Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä oon ostanu kummallekin vain yhdet talvikengät, yhdet kevätkengät jne. Ei niitä useita pareja tarvita.
Minusta tarvitaan. Meil on lantsarit, tavalliset hienommat lenkkarit + gorelenkkarit sekä sandaalit. millä ihmeellä lapsi muka pärjää yksillä, ilman että jalat hikoilee/ palelee/ kastuu?
No esim. koko talven on menty goretexeillä. Kevääksi tepsut-nahkakengät, kesällä sandaalit, syksyn tullen taas ostetaan goretexit jotka on sit koko talven (tottakai kun jalka kasvaa niin ostan sitten uudet suurempaa kokoa kesken talvikauden jos tarve on, noin esimerkkinä). Mutta toki kukin hankkii varojensa mukaan, en mä sillä. Mutta nimenomaan _tarvitsee_ niin ne yhet kyl riittää ja niillä pärjää, sit jos "tarvitsee" niin niitä voi ostella kukkaron mukaan
Entä jos lapsi kuluttaa useammat ku vaan ne yhdet loppuu vaikka talven aikana?
ei meillä kestä yhdet talvijalkineetkaan saati sit lenkkarit keväästä syksyyn.
No sitten on ostettava uudet

Ei se nyt niin vakavaa ole ja pilkun päälle että enempää ei tarvita ja piste. Mä vaan kirjoitin, että yksilläkin pärjää, ainakin me on pärjätty eikä kengät ole menneet rikki ollenkaan ja hyvässä kunnossa ovat. Jos jollain toisella ei kestä sitä käyttöä, niin sitten ne ei kestä. Mikäs minä tai kukaan muukaan on sanomaan, monetko kengät sitä kelläkin pitäisi olla, mä kirjoitan vain oman kannan omista kokemuksista kun en mä muidenkaan voi kirjoittaa. Mahdollista siis on elää yksilläkin hyvillä ja laadukkailla kengillä, jos varaa useimpiin ei ole. Jos useampiin kenkiin on varaa, niin sittenhän ei ole ongelmaa, vaikka rahaa niihin meneekin
meillä ku ei yhdet oikeesti kestä talvea ja ihan on goreteksit, mut käyttäjä käyttää tavallaan.
Joo teillä pärjätään.
Anteeks et edes toin esiin toisenlaisen huomion samasta asiasta ja ihan vaan sitä ajatellen että kaikilla lapsilla käytössä ne yhdet ei riitä kuitenkaan, kun lapsetkin kuluttavat omalla tavallaan niitä jalkineitakin ja kaikki eivät osaa käyttää niitäkään taloudellisesti.

Ihan omasta mielestäni olen asiallisesti vastaillut ja kertonut oman mielipiteeni kuitenkaan lahtaamatta muiden mielipiteitä, miksi siis pyytelet anteeksi omaa kantaasi asiaan, kun en minä sitä millään tavalla ole epäillytkään etteikö joku voisi useampia kenkiä tarvita? Saako mun kirjoituksista sitten sellaisen liian "jyrkän" kuvan? :ashamed: Tai monestikin täällä tuntuu, että tulee niin väärinymmärretyksi, kun en mä ole ollenkaan sellainen että tuomitsen toisten tekemiset, jos se ei sovellu omaan elämään :/
Kirjoitan nyt vielä ihan uudestaan, ehkä tuo mun eka viesti oli sitten huonosti kirjoitettu ja noissa toisissa yritin sitten vähän selventää.. Eli: jos rahatilanne on kovin tiukka eikä useisiin kenkiin ole varaa, niin yksilläkin kengillä voi tulla toimeen (ymmärrän toki sen, että esim. kumpparit tarvitaan mökillä). Jos kengät syystä tai toisesta hajoaa, on ostettava ehjät tilalle. Jos rahaa on, voi ostaa niin monet kenkäparit kuin ikinä tahtoo hankkia. Kyllä minun mielestäni kenkiin kannattaa satsata, mutta jos ne ovat liian kalliita, miksi ostaa useat ja sitten valitella niiden korkeita hintoja :ashamed: Harvemmin olen nähnyt oikeasti hyviä kenkiä, joissa hinta ei olisi kohdallaan (hinta ja laatu vastaavat siis toisiaan). Kyllä hyvät kengät maksavatkin, edullisia ja hyviäkin löytyy, mm. tarjouksista ja tehtaanmyymälöistä.