Tässä viestiketju nimet muutettuina fb:sta. Taustatietoja sen verran, että N:n koira puri vauvaamme päähän mökillä 2 viikkoa sitten ja nyt omistaja olisi halunnut tulla koiransa kanssa vauvan mummolaan vanhempieni luo (jossa oli siskoni, joka on omistajan kaveri). Kun sanoin ettei se käy, hän haistatti siskoni kautta minulle vitut ja kirjoitti facebookiin, että pitäisi tulla kiväärin kanssa vanhempieni kotikylään ja "vahingossa" osua erästä päähän, kun käyttäytyy kuin 5-vuotias kakara ja määräilee. Hän ei tunne muita kylältä. En ole saanut nukuttua koko yönä, tuntuu pahalta saada osakseen haistattelua ja tappouhkaus, kun haluaa estää konfliktit. En voinut lähteä mummolasta aiemmin, koska minun piti odottaa iltaan toista siskoani ja viedä hänet kotiin. Viimeksi olimme mummolassa muistaakseni heinäkuussa, N ja P 2 viikkoa sitten.
En haluaisi ratkoa asioita facebookissa, mutta N:n aloittaessa keskustelun vastasin hänelle. N= koiran omistaja 20 v, K= minä 24 v, P= koira, U = vauva 10 kk A = siskoni
Kertokaa, mitä mieltä olette jupakasta.
16 hours ago N
yksinkertanen kysymys:
mikä sua vaivaa?
11 hours ago K
Ei mikään, kiitos kysymästä. Ajattelin, että ei ehkä olis kovin hyvä idea laittaa P:tä ja U:a samaan paikkaan, ihan vaan konfliktien välttämiseksi ja varmuuden vuoksi. Ei siis mitään henkilökohtaista.
Varmaan meistä kumpikaan ei halua, että mitään enää sattuu. Ja halutaan välttää kaikkia riskejä, eikö? En arvannut, että sulle oli niin tärkeetä päästä X-laan just sillon ulkoiluttamaan P:tä, kun U on siellä. Vaivaako sua itsees kenties jokin, kun haistattelet mulle ja uhkaat ampua mua "vahingossa" kiväärillä päähän, kun et päässytkään ulkoiluttamaan P:tä sinne samaan aikaan kun me oltiin siellä? Ja onko sun oma käytös susta ollu yli 5-vuotiaan käytöstä tossa asiassa? Etköhän oo tehny vähän kärpäsestä härkäsen.
10 hours ago N
jos joku on tehnyt tässä nyt kärpäsestä härkäsen niin se en ole minä. Ei ollut pointti se että olis just tänään pitäny päästä ulkoiluuamaan p ja samalla tapaamaan ystävääni a mutta kun Sun suusta taas pääsi semmosia asioita niin pääsi hermo hetkellisesti kiristymään. Mä luulin että tää mökki juttu oli jo sovittu kaikin puolin mut näköjään ei. Sitä ihmettelin että mikä on ongelma jos sä olet sisällä vauvan kanssa ja minä koirineni jossain metsässa? Sillon Sun ei olis tarvinnut pelätä mitään tilanteita tai kattoo mun naamaa jos se sua kerta ärsyttää.
N
joten jos joskus voisit ajatella asioita jonkun muunkin kannalta kun ittes niin olis varmaan ihan suotavaa. Mun elämä ei tosiaan nyt siihen kaatunu etten päässy sillon sinne mutta tommonen ihme määräily pistää vaan vihaks kun et edes asu siellä ja tilanne olis voitu hoitaa ilman mitään konflikteja. Mutta onneks ei meidän tarvii tulla toimeen tai nähdä toisiamme. Mun puolesta ei olis ongelmaa mut sulla näyttää nyt olevan jotain mua vastaan.
10 hours ago N
ps siinä jutussa ei tietääkseni lukenut Sun nimeä? Notta saattoipa olla kyseessä joku muu. Haistattelua en kiellä. Ansaitsit sen. Kiitos olen puhunut. Kaiken tän perusteella haastat mut varmaan oikeuteen koska oon kaiken pahan alku ja juuri.
