Tapahtui eilen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä taas tapahtui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä taas tapahtui

Vieras
En tiedä ylireagoinko taas, mutta eilempä tapahtui taas loistava välikohtaus minun ja ystävättäreni välillä.
Hänellä on kaksi poikaa ja meillä kaksi tyttöä. Pojat on poikia, mutta kuuluuko niiden lyödä, hakata, uhitella,potkia ja heitellä tavaroita, sekä ihmisiä.

Ystäväni kävi sitten ostamassa lihapiirakoita itselleen ja lapsilleen kun eivät olleet syöneet kotona. Lapsethan yllättäen on lapsia ja jos joku alkaa jotain syömään, varsinkin lihapiirakkaa tai jotain muuta hyvää niin luultavasti muutkin lapset haluavat.
Noh, hänen lapsensa siis sanoivat meidän tytöille mm. lähtekää pois, ette te saa tulla tähän pöytään, ette te saa näitä yms....ja he siis olivat meillä.

Yritin omille lapsille sitten tarjota muroja ja vaikka mitä koska oltiin jo päivemmällä syöty enkä siiihne hätään nyt ruokaakaan alkanut vielä tekemään.
Eihän ne kelvanneet tietenkään kun toiset vetää vieressä lihapiirakkaa.

Hyvin nuivasti ystäväni sanoi, että jos ette lopeta tota kitinää niin me tullaan joka päivä syömään tänne omia ruokia niin että te ette saa mitään!!!
Siis aikuinen sanoo noin.
Lopulta antoi yhden lihapiirakan tytöille puoliksi kun heiltä jäi. Osti siis neljän pakkauksen.

Mulle jäi jotenkin taas huono olo koko jutusta. Itse jos johonkin ruokaa menen syömään niin, että omat eväät vien niin ostan aina kaikille lapsille ainakin,.
En sanonut mitään, mutta suutuinko turhasta?

Mäkin yleensä jos evästä mukana ni otan sen verran että kaikille lapsille riittää. Arvaahan sen että tekee mieli samaa kuin kavereilla..
Kyllä olisin itsekin pahoittanut mieleni tuollaisesta.
Mulla kaveri joka kohtelee omaa poikaansa kuin... en löydä edes sanoa. "voi hellanduudeli".. Ja omani tapella kihnuttavat mielestäni ihan normaalisti.. Jos lapseni kohtelisivat minua kuten kaverini poika äitiään, alkaisi pian muutosten aika. Kaiken kun saa periksi niin ei osaa vastalauseita kuunnellakaan...

no jos mä olisin lasten kanssa lähtenyt aamulla liikenteeseen ja lopulta päätynyt kylään johonki9n, ja jos kylässä ei olis tarjolla ruokaa, mikä ei tietenkään ole pakko tarjota, niin mulla olis kuitenkin oikeus niille omilleni ostaa vaikka hampparit tai lihapiirakat, ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. mutta ystäväsi ei tietenkään olis saanut karjua ja uhkailla sun lapsias. ainoiastaan kertoa tosi asia miksi he syövät niitä hampurilaisia. eikä vieraat lapset saa komennella talon lapsia pois pöydästä.

potkia eikä lyödä ketään saa se nyt lie kaikille selvää.

mutta kyllä osittain suutuit turhastakin

Tosiaan ajattelematonta käytöstä aikuiselta.Olisin tuonut itse muillekin.
Poikien ikävän kaytöksen tunnen ja tiedän myös, mutta meillä ei ajeta ketään pois tietenkään, vaikka muuten rajua menoa onkin. Suvun tytötkin on suht villejä niin pärjäävät kyllä, mutta vieraammat ei :ashamed:

Tuo tiuskaisi oli tosi töykeää, vaikka ymmärrän hyvin että omat eväät voi olla, ei välttämätät tarvitse kaikille jakaa. Mutta juur tuolla taoin tokaisemalla ysäväsi opettaa lapsiaan olemaan epäkohtelias ja se että salli myös lastensa huudella ilkeästi teille, teidän omassa kodissa.

Ei meillä vetelisi vaan tuollainen käytös, lihapiirakat olisi jaettu kaikkien kesken ja käytöstavat pitää olla niin äidillä kuin lapsillakin. Huomautapa ystävällesi tästä kun seuraavan kerran näette.

