Tappouhkaus: Kielsin vauvaani purrutta koiraa tulemasta mummolaamme, omistaja suuttui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koko yön valvonut av-mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Calm in the storm";24707339]mulle riittää vaikka näykkäsy, eikä senjälkeen sitä koiraa mun pihoilla näkyis! sanokoon omistaja mitävain.
asiasta tekisin myös imoituksen.
kyseisellä koiran omistajalla lienee jokin ongelma, jos ei osaa sisäistää sitä, ettei purrut koira ole enää tervetullut. olis kiitollinen ettei oo lopetettu.

mulla on itsellä koira, ja on ollut ihan koko elämäni ajan.[/QUOTE]

no tässä ei nyt ollut kyseessä aloittajan piha. vaan ihan muun ihmisen jonne aloittaja on koiran tuloa kieltämässä.

Ihmettelen suuresti, miksi koiraa ei ole vielä lopetettu! :O
Vaikka olenkin äärettömän eläinrakas, varsinkin koiria kohtaan, en voi sallia tuollaista käytöstä eläimeltä.

Myös mun mielestä fb on väärä foorumi hoitaa asioita, mutta muutakaan ei ollut tarjolla N:n ja P:n lähdettyä paikalta. Kaavamainen anteeksipyyntö tosin tuli, olisin toivonut kunnon keskustelua enkä illallakaan (2 vko sitten) halunnut kinata asiasta fb:ssa vaan naamatusten. Eilen illalla oli tuo aloitusviesti viesteissä, johon sitten päätin periaatteestani huolimatta vastata. Ei ehkä olis pitänyt.

A asuu pois kotoa, mutta vierailee siellä usein. Itse kävimme muistaakseni heinäkuussa viimeksi, ja 2 vko sitten tosiaan mökillä (ei sama paikka).

Puremisjuttu meni niin, että P oli sovittu pidettäväksi pihalla narussa. N kuitenkin otti sen sisään ja vakuutteli moneen kertaan, ettei se tee lapsille mitään, väistää vaan jos sitä alkaa "ärsyttää". No koko v-loppu oli mennyt hyvin, koiraa ja lasta vahdittu, eikä ollut ollut mitään. Su päivällä isäni käski mennä herättämään A:n ja toisen siskoni yläkertaan, tulin mökkiin ulkoa ja alhaalla huikkasin A:lle mihin hänen poikaystävänsä oli lähtenyt, hän vastasi minulle. Kävelimme vauvan kanssa yläkertaan ja vahdin häntä koko ajan. Yhtäkkiä se oli koiran luona, no en tietenkään ajatellut että se tekisi mitään tai olisi niin sikeässä unessa, että säpsähtäisi hereille ja kääntyisi nopeasti vauvaan päin ja napsaisisi silmän vierestä (onneksi vauva ehti väistää). Että kivittäkää vaan mut, koiranomistajat, kun menen häiritsemään 2-vuotiasta nukkuvaa koiraa, joka ei vaikuttanut kovin sikeäuniselta.

Muuten kantaa ottamatta tapahtuneeseen.. jos kiväärillä uhkaa ampua päähän, vaikka kuinka "leikillään", niin tuo olis jo enempi ilmoituksen paikka poliisille. Vähemmästäki lähtee pyssyt nykyisen aselain mukaan.. :)
Enkä ole aseita vastaan todellakaan.
Mutta pitäs muistaa ettei sanallisestikaan ketää saa uhkailla, varsinkaan jos omistaa aseita!! Ilmankos ollaan sit kaikenlaista aseharrastusta vastaan, kun noita ajattelemattomia ääliöitä löytyy..

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
ai ai ap, miten pohjustit aloitusviestisi siten että koira puremalla puri lasta päähän. ja jätiti poliittisesti kertomatta että lapsi meni herättämään nukkuvan koiran joka säikähti. eikä edes ilmeisesti herännyt kovin napakasti kun 100kk lapsi ehti väistääkin... oi voi.. kyllä meitä nyt vedettiin höplästä.

