Tavisnainen: kuinka usein sinua yritetään iskeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vela

Vieras
Oheisessa keskustelussa pari miestä taas väittää että jokaisella naisella on niin paljon miehiä vonkaamassa, että senkun valitsee vain eikä naisen tarvitse tehdä mitään sen eteen että saa itselleen parisuhteen. Minä väitän, että tämä pätee vain niihin ihan näteimpiin naisiin, ja valtaosa "taviksista", saatika rumemmista naisista, voi vain haaveilla moisesta huomiosta.

Siispä kysyn teiltä, ns. tavalliset naiset jotka ette ole huippumalleja tai missityyppejä: kuinka usein miehet teitä lähestyvät iskumielessä? Jos lähestyvät, niin kuinka moni miehistä on edes ikänsä jne puolesta "potentiaalinen parisuhdekumppani"? Kumpi, sinä vai mies, on ollut aloitteentekijä nykyisessä (tai edellisissä) suhteessasi?

Oma vastaukseni: todella harvoin, viimeksi minua on yritetty iskeä noin 5 vuotta sitten ja sitä edellinen kerta oli pari vuotta sitä ennen. Edes ns. känniääliöt eivät yritä, eivätkä vanhat sedät jne. Koko elämäni (30+) aikana ehkä ~10 miestä on ollut minusta kiinnostunut, ja kaikki parisuhteeni ovat alkaneet minun aloitteestani.

Aiempi keskustelu: http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...isuhde-taaskohan-mua-vedatetaan/#post28940654

Reilu 30-kymppinen, rupsahtanut ( :D) kolmen lapsen äiti. Iloinen ja nauravainen, mutta ihan perus "täti". Ei todellakaan mallimitoissa tai missin näköinen.

Koitetaan iskea ainakin joka kerta, kun olen naispuolisten kavereiten kanssa ulkona. Yleensä iskijät ovat n. 25-40v miehiä. Samoin esim. junassa, bussissa saatta joku iskeä silmää tai tulla juttelemaan.

Olen onnellisessa avioliitossa, joten eipä ne iskijät vastakaikua saa....

Viimeksi ehkä pari vuotta sitten. Teoriassa ihan potentiaalinen ehdokas, minua ehkä 5-10 vuotta vanhempi, harrastustuttu. Olen kyllä aina ollut huono huomaamaan sellaista.

Lasken itseni tavisnaiseksi, vaikka olen monesti kuullut olevani todella kaunis. Nämä sanojat eivät kyllä yleensä ole sen kummenpaa iskuyritystä tehneet. Se, että joku mies tulee sanomaan että olen valtavan kaunis ei ole kuitenkaan iskuyritys.

Oon nyt 35, yhtäkkiä nyt jos lasken niin tulee koko elämän ajalta mieleen ehkä 6- 7 ihmistä, jotka on pyytäneet mua ulos tai tehneet selvän, ei-kännisen aloitteen. Mukaan lukien oma aviomieheni. Luen ihmisiä huonosti, näiden lisäksi pari sellaista jotka ehkä minunkin mielestäni saattoivat olla kiinnostuneita, mutten ole varma. Niin kun sanoin, olen tosi huono tällaisissa jutuissa. Parisuhteessa olen ollut 13 vuotta, aloite tuli mieheltä.

30-vuotias, kahden lapsen äiti. Naama kirveellä veistetty, kroppa kyllä kuosissa. Kasvoiltani en ole ruma mutta en nyt mikään nättikään, erikoinen tai persoonallinen ehkä ennemminkin. Olen miesvaltaisella alalla ja elämässäni yleensäkin itsevarma, sosiaalinen, sanavalmis ja iloinen.

