Täydentävätkö vastakohdat toisiaan vai onko se väittämä ihan puhdasta potaskaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mä olen nyt enenevissä määrin sitä mieltä että se on bull shittiä!

Mulla on aika korkea halu auttaa muita, mutta miehen mielipide on lähinnä se että miksi pitäisi auttaa ja tämä on nyt kerran, toisen jos viidennenkin hiertänyt välejämme.

Toki mun pitää myöntää, ettei ne mun auttamishalut ole sieltä pienemmästä päästä joten se vaikuttaa koko perheen elämään, mutta silti :/

Mä olisin toivonut että voitaisiin lähteä tukiperheeksi. Ei sovi miehelle, koska hän ei ymmärrä miksi meidän pitäisi hoitaa toisten lapsia joka toinen viikonloppu.

Olen myös ehdottanut että otetaan luoksemme 1-1,5v ajaksi kasvamaan opaskoirakoulutukseen menevä pentu. Ei sovi miehelle, koska hän ei ymmärrä miksi meidän pitäisi ottaa koira, josta me sitten luovutaan vuoden kuluttua.

Olen tiedustellut miehen kantaa sille, että jos luovuttaisin munasoluja. Oma kantani asiaan ei ole vielä 100% valmis, mutta vahvasti mietinnässä. Ei sovi miehelle taaskaan.

Olen ehdottanut myös sitä, että toimisimme silloin tällöin sijaiskotina koirille jotka ovat kotia vailla ja tähän mies kertaalleen (varmaan vahingossa) suostui, mutta nyt ei enää suostu.
Kyseessä ei tällä kertaa ole edes koditon koira vaan narttu, joka synnyttää pennut. Narttu olisi meillä pentuineen noin 8 viikkoa jonka jälkeen narttu palaisi kotiinsa ja pennut lähtisivät maailmalle.

Miten hemmetissä me nyt sitten täydennetään toisiamme? Mun mielestä tämä meidän vastakohtaisuutemme saa tässä kohtaa ainoastaan vain hampaiden kiristystä ja pinnan palamista aikaan :kieh:

En tiiä, mutta ihania juttuja mietit! Hatunnosto sulle. Harmi ettei mies lämpene. Kysele mitä hän haluaa elämältä, miten auttaa, ehkä pääsette jonkinlaiseen kompromissiin?

No mä uskon että mä olen pikkasen samanlainen, että mä mielellään otan kaikenlaista projektia ja monenlaista pelastettavaa, mutta se ei aina ole pelkästään positiivinen ominaisuus.. :whistle: Vois olla vaan hyvä, että on olemassa joku, joka laittaa hiukan jarrua toiminnalle.. :whistle:

Me ollaan miehen kanssa monessa asiassa toistemme vastakohtia ja todellakin täydennetään toisiamme. Mutta tuollaisissa isoissa asioissa, kuten mainitsemissasi esimerkeissä me onneksi ollaan samanlaisia.

Meillä molemmilla on onneksi suuri sydän ja halu auttaa muita. Ja esim. tuo tukiperhe-asia on ollut meilläkin paljon tapetilla. Meillä vaan niin päin että mies haluaisi ryhtyä sijaisperheeksi, eli meille muuttaisi asumaan lapsi/lapsia. Mä taas haluaisin aloittaa tukiperheenä.

Erilaisuus voi siis olla monellakin tapaa yhdistävä ja toisia tukeva asia, mutta silloin kun ollaan isoissa ja tärkeissä asioissa erilaisia, niin takuulla aiheuttaa hampaiden kiristelyä.

Mä pystyn kyllä ymmärtämään sen, ettei hän koe näitä asioita ns. sydäntään lähellä oleviksi asioiksi ja sitä kautta käsitän sen, ettei hän moisiin "projekteihin" halua mukaan lähteä. En mäkään hyppis riemusta kattoon, jos miehen veli muuttaisi meille 2 kk ajaksi jos akka potkaisisi hänet pihalle.
Mutta tässä on se ero, että vaikka mä en sitä ns. omaksi jutuksi kokisikaan (siis toisten ihmisten sijoittamisen meidän nurkkiin) niin mä siihen suostuisin koska kyse on auttamisesta.

Totta on se, mitä BKM sanoi, että mulla on tosiaan vähän taipumusta projekteihin ja niihin juoksen aina pää kolmantena jalkana eikä se aina ole hyvä asia. Mutta miksi tuon miehen pitää IHAN AINA :ashamed: estää mun tekemiset kun haluan auttaa vähääkään isommin.

Sijaisperheenä toimiminen olisi ihanaa, mutta sitä on ihan turha tuon miehen kanssa suunnitella. Jos me ei päästä pienemmistäkään isoista asioista yksimielisyyteen, niin ehkä meidän koti ei olisi paras ja tasaisin paikka sijaislapsen kasvun ja kehityksen turvaamiselle.