Siis ap:n lapset kitisi, kun ei saanut sitä kaikkea mitä muut sai? Heillä ei ollut nälkä, kun just olivat syöneet, ja siis muuten vaan halusivat samaa herkkua kuin muutkin lapset?

Miksei ap itse laittanut lapsiensa kitinöille stoppia, miksi joku muu joutui sen tekemään :o

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
no jos mä olisin lasten kanssa lähtenyt aamulla liikenteeseen ja lopulta päätynyt kylään johonki9n, ja jos kylässä ei olis tarjolla ruokaa, mikä ei tietenkään ole pakko tarjota, niin mulla olis kuitenkin oikeus niille omilleni ostaa vaikka hampparit tai lihapiirakat, ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. mutta ystäväsi ei tietenkään olis saanut karjua ja uhkailla sun lapsias. ainoiastaan kertoa tosi asia miksi he syövät niitä hampurilaisia. eikä vieraat lapset saa komennella talon lapsia pois pöydästä.

Mä en silti veis lapsiani syömään niitä eväitä sinne kaverin luo, jos en ostais jotain vastaavaa hyvää tms. sitten siellä oleville lapsillekin. Eri asia, jos siellä ois vain aikuisia, mut jos tiedän, et siellä on lapsiakin, niitäkin musta pitäs ajatella eikä ottaa vaan sapuskaa omalle poppoolle. Toki sit melkein soittasin sille kaverille jo etukäteen ja kysyisin, et me ei olle syöty ja tarvittais ruokaa ja jos ostan, ostanko heillekin ja mitä tuon (kaikki äidit ei välttämättä tykkäis, et ostan just esim. lihapiirakkaa tms. Varsinkaan mun tuttavapiirissä, jossa on hyvin paljon karppeja ...mutta nyt ollaan sivuraiteilla. :D).

Enivei ap:lle mun mielestä sun kaveri toimi kauttaaltaan typerästi etkä mun mielestä suuttunu turhasta. Ensinnäkään tolleen ei puhuta kenellekään, ei edes lapsille (eikä varsinkaan vieraille lapsille). Lasten käytökseen en puuttuis, ovat kuitenkin lapsia ja jos äitikin on tuollainen, lapsilta voi odottaa mitä vain. =) Tosin oisithan sä voinu siihen kohtaan jo sanoa nätisti jotain "korjaavaa".

He tulivat töistä ja hoidosta ja olivat siis jo syöneet. Ystäväni oli polttanut ruoat pohjaan tai jotain ennen kun meille tulivat ja siksi kävivät ruoat ostamassa. Ja kyllä jos aamusta asti olisivat olleet olisin tietenkin ruokkinut heidät samalla. Itsestään selvyys.

En loukkaantunut siis siitä niinkään, ettei hän ostanut meille niitä lihiksiä vaan tavasta josta hän toimi.
Musta on aika tökeröä ostaa vaan omalle porukalle ruokaa ja sitten sanoa lapsille, että Tullaan tänne joka päivä syömään omat eväät jos kitinä ei lopu.

Kyllä tuosta nyt jo voi vähän suuttukkin..

Minulla kaveri jolla ei ole lapsia on välillä aika ilkeä minun kahdelle lapselle 3v ja 5v.
Tietystihän nämä lapset vähän vimmaa kun kylässä käydään ja haluvat leikkiä...
Kahvipöydässä saattaa tämä kaverini ilkeyttään sanoa 5v tytölle että ei sinulle anneta jäätelöä kun olet noin tuhma.... ja on vastannut 3v.n kysymykseen PASKAA kun poika kysyi kiltisti mitä tuossa on.... kun oli kinuskikastike tetra pöydällä : / tytöllekkin vastailee joskus samalla lailla.
Vaikka ei nämä minusta mitenkään pahasti ole siellä käyttäytyneet niin on ilkeä....

: (

peesi.

tyhmästi kommentoi tämä poikien äiti, mutta mielestäni ap:kin tyhmästi olettaa, että muut tuovat heidän lapsilleen eväitä. eikö yhtälailla pitäisi olettaa, että sä olisit tarjonnu vierailles ruokaa?

jos kerran paketissa oli 4kpl, niin olisiko jomman kumman pojista pitänyt jäädä ilman, vaikka ei muuta ruokaa ollut? vaikka teidän lapset oli jo syöneet?

enkä ymmärtänyt miten toi poikien hakkaus, potkinta yms liittyi koko juttuun??

