suomessa muuten on subjektiivinen päivähoito-oikeus joten arvon lastenhoitajalle ei kuulu tippaakaan se, mitä lapsen vanhemmat touhuavat silloin kun lapsi on hoitopaikassa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:Täyttyä asiaa AP. Joku tuolla kirjoitti,että kun maksaa tietyistä päivistä niin ne myös pitää hoidossa, vaikka vapaata olisikin. Itse kyllä laitan oman lapseni etusijalle ja ei haittaa vaikka hoidosta vähän "turhaa" maksankin. Omalle lapselleni suon kyllä vapaat! Meillä kyllä hoitopäivän jälkeen jutellaan niin syömiset ja nukkumiset ja mitä päivään on kuulunut, ja minä totisesti haluan tietää! ihmetyttää kyllä, että on vanhempia joita oman lapsen päivän kulku ei kiinnosta :/
Niin on tiedän kyllä sen mutta jotenkin ajattelen niinkin tyhmästi, että vanhemmat haluaisivat viettää lastensa kanssa vapaapäiviään.Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:suomessa muuten on subjektiivinen päivähoito-oikeus joten arvon lastenhoitajalle ei kuulu tippaakaan se, mitä lapsen vanhemmat touhuavat silloin kun lapsi on hoitopaikassa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin on tiedän kyllä sen mutta jotenkin ajattelen niinkin tyhmästi, että vanhemmat haluaisivat viettää lastensa kanssa vapaapäiviään.Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:suomessa muuten on subjektiivinen päivähoito-oikeus joten arvon lastenhoitajalle ei kuulu tippaakaan se, mitä lapsen vanhemmat touhuavat silloin kun lapsi on hoitopaikassa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin on tiedän kyllä sen mutta jotenkin ajattelen niinkin tyhmästi, että vanhemmat haluaisivat viettää lastensa kanssa vapaapäiviään.Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:suomessa muuten on subjektiivinen päivähoito-oikeus joten arvon lastenhoitajalle ei kuulu tippaakaan se, mitä lapsen vanhemmat touhuavat silloin kun lapsi on hoitopaikassa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:- näillä kurakeleillä olisi lapsilla hyvä olla kunnon ulkovaatteet. Hoidossa, kun ulkoillaan säällä kuin säällä. Olisi kiva, jos kokeilisitte niitä vaatteita kotona lapsille, näkisitte onko ne lapselle hyviä. Ja mikä parasta käykää vaikka ihan ulkona niitä testaamaassa. Jopa puolen tunnin ulkoilun jälkeen huomaat ovatko lapsen vaatteet ulkoiluun sopivat.
- älkää luvatko lapsille kotona mitä he saavat hoidossa tehdä. Voi olla että ne suunnitelmat eivät ole sellaisia mitä hoitajat ovat suunniteleet.
- kysykää joskus edes miten lapsen päivä on mennyt. Näyttäisi edes siltä, että olette kiinnostunut lapsenne elämästä.
- Kun hoitaja antaa palautetta lapsestanne, ottakaa siitä opiksenne. Kaikki ei kuitenkaan tätä tarkoita pahalla, vaan hoitaja kertoo omia kokemuksiaan lapsestanne. Usein, kun hoitaja kuitenkin viettää suuren osan päivästä juuri sinun lapsen kanssa.
- Kun sinulla on vapaa päivä myös sinun omat lapsesi kuuluvat tähän sinun vapaa aikaan.
Voi olla, että osa teistä lukioista vetää herneen nenään luettuaan tekstini mutta ehkä juuri silloin kannattaa katsoa peiliin.
no minä olen kaiketi tuo "lukio" koska käyn lukiota ja ammatillista opetusta myös. ja lapseni on hoidossa pph:lla.
muuten olen samaa mieltä kanssasi joka asiasta(ja meillä hoitajan kanssa toimiikin kaikki vallan mainiosti) mutta "vapaa-aika" eli vapaapäivät jotka on merkattu "itsenäiseksi opiskeluksi" lapseni on hoidossa eikö minulla. teen silloin koulutöitä, jotka on merkattu esim. 20tuntia lähiopetusta, 33 tuntia itsenäistä opiskelua. sillä siitä itsenäisestä opiskelusta tulee ns. "vapaapäiviä" joina pitäisi tehdä ne koulutyöt, joita on tosiaan niin paljon että niillä saa sen 33tuntia kulumaan.
