Tapan kohta itteni... en jaksa enää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyypiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä jaksat, älä luovuta!! Puhu miehellesi. Hänen on autettava sua kotona!!!

Puhun. Mutta se ei auta. Se saattaa ottaa vauvan hetkeksi syliin, mutta roikottaa sitä niin, että vauva alkaa kohta karjuu kurkku suorana ja mä taas riennän sen ottamaan ja sitä hoitamaan... Se lukee ehkä yhen kirjan vanhemmalle lapselle ja jatkaa sit oman aku ankkansa lukemista. Ja lapsi tulee vinkuu mun jalkoihin taas... ei siitä oo mitään suurempaa ja merkittävämpää apua. Ei se ymmärrä mua. Vaikka puhunki. Puhun sille kaiken jne, mut se vaan istuu hiljaa eikä tajua mitään...

Sitten kannattaa nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että sinä lähdet ja lapset jää hälle! Älä suostu enää lattiarätiksi. Mä tekisin niin, että hyppäisin kärryyn kun isäntä tulee ja palaisin, kun lapset varmasti nukkuvat. Ja turha sanoa, ettei mies osaa hoitaa lapsia; takuulla osaa, kun on pakko!

en mä pystyis lähtee... aamulla päätin et lähen lasten kans kaupunkiin, ku ukko vaan nukku. mut just ku päätin toteuttaa ideani, niin mies heräs jne... en taaskaan päässy täältä minnekään.. sitä paitsi ton pitäs päästä töihin autolla...

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Josko koittaisit hommata uuden asunnon jostain vähän lähempää kaupunkia?

siis me asutaan kylän laidalla, mut ei tossa kylällä oo paljo kauppoja tms. pari pikku putiikkia. jos muuttaisin kaupunkiin, joutuisin muuttaa kauas täältä, aivan toiseen pitäjään. ja mitä se tähän hätään auttais?

Ei edelleenkään varmaan tänään mitä apua ois tuosta, mutta voithan ajatella asioita vähän eteenpäin... Tuollaisella asenteella ei mikään tule muuttumaan. Päätä tehdä asioille jotain!! Miehen ottaisin puhutteluun ja istuttaisiin niin kauan kunnes saisi jotain sanottua, muutto kivemmalle alueelle ja sitä kautta ystäviä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Apua on kun pyydät/vaadit:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Soita neuvolaan tai terveydenhoitajalle nyt heti!

oon puhunu neuvolassaki, mut ne lähetti sieltä terapiaan... mitä se auttais?! Vaikka joku tulis lapsia kattoo, niin mihin mää täältä pääsisin ilman autoa?

mulla meinasi kans levitä pää lapsen, kodinhoidon, valvomisen ja menneiden asioiden kanssa rypemisessä. Puhuin neuvolassa ja kotiin saatiin pientä maksua vastaan kodinhoitaja. Neuvolasta soittivat että apua tarvitaan nyt ei huomenna. Ja apu tuli. Sain nukkua jos en nukkunut sain olla omissa oloissa ja miettiä ja levätä. Pari kuukautta hoitaja kävi 3 krt viikossa.

Oliko sulla tuolloin yksi lapsi?

Oli. Poika syntyi keskosena. Oli kipeä ja toipilas melkein vuoden. Ja unirytmi muuttui normaaliksi kun poika oli 2v 4kk. Nukuin viikkossa 8-10 tuntia. Kun valvot tarpeeksi kauan pää leviää. Kokeile jos et usko.

Uskon toki! Ja tiedänkin, koska ei meilläkään ole ollut helppo lapsi... Hyvä, että sait apua.

en mä pystyis lähtee... aamulla päätin et lähen lasten kans kaupunkiin, ku ukko vaan nukku. mut just ku päätin toteuttaa ideani, niin mies heräs jne... en taaskaan päässy täältä minnekään.. sitä paitsi ton pitäs päästä töihin autolla...