Rehellisesti voin sanoa että iskuyrityksiä tulee niin töissä, asiakkaiden luona kuin viihteelläkin. Vittumaisin oli se kun mieheni kaverikin yritti.
Minä rakastan miestäni ja olen 100% uskollinen, annan pakit ystävällisesti mutta jämäkästi.
Noiden iskijöiden sekaan mahtuu Turn Offejakin mutta on siellä monta komeaa ja mukavaakin tyyppiä ollut. Siis sellaisia että sinkkuna olisin voinut treffeille lähteäkin. Ikähaarukka ihan parikymppisistä pojanklopeista 50-vuotiaisiin. Yleensä joku 30-40-vuotias kuitenkin kyseessä. Ne pikkupojaksi lukemani tyypit olleet kaikkein riettaimpia iskuyrityksiltään.
Älyttömin treffiehdotus tuli eräässä tapahtumassa keskellä kirkasta päivää, tuntematon, hauskan näköinen mies käveli vastaan, katsoi kaksi kertaa ja kysyi lähtisinkö illalla treffeille töiden jälkeen. Olin suu auki, hän näki minussa vain tämän minun kyseenalaisen ulkonäköni :D Sama tapahtui kun pidin esitelmää, kysyin yhdeltä tyypiltä että onko kysyttävää kun katsoi minua niin tiiviisti. Vastasi että "Eipä minulla kysyttävää ole, katson vain sinua ja ihastelen".
Yksi tapaus taannoin oli kun tein yhden yhteistyökumppanin kanssa yhteistä työhommaa, jätkä oli ehkä 19-20. Sen tiukka tuijotus ja hymynkare huulilla oli niin hävytön että mulla meni pasmat sekaisin mitä ei normaalisti tapahdu, en siis tiennyt miten päin olisin ollut kun jotenkin iljetti ja huvitti yhtä aikaa. Poju oli ihan pentu kuitenkin mutta antoi kyllä katseellaan ymmärtää mitä mietti. Hämmensi varmaan "vanhaa rouvaa" uhalla.

Mutta olen saanut maailman parhaimman miehen joten mieleenkään ei tulisi lähteä sellaisen asian kanssa pelleilemään ja minua ei kiinnosta muut miehet, saavat jatkaa turhaan yrittämistä.

Viimeksi muokattu:
28v kolmen lapsen äiti olen.. Mua koitetaan iskeä lähes joka kerta kun baarissa tms. käyn.. Nuorempana ennen lapsia oli jopa riesaksi asti, tuntemattomat olivat puhelinnumeroa selvitelleet, ja soittelivat kahville, jopa ahdisteluun asti.. Lisäksi en ole tähän mennessä pystynyt ainuttakaan miespuolista kaveria säilyttämään kaverina, kun aina ovat jossain vaiheessa halunneet enemmän.. Ihan tavisnainen olen mielestäni, vaikka minäkin usein kuullut olevani todella kaunis.. En ole mikään kovin rohkea/puheliaskaan.

3 Sama tapahtui kun pidin esitelmää, kysyin yhdeltä tyypiltä että onko kysyttävää kun katsoi minua niin tiiviisti. Vastasi että "Eipä minulla kysyttävää ole, katson vain sinua ja ihastelen".

Niin, minä en kyllä pidä tuollaista iskuyrityksenä, vaan joko läppänä tai jonain maneerina, joka tehdään kaikille. Siis vastaavissa tapauksissa, joihin olen itse törmännyt. Jotkut vaan on sellaisia.

Ei mua kyllä isketä muualla kuin ravintolassa vaikka naama ei kuulemma petolinnun ahteria muistutakkaan.Enpä kyllä käy edes muualla kuin lenkillä ja ruokakaupassa ja noissa ei ainakaan ole kukaan sillä silmällä vilkuillut.

