tankkaus visa electronilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömölöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hömölöläinen

Vieras
Kertokaas fiksummat, et ku Electronilla tankattaessa pitää ensin ilmottaa maks. summa tankkaukselle, nii mitä jos laittaa siihen vaik sen 20e mut tankkaaki vaan 15e:lla?? Meneehän tililtä vaan sit se tankattu summa eikä se minkä on ilmottanu?

Tiiän et on tosi hölmö kysymys ja taidan tietää vastauksenki, mut pakko varmistaa ennenku meen tankkaan :D

Olen selvittänyt pankista tämän asian. Bensa-automaatti tekee ns. "hintavarauksen" sille summalle minkä laittaa koneeseen, että onko tilillä katetta. Jos tankkaa kuitenkin pienemmällä summalla kuin mitä oli meinannut, veloittuu tililtä vain se summa millä bensaa oli mennyt tankkiin. Eli voit laittaa isomman summan ja tankata pienemmällä. Et jää tappiolle.

menee se summa millä tankkaat. eli jos laitat 20 e ja tankkaatki 15 e niin menee se 15 e. mutta mahdollisuus on tankata siihen 20:neen saakka ei yli koska silloin se laite on tarkistanut että sun tilillä on katetta tankata sillä kys. summalla.
ja on tosi tietoo, itse aina tankkaan visa electronilla

Kiitoksia vastauksista :)

Pakko myöntää et oon menossa huomen tankkaamaan vaan 5e:lla eikä ainakaan täälläpäin toi yks kylmäasema oo suostunu mulle sitä 5e varaamaan :( Rahaa ku tulee vasta lapsilisäpäivänä lisää, ni en viittis ihan viimisiä auton tankkiin laittaa... Siks kyselin et onko pakko tankata sillä koko summalla vai lähteekö tililtä vaan se tankattu :)

aijaa, itse tankkaan s:llä, sti, teboil ym. niin kaikissa on toi, ainut ero on et neste pikaasemalla ei voi rahalla tankata, vaan vain kortilla ja jokaisessa on oikeella puolella toi valinta...mut niin näissä missä itse tankaan :)

Monella asemalla ei voi säätää itse sitä summaa. Männävuosina ärsytti kun ABC:lla oli vaihtoehdot 10 ?, 40 ? ja jotain sitä suurempiakin summia. 20 euroa ei ollut ollenkaan. Eli jos tilillä ei ollut 40 euroa, jouduit tankkaamaan 10 eurolla. Toki sen saattoi tehdä vaikka kaksikin kertaa, mutta turhaa työtä minusta. Sittemmin "vika" on korjattu ja summavaihtoehtoja on useampia.

Electronilla on hyvä tankata esim. kanisteriin bensaa, kun voi valita vaikka 20 euroa ja tankata niin paljon kuin kanisteriin sopii. Ja vain se oikea loppusumma veloitetaan. Ennen oli paljon hankalampaa.

Siis miks teillä on tommonen Visa Electron? Tankkauskin kuulostaa paljon monimutkaisemmalta, kuin tavallisella pankki/visa-kortilla maksettaaessa. Ei tartte mitään summia syöttää.. eihän se varmaan niin vaikeaa ole, mutta jotenkin tuntuu, että helpommalla pääsee, kun ei omista koko korttia. Siis tuota Elektronia.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Siis miks teillä on tommonen Visa Electron? Tankkauskin kuulostaa paljon monimutkaisemmalta, kuin tavallisella pankki/visa-kortilla maksettaaessa. Ei tartte mitään summia syöttää.. eihän se varmaan niin vaikeaa ole, mutta jotenkin tuntuu, että helpommalla pääsee, kun ei omista koko korttia. Siis tuota Elektronia.

Ainakin abc:n uusimmilla automaateilla kysytään varaussumma myös ihan pankkikortilla tankattaessa...

Alkuperäinen kirjoittaja juust:
Minkä takia laittaisit summaksi 20e jos tarkotus tankata 15een edestä?
En tajua.

No siksi että jos ihminen vaikka laittaa että tankataan 60 eurolla ja bensaa meneekin tankkiin vain 55 eurolla. Kun ei voi aina tietää, että paljonko sinne tankkiin mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Siis miks teillä on tommonen Visa Electron?

No "tommonen visa electron" on tarkoitettu nuorille, joille ei välttämättä myönnetä visa-korttia vielä. Kuten huomaat, kysyjä puhuu lapsilisäpäivästä, voit tarkkana tyttönä päätellä siitä jotain.

Yhteistyössä