Etkö voi viedä sun miestä töihin jotta teille jäis auto käytettäväksi? Ja kyllä mieskin voi joskus viettää aikaa kotonaan, lasten kanssa jotta sä pääset käymään ihmisten ilmoilla. Jos rahatilanne sallii niin palkkaa siivooja käymään silloin tällöin helpottamaan kotiaskareiden kanssa?

eipä se tähän hätään auta... minneppä täältä muuttaisin!?

No lähemmäs kaupunkia, ystäviä tai sukulaisia? Ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa? Ei se tänään mitään auttaiskaan, mutta tieto paremmasta vois tuoda helpotusta jo hieman muuttoa aiemmin?

Mun perhe on ihan sairasta väkeä, haluaisin kauas niistä!! suku on pahin... niinku sanotaan... ystäviä? Mitä ne on?

no hajois mullakii pää jos pitäs aina olla vaa kotona! tee hyvä ihminen jotain sen eteen että pääset joko yksin tai lasten kanssa pois!
Mä en ikinä noin korpeen muuttas jossa ei mitään muuta ois ku oma mökki :(

Anteeks vaan, mut on vähän sun omaa saamattomuuttasi. Sun pitää saada ukkosi puhumaan, tilanteeseen täytyy saada muutosta! Haluatteko edes olla yhdessä? Jos mies ei edes puhu mitään niin oisko se merkki jostakin?

Alkuperäinen kirjoittaja realistin puheet sattuu:
Kivan miehen valitsit! Lisäksi menneisyyden taakat tulisi käydä läpi ennen kuin perheen perustaa! Sanoohan sen järkikin! Ei tarvitse olla edes kovin älykäs tajutakseen ettei lapsia voi tehdä jos on taakkoja. Et osaa suunnitella elämääsi voimavarojesi mukaan. Etkä ollut kriittinen miesvalinnassasi etkä missään näköjään. Olet itse aiheuttanut tilanteesi ja et voi syyttää yhteiskuntaa, kurjaa miestäsi tai läheisiäsi tai palstaa. Tai voit.. Mutta olet väärässä silloin ja et koskaan saa korjattua tilannetta.

Nyt niskaote ja alat pikkuhiljaa järjestämään elämääsi! Lapsesi kärsivät kun itse olet luovuttaja. Sinusta ei niin väliä. Toivoton tapaus :D Vai oletko toivoton tapaus? Tee jotakin!

kuule sinä ihminen joka näet maailman mustavalkoisena, joko tai tyyliin. Lapsia voi tulla ihan yllätyksenä vaikka niitä ei suunnittelisikaan. Ehkäisy pettää tjm.
Oletko joku kesken kasvuinen vai eikö elämä ole mitään opettanut?
Sinä näet ripaisun ap.n elämää tässä ketjussa ja et loppu peleissä tiedä siitä paljoakaan joten menes realisti kasvamaan hiukan!
Törkeä olet. Opettele tapoja ja mieti mitä suustas päästät.

meillä olen taas nostanut asian useasti esille, että olen masentunut... Sitten vain voivottelee, ja sanoo,että hänen pitäisi auttaa minua kotona enemmän-siihen se sitten jääkin, minkäänlaista vauvanhoitoapua tai siivouapua en saa. Kotiin tullessaan mies on hämillään jos en ole tehnyt ruokaa. Nyt olen siinä pisteessä,että minun täytyy edes joskus saada levätä(yöt päivät hoidan vauvaa,öisin herää n.7 kertaa, vaikka on melkein 9kk). Nyt päätin laittaa lapsen hoitoon, huomenna pistetään hakemus.

Kivan miehen valitsit! Lisäksi menneisyyden taakat tulisi käydä läpi ennen kuin perheen perustaa! Sanoohan sen järkikin! Ei tarvitse olla edes kovin älykäs tajutakseen ettei lapsia voi tehdä jos on taakkoja. Et osaa suunnitella elämääsi voimavarojesi mukaan. Etkä ollut kriittinen miesvalinnassasi etkä missään näköjään. Olet itse aiheuttanut tilanteesi ja et voi syyttää yhteiskuntaa, kurjaa miestäsi tai läheisiäsi tai palstaa. Tai voit.. Mutta olet väärässä silloin ja et koskaan saa korjattua tilannetta.