"niin mulla olis kuitenkin oikeus niille omilleni ostaa vaikka hampparit tai lihapiirakat, ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista."

Toi lause kieltämättä särähti mun korvaan. Jos itse olisin menossa kylään ja veisin eväitä, niin kertoisin kyllä ystävälleni ja kysyisin samalla tuonko heille mahdollisesti samaa. Jotenkin vielä tuo, että oikeus ostaa hampparit eikä muilla mitään sanomista, on mielestäni outoa. Lapset yleensä haluavat samaa ja vaikka aina ei ole kaikkea pakko saadaakaan, niin miksi turhaa pahoittaa toisten mieltä. Varsinkin tiuskia lapsille niin kuin ap. sanoi.

Alkuperäinen kirjoittaja N41v:
Siis ap:n lapset kitisi, kun ei saanut sitä kaikkea mitä muut sai? Heillä ei ollut nälkä, kun just olivat syöneet, ja siis muuten vaan halusivat samaa herkkua kuin muutkin lapset?

Miksei ap itse laittanut lapsiensa kitinöille stoppia, miksi joku muu joutui sen tekemään :o

Oltiin syöty joku parisen tuntia sitten ja lapset ei siis kitisseet mitenkään erityisesti. Eivät halunneet muroja kun toiset vetivät vieressä lihiksiä, mikä nyt on aika normaalia mielestäni. Eivät saaneet muutakaan. Ja ystäväni omat lapset siis uhittelivat ja kehuskelivat lihiksillään. Kaikkea ei todellakaan tartte saada, eikä meillä todella saakkaan.
Ja luultvasti lapsillekkin tuli hieman jo nälkä kun muut söivät. Aloin tekemään sitten ruokaa, mutta kun en tiennyt näistä kaverini tempauksista, muuten oisin tehnyt ruokaa koko poppoolle myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja keira:
Kyllä tuosta nyt jo voi vähän suuttukkin..

Minulla kaveri jolla ei ole lapsia on välillä aika ilkeä minun kahdelle lapselle 3v ja 5v.
Tietystihän nämä lapset vähän vimmaa kun kylässä käydään ja haluvat leikkiä...
Kahvipöydässä saattaa tämä kaverini ilkeyttään sanoa 5v tytölle että ei sinulle anneta jäätelöä kun olet noin tuhma.... ja on vastannut 3v.n kysymykseen PASKAA kun poika kysyi kiltisti mitä tuossa on.... kun oli kinuskikastike tetra pöydällä : / tytöllekkin vastailee joskus samalla lailla.
Vaikka ei nämä minusta mitenkään pahasti ole siellä käyttäytyneet niin on ilkeä....

: (

En kävisi lasteni kanssa tuollaisen "kaverin" luona...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

peesi.

tyhmästi kommentoi tämä poikien äiti, mutta mielestäni ap:kin tyhmästi olettaa, että muut tuovat heidän lapsilleen eväitä. eikö yhtälailla pitäisi olettaa, että sä olisit tarjonnu vierailles ruokaa?

jos kerran paketissa oli 4kpl, niin olisiko jomman kumman pojista pitänyt jäädä ilman, vaikka ei muuta ruokaa ollut? vaikka teidän lapset oli jo syöneet?

enkä ymmärtänyt miten toi poikien hakkaus, potkinta yms liittyi koko juttuun??

Ei tietenkään olisi pitänyt jäädä ilman. No ehkä sitten loukkaannuin turhasta ja kuten sanoin, en loukkaantunut siitä niinkään että haki vaan omille lapsilleen eväkset. Lähti nimittäin meiltä hakemaan niitä tuosta kiskalta, vaan tavasta joten asia hoitui. Olisi pitänyt omat lapset varmaan passittaa yläkertaan siksi aikaa, että olipas siinä osaksi munkin vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja myös poikien äiti:
Ei meillä vetelisi vaan tuollainen käytös, lihapiirakat olisi jaettu kaikkien kesken

no eikös tossa tehty just niin?

