Tapaus josta voi ja kannattaa ottaa oppia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Vaikea tuntea empatiaa uhria kohtaan, omaa toimintaa vois vähän tarkastella.

Ja joo, en sano että teko oli oikein mut kyllä nyt naisestakin pikkasen löytyy syypäätä.

:o Miten nuo seikat muka vähentävät teon raakuutta ja kamaluutta? Tai empatiaa uhria kohtaan? Sinisilmäisyys ei ole rikos!

Kukapa meistä ei JOSKUS olisi tyhmä?
En tunne yhtään ainuttakaan virheetöntä, täydellistä, aina fiksua ja aina ah niin ei- sinisilmäistä ihmistä.

Sen sijaan tunnen ihmisiä, jotka tekevät virheitä.
Ihmisiä jotka luottavat ihmisten hyvyyteen ja jos eivät luota; pahimmillaan ajautuvat yhä uudelleen uhreiksi mm. seksuaalisissa tilanteissa. Tuntemani ihmiset ovat toisinaan tyhmiä tietyissä tilanteissa, toimivat typerästi joskus.

Se on ihmisyyttä se, eikä tee ihmisestä vähä-älyistä tai syyllistä toisen tekemiin rikoksiin.
Virheistä parhaimmillaan opitaan ja tyhmyydestä kehitytään.
Traumoja käsitellään, toivon mukaan selvitään ja jatketaan elämää.

Yhdenlaista typeryyttä ehkä sekin, että jankkaa kys. naisen tyhmyydestä.
Se kun on ihan luonnollista että ihminen uskoo toisen ihmisen hyvyyteen ja voi tehdä virhearvioinnin. Toiset ei tekisi tuossa tilanteessa mutta jossain muussa, KYLLÄ.

Täydellistä ei ole.

Sanoisinpa ko naisen olevan joukkotidotusvälineiden luoman hyvän mamun myytin uhri. Jos lehdissä kerrottaisiin faktat siitä minkälaisia mamut oikeasti ovat, tältäkin raiskaukselta todnäk oltaisiin vältytty.

Empatiakyvyttömyyskin on ikävää, sitä empatiakykyä kannattaa kehittää.
Aina ei ole helppoa, etenkään sen syyn löytäminen miksei kykene empatiaan.
On helppoa syyttää uhria siitä, ettei itse tunne empatiaa.
Oikeasti se, ettei tunne empatiaa johtuu ihan vain itsestä.

Olipa raiskauksen syy mikä tahansa, itse tunnen empatiaa uhria kohtaan.
Raiskaus ei ole OK, ei vaikka uhri olisi kuinka typerä.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Empatiakyvyttömyyskin on ikävää, sitä empatiakykyä kannattaa kehittää.
Aina ei ole helppoa, etenkään sen syyn löytäminen miksei kykene empatiaan.
On helppoa syyttää uhria siitä, ettei itse tunne empatiaa.
Oikeasti se, ettei tunne empatiaa johtuu ihan vain itsestä.

Olipa raiskauksen syy mikä tahansa, itse tunnen empatiaa uhria kohtaan.
Raiskaus ei ole OK, ei vaikka uhri olisi kuinka typerä.

Bravo! :flower:

Laivalla seksiin pakottaneelle tuomio
Perjantai 18.12.2009 klo 14.44
22-vuotias mies sai ehdollisen vankeustuomion.

Hämeenlinnan käräjäoikeus tuomitsi miehen seitsemän kuukauden ehdolliseen vankeustuomioon. Lisäksi mies joutuu maksamaan uhrille yli 3 000 euroa kärsimyskorvauksia.

Tapaus sattui lokakuun puolivälissä Viking Isabella -laivalla.

Nainen oli mennyt yksin tupakalle laivan kannelle, jossa ulkomaalaistaustainen mies kävi häneen käsiksi ja työnsi kätensä naisen housuihin. Nainen pääsi pakenemaan miestä läheiseen naisten vessaan, mutta mies seurasi perässä ja lukitsi oven.

Mies kävi naiseen uudelleen käsiksi, painoi hänet lavuaaria vasten ja revittyään housut naisen päältä ja pakotti seksiin.

Hetken kuluttua naisen ystävä tuli koputtamaan vessan oveen, jolloin mies säikähti ja sulkeutui vessakoppiin. Mies oli kuitenkin ehtinyt jo tehdä rikoksen.

- Minulla ei todellakaan ole ollut helppoa. Asiaa pyörii koko ajan mielessäni, nainen totesi tapahtuman jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
:o Miten nuo seikat muka vähentävät teon raakuutta ja kamaluutta? Tai empatiaa uhria kohtaan? Sinisilmäisyys ei ole rikos!

