S
saamari
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27690220:Onko tämä katkelma jostain surkeasta romaanista?
Björn alias jääkaappi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27690220:Onko tämä katkelma jostain surkeasta romaanista?
Jos olisin valvoja, bannisauva viuhuisi...![]()
Kohta pitäisi koota palaset ja mennä hakemaan lapset mummolasta. Onneksi ovat vielä pieniä, tästä selvitään varmaan aika vähällä, ainakin kuopuksen suhteen. Esikoinen on kolme ja puoli ja ehkä osaa kyselläkin hankalia. Ja sitten illalla pitäisi näyttää iloista naamaa, kun on kokoontuminen porukalla, lapsia ja aikuisia. Millä eväillä?
Nyt mä istun vielä hetken kotona, itken silmät päästäni ja sitten näyttelen vahvaa siihen saakka, kun lapset menevät maate. Sen jälkeen ukkiudun vaatehuoneeseen itkemään lisää.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27692289:Ehkä juuri siksi et ole, kun banneja ei jaella sen mukaan, kenestä pidät.
Juu, onhan se hirveän ikävää, kun joutuu luopumaan eläimestä, mutta en silti voi sille mitään, että aloitusviesti kuulostaa romaanikatkelmalta kaikkine vuoropuheluineen.
Tämä oli mun koko elämän aikana kymmenes eläin, josta jouduin luopumaan. Kaksi koiraa lapsuudenkodissa, sittemmin kissa, kani, viisi lammasta ja tämä koira, ensimmäinen aivan ikioma koirani.
Ekat kaksi koiraa ottivat nekin lujille, mutta vastuu ei ollut minun. En ollut aikuinen, enkä joutunut tekemään päätöstä. Lampaat olivat eri asia, ne olivat rakkaita nekin omalla tavallaan, mutta kuitenkaan eivät ympäri vuorokauden vierellä. Niillä oli lauma, ne olivat riippuvaisia toisistaan, eivät minusta. Kissa sairastui äkillisesti niin, että sen kuolema oli suorastaan helpotus. Kani taas oli iäkäs kodinvaihtaja, eikä ehtinyt olla meillä kuin muutaman kuukauden.
Tämä viimeisin tapaus on aivan käsittämättömän kipeä, koira oli tärkeämpi kuin tajusinkaan. Kaiken lisäksi se oli vielä nuori, sairaus eteni pikkuhiljaa ja päätös sen elämästä ja kuolemasta oli yksin minun. Viime yönä kyllä odotin aamua ja puhelinajan alkamista eläinlääkäriin, syötin koiralle ylimääräistä kipulääkettä ja toivoin, ettei se ehtisi tulla kauhean kipeäksi. Tiedän, että mulla olisi kamala olo, jos se vinkuisi tuossa nyt kipuaan, enkä mä saisi vietyä sitä saamaan apua. Mutta miten se parempikin vaihtoehto voi sattua näin kauheasti?
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;27692360:Miksi sun piti siis tulla sanomaan juuri se, ettet pitänyt kirjoitustyylistä jos oisit voinut vaikka ilmaista sen, että on hirveän ikävää luopua lemmikistä?