Te joilla niin pienet tulot ettei saa laitettua yhtään rahaa säästöön jouluksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en minäkään rikas ole
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaiks kotihoidontuki about 450e/kk. Asuntolainan lyhennys 250e + muut mahdolliset, esim. puhelinlaskut, auton vakuutukset, bensat... Revitäänks vaik siitä säästöön?

Koska saamme puolison kanssa kuukauessa n 390? kumpakin.Eikä ole töitä kummallakaan.Menoja pankkilaina 50? lääkemenot kuukauessa n40? sähkölasku n 50? puhelinmenot n 10-20? sitten auton vakuutus yms sen menot että eipä ole hurraamista ja jollakin se on elettäväkin

joskus voi käydä niinkin, että hajoaa kodinkoneita tai tulee äkillistä remppaa, niin menee säästetyt rahat muuhun. Meillä esim. tuli vesivahinko näin kivalla hetkellä. On kyllä tosin sen verran säästössä, että ei vaikuta, mutta tulee herkemmin ajateltua sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
Vaiks kotihoidontuki about 450e/kk. Asuntolainan lyhennys 250e + muut mahdolliset, esim. puhelinlaskut, auton vakuutukset, bensat... Revitäänks vaik siitä säästöön?

Vaikea uskoa, että koko perheen tulot on vaan tuo 450?/kk.

No enhän mä sanonukkaan, et koko perheen, vaan mun! Hiukan alempana kyl lukee, et ukko käy töissä. Mut siis noi yritän hoitaa ite, mies maksaa talon vakuutukset, ruokakauppakäynnit, oman autonsa kustannukset, vaatteet, sähkön, jätemaksut jne. jne. Ja ennen ku kukaan sanoo, et myy auto, niin kerron et asutaan 15km keskustasta ja linja-autot kulkee joskus ja jouluna. Lähimpään kauppaan esin 10 km. En myy.

No enhän mä sanonukkaan, et koko perheen, vaan mun! Hiukan alempana kyl lukee, et ukko käy töissä. Mut siis noi yritän hoitaa ite, mies maksaa talon vakuutukset, ruokakauppakäynnit, oman autonsa kustannukset, vaatteet, sähkön, jätemaksut jne. jne. Ja ennen ku kukaan sanoo, et myy auto, niin kerron et asutaan 15km keskustasta ja linja-autot kulkee joskus ja jouluna. Lähimpään kauppaan esin 10 km. En myy.

no mitä se ukko sitte noista maksaa jos sun pitää yxin kaikki tuo maksaa?

Mun pieni pää miettii, että jos on varaa nettiyhteyteen ja tietokoneen ylläpitoon, niin eikö kymppi kuussa ole aika pieni raha siihen verrattuna? Toki ymmärrän, että joillekin jumalan selän takan asuville se on ainoa yhteys ulkomaailmaan päivän mittaan, mutta esim. kaupungissa asuvat voivat käyttää vaikka kirjaston konetta, tai töissä olevat mahdollisia työpaikan koneita. Eihän tämä netti kuitenkaan mikään elintärkeä investointi ole, eihän?

Alkuperäinen kirjoittaja 111:

no mitä se ukko sitte noista maksaa jos sun pitää yxin kaikki tuo maksaa?

hei,lueppas viesti uudelleen

Onks tääl nyt ihan lukutaidotonta kansaa liikkeellä? Justhan mä tossa luettelin, mitä se maksaa. Voin lisätä siihen ukon listaan viel puolet asuntolainan lyhennyksestä, mun auton lyhennyksen, sen oman auton lyhennyksen ja haluaisitko päälle vielä vaik kiinteistöverot? Mä maksan oman puoliskoni siitä + oman auton verot.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun pieni pää miettii, että jos on varaa nettiyhteyteen ja tietokoneen ylläpitoon, niin eikö kymppi kuussa ole aika pieni raha siihen verrattuna? Toki ymmärrän, että joillekin jumalan selän takan asuville se on ainoa yhteys ulkomaailmaan päivän mittaan, mutta esim. kaupungissa asuvat voivat käyttää vaikka kirjaston konetta, tai töissä olevat mahdollisia työpaikan koneita. Eihän tämä netti kuitenkaan mikään elintärkeä investointi ole, eihän?