Koira nukkui, muksu meni herättää sen eikä koira sitten edes loppujen lopuks purrut..

Oottekohan tehny nyt vähän turhan ison numeron asiasta..Tuo reaktio on koiralta normaali, on sinun asiasi vahtia ettei lapsi pääse häiritsemään koiraa kun se nukkuu, syö yms..

Eli ikävä sanoa, mutta vika on minun mielestäni kyllä nyt sinussa..

Muoks.

Toki koiran omistajallakin on melko korkeelentosta juttua joka ei ole hyväksyttävää, mut molemmissa on sillä saralla vikaa..

Viimeksi muokattu:
No kyllä tuossa on myös sun vika kun koira YRITTI purra. Koira nyt vaan on eläin, jolla on vaistot. Pientä lasta ei pidä päästää häiritsemään koiraa. Mutta kyllähän toi koiranomistaja on ihan pimahtanut, ei normaali ihminen uhkaile millään tappamisella, varsinkin tuollaisen asian takia.

Vaikka vika tossa kahden viikon takasessa olikin teidän mielestä osittain mussa, onko teistä ok että omistaja haistattelee vittua ja uhkaa tulla kiväärin kanssa ampumaan mua päähän? Koska en pysty vahtimaan vauvaani sen vertaa, että sä ei menis nukkuvan koiran luo, niin ehkä oli parempi että koira ja omiostaja jäi eilen pois mummolasta? Vai olisko meidän pitänyt jäädä kotiin?

P.S. Meillä on oma koira

Vaikka vika tossa kahden viikon takasessa olikin teidän mielestä osittain mussa, onko teistä ok että omistaja haistattelee vittua ja uhkaa tulla kiväärin kanssa ampumaan mua päähän? Koska en pysty vahtimaan vauvaani sen vertaa, että sä ei menis nukkuvan koiran luo, niin ehkä oli parempi että koira ja omiostaja jäi eilen pois mummolasta? Vai olisko meidän pitänyt jäädä kotiin?

P.S. Meillä on oma koira

Jos vaikka hengähdät syvään ja koitat saada puhuttua asiasta nätisti ilman syyttelyä ja naamakkain..Tuntuu vähän et tässä on nyt vaan kumpikin ottanut nokkiinsa urakalla eikä ylpeys anna myöten tulla yhtään vastaan ja alkaa sopimaan asiaa..

Jopas. Täytyy sanoa että mielestäni sinä ap reagoit nyt aivan kaikkeen ihan liian herkästi. Ensinnäkin: lapsi pelästytti nukkuvan koiran, joka muuten käyttäytyi täysin harmittomasti, mutta tuossa tilanteessa käyttäytyi ihan normaalisti, eli pelästyneenä näykkäisi. Agressiivinen koira olisi purrut, käynyt lapsen kimppuun ja jälki olisi ollut todella pahaa.

Noin pienellä lapsella ei ole järkeä, joten lasta ei tietenkään voi syyttää. Ei liioin koiraa. Isoin ongelma on siis ollut siinä, että sinulla on vahtiminen herpaantunut ja välitapaus on sattunut.

Siltikin koiran omistaja on pyytänyt anteeksi ja jatkossa varmasti pitäisi huolen ettei koira pääse lapsen lähettyville. Nyt hän olisi tullut metsään koiransa kanssa lenkille ja tapaamaan ystäväänsä. Ja sinä, vierailija myöskin, kielsit asian. Ihan oikeasti: uskomatonta!

Ja tuo tappouhkaus. Totta on, että aivan pöyristyttävää tekstiä on koiran omistaja kirjoittanut, mutta ilmeisesti omalle facebook- seinälleen, vai? Miten se voi olla silloin tappouhkaus sinulle? Edelleen, typerää kirjoittaa tuollaista tekstiä, mutta tappouhkaus?? Saatan itsekin todeta lukiessani jostain järkyttävästä rikoksesta, että tekijä pitäisi viedä ladon taakse ja antaa niskalaukaus. Olenko noin (tyhmästi) mainitessani antanut tappouhkauksen rikoksen tekijälle?