10 hours ago K
? Rauhotu, en ymmärrä miks noin vauhkoonnut. Mimmosiahan asioita mun suusta on päässy? Se, etten halua että P ja U on samassa paikassa samaan aikaan? Olipa kauheeta. Jos kerran kyseessä saatto olla joku muu nin laita se statuspäivitys takasin. En oo haastamassa sua oikeuteen, ihmetyttää vaan sun ylireagointi.
10 hours ago N
olit sanonu että nimenomaan et halua mua sinne mutta tarina oli muuttunut illan mittaan. Enhän mä edes olis halunnu nähdä sua (ei nyt millään pahalla) vain ja ainoastaan a:n ja mennä sen kanssa johonkin häiritsemättä sun tai U:n elämää mitenkään. Mua pyydettiin poistamaan se päivitys jottei tule väärinkäsityksiä.
10 hours ago N
ja näistä ylireagointi asioista en viitsi edes sanoa mitään...
10 hours ago K
En sanonu etten halua nimenomaan sua sinne. Kun kuulin että ootte tulossa, tuli vaan mieleen se mökkijuttu, enkä halua että se toistuu. En todellakaan halunnu sulle mitään mielipahaa. Vaikka olisittekin ollu metsässä niin varmaan A tai äiti olis pyytäny teidät sisään, eikä siinä mitään, mutta haluan vaan ennaltaehkäistä sellaset mökkijutut. Ei mulla oo sua tai P:tä vastaan mitään.
10 hours ago K
Ja ihan näin meidän kesken, en ymmärrä vastakkainasettelua, mitä A luo meidän välille. Et säkään varmaan yrittäis ehdoin tahdoin saada veljeäs ja jotain sun kaveria huonoihin väleihin tms.
Jos et viitsi sanoa ylireagoimisasioihin mitään, onko susta kohtuullista, että jos sun koira on 2 vko sitten purrut jotain vauvaa ja se vauva on jossain paikassa ja sen vauvan äiti pyytää ettette tulis samaan aikaan sinne, niin sitten sä haistattelet sitä äitiä ja uhkaat ampua kiväärillä päähän?
10 hours ago K
Voisit ehkä itekin ajatella asioita jonkun toisen kannalta. Oon U:n äiti, mun pitää pitää sen puolia. Vaikka sitten haistattelun ja kuulan kalloon saamisen uhalla.
10 hours ago N
ei me oltais tultu sisälle tai ainakaan p ei olis tullu joka tapauksessakaan mutta en mielellään minäkään. Eikä a mitään luo, se näyttää tulevan näin itsestään.
tää asia on puhuttu että olen kyllä ymmärtänyt asian myös Sun kannalta ehdottomasti. Ja jos vielä on pakko palata tähän mökki asiaan niin sustako ei siinä tilanteessa löytynyt ns vikaa? Mun puolesta koko juttu on jo käsitelty ja minä jos kuka oon ajatellu asioita kaikkien kannalta. Mutta ootko sä esim miettiny mun kannalta sitä sillon? Mutta kuten sanoin niin meistä tuskin olis ollu haittaa sulle ja lapselle tänään mutta se on ko mennyttä.
10 hours ago N
eli voiskohan tälle tilanteelle saada ko jonkun päätöksen?
jo* puhelimella ku kirjottaa niin tulee aina väärin.
4 hours ago K
Et voi tietää, ettei mitään olis sattunu, jos esim. P olis tullu avonaisesta ovesta sisään tai U olis jostain syystä ollut ulkona just kun te tuutte. Ja mökillä tuli hyvinkin selväks ettet halua jättää P:tä ulos eroon susta. Luepa sun viestit uudelleen kun oot vaikka selvinpäin tai parin viikon päästä ja sano sitten uudelleen, mitä mieltä oot asiasta.