[QUOTE="tavis";28940803]Niin, minä en kyllä pidä tuollaista iskuyrityksenä, vaan joko läppänä tai jonain maneerina, joka tehdään kaikille. Siis vastaavissa tapauksissa, joihin olen itse törmännyt. Jotkut vaan on sellaisia.[/QUOTE]

Niin, no mutta flirtti tuo minusta oli. Ja kuulijakuntaa oli useita kymmeniä.
Mitä iskuyritys pitää sulle sitten sisällään? Joka kerta kutsu illalliselle vai?
Yleensäkin tietty katse yhdistettynä pikkutuhmaan vitsailuun tai tunnusteluun elämäntilanteesta on flirttiä josta sitten saattaa kehkeytyä enemmän. Ja sitä sellaista pidän tavallaan iskuyrityksenä kun toinen osoittaa kiinnostuksensa ja kokeilee kepillä jäätä lähteekö toinen siihen mukaan.
En tiedä sitten miten sitä muut asian kokevat.

Oottekohan te muutama kommentoija sitten jotekin sokeita omalle ulkonäöllenne? Jos ihan useinkin kehutaan "todella kauniiksi" ja ihan tuntemattomienkin taholta, niin enpä usko että ihan olette kyselyn kohderyhmää eli ns. taviksia. Todennäköisesti siis olette keskimääräistä kauniimpia.

Jos ilman lapsia ossakin liikun, etenkin yöelämässä, konserteissa tms., todella usein yritetään. Mielestäni olen melko tavallisen näköinen, siro ja hoikka. Naamasta saa laittamalla nätin, mutta mikään yletön kaunotar en kyllä ole :D

Edellä vastanneet ovat ihan selkeästi kauniita, eivätkä mitään taviksia.

Itse olen 4-kymppinen, kahden lapsen äiti. En ole kaunis, ylipainoa on noin 7 kg. Viimeksi mua on isketty noin 20 vuotta sitten. Nelisen vuotta sitten baarissa joku mies sanoi mulle, että olen söpö, mutta ei sen kummemmin yrittänyt mitään.

Että oman näkemykseni mukaan tavisnaisilla ei todellakaan ole miehiä jonoksi asti iskemässä. Jos jäisin sinkuksi, tuskin löytäisin enää miestä itselleni.

Kiinnostaisi tietää koskeeko tämä "tavisten" saama huomio ainoastaan hoikkia ja hyväkroppaisia naisia? Useammassa vastauksessa mainittiin että vaikkei koe olevansa todella kaunis on kuitenkin "kroppa kuosissa" tai "pieni ja siro".

Entä isomman kaliiperin naikkoset? Rinnattomat? Paksureitiset? Makkaramahaiset? Leviäperseiset? (Ja leviäperseisellä ei nyt tarkoiteta mitään Marilyn Monroeta jolla on kurvit kohdillaan vaan ihan tavis tanttaraa jolla leveyttä löytyy).

Oottekohan te muutama kommentoija sitten jotekin sokeita omalle ulkonäöllenne? Jos ihan useinkin kehutaan "todella kauniiksi" ja ihan tuntemattomienkin taholta, niin enpä usko että ihan olette kyselyn kohderyhmää eli ns. taviksia. Todennäköisesti siis olette keskimääräistä kauniimpia.

No mun mielestä mä olen tavis tai oikeastaan aika rumakin. Luulen, että jos oikeasti olisin kaunis, niin lähestymisyrityksiäkin olisi. En mä tiedä miten muut oikeasti mut näkee, mä en näe itseäni kauniina, vaikka olen monesti kuullut olevani sitä.

Olin mitä tahansa, niin ei mua tulla iskemään. Missään presentaatiotilanteessa tapahtuvaa flirttia en laske iskuyritykseksi, niin monella on tapana heittää ammatillisissakin tilanteissa sellaista. Kun menen baariin, ei mua tulla siellä iskemään. Olen seurustellut kahden ihmisen kanssa koko ikänäni. Se, jos naapurin mies iskee mulle silmää on mun mielestä sen maneeri, eikä kyse siitä että se tahtoisi juuri minut.

No minua on nuoruudessa haukuttu ulkonäöstä niin paljon että vaikka minua kauniiksi kehutaan niin en kyllä usko. Minä olen erikoisen näköinen.