Mielestäni sulla on täysi oikeus kieltää tuota koiraa ja omistajaansa tulemaan omaan kotiinne. Mutta millä oikeudella kiellät heidän liikkumisensa muualla??

Jos minä olisin sinä, niin en voisi tehdä muuta kuin pyytää anteeksi ylireagointia. Saattaisin ehkä vaatia anteeksipyyntöä harkitsemattomasta tekstistä myös vastapuolelta. Sen jälkeen sopisin yhteisesti että tulevaisuudessa pidetään yhdessä huoli ettei lapsi pääse yllättämään koiraa. Ja jos tämä ei ole mahdollista, niin sitten koira on ulkona odottamassa teidän ollessa sisällä.

Kerrottakoon vielä, että meidän koira ei tykkää pikkulapsista, pelkää heitä. Siksi olen ollut todistamassa useita tapauksia, niin omien kuin vieraiden lasten kanssa, jolloin koiramme on ensin murissut varoitukseksi ja jos sitä ei olla jätetty rauhaan, on se näyttänyt siltä että yrittäisi purra, mutta todellisuudessa on näykkäissyt ilmaa. Ja ei, lapsi ei ole ehtinyt väistämään, vaan koira on ihan tarkoituksella purrut ohi.

Eli siis teidän mielestännekö koiran omistajan ei tarvitse vahtia omaa koiraansa vaan koira saa olla ja liikkua vapaasti mutta äidin on vahdittava vauvaansa herkeämättä? Eihän se nyt niin mene! Eiköhän tässäkin tapauksessa molempien täydy vahtia omaansa herkeämättä. Eli siis koiran omistaja ja vauvan äiti ovat molemmat syyllisiä!

Ja todellakin ap.lla on oikeus kieltää täysin vierasta ihmistä tulemasta omien vanhempiensa luokse!!!! Menköön sekopää rakkinsa kanssa vaikka omien vanhempiensa luokse pyörimään. Törkeää tunkea itteensä vieraiden ihmisten kotiin väkipakolla ja sitten ladella tappouhkauksia kun ei olekkaan tervetullut.

Ap:n kannattaa nyt jättää sekopää täysin huomiotta ja jos vielä tappouhkauksia latelee niin ilmoitus poliisille.

no mun mielestä ainoa paikka, johon voi kieltää toista tulemasta koiran kanssa on oma koti. mihinkään muuhun paikkaan sitä ei voi tehdä. ja olisko se toinen ymmärtänyt paremmin, jos olisit sanonut, että et halua, että se koira tulee sisälle. nyt on niin hyvä ilman, että koira pärjää ulkona. tai sitten sanonut, että valvoo koiransa sisällä paremmmin, ettei purema uusiinnu

Eikö olisi voinut kohteliaasti kysyä, sopisiko jonkin toinen ajankohta vierailulle? Ja jos ei, niin säätää omaa aikatauluaan, jollei halua osua koiran kanssa naamakkain. Tai sen omistajan.

Jos syyllistä on pakko etsiä, se on äiti. Äidit ovat aina syyllisiä. Ei väliä, kenen äiti: koiran, lapsen, lapsen äidin... mutta äiti.

Olen ollut siinä luulossa, että aikuiset voivat keskustella ja sopia asioita. Mutta virtuaalimaailma on tainnut sumentaa sen viimeisenkin sosiaalisen järjenkäytön mahdollisuuden.

