Erota vai ei.. Sis. vuodatusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan ekaksi, voimia!!!

toiseksi, googleta kotipaikkakunnaltasi turvakoti, sinne soittamalla saat välitöntä apua. sinne voi myös mennä käymään. tuo on vapaudenriistoa jo!!
mun eksä oli kanssa tällainen.... ero narsistisesta miehestä ei ole helppoa, eikä eron jälkeenkään sellaisesta erossa oleminen ole helppoa kun kiusanteko jatkuu...

kolmanneksi ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä saat ilmaiset lakipalvelut, ja on elintärkeää vallankin jos ootte naimisissa.... miehesi ei sieltä asiakkuutta saa jos ite ehdit ensin.

neljänneksi. sossu on sitä varten että ne auttaa myös. ota yhteyttä alueesi lastenvalvojaan, ite sain kullanarvoisia neuvoja sieltä eron aikaan myös.

viidenneksi. pelastamalla itsesi henkiseltä tuholta pelastat lapsesi samalla, ja mikä parasta, mulla on myös kaksi lasta, ja vaikka mies sanoikin että kukaan ei tule mua koskaan huolimaan niin jopa vain komeileekin vierellä pitkä tumma komea mies, ja meillä on jo yhteinenkin lapsi.
ja oma ajatus oli myös etten edes vilkuile miehiä päin eron jälkeen.

elämä voittaa ennen pitkää, kunhan muistaa sen, että ensin tarvii erota, päästä jaloilleen, ja vasta sitten ottaa vastaan uusi suhde jos sellaienn eteen tulee :)

tiedän mitä koet ja tiedän että se päätöksen teko on myös pelottavaa. mutta koita jaksaa, selviät varmasti.

Kyllä varmasti pärjäätte taloudellisesti. Itsekin olen ollut lasten kanssa yksinhuoltaja ja kotihoidontuella, vuokran jälkeen mulle jäi sellaiset 1500e kuussa - aika paljon minusta.

Voithan ja kannattaakin ensin soittaa sosiaalitoimeen, sitten asuntotoimistoon. Jos sulla ei vuokravelkoja ole, saat varmaan asunnon lasten kanssa. Usko minua, vaikka yh:na on ajoittain rankkaa, on se kuitenkin helpompaa kuin huonon miehen kanssa!

Been there, done that ;) Ja nyt odotan neljättä yksin.

[QUOTE="ulkopuolinen";25621756]itehä ennoo eroomassa, mutta ihmetteleen jotta miksi sinne sosiaalitoimistoon pitääs ottaa yhteyttä, eli minkälaista apua sietä on ootettavissa?[/QUOTE]
Voivat maksaa takuuvuokran, hankkia huonekaluja ja antaa aluksi rahaa ennen kuin saa muut tuet vetämään.

Ekan kanssa vetosi siihen ettei osaa vauvaa hoitaa ja lapsen kasvaessa alkoikin osallistua, pääsin illalla koirien ja kaverin kanssa ulos jne. Sitten muutettiin ja en todellakaan olisi halunnut, mutta miehen töiden takia. Ennen toista lasta ei tuntunut liialta hoitaa myös miehen sotkuja ja yhden kanssa ei sitä apua niin tarvinnut ja lepohetkiä kaivannut, sain olla itsekseen kun lapsi nukkui päikkärit jne.

Vasta toisen lapsen syntymän jälkeen tilanne on mennyt näin mahdottomaksi. ikäväkyllä.

Eroa, olet taatusti parempaa ansainnut. Sinulla on eron jälkeen yksi vittumainen kakara vähemmän huollettavana ja saat hengittää omassa kodissasi. Nautit enemmän elämästä kolmistaan lapsiesi kanssa, he eivät tuollaisella isällä tee mitään, mutta ansaitsevat onnellisen ja levollisen äidin.

Been there, done that :)
Eli eroa! Itse olin melkolailla samassa tilanteessa joskus ja jäin kahden lapsen opiskelevaksi yh:ksi. Tiukkaa toki oli, muttei mahdotonta. Taloudellinen niukkuus oli pieni paha kammottavan liiton aiheuttamaan stressiin verrattuna.
Oletteko naimisissa? Ja haluaisit asua nykyisessä asunnossanne, mutta mies ei suostu muuttamaan pois? Siinä tapauksessa sinun on mahdollista hakea käräjäoikeudesta yhteiselämän lopettamista, jossa asunnon saa enemmän tarvitseva osapuoli (tässä tapauksessa hyvin todennäköisesti sinä lasten kanssa) ja toinen velvoitetaan muuttamaan pois. Jos olette avoliitossa, tämä vaihtoehto ei valitettavasti ole käytettävissä (siis et voi saada oikeuden päätöstä, mutta voit toki sopia asian toivomallasi tavalla miehen ja vuokranantajans kanssa, jos se vain onnistuu)

Naimisissa ei olla, liekkö hyvä vai huono juttu asunnon kannalta. Mutta kai ne voi siellä vvo:llakin sanoa ettäkumpi saa jäädä. Mies ei tähän jäisi kun on tarpeettoman iso, asuisi kuitenkin yksin ja turhan kalliskin tämä hänelle olisi.

Hienoa kuulla että opiskeleva yh:kin pärjää, itse nimittäin haaveissa opiskelu lasten mennessä hoitoon.

Yhteistyössä