Tapon yritys uimarannalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä järkyttävä tapaus tapahtui jo maanantaina. Jossain mättää kun nyt vasta tiedotetaan. Jos nämä ovat olleet kantiksia, luulisi että olisi lukenut uutisissa jo tuhat kertaa. Tähän on menty, mitään ei kerrota, tietysti jokainen tekee omat johtopäätöksensä.
Maaseudulta on helppo huudella kun teillä ei sielä kuljeskele näitä löyhiä kaveriporukoita, joissa tosiaan saattaa olla myös suomalaisia, täytyyhän jonkinlainen tasa-arvo olla rikollisillakin.
Olen saanut seurata kehitystä ykköspaikalta Helsingissä nyt hyvin monokulttuurisella alueella jo 20 vuoden ajan. Vaikea ymmärtää että tämä on jonkun unelma.
no hyvä, että on ollut monokulttuurinen.

Tämä järkyttävä tapaus tapahtui jo maanantaina. Jossain mättää kun nyt vasta tiedotetaan. Jos nämä ovat olleet kantiksia, luulisi että olisi lukenut uutisissa jo tuhat kertaa. Tähän on menty, mitään ei kerrota, tietysti jokainen tekee omat johtopäätöksensä.
Maaseudulta on helppo huudella kun teillä ei sielä kuljeskele näitä löyhiä kaveriporukoita, joissa tosiaan saattaa olla myös suomalaisia, täytyyhän jonkinlainen tasa-arvo olla rikollisillakin.
Olen saanut seurata kehitystä ykköspaikalta Helsingissä nyt hyvin monokulttuurisella alueella jo 20 vuoden ajan. Vaikea ymmärtää että tämä on jonkun unelma.

Tekijät alaikäisiä, siinä sulle selitys.
Poliisi on myös saanut nyt rauhassa kuulustella heitä, onko se sulle ongelma?

Niin tiedönkin. Oletukset, rivienvälistä lukeminen ym öyhöttäminen on vaan niin noloa.
Ja siihen uskominen vielä nolompaa, ihan kuin teko itsessään olis toisarvoinen, viis uhrista tai hänen tunteistaan, kunhan pääsee mamuttelemaan.

Rikosjuttuihin on aina kuulunut spekulointi ja olettaminen. Sinua vain häiritsee se, jos oletetaan tekijän olevan mamu.

• Tykkää
Reactions: Elena777
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mielenkiinnosta. Mikset sinä halua, että tieto kerrotaan?

Millä tapaa se asia sinua kiinnostaa paitsi sen itse tapauksen ja uhrin vuoksi? Itse olen huolissani nuorison pahoinvoinnista ja mietin, mitä kaikkea taustalla mahtaa olla ja miten asiat voisi korjata. En ole väittänyt, ettei tekijät minua sinällään kiinnostaisi, mutta toisaalta en tee sillä tiedolla mitään.

Surullinen ja pelottava tapaus, kuten se Teuvalla tapahtunut. Vai mitä mieltä olet?

Ei kuulu normaaleille ihmisille, vaan sen miettiminen, mitä asioille voitaisiin tehdä, jotta tällaista ei tapahtuisi. Juurisyihin pureutuminen.
Mitenkä aletaan miettiä juurisyitä, jos uutiset ovat tällaisia:
HENKILÖ SURMASI HENKILÖN
Kaksi viikkoa sitten Uudellamaalla tapahtui vakava rikos. Henkilö aiheutti
toisen henkilön menehtymisen. Poliisi ei toistaiseksi tiedota enempää teko
tutkinnallisiin syihin vedoten.

Millä tapaa se asia sinua kiinnostaa paitsi sen itse tapauksen ja uhrin vuoksi? Itse olen huolissani nuorison pahoinvoinnista ja mietin, mitä kaikkea taustalla mahtaa olla ja miten asiat voisi korjata. En ole väittänyt, ettei tekijät minua sinällään kiinnostaisi, mutta toisaalta en tee sillä tiedolla mitään.

Surullinen ja pelottava tapaus, kuten se Teuvalla tapahtunut. Vai mitä mieltä olet?

Asia kiinnostaa juuri kuten kirjoitit, itse tapauksen ja uhrin takia. Yleensäkin rikosasioissa ihmisiä kiinnostaa tekijän taustat. Vielä kun on kyse näin harvinaisesta tapon yrityksestä, niin asia luonnollisesti kiinnostaa vielä enemmän.

Ei kuulu normaaleille ihmisille, vaan sen miettiminen, mitä asioille voitaisiin tehdä, jotta tällaista ei tapahtuisi. Juurisyihin pureutuminen.

Mitä ne juurisyyt mielestäsi ovat ja miten niihin tulisi puuttua? Jotta tiedetään ne juurisyyt, niin pitäisi tietää myös jotain itse tekijöistä.

Jokseenkin huvittavaa, että tapon yritys yleisellä uimarannalla on joidenkin mielestä ihan ok kun tekijät ovat alaikäisiä. Siis ok siinä mielessä, että sitä saa päivitellä tai siitä keskustella. Itse en luovu oikeudestani päivitellä ja keskustella, mutta te joille se on ongelma voitte tietenkin olla kommentoimatta näihin ketjuihin. Joka kerta kun nostatte ketjua tuette alaikäisten rikollisuudesta keskustelemista.

Jokseenkin huvittavaa, että tapon yritys yleisellä uimarannalla on joidenkin mielestä ihan ok kun tekijät ovat alaikäisiä. Siis ok siinä mielessä, että sitä saa päivitellä tai siitä keskustella. Itse en luovu oikeudestani päivitellä ja keskustella, mutta te joille se on ongelma voitte tietenkin olla kommentoimatta näihin ketjuihin. Joka kerta kun nostatte ketjua tuette alaikäisten rikollisuudesta keskustelemista.

nimenomaa teosta olisikin tarve keskustella eikä puhua mamuista.

Komppaan ja supporttaan. Tämä on viimeinen ketju, johon vastaan. Laspi- ja lapsiin kohdistuvalla väkivallalla on mässäilty jo ihan tarpeeksi. Toivon, että mahdollisimman moni osallistuu.

Yhteistyössä