Tässä kuussa mennyt 180 euroa muksun kenkiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhistelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
no en mä heti arvannut että kyseessä jokin sellainen tuki kengissä... :ashamed: en lukenut kaikkea mitä oli kirjoitettu. luulin että puhuttiin yleisellä tasolla kengistä. :|

Sitten ei kannattaisi kauhean kärkkäästi kommentoida jos ei edes tiedä mistä puhutaan..

Minä ostin alennusmyynneistä tytölle nahkakengät kevääksi 10 eurolla, kesälenkkarit 10 eurolla, kumisaappaat 5 eurolla ja toppasaappaat ensi talveksi 15 eurolla. 40 euroa siis mennyt. Vielä pitäisi ostaa sandaalit kesäksi ja mahdollisesti gore-texit syksyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
No, tämä siteeraaminen ei käynyt tekstistäsi ilmi. Hyvä, että ei ollut suoraan sun ajatus. Mutta toit asian esiin sellaisessa asiayhteydessä, jossa haukuttiin ulkomaalaisia ja puhuttiin toimestasi erittäin rasistiseen sävyyn. Niin, että mikä oli tarkoituksesi ottaa siteeraus esiin xenofobisessa tekstissäsi?

Anteeksi muille, että jauhan asiasta tässä ketjussa. Vihaan vain rasismia yli kaiken, ja järkytyin Elämänlähteen taannoisesta avauksesta.

Eiköhän täälläkin asiat saa säikeillä
:D

Mä en moista avausta varmaan oo edes lukenu ku rasismiin viittaavaki nostaa karvat pystyy mulla

:)

Ole onnellinen ettet ehtinyt:/ Avaus onneksi poistettiin muutamassa minuutissa...

Itseni tuntien vältän määrätynlaiset jutut :D

miks pitäis olla joku ihme tuki? ei mitään vikaa poikien jaloissa ilman tukeja... :whistle:

En ylläty, että ihminen, joka uhkailee julkisella palstalla maahanmuuttajia väkivallalla, ei tajua asiaa.

pah mä ketään uhkaillut... ja mitä tukeja kenkiin muka tartteis?

Ai et vai? Miten se juttu menikään niistä vastaanottokeskuksista? Että hyvä, kun niitä ei sinne Pohjanmaalle ole perustettu. Ja jos perustettaisiin, voisi puukko alkaa heilua? Aloitus taidettiin poistaa aika haipakkaa. Minä olin se henkilö, joka epäili tekstin olevan mahdollisesti kiihotusta kansanryhmää vastaan.

Hyvälestinen kenkä tukee jalkoja. Pitää jalan hyvässä asennossa.

se ei tod ollut mun suustani, siteerasin vain eräitä muita ihmisiä, jotka miettivät et miks pohjanmaalle ei rakenneta vastaanottokeskuksia. =) ja tänään just jutteliin erään suomalaisen naisen kanssa jolla ulkomaalainen nainen ja hän samoilla linjoilla mun kanssa aiheesta. ja siitä ei nyt enempää =)

No, tämä siteeraaminen ei käynyt tekstistäsi ilmi. Hyvä, että ei ollut suoraan sun ajatus. Mutta toit asian esiin sellaisessa asiayhteydessä, jossa haukuttiin ulkomaalaisia ja puhuttiin toimestasi erittäin rasistiseen sävyyn. Niin, että mikä oli tarkoituksesi ottaa siteeraus esiin xenofobisessa tekstissäsi?

Anteeksi muille, että jauhan asiasta tässä ketjussa. Vihaan vain rasismia yli kaiken, ja järkytyin Elämänlähteen taannoisesta avauksesta.

se ei ensinnäkään ole rasismia jos ilmaisee mielipiteensä jostain asiasta, ja ah niin monet ovat samaa mieltä ko jutusta. ja jos se menee noin tarkaksi niin silloin rasismia on myös se jos sanoo toista lihavaksi tai laihaksi, tai ihan mitä vain. ja miksi suomen pitäisi ottaa noin paljon noita elätettäviä kun muutkin maat kieltäytyneet ja vähentäneet määriä? eikös tälläisessä taloudellisessa ahdingossa pitäisi ensin saada kuntoon oman maan asukkien elämä ja vasta sitten muiden?? ja miksi suurin osa pakolaisista on just sen ikäisiä ukkoja joiden pitäisi olla puolustamassa omaa maataan? missä naiset ja lapset? ja mikseivät lähe takas omaan maahansa kun vaarallinen tilanne ohi? kiitos vastauksistasi. silti en välttämättä ole samaa mieltä kanssasi. =)

Miksi hitossa ruotsin piti ottaa vastaa suomalaisia kun suomi soti? Miksi ihmisen pitää kuolla omassa maassaan mielipiteidensä vuoksi jos ne ovat vastaan sitä mitä maassa määrätään? Mitääkö ihmisen sotia vastaan omiamielipiteitään vaan koska maan haallitus määrää sen mielipiteen?

Annetaan vaan lahdataa ihmiset joiden synnyinmaan hallitus näin määrää ja suljetaan silmämme ja voidaan hyvin eiks jee

se ei tod ollut rasismia vaan juttua siitä miksi nyt pitää ottaa pakolaisia kun tilanne muutenkin huono taloudellisesti tässä maassa!!!!!! =)

Miten tässä maassa on oikeesti taloudellinen tilanne huono

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi hitossa ruotsin piti ottaa vastaa suomalaisia kun suomi soti? Miksi ihmisen pitää kuolla omassa maassaan mielipiteidensä vuoksi jos ne ovat vastaan sitä mitä maassa määrätään? Mitääkö ihmisen sotia vastaan omiamielipiteitään vaan koska maan haallitus määrää sen mielipiteen?

