Tästä rahojen jakamisesta kun puhutaan... mitä mieltä...

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
Eli meillä on miehen kanssa eri rahat...lähinnä siksi, että mun mielestä mun ei kuulu elättää mieheni lapsia.
Mies maksaa elarit äidille, vaikka lapset meillä lähes puolet ajasta.
Mä en halua yhteistä tiliä, koska en halua että mun rahaa käytetään miehen lasten vaatteisiin, harrastuksiin jne jne jne
Toki mä toisinaan ostan miehen lapsille juttuja ihan omasta halusta.
...ja mies ihan ok tämän kanssa.

Niin? Eiköhän se ole teidän oma asia jos se kerran teille sopii. En minä ainakaan odottaisi pätkääkään että joku tuntematon ihminen osallistuisi lasteni menoihin.

Itse ajattelen siten, että mahdollisen tulevan mieheni ei tarvitse elättää lapsiani, mutta minun mukanani tulee myös perhe. En alkaisi erittelemään esim. ruokaostoksia, että minä maksan lapseni ja mies omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Itse ajattelen siten, että mahdollisen tulevan mieheni ei tarvitse elättää lapsiani, mutta minun mukanani tulee myös perhe. En alkaisi erittelemään esim. ruokaostoksia, että minä maksan lapseni ja mies omansa.

Miks sen miehen pitäis sun lapsia ruokkia kun just kirjotit ettei tarviis elättää sun muksui? Eiks se just oo elättämist että ostaa sitä safkaa?!

Meillä on aina ollut eri tilit, mutta yhteiset varat. Mies hoiti omalta tililtään elatusmaksut niin kauan kuin niitä oli ja myöhemmin opiskelutuen. Mutta muuten ei pidetty väliä kumpi maksoi tyttären menoja, joihin osallistuimme.

ARGH!!!
Voiko aikuinen ihminen ihan oikeasti ajatella noin???
En ymmärrä en...
Ja joku yläpuolella kirjoittaa "ettei halua, että joku tuntematon ihminen osallistuu lapsen menoihin"...siis eikös se tuntematon ihminen olisi tässä tapauksessa se sinun puoliso?
Mun on ihan pakko näyttää tää ketju tuolle Rakkaalle :) Meillä siis on myös uusperhe ja miehen tytär tulossa tänään meille, niin tietävät käydä kaupassa ostamassa neidille illan eväät ja huomisen aamupalan, ettei vaan mee minun rahoista ;)
Sori kärjistys, mutta jotenkin alkoi ihmisten ahdamielisyys kiristää otsaa ;)

Eka ajatus on se, että sinä koet miehesi lapset vieraiksi, jotka kuitenki asuu teillä aina säännöllisin väliajoin - vähän kun jotku oikein läheisen kaverin lapset.
En tiä - vaikee sanoa noista uusperhekuvioista yhtään mitään kun ei ole omaa kokemusta. Meidän ystävillä on uusperhe ja siellä vanhin lapsi on yhdenvertanen - myös rahankäytön suhteen - perheen isälle. Siinä perheessä tuo esittämäsi ajattelumalli olisi aivan kummallinen.

maksaisi minäkään ukon lasten menoja tai jos elareiden takia joutuisin luopuu jostain omista jutuista niin ei tulisi mitään. mutta aivan ekaksi : en ota ukkoa jolla on ennestään lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Miks sen miehen pitäis sun lapsia ruokkia kun just kirjotit ettei tarviis elättää sun muksui? Eiks se just oo elättämist että ostaa sitä safkaa?!

Itse en parisuhteessa ajattele ruokakaupassa käydessäni, että elätän miestä kun ostan ruokaa hänellekin. Normaali maalaisjärki raha-asioissa on paikallaan. Vai pitäisikö uusperheessä eritellä jääkaapista omat mehupurkitkin, mikä on kenenkin maksama ja ostama? Jos toiselle raha on niin tärkeää, ettei sitä halua perheen kanssa jakaa normaalissa arjessakaan, niin jää sitten parisuhde perustamatta kanssani.

Varmasti aika monetkin osallistuvat miehensä/vaimonsa aikaisemmista suhteista tulleiden lapsien elatukseen. Ruokaa ostamalla, vaatteita hankkimalla jne.
Kyllähän nämä asiat on hyväksyttävä, jos ottaa kumppanin, jolla on ennestään lapsi/lapsia.

Tarkennukseksi siis vielä...
Ei meillä mitään ruokarahoja lasketa, riippumatta siitä kuka syö mitä.
Tarkoitan nyt harrastusjuttuja, polkupyöriä, konsolipelejä, isompia vaateostoksia, kenkiä jne jne jne.
...vaikka kyllä munkin pussista noille vaatetta tarttuu mukaan...

Jos rahaa olisi yllin kyllin, niin mikä ettei, maksaisin ihan mukisematta ne harrastejututkin.

Mä koen sen epäreiluksi nimenomaa tätä omaa poikaa kohden, että jos sisaruksille ostaa juttuja isä, äiti, isäpuoli ja äitipuoli. Ja mein yhteiselle pojalle ostaa vaan äiti ja isi.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Tarkoitan nyt harrastusjuttuja, polkupyöriä, konsolipelejä, isompia vaateostoksia, kenkiä jne jne jne.

Jos rahaa olisi yllin kyllin, niin mikä ettei, maksaisin ihan mukisematta ne harrastejututkin.

Mä koen sen epäreiluksi nimenomaa tätä omaa poikaa kohden, että jos sisaruksille ostaa juttuja isä, äiti, isäpuoli ja äitipuoli. Ja mein yhteiselle pojalle ostaa vaan äiti ja isi.

No eiköhän se sun poika oo ihan kiitollinen vaan siitä että sillä on vaan isä ja äiti eikä mitään puolikkaita. Ja eikai noi muutkaan normaalia enempää saa vaikka ostokset jakaantuskin useammalle?! Eli tuskin kukaan mitään ekstraa saa mistä sun pojan kannattas mieltään pahottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -s-:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

No eiköhän se sun poika oo ihan kiitollinen vaan siitä että sillä on vaan isä ja äiti eikä mitään puolikkaita. Ja eikai noi muutkaan normaalia enempää saa vaikka ostokset jakaantuskin useammalle?! Eli tuskin kukaan mitään ekstraa saa mistä sun pojan kannattas mieltään pahottaa.

Tiedätkös, kyllä nuo eroperhelapset monesti saa enemmän kuin ydinperhelapset. JA se jos mikä on surullista. Rahalla saa...

Joo, varmasti monet yrittää rahalla hyvittää asioita. Mun tietääkseni tällä mun tuntemalla lapsella taas on eri jutut kummasakin kodissa (eri lelut jne) eli periaatteessa ei saa siis enempää kun sisaruksensakaan.

Yhteistyössä