Nyt niskaote ja alat pikkuhiljaa järjestämään elämääsi! Lapsesi kärsivät kun itse olet luovuttaja. Sinusta ei niin väliä. Toivoton tapaus :D Vai oletko toivoton tapaus? Tee jotakin!

Helvetin idiootti! Etkö tajua, että monet menneisyyden taakat tulee esiin vasta siinä vaiheessa, kun alkaa sitä omaa perhettä perustaa? Ja mitä tuo sinun viisastelusi ketään auttaa?

Oisinki tajunnu nuo menneisyyden taakat aiemmin. Vasta vuosi sitte tajusin, millasessa paskassa oon lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt. Eikä auttanu enää peruuttaa. Oli jo yksi lapsi ja toinen tulossa. Traumat on sellasia asioira, että ne pysyy kauan piilossa, kunnes joskus yllättäen putkahtaa esiin. Lue lisää aiheesta, jos et muuten tiedä. Ja mies on kyllä hyvä, osaa olla tosi hyväkin, mutta tässä tilanteessa se ei voi mua auttaa. Se on täysin voimaton, eikä tiiä mitä pitäs tehä. Mistäpä se tietäiskään, kun on saanu elää ruusuisen elämän... Ja ku pohjosesta ollaan, niin pohjosesta ollaan, tuskin elämä ois onnellisempaa missään kaukana etelän isoissa kaupungeissa...

Pistä se saamaton ukkosi edes ostamaan sulle oman auton! Jonkun halvan vanhan auton ees. Eihän tollasta kestä erkkikään että yksin muksujen kaa asuu jossain hevonkuusessa, hajoaisi pää itse kultakin... Tai sitten tosiaan otat muksut ja muutat sinne naapuripitäjään keskustaan, näet ainakin muutakin elämää kuin sen oman pään sisäisen maailman... Tää ois oikeesti kaikkien parhaaksi! Mieti, mitä niistä lapsistakin kasvaa keskellä ei mitään jos äiti vaan sekoaa siellä ja ketään muita eivät näe kuin puhumattoman isän välillä. Nyt mars netistä kattomaan autoja tai vuokra-asuntoja!

Alkuperäinen kirjoittaja Taotaanpa järkeä päähän:

kuule sinä ihminen joka näet maailman mustavalkoisena, joko tai tyyliin. Lapsia voi tulla ihan yllätyksenä vaikka niitä ei suunnittelisikaan. Ehkäisy pettää tjm.
Sinä näet ripaisun ap.n elämää tässä ketjussa ja et loppu peleissä tiedä siitä paljoakaan joten menes realisti kasvamaan hiukan!

Ehkäisy? Abortti? Itsetyydytys? Sanooko sulle mitään?
Lapsia ei synny jos ei itse tahdo! Synnyttäminen on aina tietoinen valinta.

Josko koittaisit hommata uuden asunnon jostain vähän lähempää kaupunkia?

siis me asutaan kylän laidalla, mut ei tossa kylällä oo paljo kauppoja tms. pari pikku putiikkia. jos muuttaisin kaupunkiin, joutuisin muuttaa kauas täältä, aivan toiseen pitäjään. ja mitä se tähän hätään auttais?

Ei edelleenkään varmaan tänään mitä apua ois tuosta, mutta voithan ajatella asioita vähän eteenpäin... Tuollaisella asenteella ei mikään tule muuttumaan. Päätä tehdä asioille jotain!! Miehen ottaisin puhutteluun ja istuttaisiin niin kauan kunnes saisi jotain sanottua, muutto kivemmalle alueelle ja sitä kautta ystäviä jne.

no... ku se ei auta! Jos ei oo töitä muualla. Ku on pitkän työttömyyden jälkeen saanu vihdoin töitä, niin ei sitä välttämättä halua heti jäädä taas työttömäksi. Ollaan kyllä etitty välillä muualtaki, kaupungeista asuntoa, mutta ei sitä löydy! Ei löydy tarpeeksi isoja vuokra-asuntoja, eikä työttömänä saa lainaa omaan asuntoon. Sen lisäksi mulla on täällä terapia kesken.. enkä voi kesken jättää sitä, ku traumaterapiassa pitää koko ajan olla se sama terapeutti..

