Te joilla ensimmäinen lapsi syntynyt suunnitellusti sektiolla ja toinen alateitse..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilliian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
11 tuntia kesti koko homma.Käynnistettiin, kun ei halunnut muuten ulos tulla.Ekasta kapselista synnytyksen alkuun meni noin 14 tuntia ja sitten se 11 tunti vielä synnytin.Ponnistusvaihe kesti 1h ja 15 min.

Eka sektio suunniteltu perätilan takia, tehtiin kyl kiireellisenä etuajassa muiden syiden vuoksi. Toinen käynnistettynä kesti alle 5 tuntia, ponnistusvaihe 6 minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpä on surutta käynnistetty synnytyksiä sektion jälkeen. Kaikki lääkärit eivät sitä suostu tekemään, koska riskit ovat kovat.

Juu,mullakin käynnistettiin,mutta käynnisteltiin tosi varovaisesti juuri tämän aikasemman sektion takia...tiistaina alettiin käynnistelleen ja tyttö syntyi perjantaina...

Kylläpä on surutta käynnistetty synnytyksiä sektion jälkeen. Kaikki lääkärit eivät sitä suostu tekemään, koska riskit ovat kovat.

Mistä päättelit et on surutta käynnistetty? Kyl mun kohalla ainaki viimeseen asti välteltiin käynnistystä ja sit ku oli pakko varovasti aloteltiin käynnistys leikkaussalivalmiudessa, riskit punniten... Tapauskohtaisesti noi käynnistyksetkin tehään etenki sektion jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mistä päättelit et on surutta käynnistetty? Kyl mun kohalla ainaki viimeseen asti välteltiin käynnistystä ja sit ku oli pakko varovasti aloteltiin käynnistys leikkaussalivalmiudessa, riskit punniten... Tapauskohtaisesti noi käynnistyksetkin tehään etenki sektion jälkeen.

Siitä että ylipäänsä käynnistettiin. En oikein ymmärrä mitä tarkoittaa "varovainen käynnistys", koska se synnytys saattaa käynnistyä heti todella rajuna, eikä supistuksia pysty enää hillitsemään.

Siitä että ylipäänsä käynnistettiin. En oikein ymmärrä mitä tarkoittaa "varovainen käynnistys", koska se synnytys saattaa käynnistyä heti todella rajuna, eikä supistuksia pysty enää hillitsemään.

No mulle ainakin annettiin niitä käynnistys tabletteja pienempi annos ja harvemmin ku normaalisti...et ei niin agressiivisesti käynnistelty...ja salissaki tipalla alettiin antaa tosi varovaisesti...
Ja ite olen ainakin tosi onnellinen että sain alakautta synnyttää sillä siihen sektioon joutuminen pelotti aivan hirveesti...esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla nukutuksessa sillä puudutus epäonnistu ja parantuminen oli tosi hiasta (reilu 2 viikkoa sairaalassa oloa )...

Mun kohalla varovainen käynnistys ainaki tarkotti sitä, et ensin laitettiin pikkumurusia cytotecia ja seurattiin tilannetta, kun 12 tunnin supistelujen jälkeen ei edistystä ollu tapahtunut ja verikokeiden perusteella oli pakko saada vauva pihalle ennen ku äidin ja vauvan vointi romahtaa ni sit vasta laitettiin rajumpaa käynnistystä oksitosiinitipalla ku mitään kipuja ei kohtuarven kohalla ollu. Ja tosiaan leikkaussalivalmius oli. Itsekin halusin mieluummin alatiesynnytyksen ku sektion. Jos ois ongelmia tullu ni sit ois leikattu saman tien.

Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:
No mulle ainakin annettiin niitä käynnistys tabletteja pienempi annos ja harvemmin ku normaalisti...et ei niin agressiivisesti käynnistelty...ja salissaki tipalla alettiin antaa tosi varovaisesti...

Minä sain kaksi neljännestä Cytoteciä (useamman tunnin välillä) kun esikoisen kohdalla synnytys käynnistettiin, ja kun synnytys käynnistyi, kivut olivat alusta asti hallitsemattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Minä sain kaksi neljännestä Cytoteciä (useamman tunnin välillä) kun esikoisen kohdalla synnytys käynnistettiin, ja kun synnytys käynnistyi, kivut olivat alusta asti hallitsemattomia.

Kivut onkin eri asia ku kohtuarven kestävyys, toisille kivut on hallitsemattomia vaikka ois ensimmäinen lapsi tulossa ja synnytys lähteny luonnollisesti käyntiin. Kipukynnys kun vaihtelee, ja kivuttomaksi synnytystä ei saa. Paitsi sektiolla, ja sen jälkeen sitä vasta kipeä onkin...

Kivut onkin eri asia ku kohtuarven kestävyys, toisille kivut on hallitsemattomia vaikka ois ensimmäinen lapsi tulossa ja synnytys lähteny luonnollisesti käyntiin. Kipukynnys kun vaihtelee, ja kivuttomaksi synnytystä ei saa. Paitsi sektiolla, ja sen jälkeen sitä vasta kipeä onkin...

Se, että kivut olivat heti hallitsemattomia, tarkoitti myös sitä että supistukset olivat todella rajuja, tietenkin. Hyvin todennäköisesti ne eivät olisi olleet heti alusta niin rajuja, jos synnytys olisi käynnistynyt luonnollisesti. Ja ne rajut supistukset ovat myös riskitekijä, koska sektioarpi välttämättä ei niitä kestä.

Ite tulin kipeeksi vasta salissa ja sillon kävikin niin hele*etin kipeetä...supistukset tuntu suoraan kohdussa |O

Eka sektio perätilan takia. Toinen syntyi viikon yli lasketun ajan, synnytys kesti kaikkineen noin 8 h, kivuliaita supistuksia 1 h ja ponnistusvaihe alle 10 min.

Mulla esikoinen syntyi sektiolla perätilan takia. Kakkonen puolestaan alakautta rv37 käynnistettynä tipalla. Tosin tuo minun käynnistämisen syy oli vesien meno edellisenä päivänä. Synnytys kesti 7t10min, joista ponnistaminen 10min. Helppo synnytys oli vaikka kivut olivatkin järjettömiä. Ensimmäiset 6 tuntia supistukset olivat tehottomia, vaikkakin hyvin kivuliaita, aukesin vain sentin. Mutta sitten sain epiduraalin ja tippa-annosta nostettiin oikein kunnolla ja tunnissa vauva oli ulkona ;) Oikein ihana kokemus oli, vaikka loppu olikin aika raju..

Mun esikoinen synty sektiolla perätilan vuoksi ja toinen syntyi rv 41+1 ja kesti 14h26min, ja ponnistusta kesti 42min.. Oli aika rankka ja pitkältä tuntuva synnytys.. Kohdeltiin kuin ensisynnyttäjää :)

Yhteistyössä