Jos koira puree ihmistä, koira lähtee piikille. Tässä tapauksessa ihmettelen ainoastaan ap:n nöyristelyä tuota keskenkasvuisen oloista koiranomistajaa kohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Koko yön valvonut av-mamma;24706695:
Tässä viestiketju nimet muutettuina fb:sta. Taustatietoja sen verran, että N:n koira puri vauvaamme päähän mökillä 2 viikkoa sitten ja nyt omistaja olisi halunnut tulla koiransa kanssa vauvan mummolaan vanhempieni luo (jossa oli siskoni, joka on omistajan kaveri). Kun sanoin ettei se käy, hän haistatti siskoni kautta minulle vitut ja kirjoitti facebookiin, että pitäisi tulla kiväärin kanssa vanhempieni kotikylään ja "vahingossa" osua erästä päähän, kun käyttäytyy kuin 5-vuotias kakara ja määräilee. Hän ei tunne muita kylältä. En ole saanut nukuttua koko yönä, tuntuu pahalta saada osakseen haistattelua ja tappouhkaus, kun haluaa estää konfliktit. En voinut lähteä mummolasta aiemmin, koska minun piti odottaa iltaan toista siskoani ja viedä hänet kotiin. Viimeksi olimme mummolassa muistaakseni heinäkuussa, N ja P 2 viikkoa sitten.

En haluaisi ratkoa asioita facebookissa, mutta N:n aloittaessa keskustelun vastasin hänelle. N= koiran omistaja 20 v, K= minä 24 v, P= koira, U = vauva 10 kk A = siskoni

Kertokaa, mitä mieltä olette jupakasta.

16 hours ago N
yksinkertanen kysymys:
mikä sua vaivaa?

11 hours ago K
Ei mikään, kiitos kysymästä. Ajattelin, että ei ehkä olis kovin hyvä idea laittaa P:tä ja U:a samaan paikkaan, ihan vaan konfliktien välttämiseksi ja varmuuden vuoksi. Ei siis mitään henkilökohtaista.
Varmaan meistä kumpikaan ei halua, että mitään enää sattuu. Ja halutaan välttää kaikkia riskejä, eikö? En arvannut, että sulle oli niin tärkeetä päästä X-laan just sillon ulkoiluttamaan P:tä, kun U on siellä. Vaivaako sua itsees kenties jokin, kun haistattelet mulle ja uhkaat ampua mua "vahingossa" kiväärillä päähän, kun et päässytkään ulkoiluttamaan P:tä sinne samaan aikaan kun me oltiin siellä? Ja onko sun oma käytös susta ollu yli 5-vuotiaan käytöstä tossa asiassa? Etköhän oo tehny vähän kärpäsestä härkäsen.

10 hours ago N
jos joku on tehnyt tässä nyt kärpäsestä härkäsen niin se en ole minä. Ei ollut pointti se että olis just tänään pitäny päästä ulkoiluuamaan p ja samalla tapaamaan ystävääni a mutta kun Sun suusta taas pääsi semmosia asioita niin pääsi hermo hetkellisesti kiristymään. Mä luulin että tää mökki juttu oli jo sovittu kaikin puolin mut näköjään ei. Sitä ihmettelin että mikä on ongelma jos sä olet sisällä vauvan kanssa ja minä koirineni jossain metsässa? Sillon Sun ei olis tarvinnut pelätä mitään tilanteita tai kattoo mun naamaa jos se sua kerta ärsyttää.

N
joten jos joskus voisit ajatella asioita jonkun muunkin kannalta kun ittes niin olis varmaan ihan suotavaa. Mun elämä ei tosiaan nyt siihen kaatunu etten päässy sillon sinne mutta tommonen ihme määräily pistää vaan vihaks kun et edes asu siellä ja tilanne olis voitu hoitaa ilman mitään konflikteja. Mutta onneks ei meidän tarvii tulla toimeen tai nähdä toisiamme. Mun puolesta ei olis ongelmaa mut sulla näyttää nyt olevan jotain mua vastaan.

10 hours ago N
ps siinä jutussa ei tietääkseni lukenut Sun nimeä? Notta saattoipa olla kyseessä joku muu. Haistattelua en kiellä. Ansaitsit sen. Kiitos olen puhunut. Kaiken tän perusteella haastat mut varmaan oikeuteen koska oon kaiken pahan alku ja juuri.

