H
HELP!
Vieras
Oon ollut marraskuusta saakka sairauslomalla, töissä ehdin 4v äitiys- ja hoitovapaaputken jälkeen olla vaan pari kuukautta kun jouduin ensin elimellisen sairauden takia saikulle mutta sitten lääkärini tajusi mun olevan myös aivan loppuunpalanut. Ja se pitää kyllä paikkansa. Lapsia on neljä, kaksi murrosikäistä sekä 2- ja 4-vuotiaat. Kaikki lapset, mutta etenkin pienimmät on sairastaneet viimeisen vuoden aikana koko ajan: korvatulehduskierteitä, tyräleikkaus, astmaa, rokkoja, keuhkokuumetta... Lisäksi olen huolehtinut päihdeongelmaisesta isästäni tässä muun ohella. Miehelle oon jankuttanut ainakin tän viimeisen vuoden, että olen tosi lopussa enkä jaksa, kaikki kotityöt ym. on ollut mun harteillani myös ja mies harrastaa tosi paljon. Ajallisesti n. 6-10h viikossa. Mä pääsin vielä kotonaolovuosinani harrastamaan muutaman tunnin viikossa, mutta kun aloitin työt (3-vuorotyö) ja kotityöjako (kaikki työt mulla) ja miehen harrastusmäärät pysyi samana, niin omiin harrastuksiin ei enää liiennyt aikaa -enkä raaskinut, koska se olisi sitten ollut koko perheen yhteisestä ajasta pois. Lisäksi lasten kuntoutus- ja lääkärikäynnit (1-3 krt vko) oli kokonaan mun kontollani. Ja niinhän siinä sitten kävi, että loppuunpalaminen tapahtui, aloin kärsiä rytmihäiriöistä, univaikeuksista, pyörrytyksestä, ahdistuskohtauksista jne. Nyt sairaslomalla ollessani olen yrittänyt miehen kanssa puhua tästä, etten oikeasti jaksaisi tätä enää, haluaisin omaa aikaa jne. sekä miehen vähentävän harrastamistaan, mutta ei... Nytkin olen koko viikonlopun yksin kotona lasten kanssa miehen ollessa harrastusleirillään. Käyn myös psykiatrian poliklinikalla muutaman kerran kuussa juttelemassa jaksamisestani jne. ja siellä olemme aloitaneet pariterapian,jossa näitä juttuja myös puhutaan, mutta käytännössä mikään ei tunnu muuttuvan. Oon oikeasti aika epätoivoinen jo, jopa eroamistakin ajatellut. Miehelle oon yrittänyt sanoa, että vähentäisi harrastamistaan ja tekisi sitä perheen ehdoilla, mutta yhtä hyvin voisi kuulemma lopettaa elämisen sitten kokonaan. Eli suomeksi sanottuna mekö emme lasten kanssa merkitse mitään, koko elämän sisältö on tuo harrastus...? Senkin oon sanonu, että niin kauan kun systeemi pysyy tällaisena, en ainakaan töissä jaksa käydä. Nyt olen päässyt harrastamaan itse pari kertaa viikossa lasten ollessa päiväkodissa, mutta työhön palattua sekään ei enää onnistuisi. Kaikki mitä mies on nyt tehnyt kuulemma MUN HYVÄKSENI on, että se on ottanut vastuun kaupassakäynneistä -ettei mun tartte enää kävellä sinne lasten kanssa 2-3krt viikossa kun ainoa automme on sillä työmatkakäytössä. Asumme vielä maalla, joten esim. sairaalareissut ym. jutut vie käytännössä koko päivän pitkien välimatkojen takia.
Eilen illalla ennenkuin mies lähti leirilleen, puhuin tästä asiasta taas ja riitrahan siitä tuli. Sanoin ihan totuudenmukaisesti, etten ole varma jaksanko täälä lasten kanssa. Välillä tuntuu, että voisin paiskata ne seinään ja seuraavaksi ampua vaikka itteni
(( Mä ymmärrän ihan helvetin hyvin niitä äitejä, jotka tappaa ittensä ja lapsensa. Jos on tarpeeksi loppuunajettu, ei se mikään ihme ole!!!
En oikeesti tiedä mitä teen, ammattiapuakin olen hakenut mutta eihän ne voi mun miestä pakottaa muuttumaan. Ja erokin olis ihan kamalan työlästä ja stressaavaa ja lastenkin kannalta... ei... Oon meinaan kerran elämässäni jo eronnutkin enkä toista eroa ehkä kestäisi...
Eilen illalla ennenkuin mies lähti leirilleen, puhuin tästä asiasta taas ja riitrahan siitä tuli. Sanoin ihan totuudenmukaisesti, etten ole varma jaksanko täälä lasten kanssa. Välillä tuntuu, että voisin paiskata ne seinään ja seuraavaksi ampua vaikka itteni
En oikeesti tiedä mitä teen, ammattiapuakin olen hakenut mutta eihän ne voi mun miestä pakottaa muuttumaan. Ja erokin olis ihan kamalan työlästä ja stressaavaa ja lastenkin kannalta... ei... Oon meinaan kerran elämässäni jo eronnutkin enkä toista eroa ehkä kestäisi...