Tarvitseeko mun niellä se, että anoppi ja appi käy meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ytu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ytu

Vieras
joka päivä, eivät koskaan ilmoita etukäteen tulostaan, avaavat vain oven ja tulevat sisälle? asuvat naapurissa. olen miehelle puhunut, ja hän ei suostu tekemään asialle mitään. olen kuulemma outo, hullu jne. kun en halua heitä tänne ilmoittamatta joka ikinen päivä :(

miks alunperinkään asutta naapureissa? laittasin oven lukhoon jos nuin liki asuttais, kaverit saa tulla koska haluavat mutta anoppi ja appi ei niihin kevereihin kuulu...

No ehkä teidän pitää keskustella ihan rauhassa perheen rajoista. Joillekin vanhemmat kuuluu vielä aikuisenakin aivan itsestäänselvästi perheeseen, eikä niitä koeta vieraiksi vaikka ne tulee ja menee kun kotonaan, samoin tehdään sitten itse heidän luonaan.
Toisille taas on tärkeää, että erkaannutaan ja jos puuolisot ovat asioiden suhteen kovin eri linjoilla, toinen kieltämättä vaikuttaa hullulta. On istuttava alas puhumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
miks alunperinkään asutta naapureissa?

no sama tuli mieleen! mulle aikanaan tätä ehdotettiin ja onneksi ymmärsin kieltäytyä!

meillä on miehen vanhempiin välit ollu poikki jo kohta 5v ja välimatkaa 1000km ja olen tyytyväinen! mitä kauvempana sen parempi. tyranni appi ja alistettu anoppi joka tekee kaikki miten mies käskee... sääliksi käy

jos yhtään osaat aavistaa millon ne on tulossa niin oot siellä alasti oottamassa ja kun ne kävelee sisään ni kiljaset dramaattisesti ja sanot että et oottanut että joku tulis kun ei oo kukaan mitään ilmoitellut.

Minä en ainakaan nielisi, mua kyllä stressaa se, että meille anoppi ja appi tulee aina kyselemättä ja yllättäen, vaikka käyvät harvemmin, niin aamuyhdeksältä viikonloppuna tai just kun on tultu kotiin töistä ja esim. syömässä väsyneinä puol viideltä, niin saattavat tulla silloin... En tykkää ollenkaan yllätysvieraista ja täällä maalla niitä riittää, muitakin kuin anoppi ja appi.
Siis tuntuu ihmeelliseltä, että ihmisillä on kännykät, eikä ne vaivaudu edes soittamaan- monilla kun on arkisin ja viikonloppuisin ihan omia menojakin, lapsilla harrastukset, omat harrastukset jne. Aina pitäis olla pullien ja kahvien kanssa odottamassa, ja jos ei olla niin loukkaannutaan, kun ei oltukaan kotona.

Mua ahdistaa heidän jatkuvat vierailut. ovat kyllä mukavia ihmisiä, mutta on hyvin veemäistä, kun kotona pitää olla aina valmiina siihen että joku saattaa tulla. en miellä heitä ydinperheeseen kuuluvaksi. anoppi ihan erityyppinen ihminen kuin minä muutenkin. Anoppi ja appi ostivat rivarin tästä naapurista. Me oltiin tässä ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja wieras:
jos yhtään osaat aavistaa millon ne on tulossa niin oot siellä alasti oottamassa ja kun ne kävelee sisään ni kiljaset dramaattisesti ja sanot että et oottanut että joku tulis kun ei oo kukaan mitään ilmoitellut.

:d Tai sano, että nyt vasta tulitte, sä olet jo kauan odotellut tässä alasti!

No mikset itse ota puheeksi, että tykkäisit että ilmoittavat ennen kuin tulevat? Varmaan aikuisina ihmisinä osaatte asian ihan asiallisesti hoitaa keskustelemalla.

Mä jouduin ottamaan vara-avaimen pois mun äidiltä siitä syystä että tuli "piipahtamaan" joka päivä vaikkei naapurissa asukaan. Keskustelu ei auttanut kun loukkaantui vaan siitä etteikö hän muka ole perhettä samalla tavalla kuin minä, mieheni ja lapseni. Nyt sentään saan päättää millon avaan oven ja millon en. On tehty myös sääntö kuinka monta kertaa viikossa saa kyläillä, mutta hän ei sitä kyllä noudata. Mut eipähän pääse ainakaan omilla avaimilla sisään!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä jouduin ottamaan vara-avaimen pois mun äidiltä siitä syystä että tuli "piipahtamaan" joka päivä vaikkei naapurissa asukaan. Keskustelu ei auttanut kun loukkaantui vaan siitä etteikö hän muka ole perhettä samalla tavalla kuin minä, mieheni ja lapseni. Nyt sentään saan päättää millon avaan oven ja millon en. On tehty myös sääntö kuinka monta kertaa viikossa saa kyläillä, mutta hän ei sitä kyllä noudata. Mut eipähän pääse ainakaan omilla avaimilla sisään!

Meillä äiti myös piipahtelee anopin ja apen lisäksi, vaikkei avaimia ole, varmaan oma syy, kun ei meillä ole ovet lukossa jos ollaan kotona... En tykkää tästä tavasta, vaan mussa ei ole naista sanomaan, että ilmoitattehan jos olette tulossa, mrr.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja hjuu:
Miksi et pidä ovia lukossa? :O Kuka tahansahan voi tulla sisään

Maalla aika harva pitää.

Me asutaan myös maalla ja ovet on lukossa. Takaovi on silloin auki kun joku pihalla.

Mutta asiaan! Sanot miehelles, että kaikki jotka eivät asu teillä, kulkevat etuoven kautta, soittavat ennen käymään tulos ja pimpottavat ovikelloa. That's it! :D

Meillä lopetti appi ja anoppi "yllätysvierailut", kun tapasivat minut alasti olohuoneessamme. ;) Mieskin onneksi meillä tajusi sanoa vanhemmilleen, että ilmoittavt tulostaan ja että etuovesta kulku. Meillä mies oli aluksi sitä mieltä, että vanhempansa saavat kulkea takaovesta ja ilmoittamatta. Suutuin pahasti ja sanoin, että ne jotka eivät väestörekisteriliiton tietojen mukaan asu meidän osoitteessa, ilmoittvat etukäteen meille tulosta. Muussa tapauksessa tämä ei ole minun koti ja otan lähöt!! Kyllä omassa kotonaan pitää pystyä olemaan niin ettei ketään ahista. Ja tämä appivanhempien ilmottamattomuus käymään tullessa ahdisti!

Alkuperäinen kirjoittaja hjuu:
Kyllä omassa kotonaan pitää pystyä olemaan niin ettei ketään ahista. Ja tämä appivanhempien ilmottamattomuus käymään tullessa ahdisti!

Totta.
Hankalaksi asian tekee vaan se, että miestä voi taas ahdistaa kamalasti se, että hänen vanhemansa ei kuulukkaan teidän perheeseen. Toisille kun ydinperhe on paljon isompi kuin toisille. JOten sit voi alkaa ahdistaa sitä toista osapuolta, jonka koti se myös on.

Yhteistyössä