10 hours ago K
? Rauhotu, en ymmärrä miks noin vauhkoonnut. Mimmosiahan asioita mun suusta on päässy? Se, etten halua että P ja U on samassa paikassa samaan aikaan? Olipa kauheeta. Jos kerran kyseessä saatto olla joku muu nin laita se statuspäivitys takasin. En oo haastamassa sua oikeuteen, ihmetyttää vaan sun ylireagointi.

10 hours ago N
olit sanonu että nimenomaan et halua mua sinne mutta tarina oli muuttunut illan mittaan. Enhän mä edes olis halunnu nähdä sua (ei nyt millään pahalla) vain ja ainoastaan a:n ja mennä sen kanssa johonkin häiritsemättä sun tai U:n elämää mitenkään. Mua pyydettiin poistamaan se päivitys jottei tule väärinkäsityksiä.

10 hours ago N
ja näistä ylireagointi asioista en viitsi edes sanoa mitään...

10 hours ago K
En sanonu etten halua nimenomaan sua sinne. Kun kuulin että ootte tulossa, tuli vaan mieleen se mökkijuttu, enkä halua että se toistuu. En todellakaan halunnu sulle mitään mielipahaa. Vaikka olisittekin ollu metsässä niin varmaan A tai äiti olis pyytäny teidät sisään, eikä siinä mitään, mutta haluan vaan ennaltaehkäistä sellaset mökkijutut. Ei mulla oo sua tai P:tä vastaan mitään.

10 hours ago K
Ja ihan näin meidän kesken, en ymmärrä vastakkainasettelua, mitä A luo meidän välille. Et säkään varmaan yrittäis ehdoin tahdoin saada veljeäs ja jotain sun kaveria huonoihin väleihin tms.
Jos et viitsi sanoa ylireagoimisasioihin mitään, onko susta kohtuullista, että jos sun koira on 2 vko sitten purrut jotain vauvaa ja se vauva on jossain paikassa ja sen vauvan äiti pyytää ettette tulis samaan aikaan sinne, niin sitten sä haistattelet sitä äitiä ja uhkaat ampua kiväärillä päähän?

10 hours ago K
Voisit ehkä itekin ajatella asioita jonkun toisen kannalta. Oon U:n äiti, mun pitää pitää sen puolia. Vaikka sitten haistattelun ja kuulan kalloon saamisen uhalla.

10 hours ago N
ei me oltais tultu sisälle tai ainakaan p ei olis tullu joka tapauksessakaan mutta en mielellään minäkään. Eikä a mitään luo, se näyttää tulevan näin itsestään.
tää asia on puhuttu että olen kyllä ymmärtänyt asian myös Sun kannalta ehdottomasti. Ja jos vielä on pakko palata tähän mökki asiaan niin sustako ei siinä tilanteessa löytynyt ns vikaa? Mun puolesta koko juttu on jo käsitelty ja minä jos kuka oon ajatellu asioita kaikkien kannalta. Mutta ootko sä esim miettiny mun kannalta sitä sillon? Mutta kuten sanoin niin meistä tuskin olis ollu haittaa sulle ja lapselle tänään mutta se on ko mennyttä.

10 hours ago N
eli voiskohan tälle tilanteelle saada ko jonkun päätöksen?
jo* puhelimella ku kirjottaa niin tulee aina väärin.

4 hours ago K
Et voi tietää, ettei mitään olis sattunu, jos esim. P olis tullu avonaisesta ovesta sisään tai U olis jostain syystä ollut ulkona just kun te tuutte. Ja mökillä tuli hyvinkin selväks ettet halua jättää P:tä ulos eroon susta. Luepa sun viestit uudelleen kun oot vaikka selvinpäin tai parin viikon päästä ja sano sitten uudelleen, mitä mieltä oot asiasta.

Yhteistyössä