Tapaamisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vierailija_

Aktiivinen jäsen
10.05.2004
2 155
0
36
MInkä ikäisenä lapsi on valmis olemaan etävanhemman luona esim. viikonlopun?? Siis onko jotain suosituksia/alaikärajaa?

Kun meille tulee todennäköisesti riitaa lapsen tapaamisista, kun välimatkaa on ja isä varmaankin haluaisi pitää lastaan luonaan jo imetysaikana/alle vuoden ikäisenä, ja itse aion imettää lasta niin pitkään kuin suinkin voin.
Itse en välttämättä jaksa,että lapsen isä vierailisi päivittäin minun luonani, ja pahimmassa tapauksessa olisi yötäki, jos minulla on uusi mies..

En usko, että sinun pitäisi antaa lasta viikonlopuksi, niin kauan kun imetät. Siis luultavasti viranomaisetkin ovat tässä asiassa puolellasi. Itse annoin aivan liian aikaisin, painostuksen alla... :/
Eli älä suostu jos isä vaatii tällaista. Lapsi on mielestäni liian pieni 2vrk eroon äidistä, muutenkin kuin pelkän imetyksen vuoksi. Isä voi tavata lasta lyhyemmän aikaa kerrallaan, vaikkapa kerran viikossa muutaman tunnin. Jos et halua kotiisi päästää, voisiko löytyä jostain muuta sopivaa paikkaa? Kannattaa keskustella lastenvalvojan kanssa tilanteesta ja jos hän myös tietäisi mahdollisen tapaamispaikan.
Jos isä asuu kaukana, on hänen tyydyttävä harvempiin tapaamisiin aluksi, ja tiivistettävä suhdetta lapseen sitten, kun hän on jo vähän isompi ja kypsempi reissaamaan. Tämä on tosin vain minun henk.koht. mielipiteeni.

Moi!

Kannattaa käydä tutustumassa www.yyl.fi sivuihin. Sieltä löytyy tietoa ja ennenkaikkea suosituksia tapaamisista yms. Meillä ainakin lastenvalvoja tapaamisista sovittaessa oli sitä mieltä, että allle vuoden vanhaa lasta ei tarvitse antaa yökylään!

Suosituksia on yyl:n sivuilla. Aikanaan kyllä itse kauhistelin kun mieheni lapsi oli meidän luona alta 3kk yhden yön joka toinen vkl ja 6kk lähtien jo koko vkl. Ja isä ei ole asunut pojan olemassaolo aikana siellä. Nyt kun meillä yhteinen lapsi 11kk niin en voisi edes kuvitella KENELLEKÄÄN antavani hoitoon niin pitkäksi aikaa! Tapaamiset olisi kaikkien lapsen kannalta ajatellen parempi järjestää useammin ja lyhyempi kestoisia.

Yhteistyössä