oletko ottanut tämän huomioon? tarkoitan että itsenäisen opiskelun päivänä tehdään oikeita koulun opintopistetöitä/tunteja.
en tarkoita tavallisia "läksyjä"
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:"ainakin meillä on sellainen hoitotäti joka mielellään ottaa lapseni hoitoon vaikka minulla vapaapäivä, sanoo vain että tämä on hänen työ josta hän palkkansa saa."
- ja tiedän päiväkoteja joissa hoitosuhteen alettua vanhemmille laitetaan muiden ohjeiden lisäksi lappu siitä, että vanhempien vapaapäivinä olisi myös lasten vapaa päivä ... Ja niin mun mielestä kuuluukin.
Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:"ainakin meillä on sellainen hoitotäti joka mielellään ottaa lapseni hoitoon vaikka minulla vapaapäivä, sanoo vain että tämä on hänen työ josta hän palkkansa saa."
- ja tiedän päiväkoteja joissa hoitosuhteen alettua vanhemmille laitetaan muiden ohjeiden lisäksi lappu siitä, että vanhempien vapaapäivinä olisi myös lasten vapaa päivä ... Ja niin mun mielestä kuuluukin.
Niin mustakin esim kesälomalla ja joululomalla. Mutta kyllä minä täyden maksun maksaneena voin muinakin yksittäisinä päivänä pistää lapseni hoitoon, vaikka en olisikaan töissä. Ehkä muuten pitäisi hankkia isovanhemmat lapsenlikaksi samaiseksi päiväksi. Yritä siinä maalata taloa tai ommella tyynynpäällisiä, jos muksu on helmoissa vinkumassa. Ei, en tunne huonoa omaatuntoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:Alkuperäinen kirjoittaja km:Vedän herneen nenääni siitä, että lastani saattaa näköjään hoitaa kirjoitusvirheitä tekevä aikuinen.
Muuten kyllä puutuit ihan hyviin asioihin. Vanhemmiksi liian kypsymättömättömiä, itsekeskeisiä aikuisia on surullisen paljon.
:ashamed: Minunkin huomioni meni kirjoitusvirheisiin, ei itse asiaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:Alkuperäinen kirjoittaja km:Vedän herneen nenääni siitä, että lastani saattaa näköjään hoitaa kirjoitusvirheitä tekevä aikuinen.
Muuten kyllä puutuit ihan hyviin asioihin. Vanhemmiksi liian kypsymättömättömiä, itsekeskeisiä aikuisia on surullisen paljon.
:ashamed: Minunkin huomioni meni kirjoitusvirheisiin, ei itse asiaan.
Alkuperäinen kirjoittaja No:pikkusen tökkii tuo sinun yleistyksesi. Hyviä pointteja sulla oli, sitä en kiellä, mutta parista mulla on sananen sanottavana. Ja se, etten täysin jaa sinun mielipiteitäsi, ei tarkoita sitä, että minun pitäisi olla jo peiliin kurkkimassa. "Kysykää edes joskus miten lapsen päivä on mennyt. Näyttäisi edes siltä, että olette kiinnostunut lapsenne elämästä ." Otsikkosi alla tämä "vinkkisi" siis tarkoittaa sitä, että hoidossa olevien lapsien vanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsistaan. Ja jotta edes NÄYTTÄISI SILTÄ, että olisivat, niin pitää kysellä lapsen päivästä. Miksi, koska se sinusta kuitenkin on yhtä suurta esitystä, teatteria?!
"Kun hoitaja antaa palautetta lapsestanne, ottakaa siitä opiksenne. Kaikki ei kuitenkaan tätä tarkoita pahalla jne...." Juu, asiallinen palaute on aina tervetullutta, jotta kotona voidaan keskustella asioista ja puuttua niihin tarvittaessa, mutta on myös niin, että jokaisen ihmisen ainakin pitäisi ymmärtää, että lapset ovat erilaisia ja lapsillakin on joskus ns. huonoja päiviä.
