tarvitseeko tälläistä sietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyynel

Vieras
Meillä ukon kanssa ollut muutaman viikon sukset täysin ristissä ja avioliitto mennyt päin peetä jo puoltoista vuotta.Tänään kysyin hakuaako hän avioeron.Mies muuttui ihan silmissä.huusi pää punaiséna kaikkea mahdollista mm. Että -kyllä sun maines kuule on vähän kyseenalinen ja kaikki tietää sun maineen tässä kaupungissa .Kuules siellä ruotsissa kun asuit niin ties missä huumepiireissä liikuit ja bailasit ja vietit ties mitä elämää ja olet kahden miehenkin kans asunut ja mainees sitä sun tätä.
Olin aivan järkyttynyt.Olen asunut juu ruotsissa yli kymmenen vuotta aiemmin ja eronut sen aikasesta miehestä miehen sekoilujen takia.Itse en tehnyt mitään kyseenalaista siellä ja mies sen kyllä tietää.olen aina ollut ns.kiltti tyttö ja elänyt päihteetöntä elämää .ikinä en ole ollut edes krapulassa ym.
Tämä nykyinen siippani sen sijaan on puolet elämästään ryypännyt kaksin käsin ja melkein kuollut viinaan.Ollut raittiina jo 6 -vuotta ja ennen kuin tapasimme.
Oöen noista ruotsinvuosista kertonut miehelle seurusteluaikana ja oli silloin tosi pahoillaan että minulla oli silloin sellainen mies ym. ja säälikin minua sen takia.
aina kuitenkin kun tulee riitaa vetää kaiken loan ja paskan esille ja käyttää kaikkia arkoja asioita minuun kuin miekkoja.kun itken ei tee mitään jatkaa vaan.
Tietää että kun saan tarpeekseni todella lähden ,olen sen verran päättäväinen luonne.
onko normaalia että käyttäydytään näin ihmistä kohtaan jota mukamas rakastaa(Miehen sanoin).kun kysyin kuka tai ketkä täällä kaupungissa minusta muka tietää tai siitä mainitusta "menneisyydestä "ym.vetii sanansa takaisn .Sanoin että kysyn jokikiseltä tuttavaltamme ja otan asiasta selvää.Oikein pelästyi että menen tosiaan sen telkemään.
Tosi paha mieli vain tuosta jäi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Tuo kysymys sinun kannattaa esittää *itsellesi*.

Niin kai täytyy ...mutta ihan sekaisin nyt oma pää.Näin tänään todella epämiellyttävän puolen miehessäni .Ikinä en olisi voinut kuvitellakkaan tuollaista tekstiä.

Säälittävä yritys mieheltä pelotella sua. Ja tosiaan, tuollaisia "puukkoja" vedetään yleensä esiin kun eniten halutaan loukata jotakin henkilöä, siis henkilökohtaisia asioita.
Miehesi ei siis ole ollut luottamuksesi arvoinen kun olet hänelle uskoutunut ja kertonut elämästäsi. Surullista, mutta valitettavasti moni ihminen tekee noin loukatakseen kun he kokevat itse tulleensa loukatuksi ja ikään kuin kuvittelevat että se oikeuttaa heitä loukkaamaan takaisin.

tylyä...tuttua ja ikävää, noin ei saisi olla ja sanoa, mutta... itse sun on mietittävä arvosi ja asiat jotka haluat... kaikkea ei tarvi sietää, mutta valinta on sun!

Alkuperäinen kirjoittaja höh :
Säälittävä yritys mieheltä pelotella sua. Ja tosiaan, tuollaisia "puukkoja" vedetään yleensä esiin kun eniten halutaan loukata jotakin henkilöä, siis henkilökohtaisia asioita.
Miehesi ei siis ole ollut luottamuksesi arvoinen kun olet hänelle uskoutunut ja kertonut elämästäsi. Surullista, mutta valitettavasti moni ihminen tekee noin loukatakseen kun he kokevat itse tulleensa loukatuksi ja ikään kuin kuvittelevat että se oikeuttaa heitä loukkaamaan takaisin.

Kun kysyin mitä hän sanomisillaan tarkoittaa,että haluan selityksen koska noin sanoo ja yleensä mitä toiselle syyttää sen täytyy myös jotain tarkoittaa....alkoi karjumaan -juuri tollanen olet .sun kanssa ei voi mistään puhua kun jankutat samaa asiaa.Mitenkään en jankuttanut ,kysyin vain kerran mitä sanomisillaan tarkoittaa.
mies on myös kertonut minulle arkoja asioitaan ja ikinä en ole niillä häntä puukottanut vaikka olisi ollut riitaa .
Lisäksi veti sänkyasiamme esiin...olen kuulemma kun joku leijona .kun saan omat haluni tyydytettyä en välitä enää hänestä.Olen kuulemma kylmä ihminen ym...Siis aivan järkyttävää kuulla kaikki tuo samalla suun aukaisulla.
Olen todella ihan poissa itsestäni nyt.Olen koko illan itkenyt ja päätä särkee.
nyt hän kuulemma menee isäni ja äitini luo selittämään millainen vaikutus minulla on häneen.Isäni ja äitini ovat sairaita vanhoja 80-ja 85-vuotiaita ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selkeästi loukkasi miestä ja säikähti kun olisiko pelännyt sitten tätä asiaa, ensireaktio sitten tunteikas. Puhukaa.

Kyllä tässä on ensimmäisenä sellainen olo että pakkaan kamppeeni ja lasten asiat ja häivyn.Mutta minne muka....on tämä vaikeaa.En ymmärrä mistä tuollaisen p...pään kanssa edes voi puhua.jos jotain kerron käyttää sitä aseena taas joskus minua vastaan.Mitä te tekisitte ?Onko lähtö heti oikea ratkaisu vaikka mieli tekeekin?

