Tasapuolisuuden huipennusko?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen tässä muutamana vuonna ihmetellyt, miksi anoppi ja appi laittaa meille kaksi joulukorttia. Lapsille omansa ja aikuisille omansa. Nyt sain vihjeen, miksi näin. Olin oikeasti lentää pyrstösulilleni syystä!!! Kun miehen sisarus on eronnut ja lapset asuvat sen toisen osapuolen luona. Niin sitten anoppi ja appi laittavat kortin lasten kotiosoitteeseen sekä omalle lapselleen omaan osoitteensa. Jotta ollaan tasapuolisia, niin sitten tulee meidänkin perheeseen kaksi korttia. Ei ole oikeasti totta :headwall:...

Ja kun oikeasti anoppi ja appi eivät ole noin pilkunhässijöitä asioissa, joissa oikeasti voisi olla tasapuolinen. Ja luulisi niiden nyt jo tähän mennessä tuntevan oman poikansa ja mun ajatukset elämästä...

No, onhan se Istafra noinkin tietty mutta silti. Ei me olla kytistämässä sitä, mitä miehen sisarukset ovat saaneet ja mitä me ei. Eikä lapset osaa tollasia vielä ajatellakaan. Ja eiköhän tossakin ole luonnollinen syy, miksi miehen sisaruksen perheelle menee kaksi korttia ;).

en nyt tollasesta hermoja repisi, varsinkaan kun ei koske suoranaisesti edes sua ;) Meillä ei kukaan ole eronnut ja silti mun vanhemmat laittaa oman kortin lapselle, oman mulle ja miehelle :) ei tartteis ei, mutta haluavat ilahduttaa toistaiseksi ainoaa lastenlastaan. Tämä ilo heille suotakoon.

Itse olen joskus laittanut sukulaisperheeseen oman kortin perheelle ja toisen lapsille/lapselle, jotta lapset tuntisivat itsensä erityisiksi. Jatkossa laitoin kortin vain lapsille/lapselle, mutta nykyään en jaksa kortteja lähetellä. En ole laittanut moneen vuoteen.

No en mä sinänsä hermoja revi. Mutta kai mun perheen asiat sentään mulle kuuluu ja mua koskee ;)? Mäkin olen ajatellut, että laittavat oman kortin lapsille, jotta olisivat "erityisiä".

Mua harmittaa asiassa se, että kuvitellaanko meitä noin pikkumaisiksi ihmisiksi (että laskettais toisten lähettämiä joulukortteja, mistä me niistä edes tiedettäisi)? Ja tasapuolisuus sinänsä on ihan ok, tasapäistäminen taas väärin.

Ihmisiä monesti vaivaa se, ettei ne kykene lukemaan toisten ajatuksia ja sitten pähkäilevät kaikenlaisia, yleensä pahimpia mahdollisia vaihtoehtoja. Voisit ottaa asian puheeksi appivanhempiesi kanssa, mutta huumorilla, ettei tulee lisää vääriä käsityksiä. :flower:

Yhteistyössä