Eihän ne vähennä itse teon kamaluutta. Mutta siihen johtaneet tapahtumat olis voineet hyvinkin mennä toisin jos nainen olis ajatellut järkevän ihmisen tavoin. Siksi ei paljon empatiaa tipu.

Alkuperäinen kirjoittaja ----:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Villi veikkaus oisko ollu tummaihoinen

Eipä tartte edes veikata. Tietäähän tuon.

Mitä toi nyt tarkoittaa? Eikö muut ulkkarit sitten raiskaa? Onko sulla omakohtaista tietoa näiden mamuraiskaajien väristä?

Joo raiskaa varmaan,mut se nyt on ihan faktaa,et suurin osa raiskaajista on tummaihoisia,kuuluu nääs niitten kulttuurin,ihanaa ku meillä suomessakin on näin kulttuuri rikasta.

Koska nainen oli niin vitun tyhmä ja syyllinen ja idiootti, niin on oikeus ja kohtuus, että tuo raiskaava paska istuu tuomiostaan vain noin puolet. Eli koska nainen oli tyhmä ja syyllinen viime tammikuussa, on tuo viisas raiskari jo ihan parin kuukauden sisällä taas täällä ihmisten joukossa käyttämässä hyväkseen seuraavaa naista. Pidäthän huolta siitä, että seuraavaa virhearviointia et tee sinä tai siskosi tai tyttäresi. Vaikka ettehän te tietenkän moiseen sorru, yli-ihmiset.

Vähän vois tarkastella niitä omia asenteita, niin saataisiin joskus se yleinenkin mielipide tukemaan sitä, että ainoa syyllinen on se raiskari, ja tuomiot sitten sen mukaisiksi. Ettei siellä oikeudessa sitten miehissä mietittäisi, mitä kaikkea sen naisen olisi pitänyt tehdä toisin ettei se mies olisi näin hairahtunut naisen viettelyn ja virheiden edessä ja millä kaikilla tekosyillä sitä tuomiota nyt taas saataisiinkaan hilattua alas taas muutamalla kuukaudella.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja ----:
Villi veikkaus oisko ollu tummaihoinen

Eipä tartte edes veikata. Tietäähän tuon.

Mitä toi nyt tarkoittaa? Eikö muut ulkkarit sitten raiskaa? Onko sulla omakohtaista tietoa näiden mamuraiskaajien väristä?

Joo raiskaa varmaan,mut se nyt on ihan faktaa,et suurin osa raiskaajista on tummaihoisia,kuuluu nääs niitten kulttuurin,ihanaa ku meillä suomessakin on näin kulttuuri rikasta.

Itseasiassa Suomessa raiskaavat eniten suomalaisten jälkeen virolaiset ja ruotsalaiset. Että sikäli.

Eihän ne vähennä itse teon kamaluutta. Mutta siihen johtaneet tapahtumat olis voineet hyvinkin mennä toisin jos nainen olis ajatellut järkevän ihmisen tavoin. Siksi ei paljon empatiaa tipu.

Aha. Mun empatiaani se ei vaikuta mitenkään. Kukapa meistä ei joskus tekisi virhearviointeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Vain 2,5 vuotta. Jep jep.

Musta toi on ihan hyvä, koska sai sentään ehdotonta. Yleensähän raiskarit saa vaan ehdollista.

Jätkä saa muuten linnassa pelätä ihan oikeasti itsensä puolesta. Siellähän lasketaan alimpaan kastiin raiskarit, pedofiilit, naistenhakkaajat sekä mamut.

Tässä tapauksessa noista kriteereistä täyttyy jo aika moni :)

Aha. Mun empatiaani se ei vaikuta mitenkään. Kukapa meistä ei joskus tekisi virhearviointeja.

Loppukaneettina vois todeta että sun empatia tai mun empatian puute ei varmaan lopputulosta muuta mihinkään joten mitäs siitä jauhamaan, jokainen saa olla ihan mitä mieltä itse tykkää.

Raiskaus taitaa olla väkivaltarikoksena siinäkin mielessä omaa luokkaansa, että tekijän syyllisyyttä arvioidaan uhrin kautta.
Mun on vaikeaa käsittää, miten voi olla tuntematta empatiaa ihmistä kohtaan, jolle on tehty pahaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Raiskaus taitaa olla väkivaltarikoksena siinäkin mielessä omaa luokkaansa, että tekijän syyllisyyttä arvioidaan uhrin kautta.
Mun on vaikeaa käsittää, miten voi olla tuntematta empatiaa ihmistä kohtaan, jolle on tehty pahaa :|

Niinpä. Surullista.

Nii ja autokolarit voidaan estää sillä, ettei lähde rattiin. Ei varmaan sinulta empatiaa heru. Kehtaatkin syytellä muita empatiakyvyttömyydestäsi.