...mitä sitten jos joku saa tietää sinun asuneen Ruotsissa ja viettäneen "hurjaa nuoruutta"? Se nyt on varsin normaalia nykypäivänä, tai siis minä tahansa päivänä e-pillerin keksimisen jälkeen.

Jos joku sinulta kysyy, sanot, että mies valehtelee kun sitä harmittaa ero. Kumpaa uskovat?

Mutta älä nyt siihen jää roikkumaan sen takia "ettei miehelle tulisi paha mieli".

Käsitinkö oikein, miehesi on raitis alkoholisti? Alkoholisteilla ja heidän läheisillään on yksi ominaispiirre ylitse muiden: aivan hirveä menettämisen pelko ja hylätyksi tulemisen pelko. Tuo ilmenee usein aivan päättömänä käytöksenä.
Mä läheisenä uhkaan heti erolla, jos mulle tulee hiukankin epävarma olo ja se on tosiaan syvään juurtunu käytösmalli. Kyllä se kokoajan harvenee, mutta vaatii kokoajan tilanteen tiedostamista ja ajattelemista, koska se on automaatio reaktio hylätyksitulemisen pelkoon; mun pitää ehtiä hylkäämään ensin, silloin en ole tullut hylätyksi.
Mieheni epävarmuus ja pelko taas tulee esiin mustasukkaisuutena, joka taas pitää salata, koska sehän on miehelle häpeällinen tunne. Akkoja on maailma täynnä, ei sitä parane näyttää, että yhden perään on.
Mä uskoisin, että miehesi rteaktio liittyy tuohon hylätyksitulemisen tunteeseen ja menettämisen pelkoon. Ne on asioita, jotaka ei parane mitenkään itsestään ja työstämättä. Varsinkin, jos teillä on kokoajan olu ongelmana se, että mies kaivelee vanhoja, niin hänellä ilmeisesti on paljon omia ksittelemättömiä pelkoja ja tunteita.
Lisäksi monet alkoholistit on rehellisyysfanaatikkoja. Hän tosuiaan tuntee, että olet pettänyt hänet, jos olet menneisyydestäsi jotain jättäny kertomatta ja hän on kuullut sen muualta.
Se on vaikea uskoa, mutta jopa pitkään raittiina olleen alkoholistin kanssa eläminen vaatii perustietoja alkoholismista sairauitena, jotta voisi ymmärtää toisen hivenen tavallisesta poikkeavaa tunne-elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Käsitinkö oikein, miehesi on raitis alkoholisti? Alkoholisteilla ja heidän läheisillään on yksi ominaispiirre ylitse muiden: aivan hirveä menettämisen pelko ja hylätyksi tulemisen pelko. Tuo ilmenee usein aivan päättömänä käytöksenä.
Mä läheisenä uhkaan heti erolla, jos mulle tulee hiukankin epävarma olo ja se on tosiaan syvään juurtunu käytösmalli. Kyllä se kokoajan harvenee, mutta vaatii kokoajan tilanteen tiedostamista ja ajattelemista, koska se on automaatio reaktio hylätyksitulemisen pelkoon; mun pitää ehtiä hylkäämään ensin, silloin en ole tullut hylätyksi.
Mieheni epävarmuus ja pelko taas tulee esiin mustasukkaisuutena, joka taas pitää salata, koska sehän on miehelle häpeällinen tunne. Akkoja on maailma täynnä, ei sitä parane näyttää, että yhden perään on.
Mä uskoisin, että miehesi rteaktio liittyy tuohon hylätyksitulemisen tunteeseen ja menettämisen pelkoon. Ne on asioita, jotaka ei parane mitenkään itsestään ja työstämättä. Varsinkin, jos teillä on kokoajan olu ongelmana se, että mies kaivelee vanhoja, niin hänellä ilmeisesti on paljon omia ksittelemättömiä pelkoja ja tunteita.
Lisäksi monet alkoholistit on rehellisyysfanaatikkoja. Hän tosuiaan tuntee, että olet pettänyt hänet, jos olet menneisyydestäsi jotain jättäny kertomatta ja hän on kuullut sen muualta.
Se on vaikea uskoa, mutta jopa pitkään raittiina olleen alkoholistin kanssa eläminen vaatii perustietoja alkoholismista sairauitena, jotta voisi ymmärtää toisen hivenen tavallisesta poikkeavaa tunne-elämää.

Kyllä on entinen alkoholisti.Pisti elämänsä aivan sekaisn hulluusvuosinaan ja siitä vieläkin kärsii.esim.avioton lapsi ym.jonkun pikap...kanssa.
Luulen että hänellä on tosi heikko itsetunto.suuttuu kaikesta kritiikistä hirveästi ja alkaa penkoa kritiikin antajan elämää,eli minun.
Paljoa en viitsi hänelle mitään negat.sanoakkaan ,hiljaa itsekseni kärsin.
Mitään piilossa olevaa asiaa minusta ei ole vooinut kuulla muualta,sillä nämä ruotsin asiat olen pitänyt visusti itselläni.Hän ja vanhempani tietävät toki niistä.
lapsillani on eri isä kuin hän.Tytöt ovat jo isoja koululaisia ja en saa puhua oikein mitään lasten isästä,entisestä elämästäni hänen kanssaan ym.pakko kuitenkin on koska lapille isä tärkeä ja asuu lähellä meitä sekä lapset tapaavat paljon isäänsä.

Yhteistyössä