Annetaan vaan lahdataa ihmiset joiden synnyinmaan hallitus näin määrää ja suljetaan silmämme ja voidaan hyvin eiks jee

siis täh :headwall:

Huoh. Etkö tosiaan ymmärrä? Ajattelinjo aikaisemmin, että olet hieman yksinkertainen, ja se kuva vahvistui nyt..

mä varmaan sit oon sun mielestä yksinkertanen. Mulla ku on vaan munlainen ajatusmaailma =)

Siis et ole. En nyt ihan ymmärtänyt kommenttiasi..

Mä käsitin et sun mielestä mä oon yksinkertanen.[/quote]

Ei kun nimenomaan tuo elämänlähde. Minä oilen kanssasi samaa mieltä.:)

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Minä oon ostanu kummallekin vain yhdet talvikengät, yhdet kevätkengät jne. Ei niitä useita pareja tarvita.

Minusta tarvitaan. Meil on lantsarit, tavalliset hienommat lenkkarit + gorelenkkarit sekä sandaalit. millä ihmeellä lapsi muka pärjää yksillä, ilman että jalat hikoilee/ palelee/ kastuu?

No esim. koko talven on menty goretexeillä. Kevääksi tepsut-nahkakengät, kesällä sandaalit, syksyn tullen taas ostetaan goretexit jotka on sit koko talven (tottakai kun jalka kasvaa niin ostan sitten uudet suurempaa kokoa kesken talvikauden jos tarve on, noin esimerkkinä). Mutta toki kukin hankkii varojensa mukaan, en mä sillä. Mutta nimenomaan _tarvitsee_ niin ne yhet kyl riittää ja niillä pärjää, sit jos "tarvitsee" niin niitä voi ostella kukkaron mukaan :D

Entä jos lapsi kuluttaa useammat ku vaan ne yhdet loppuu vaikka talven aikana?
ei meillä kestä yhdet talvijalkineetkaan saati sit lenkkarit keväästä syksyyn.

ai kuluvat puhki vai? Onko ne niitä hienoja goretexeja mitkä niin nopeasti menee p*ksi? Ilmeisesti hyvää voi saada halvalla kun ei meidän halpiskengille oo noin käynyt :D

Riippuu paljon siitäkin mitä se lapsi siellä pihalla puuhaa, ono kauan aikaa ulkoleikeissä vaiko vähän aikaa.... Meillä ei pärjättäisi yksillä kengillä,on nuo senv eran menossa. Goretexeja kuivatellen.....Oli vähän syvempi lätäkkö kun kenkien varret.

no huh huh en ikinä laittais tollasii summii johku kenkiin... 5euroa riittää hyvin ja sillä saa jo hyvät kengät =)

Kerro mulle mistä saa tukevat hyvin muotoillut kengät 5?
mä haen tasan sellasia neidille ku nyt maksan vähintään 50? pari sopivista kengistä.

Alekorista löytyy kun ahkerasti siellä vierailee. Keäsksi on odottamssa merkkilenkkarit kerrankin joka muksulle,ja kalleimmilla oli hintaa 8e, ja muilla 5e poistoista.Viime vuoden väri,mutta ehkä ne siitä toipuu.

miks pitäis olla joku ihme tuki? ei mitään vikaa poikien jaloissa ilman tukeja... :whistle:

En ylläty, että ihminen, joka uhkailee julkisella palstalla maahanmuuttajia väkivallalla, ei tajua asiaa.

Ensinnäkin ne on TUKIA! Ja jotkut voi tarvita sellaisia. Ja vaikka ei tarvitsisi, kenkien on hyvä olla hyvin tuetut, varsinkin alle 3 vuotiailla.

itseasiassa just oli lehdessä juttua että sen kantakupin ei tarviiskaan olla niin tuettu kun on oletettu. Terveellisintä jaloille ois päästä kulkemaan paljain jaloin. Kengän tulee olla nennemminkin notkea ja taipuisa kuin tönkkö ja viimosen päälle tukeva.

Meillä on jokaisella yhden talvikengät ja kahdet kevätkengät (toiset helposti jalkaan vedettävät ulkoilupuvun kanssa ja toiset kaupunki- yms käyttöön esim. farkkujen kanssa) ja tietty kesäkengät. Olen aina ostanut kenkäkaupasta kengät ja vaikkei mulla muuhun varaa olisi, niin kunnon kengät pitää lapsilla olla.

Minä ostin Anton&Ninasta kolmelle muksulle kevätlenkkarit (kahdet Kangaroosit ja pienimmälle Pax merkkiset) yht. meni 103e kun sain kaikista -20% kanta-asiakaskortilla. Pienimmälle otin 3,5cm varan kenkiin kun ei vielä kävele, niin voi käyttää sitten syksylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:

Ensinnäkin ne on TUKIA! Ja jotkut voi tarvita sellaisia. Ja vaikka ei tarvitsisi, kenkien on hyvä olla hyvin tuetut, varsinkin alle 3 vuotiailla.

itseasiassa just oli lehdessä juttua että sen kantakupin ei tarviiskaan olla niin tuettu kun on oletettu. Terveellisintä jaloille ois päästä kulkemaan paljain jaloin. Kengän tulee olla nennemminkin notkea ja taipuisa kuin tönkkö ja viimosen päälle tukeva.
Näin juuri, mutta se ei luonnollisesti poista sitä hyvän lestin vaatimusta! Esim. Ecco + Superfit tekee taipuisia kenkiä. Viking taas on hyvinkin tönkkö...

Yhteistyössä