Tehtiin vasta sitten kun ystäväni oli vittuillut lapsilleni. Sanoi , että no ottakaa nyt sit toi yks ja puolittakaa jos haluutte...

no kun kutsutte jonkun perheen lapsenne synttäreille, niin kai sit olette sitä mieltä, että lahja pitää tuoda niille muillekin perheen lapsille kuin vain sille yhdelle, ettei niille muille tule paha mieli, periaatteessa samastaha tässä on kyse.
ja on meilläkin käynyt vieraita joilla on ollut esim. omia karkkeja tai jätskiä ja limppaa mukana ja meidän lapsilla ei ole ollut. kitinän olen kuitannut sillä, että teillä ei nyt ole kun ei ole kaupalla käyty, vaan te saatte joku toinen päivä.

toki törkeetähän se on soittaa suuta vieraille lapksille

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tietenkään olisi pitänyt jäädä ilman. No ehkä sitten loukkaannuin turhasta ja kuten sanoin, en loukkaantunut siitä niinkään että haki vaan omille lapsilleen eväkset. Lähti nimittäin meiltä hakemaan niitä tuosta kiskalta, vaan tavasta joten asia hoitui. Olisi pitänyt omat lapset varmaan passittaa yläkertaan siksi aikaa, että olipas siinä osaksi munkin vikaa.

se, mitä kirjoitit jälkeenpäin, että pojat kehuskelivat yms niillä lihapiirakoilla on myös kyllä semmonen homma, mihin sen äidin olis mielestäni pitänyt puuttua. varmasti ollut inhottava tilanne, mutta tosta alotusviestistä sai aika pelkistetyn (ja erilaisen) käsityksen..

no kun kutsutte jonkun perheen lapsenne synttäreille, niin kai sit olette sitä mieltä, että lahja pitää tuoda niille muillekin perheen lapsille kuin vain sille yhdelle, ettei niille muille tule paha mieli, periaatteessa samastaha tässä on kyse.
ja on meilläkin käynyt vieraita joilla on ollut esim. omia karkkeja tai jätskiä ja limppaa mukana ja meidän lapsilla ei ole ollut. kitinän olen kuitannut sillä, että teillä ei nyt ole kun ei ole kaupalla käyty, vaan te saatte joku toinen päivä.

Ja sehän tässä olikin se pointti ei niinkään ne lihikset.
Ja meillä ei todellakaan tartte tuoda lahjoja muille kun sankarille.
Itse toki olisin ostanut kaksi pussia niitä lihiksiä, mutta mä olenkin mä.

Ja yritin tytöille sanoakkin, että käydään ostamassa omat lihikset myöhemmin ja mutta ystäväni on aika rääväsuinen. Onneksi hänen oma lapsensa ei edes kiittänyt kun nousi pöydästä, eikä äitinsä lukuisista kehotuksista huolimatta vienyt lautasta pois pöydästä. Uhitteli vaan.
Tyttärelleni tuli lopulta niin paha mieli, että itki. Kun tämä äiti syyllisti lapset. kun sitä lihistä halusivat.

öö... musta tossa ei kyllä ole samasta asiasta kyse lainkaan. Siis ap:n tilanne verrattuna siihen, että tuodaanko lahja vain päivänsankarille.

Eikä musta ole ok tuoda meille (tai meidän viedä muualle) omia karkkeja ja/tai jätskejä ilman, että niistä tarjotaan muillekin paikalla oleville yhtä lailla. Jos ei voi tarjota, sit ei niitä edes muualle viedä. Tosin tuo tilanne on mulle vähän outo alunperinkin, sillä jos jotain veisin kylään tuolleen, veisin ne tuliaiskarkkina eli antaisin kaikki pois (ja jos kyläpaikka meille niistä tarjois, ok).

Synttärit nyt on asia erikseen, jopa lapsinkin sen ymmärtää.
Minulla ei tulisi mieleenkään mennä kenellekään kylään ja antaa lapseni syödä yksin karkkia tai muuta herkkua, jos toisille ei tarjoittaisi. Tuskin katsoisin hyvällä, jos ystäväni tulisi lastensa kanssa ja kaikilla muilla lapsilla olisi karkkia ja yhdelle ei annettaisi. No eipä toistaiseksi ole kyllä tälläisiä ystäviä ole ollutkaan, onneksi : )

Jos meille tulis vieraita noin niinku ap:lle, ja hakisivat kiskalta lihiksiä, niin joko mä hakisin myös omille tenavilleni tai sitten he söisivät jotain muuta. En olettais, että meidän lapset saa myös siitä heidän paketista. Lapset kinuaa tottakai sitä "parempaa", mutta aina ei voi saada vaikka kuinka harmittais.

Mutta ikävää ja loukkavaa oli kyllä ap:n kaverin käytös :/

Yhteistyössä