meillä tyttö ja poika puolentoista vuoden ikäerolla, ovat jo kouluikäisiä joten siihen asti osaan kertoa...
isompi oli tyttö ja meillä ainakin se tuntui helpottavan vauva-aikaa, tyttö oli vauvasta innoissaan ja hoivaili kovasti, ikinä ei ollut mitään väkivaltaa meillä vauvaa kohtaan... mutta se on enempi tietty lapsen luonteesta, meillä tyttö rauhallinen...
kun nuorempi alkoi kontata niin siitä lähtien alkoi leikit ja todella todella paljon leikkivät yhdessä, ihan kuin kaksoset olivat aina <3 pussailivat ja halailivat ihan mielettömästi ja erityisesti leikkivät kotileikkejä ja nukkeleikkejä kun isompi oli kerran tyttö...
sitten kun vähän kasvoivat niin rupes tulemaan niitä eroavaisuuksia, että pikkuveli ei aina mahtunut leikkeihin mukaan jos oli kavereita tms... mutta se vaivasi oikeastaan vaan jos oli joku kaveri käymässä, muuten veli kelpas aina... leikit oli sit enempi ulkoleikkejä ja pelaamista.. se on ihanaa kun on peliseuraa toisistaan, mä henk.koht. en jaksa opetella pelien sääntöjä!
yhä vieläkin touhuavat usein yhdessä... esim harrastavat yhdessä pianonsoittoa ja vierekkäin aina soittelevat... sit paljon paljon askartelevat, piirtävät, kuuntelevat musiikkia yhdessä jne jne... omat kaverit on tietty koulussa ja jos jotain vielä leikkiivät niin ne on erkaantuneet...
riitoja on tietysti, mutta niitä on samaa sukupuoltakin olevilla.. kyllä nää aidosti toisiaan on aina kaivanneet jos ovat erossa... varsinkin pienempi saattoi joskus itkeä puhelimessa jos sisko oli jossain reissussa... ja sitä jälleen näkemisen riemua

aina pari tuntia meni vaan haliessa ja jahdatessa toista.... ja yhä edelleen ovat hyvin tarkkoja, että jos ite saa niin toisellekin täytyy viedä esim tuliaisia, oli kyse sitten vaikka limupullosta.. ja se mikä on parasta, näin mun näkökulmasta kun itellä ei ole ollut veljeä... niin pojasta on tullut herkempi ja hellempi kuin ehkä jos olis ainut lapsi tms.. siskon kautta on innostunut pianosta ja piirtämisestä mm. ja tyttö taas on enempi taiteellinen haaveilija mutta kun poika rupes oppimaan urheilulliset taidot ennen häntä niin piti skarpata ja nykyään on taitava myös liikunnassa
pelkkiä hyviä puolia mun mielestä