Te joilla on aina siistiä. Miten ihmeessä onnistutte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pidätte ylimielisenä tai provona, mutta siivouspalvelut on keksitty. Hinta ei työssäkäyvälle ole ylivoimainen. Siitä saa verovähennykset ja muutenkin... Alalla on kilpailua paljon. Kaksi kertaa kuukaudessa riittää, jos itse viitsii vähän pölyjä silloin tällöin pyhkäistä. Moni luulee sen olevan kallista herrojen palvelua, eikä siksi ehkä edes selvitä mitä se omassa kotona maksaisi.

Kysäiskää tarjous! Puhdas koti vähällä vaivalla ja pienellä hinnalla kuussa. Paluuta siihen että kuuraisin itse lattiat ja heiluisin jatkuvasti imurin varressa ei ole!

Jospa tämä on ihan makuasia? Toiset ei välitä pienestä sotkusta, siivoaminen tuntuu enempi kuluttavalta ja nautiskelee myös pikku kaaoksen keskellä - toisille se siisteys on osa arjesta nauttimista kun omaan silmään kaunista/nautinnollista, eikä siihen vaadita mitään hirveää "puunausta"?

Niin tai sitten palstaversio, se toinen kuin minä ei osaa elää. Tai jotenkin sen on oltava halveksuttavaa... :cool:

Pidätte ylimielisenä tai provona, mutta siivouspalvelut on keksitty. Hinta ei työssäkäyvälle ole ylivoimainen. Siitä saa verovähennykset ja muutenkin... Alalla on kilpailua paljon. Kaksi kertaa kuukaudessa riittää, jos itse viitsii vähän pölyjä silloin tällöin pyhkäistä. Moni luulee sen olevan kallista herrojen palvelua, eikä siksi ehkä edes selvitä mitä se omassa kotona maksaisi.

Kysäiskää tarjous! Puhdas koti vähällä vaivalla ja pienellä hinnalla kuussa. Paluuta siihen että kuuraisin itse lattiat ja heiluisin jatkuvasti imurin varressa ei ole!
Olis ihanaa....mut ei pysty. Eikä nyt rahasta kiinni. Mua vaan ahdistaa että vieras voi tonkia kotiani poissa ollessani. Ei meillä tietty luurankoja ole kaapeissa. Mutta ajatus että löytää vaikka laskupinon, tiliotteita tai vaikka meidän aikuisten lelulaatikon ahdistaa.... ei vaan sovi mun luonteelle, koti on niin intiimipaikka mulle.

Minulla on kaksi lasta iältään 1.9kk ja 8kk, silti aikani riittää siihen , että imuroin ja pesen lattiat joka ikinen päivä. Ei ihme jos on sotkua jos pari kertaa viikossa siivoaa. Yhden päivän aikana kertyy jo niin paljon roskaa lattialle ym. Siivoan myös kaikki jäljet heti, kuten tiskit ja lelut.

Yksi tapa millä onnistua on se, että sopii tapaamiset etukäteen ja siivoaa ennen vieraiden tuloa. Niin yksinkertaista. Niin teen minä.
Ja koti on sisustettu ja kalustettu niin, että pystyn tekemään pikasiivouksen vaikka vartissa. Ja tietysti sitten se, että jaksaa tietyt asiat pitää kunnossa ja ylimääräiset tavarat poissa näkyviltä.

Minulla on kaksi lasta iältään 1.9kk ja 8kk, silti aikani riittää siihen , että imuroin ja pesen lattiat joka ikinen päivä. Ei ihme jos on sotkua jos pari kertaa viikossa siivoaa. Yhden päivän aikana kertyy jo niin paljon roskaa lattialle ym. Siivoan myös kaikki jäljet heti, kuten tiskit ja lelut.
eihän siihen imurointiin mene yhtään enempää aikaa, oli niitä roskia lattialla viikon tai päivän ajan kasaantunut. Mutta tuo jälkien samantien siivoamiseen uskon kyllä itsekin. Paljon helpompaa siivota samantien, ennen kun kerääntyy enemmän sotkua.

Mutta: eikö ole niin, että jos pöydällä/tasolla on jotain (maljakko, läppäri, johdot tms) niin sitä ei siivota?
Pahimpia ja ikävämpiä siivottavia meillä on telkkarin alla olevat johtohässäkät ja keittiön apupöytä, jossa on läppäri, kahvinkeitin, paahdin, talouspaperiteline jne.

Siivoojan kanssa tehdään sopimus siitä mitä siivotaan ja mitä ei. Kyllä pöytien tasot siivotaan aina, vaikka niissä olisi maljakko/läppäri tms. Ei vaikuta mitenkään. Asiakas voi itse sitten sanoa, jos ei halua jotain siivottavan.
Kyllä yleensä kodin kokonaisvaltainen puhdistus kuuluu siihen perussiivoukseen. Eli imurointi, moppaus, tuuletus, pölyjen pyyhintä, vessan pesu, pöytäpintojen pesu jne. Lakanoiden vaihdosta sovitaan asiakaskohtaisesti. Jos on jotain suuria ja kalliita mattoja esim. olkkarissa, niin yleensä ne imuroidaan vaan.

Yleensä toivon, että esim legot olisi kerätty lattioilta, sillä mulla menee kohteessa kohtuuttoman kauan, jos ensimmäinen projekti on kasata miljardi legoa, barbia jne pois lattioilta.

Kyllä meillä on vaitiolovelvollisuus.

Yhteistyössä