Tasa-arvon takia naisten pääsemistä pelastuskouluun halutaan helpottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samoin opetushallituksen väen voisi jalkauttaa o p e t t a m a a niitä avuttomia, jotka eivät oppivelvollisuuden aikana opi edes lukemaan. Kai siihen löytyisi tekijöitä, jos haluttaisiin? Lihasvoimia siinäkään ei tarvitse:)
Kautta aikojen on muuten ollut käytäntö, että esimerkiksi koulutoimenjohtajaksi voi opiskella pikkusen lisää, vaikka ihminen on totaalisesti valinnut väärän alan, kun ei ihmislapsia ym. siedä, pääsee sujuvasti siisitimpään (parempipalkkaiseenkin yleensä) sisähommaan:D
Pääasia, että opettelee tietyt liturgiat ulkoa, eikä kyseenalaista sitä mikä ylempää annetaan. Sama systeemi toimii sairaalassa esim ravitsemusterapeuteilla, jonka olen ihan itse sellaiselta kuullut:ninja:

Aika kaukaa haettua.
Ylipäänsä pelastushenkilöstöllä pitäisi olla selkainen kunto, että saavat sinut raahattua ulos sieltä palavasta kämpästä kohtuu helposti. Siihen raahaamiseen ei vaikuta joku punnerusnopeuden heitto yhteen tai kahteen mihinkään.
Totta kai se vaikuttaa, ja siksi sitä testiä halutaan helpottaa vain ja ainoastaan naisilta. Ne viimeiset nostothan kaikkein raskaimpia ovat, kun maitohappoa kertyy. Eli mitataan juurikin sitä, mitä henkilön raahaamisessa tarvitaan.

Niin? Olen tästä ihan samaa mieltä kanssasi, en vaan ymmärrä, että miksi sitä rajaa ei voisi muuttaa? Tai miksi fyysisiä suorituksia mittaavia tehtäviä ei voisi muuttaa, jos koetaan, että jokin toisenlainen testi voisi mitata kykyjä monipuolisemmin ja paremmin.
Ja ei, rajoja ei voi muuttaa loputtomasti alaspäin... silloinhan mikään ei enää mittaisi fyysistä suorituskykyä. Mutta jos yhdestä fyysisestä testistä lasketaan rajaa, niin sillä ei ole mitään olennaista merkitystä palomiehen tehtävistä suoriutumiseen. Yhtälailla jos koetaan, että jonkin fyysisen tehtävän raja on liian alhaalla, niin miksi sitä ei voisi nostaa?

Eihän se homma niin mene, että kun me ollaan vuonna käpy asetettu raja, niin sehän pysyyyy saatana maailman loppuun asti!!!!
Kenttäpiispanakin olisi pian nainen?

Yhteistyössä