tarvitsen reseptejä 1vuotiaan ruoanlaittoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AvutonKokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AvutonKokki

Vieras
kertokaa parhaita reseptejänne 1 vuotiaan ruokiin. 1-vuotis synttärit lähestyvät ja vauva tähän mennessä syönyt vain purkkiruokaa.

Olen tosi huono kokkaamaan miehen kanssa, olemme syöneet aiemmin lähinnä töissä tai ulkona. Nyt haluaisin kuitenkin alkaa kokkailemaan vauvalle mutta en tiedä mitä tekisin.

Onko jotain hyvää blogia vauvan ruoista olemassa?

Et tee erikseen enää vauvanruokaa, vaan opettelet laittamaan ruokaa teille kaikille.

Lapselle vaan maustat vähemmän, eli erotat osan hänelle ennen lopullist amaustamista tai sitten lisäätte miehenne kanssa mieleisiä mausteita annostenne päälle lautasella.

Mä lähtisin sinuna jonkun ruuanlaittotaitoisen ystävän puheille tai sitten hakisin kirjastosta jotain uusavuttomien (opiskelijoitten tms keittokirjoja, löytyy sieltä hyllystä muitten joukosta ja kirjastontäti tykkää auttaa).

Mene kirjastoon ja lainaa keittokirja, esim. Vauvan ja taaperon keittokirja tai Kotiruokaa vauvalle. Itse sain aikoinaan myös neuvolasta vihkosia ja jonkun kirjasenkin, jossa oli ruokaohjeita. Netistäkin luulisi löytyvän.

Joo, kannattaa sun ruveta kokkaamaan koko perheelle, opettelet vaan, kokkaamalla oppii kokkaamaan =) Yhteiset perheateriat ovat tosi tärkeitä lapselle, joten todellakin kannattaa teidän ottaa se tavaksi syödä yhdessä!

Netistä löytyy reseptejä pilvin pimein itse käytän mtv3, valio, hs, pirkka ym sivustoja.
Ja valmiita ruokalistojakin löytyy netistä...pitäisi etukäteen suunnitella kaikki niin olisi helpompaa
http://plaza.fi/ellit/ideakeittio/ruokalistat/lapsiperheen-ruokalista

kato netistä päiväktien ruokalistoja, niilläpääset jo pitkällem, katsot ohjeet sitten netistäjos et osaa tehdä.
esim makaronilaatikko, kirjoloikiusaus. karjalapaisti ja muussi.kala/kana/liha/jauhelihakeitto, spagetti ja tomattinen jauhelihakastike.lihamureke. lisäkkeeksi erilaiset raasteet esim porkkanaraaste,kaaliraaste höystettynä vaikka ananasmurskalla, punajuuri-omenaraaste jne

Kirjaa itsellesi ylös ne purkkiateriat joita teillä syödään ja etsi niille vastine keittokirjoista. Sitten vaan alat tehdä niitä aikuiseen makuun, miedolla suolalla tosin ja oikean muotoisena. Lapselle sitten pienit lautasella vasta tarpeen mukaan.

Itse tollona syötin Semperin purkkilasagnea kunnes tajusin, että kappas, sehän tykkää enemmän mun itse tekemästäni.

Yhteistyössä