Pitäiskö sinun nyt kuitenkin yrittää edes miettiä joitain ehdotuksia mitä täällä ovat muut sinulle antaneet.
Ota auto yhdeksi päiväksi itsellesi käyttöön ( vie mies töihin mm. ). Pyydä/hae ulkopuolista apua kotiin. Jätä lapset miehellesi yhdeksi illaksi viikossa, pärjää varmasti niiden kanssa. Ja vielä jos iehesi voimaton, niin hakekaa apua yhdessä tilanteeseenne.

Etkö voi viedä sun miestä töihin jotta teille jäis auto käytettäväksi? Ja kyllä mieskin voi joskus viettää aikaa kotonaan, lasten kanssa jotta sä pääset käymään ihmisten ilmoilla. Jos rahatilanne sallii niin palkkaa siivooja käymään silloin tällöin helpottamaan kotiaskareiden kanssa?

Mun pitäis hakee se aamuyöllä eri pitäjästä, jos aikoisin viedä sen töihin... Ja se ei onnistu, ku pitää olla lasten kans täällä. Lapsia taas en lähtis keskellä yötä viemään muualle.. Oon miettiny sitäki vaihtoehtoa, oon miettiny kaikkia vaihtoehtoja, mutta ei ne helpota! Kuitenkaan... Siivoojaa vois joskus pyytää, mutta mitä sekään auttais!? Mä istuisin ja kattoisin ku joku toinen siivoaa täällä, mut mä ITE en pääsis täältä minnekään...

Traumojen "esiin pulpahtaminen" on vaan laiskojen selkärangattomien tapa vältellä kovaa työtä ja hakea sääliä. Ei elämä ole helppoa kenellekään, mutta toiset luovuttavat helpommin ja keksivät tekosyitä joiden avulla oman paskakasan saisi toisten lapioitavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja E.O:
hohhoijaa. on se kiva kun nämä (anteeksi nyt vaan) sekopäät vielä tekee lapsia kun eivät pysy kasassa yksinkään.. lapset ja yhteiskunta kiittää.

Kiitos. Olipa mieltä ylentävää ja lohduttavaa kuultavaa. Lue edelliset, ole hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Totuus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taotaanpa järkeä päähän:

Ehkäisy? Abortti? Itsetyydytys? Sanooko sulle mitään?
Lapsia ei synny jos ei itse tahdo! Synnyttäminen on aina tietoinen valinta.

Oletko oikeesti noin tyhmä vai keskenkasvuinen joka näkee kaiken mustavalkoisena?
Kaikille abortti ei ole vaihtoehto. Ja ehkäisy voi pettää,kondomi voi mennä rikki eikö sulle ole äitisi mitään opettanut tai terkkari kolulussa?
Ja toisekseen ei elämä ole suoraviivaista , aina sattuu ja tapahtuu niitä ikäviäkin asioita.
Älä tule itkemään sitten kun sulla ei menekkään elämä *niin kuin suunnittelit*.
Ilkeä olet. Siitä ei varmaan osaa oppia pois vaikka kuin yrittäisi takoa JÄRKEÄ päähän.

ap oisko mahdollista jos hommaisitte toisen auton niin että pääsisitte lasten kans liikenteeseen? me asutaan kans pikkukylässä josta ei ilman autoa minnekään pääse, joten tiedän miltä tuntuu kun pää räjähtää ja viikon kohokohta on lauantaisin viikon ruokaostosten tekeminen. sit toinen asia mistä vois olla apua niin soitto kunnan perhetyöntekijöille. Tulevat käymään tarvittaessa vaikka kerran viikossa ja voivat käydä joko teidän kanssa yhdessä uimassa ja kaupungilla tai sit niin et hoitavat lapset ja lainaavat sulle auton et pääset itse käymään.
selvittele jos näistä olis apua. ja se mitä ehdottomasti myös suosittelen on NMKY.n avioliittoleiri ens kesänä.
Halaus.

Yhteistyössä