Voisittehan te ruveta tukiperheeksi. :D Mä tietäisin kaksi ihanaa tyttöä jotka vois ottaa ylimääräisen hoitopaikan vastaan. :whistle: No ei vaan, on niitä sentään ihmisiä jotka enemmän kaipaavat apua kuin me. :ashamed: Mä en edelleenkään saa sitä kyytiä!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Voisittehan te ruveta tukiperheeksi. :D Mä tietäisin kaksi ihanaa tyttöä jotka vois ottaa ylimääräisen hoitopaikan vastaan. :whistle: No ei vaan, on niitä sentään ihmisiä jotka enemmän kaipaavat apua kuin me. :ashamed: Mä en edelleenkään saa sitä kyytiä!! :kieh:

Ei voida, kun herra ei kerran ymmärrä sitä että miksi on meidän tehtävämme hoitaa muiden lapsia :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Ei voida, kun herra ei kerran ymmärrä sitä että miksi on meidän tehtävämme hoitaa muiden lapsia :kieh:

:D Selität jotain kylä kasvattaa- ja yhteiskunnan vastuu-meininkiä. :D Ja ajatteles nyt, miten kivaa olis jos joku teitäkin auttais jos teille tulis vaikeeta. :whistle:

:D Selität jotain kylä kasvattaa- ja yhteiskunnan vastuu-meininkiä. :D Ja ajatteles nyt, miten kivaa olis jos joku teitäkin auttais jos teille tulis vaikeeta. :whistle:

Voi kuule kun olen selittänyt, selittänyt ja selittänyt...mutta kun miehen mielestä juuri MEIDÄN ei tarvitse auttaa. Hän kyllä ymmärtää että avuntarvitsijoita on, mutta hän ei käsitä sitä miksei joku muu voi auttaa, eli miksi sen pitää olla juuri me.

Otin esimerkiksi sen, että minkä helkutin takia kenenkään pitää meitä auttaa viikon päästä muuutossa (meille tulee 5 kaveria kantoavuksi ja 2 heistä tuo mukanaan pakun) ja miehen vastaus oli fiksu "ei pidäkkään, ei meidän tarvitse muuttaa".

Tilanne nyt kuitenkin on se, että olen jo irtisanonut tämän kämpän, joten kyllä meidän nyt vaan muuttaa pitää. Mutta herra varmaan kantaa sitten omin pikku kätösin kaikki huonekalut hartijavoimin uuteen kotiin jos ei kukaan tule avuksi...sillä miksi juuri HEIDÄN pitäisi auttaa? :kieh:

Miehet on sitten valtavan epäloogisia otuksia. :o

Jep...mä olen ihan samaa mieltä.

Musta kyllä tuntuu että tuo meillä asuva otus heittäytyy ihan tahallaan idiootiksi sillä kyllä hällä sitä kapasiteettiä siellä pääkopassa pitäisi olla ihan riittämiin...ei vaan taida aina haluta sitä käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta on todella hyvä, että mies sanoo, ettei halua samoja asioita kuin ap. Sillä nuo ap:n haluamat tärkeät ja hyvät asiat ovat sellaisia, ettei niihin voi vastentahtoisesti lähteä mukaan.

Täysin totta ja siis onneksi oman kantansa sanoo, olisihan se ihan hirveätä jos meille tulisi joka toinen viikko lapsia joita mies ei meille haluaisi :o

Mutta siltikin mua harmittaa se ettei mies halua auttaa :(

Minusta on todella hyvä, että mies sanoo, ettei halua samoja asioita kuin ap. Sillä nuo ap:n haluamat tärkeät ja hyvät asiat ovat sellaisia, ettei niihin voi vastentahtoisesti lähteä mukaan.

Tuo on kyllä totta, mutta toisaalta sekin on väärin, että toinen voi kokonaan toiselta tyrmätä kaiken mitä hän haluaa ja ehdottaa noissa asioissa.

Tuo on kyllä totta, mutta toisaalta sekin on väärin, että toinen voi kokonaan toiselta tyrmätä kaiken mitä hän haluaa ja ehdottaa noissa asioissa.

Niin...paisti että tähän en voi miehelle vedota sillä meillä on ollut sijaiskoira. Eli ei ole ihan kaikkea kieltänyt...vaikka siltä se tuntuu :snotty:

Niin, nuo asiat eivät ole sellaisia, jotka olisivat vain yhden ihmisen juttuja, vaan nimenomaan sellaisia, jotka vaativat toiselta ja koko perheeltäkin sitoutumista ja panosta. Jos ei ihmisellä ole sitä paloa noihin asioihin, mistä löytyisi se sitoutuminen?

Se on ihan paskapuhetta! Lyhyessä suhteessa se saattaa vähän tasapainottaa erilaisia luonteita, mutta pidemmän päälle eläessä se että ollaan erilaisia, ei tosiaankaan ole hyvä. Kyllä parisuhteessa pitää olla aika lailla samankaltaiset katsontakannat isoissa asioissa ja jos elämäntavat eroavat toisistaan, niin ongelmia tulee.

Niin...paisti että tähän en voi miehelle vedota sillä meillä on ollut sijaiskoira. Eli ei ole ihan kaikkea kieltänyt...vaikka siltä se tuntuu :snotty:

Hih, sinullekin käy tuo, minä jatkuvasti kirjoittelen paisteista :D OT

Mä kirjotain ihan jatkuvasti tolleen :D

On myös muita sanoja jotka mä kirjotan ihan aina väärin...mulla käy sormet nopeemmin näppiksellä kun aivot :laugh:

Tässäkin kirjoitin alkuun sanan ihan =iahn :laugh: :ashamed:

Yhteistyössä