Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Minä oon ostanu kummallekin vain yhdet talvikengät, yhdet kevätkengät jne. Ei niitä useita pareja tarvita.
Minusta tarvitaan. Meil on lantsarit, tavalliset hienommat lenkkarit + gorelenkkarit sekä sandaalit. millä ihmeellä lapsi muka pärjää yksillä, ilman että jalat hikoilee/ palelee/ kastuu?
No esim. koko talven on menty goretexeillä. Kevääksi tepsut-nahkakengät, kesällä sandaalit, syksyn tullen taas ostetaan goretexit jotka on sit koko talven (tottakai kun jalka kasvaa niin ostan sitten uudet suurempaa kokoa kesken talvikauden jos tarve on, noin esimerkkinä). Mutta toki kukin hankkii varojensa mukaan, en mä sillä. Mutta nimenomaan _tarvitsee_ niin ne yhet kyl riittää ja niillä pärjää, sit jos "tarvitsee" niin niitä voi ostella kukkaron mukaan
Entä jos lapsi kuluttaa useammat ku vaan ne yhdet loppuu vaikka talven aikana?
ei meillä kestä yhdet talvijalkineetkaan saati sit lenkkarit keväästä syksyyn.
No sitten on ostettava uudet

Ei se nyt niin vakavaa ole ja pilkun päälle että enempää ei tarvita ja piste. Mä vaan kirjoitin, että yksilläkin pärjää, ainakin me on pärjätty eikä kengät ole menneet rikki ollenkaan ja hyvässä kunnossa ovat. Jos jollain toisella ei kestä sitä käyttöä, niin sitten ne ei kestä. Mikäs minä tai kukaan muukaan on sanomaan, monetko kengät sitä kelläkin pitäisi olla, mä kirjoitan vain oman kannan omista kokemuksista kun en mä muidenkaan voi kirjoittaa. Mahdollista siis on elää yksilläkin hyvillä ja laadukkailla kengillä, jos varaa useimpiin ei ole. Jos useampiin kenkiin on varaa, niin sittenhän ei ole ongelmaa, vaikka rahaa niihin meneekin