No mun mielestä mä olen tavis tai oikeastaan aika rumakin. Luulen, että jos oikeasti olisin kaunis, niin lähestymisyrityksiäkin olisi. En mä tiedä miten muut oikeasti mut näkee, mä en näe itseäni kauniina, vaikka olen monesti kuullut olevani sitä.

Olin mitä tahansa, niin ei mua tulla iskemään. Missään presentaatiotilanteessa tapahtuvaa flirttia en laske iskuyritykseksi, niin monella on tapana heittää ammatillisissakin tilanteissa sellaista. Kun menen baariin, ei mua tulla siellä iskemään. Olen seurustellut kahden ihmisen kanssa koko ikänäni. Se, jos naapurin mies iskee mulle silmää on mun mielestä sen maneeri, eikä kyse siitä että se tahtoisi juuri minut.

Ok, et pidä sitä iskuyrityksenä. Mutta olen myös vastaavan tilanteen jälkeen saanut tekstiviestiä työnumeroon jossa kysytään että "Anteeksi mutta jää harmittamaan jos en kysy, oletko varattu vai vapaa?".
Minulle flirtanneet miehet ovat myös sitten kehuneet jälkeenpäin kollegoilleni tyyliin, "kyllä teidän kelpaa töissä käydä kun tuollainen nainen on siellä!".
Baarissa minua on isketty suoraan, vihkisormusten näyttäminen on tehokas keino karkottaa hännystelijät. Tosin on niitäkin idiootteja jotka sanoo että "Vautsi, haastetta, mä tykkään" tai että "Eihän se ole este vaan hidaste, ehhehheh". :headwall:
Myös mieheltäni on kysytty että mistä tuollaisia naisia saa.
Osa kohteliaisuuksia siis, osa flirttiä, osa treffiehdotuksia. Yhteinen nimike on varmaan sitten ihan vain huomio vierailta miehiltä.

Minä vähän leuhkasti nyt sanon tässä, että en ole tavisnainen vaan usein kauniiksi mainittu. Eikä minua KOSKAAN yritä suomalaiset iskeä. Maahanmuuttajat tai toisen polven suomalaiset kylläkin. Jos ulkona ollaan tyttöjen kesken niin se en ole minä, jota tullaan hakemaan tanssimaan tai juttusille. Kaverit on sanoneet että veljensä tykkää tai muuten kautta rantain tulee ilmi että minäkin voisin kelvata.

[QUOTE="vieras";28940932]Minä vähän leuhkasti nyt sanon tässä, että en ole tavisnainen vaan usein kauniiksi mainittu. Eikä minua KOSKAAN yritä suomalaiset iskeä. Maahanmuuttajat tai toisen polven suomalaiset kylläkin. Jos ulkona ollaan tyttöjen kesken niin se en ole minä, jota tullaan hakemaan tanssimaan tai juttusille. Kaverit on sanoneet että veljensä tykkää tai muuten kautta rantain tulee ilmi että minäkin voisin kelvata.[/QUOTE]

Tästä äkkiä tulee vaikutelma että oletko sellainen Barbie-blondie? Useinhan ne mamut juuri Suomi-blondien perään kuolaa. Kotimaiset miehet eivät ehkä niinkään ole sen ulkonäön perässä?

[QUOTE="vieras";28940932]Minä vähän leuhkasti nyt sanon tässä, että en ole tavisnainen vaan usein kauniiksi mainittu. Eikä minua KOSKAAN yritä suomalaiset iskeä. Maahanmuuttajat tai toisen polven suomalaiset kylläkin. Jos ulkona ollaan tyttöjen kesken niin se en ole minä, jota tullaan hakemaan tanssimaan tai juttusille. Kaverit on sanoneet että veljensä tykkää tai muuten kautta rantain tulee ilmi että minäkin voisin kelvata.[/QUOTE]

ehkä sun olemuksessa on jotain sellaista jonka suomiurho tulkitsee että "toi nyt ei ainakaan kelpuuta mua"

Yhteistyössä