteesta selvitä, ja arvatkaa vaan raivostuuko silloin äiti...En voi sietää lapselle lässyttelyä ja lellimistä, etenkään tuollaisissa tilanteissa.

Meillä tää oli eka kerta, kun esikko noin riehaantui. Mua se ei sinänsä haitannut, tein ostokset loppuun ja annoin pojan huutaa kotiin saakka ja siiten sai mennä huoneeseensa.
Ihmetyttää vaan, että mikä tämä täti oli puuttumaan asiaan noin...ois pitänyt kysyä, että onko sillä omia muksuja ja miten se ne on kasvattanut.
Mullakin tuli sitten jälkeenpäin muutama valittu sana mieleen, mutta en viittinyt enää mennä tätiä hihasta kiskomaan ja laukomaan niitä päin naamaa...vaikka ois kai pitänyt, että osais seuraavalla kerralla pitään suunsa kiinni muitten asioista :)

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
tuttua.meillä nykyään poitsu 3v nostaa joka kerta kaupassa hirveen huudon kun en osta jokaista lelua minkä näkee... :D tylyjä katseita olen saanut monesti osakseni :/
kerran näin kaupassa kun poika,ehkä 6v alkoi äidiltään kinuamaan legopakettia,äiti siihen että ei nyt osteta kun justhan ostettiin sulle legoi,no pojalla alkaa siinä ääni nousemaa, niin äiti se kurotti ylähyllyltä sen paketin ja totes vaan pojalle et kai sun on se sit saatava kun niin kovin haluut.kävin kurkkaa sen paketin hintaa ja se maksoi 119? :o :o silloin mä järkytyin ja pahasti :/

:o :o :o

tehkääpä ostoslista lapsen kanssa kotona yhdessä. ja kaupassa lapsi siinä sitten avustaa niiden hakemisessa hyllyiltä. ja listasta ei poiketa, kaikki mitä listaan on kotona kirjoitettu ostetaan, muuta ei. lapsi oppii pian, että hän saa kyllä sen mitä on listaan hyväksytty. muuta on turha vinkua.

just, mua sit ärsyttää ihmiset, jotka sekaantuu asiaan josta eivät tiedä yhtään mitään. jos lapselle on sanottu miten käy jos ei ole kunnolla ja silti lapsi rikkoo sääntöjä, niin tottahan uhkaus pitää toteuttaa, että lapsi uskoo että äiti on tosissaan. sano siihen ulkopuoliset sitten mitä hyvänsä. ääntä maailmaan mahtuu.

Yhteistyössä