meillä kuuluu nettiyhteys vuokraan.........tietokonekin on ollut 5v eikä ole huoltoa tarvinnut

Alkuperäinen kirjoittaja en minäkään rikas ole:
Niin miksi näin? Miten pienet tulot oikein sitten on? Ja mitä ihmeen menoja?

Työtön isä ja äippälomalla oleva äiti, perheessä lukematon määrä lapsia, josita kaksi alle 1v

Jos olis saanut jouluun mennessä vaikka 120 ? säästöön, mutta tietäis et tulevaisuudessa sille rahalle olis ehkä vielä tärkeämpää käyttöä. Niin moniko tuhlaisi sen säästönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja en minäkään rikas ole:
Niin miksi näin? Miten pienet tulot oikein sitten on? Ja mitä ihmeen menoja?

Ei oo tuloja, mut menoja olis kuus lasta ja työttömäksi jäänyt mies ( 5v oli vaki työ) Itse äp lomalla monen lapsen jälkeen Eli pinintä rhaa saadaan molemmat

Noh, meillä tuli just ero, tietokone on ollut jo kauan eli ei kuluja siitä, netti kuuluu vuokraan. Tuloina vanhempainraha ja kotihoidontuki, tässä kuussa en saanut edes asumistukea, kun kela mokas sen kanssa, eli hiukan miinuksella valmiiks. Elatusmaksuja en saa vielä, koska lastenvalvojalle niin pitkät jonot ja ex ei maksa mulle mitään. niin ja lapsia 3 kpl. tilillä 20e ja 210e olis viikon päästä maksettava opintolainaa, e n tiedä kyllä miten... Että kai sitä sitten köyhiä ollaan... Joululahjoista en uskalla edes haaveilla!

Netinkäyttöön kelpaavia koneita saa nykyään ilmaiseksikin, internet taas maksaa halvimmillaan alle 10?/kk tai sisältyy vuokraan. Muistetaan taas netin hyödyt, ilmaiset puhelut ja kirjeet, ei tarvitse maksaa kirpputorimaksuja kun myy vaikka huutonetissä, ei tarvitse soittaa maksullisiin numeroihin jos on asiaa johonkin vaan lähettää sähköpostia, netistä löytyy lähes kaikki tieto, ei tarvitse olla kotona tietosanakirjoja

Jos pienituloinen haluaa matkailla niin halvimmat matkat löytyy netistä, koululaiset/opiskelijat tarvitsevat nettiä opiskeluissaan.

Elämä tulee HALVEMMAKSI kun on netti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Netinkäyttöön kelpaavia koneita saa nykyään ilmaiseksikin, internet taas maksaa halvimmillaan alle 10?/kk tai sisältyy vuokraan. Muistetaan taas netin hyödyt, ilmaiset puhelut ja kirjeet, ei tarvitse maksaa kirpputorimaksuja kun myy vaikka huutonetissä, ei tarvitse soittaa maksullisiin numeroihin jos on asiaa johonkin vaan lähettää sähköpostia, netistä löytyy lähes kaikki tieto, ei tarvitse olla kotona tietosanakirjoja

Jos pienituloinen haluaa matkailla niin halvimmat matkat löytyy netistä, koululaiset/opiskelijat tarvitsevat nettiä opiskeluissaan.

Elämä tulee HALVEMMAKSI kun on netti!

sen korjaaminenkin vaan maksaamtujottomasti. Meilläkin semmonen jonka aukeemiseen menee ½ tuntii. ja ei oo ku reilun 5v vanha

Yhteistyössä