Mulle on erään yksityisen pph:n toimesta annettu esikoisesta aikanaan "palautetta" joka ikinen hoitopäivä tähän tyyliin: poika syö väärin; 3-vuotiaan (nippa nappa) pitäisi jo aina erikseen sanomatta muistaa laittaa kaikki vaatteensa naulakkoon, pestä kätensä ulkoa tultaessa ja solmia kengännauhat; poika on opetettu kävelemään väärässä kohtaa rattaiden vieressä; poika on liian kiinnostunut autoista; pojalla on varma Aspergerin oireyhtymä, kun ei tule leikin tiimellyksestä heti syömään käskettäessä; poika ei ole täysin ikäisiään vastaavalla tasolla Erikssonin kehitystaulukon mukaan ja asia on niin, että kaikkien samana vuonna syntyneiden pitää olla täsmälleen samalla tasolla (ei kuulemma mitään väliä, vaikka hoitajan tyttö oli syntynyt alkuvuodesta ja meidän poika ihan loppuvuodesta) jne jne. Tätä kuuntelin joka päivä siitä asti, kun lapset olivat olleet tällä hoitajalla 4 päivää hoidossa. Ja mikä pahinta, esikoiseni seisoi vieressäni joka kerta kuunnellen, mitä kaikkea hän on taas tehnyt väärin. Ikinä ei positiivista sanaa kuulunut. Kotona poika ei sitten suostunut muutaman viikon päästä enää syömään, kun hän tekee sen väärin, haarukka on väärässä asennossa. Itkua vääntäen kyseli ruokapöydässä, miksei hän osaa oikein. Ja meni ihan hysteeriseksi, kun huomasi ulkoilun jälkeen pipon unohtuneen lattialle.
Kahden kuukauden kuluttua minulla oli iloisen, reippaan ja aktiivisen pojan sijasta kotona itkuinen 3-vuotias yökastelija, joka ei uskaltanut tehdä enää mitään itse, kun ei kuulemma osannut. Minä jäin pois töistä ja otin lapset pois hoitajalta, takaisin kotiin. Sain muutamassa viikossa pojan entiselleen ja hoitokokemuksen shokeeraamana jäin kotiin vielä muutamaksi kuukaudeksi. Sitten saimme ihanan kunnallisen pph:n, jonka kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Lapsemme rakastavat häntä. Löytyy kuria, mutta myös kehuja ja haleja. Eikä pitänyt esikoistamme mitenkään "erilaisena" muihin ikäisiinsä poikiin nähden. Mainittakoon vielä, että esikoinen on nykyään reipas ja iloinen ekaluokkalainen, joka pärjää koulussa erittäin hyvin (ja juu, Aspergerin oireyhtymää ei ole, eikä myöskään kehitysviivästymiä...)! :heart:
Tämä pitkä vuodatus ainoastaan sen tähden, että ainakin joidenkin hoitajien olisi hyvä mennä itseensä ja miettiä, mitä suustaan päästävät ja kenen kuullen. Palautetta kun voi antaa kovin monella tavalla. Ja sitä, että lasta suoraan sanottuna haukutaan joka ikisestä asiasta, ei voi kutsua palautteen annoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:"ainakin meillä on sellainen hoitotäti joka mielellään ottaa lapseni hoitoon vaikka minulla vapaapäivä, sanoo vain että tämä on hänen työ josta hän palkkansa saa."
Niin mustakin esim kesälomalla ja joululomalla. Mutta kyllä minä täyden maksun maksaneena voin muinakin yksittäisinä päivänä pistää lapseni hoitoon, vaikka en olisikaan töissä. Ehkä muuten pitäisi hankkia isovanhemmat lapsenlikaksi samaiseksi päiväksi. Yritä siinä maalata taloa tai ommella tyynynpäällisiä, jos muksu on helmoissa vinkumassa. Ei, en tunne huonoa omaatuntoa.
Ja minä pistän lapseni edun tyynynpäällisten edelle.