Te, joilla yksi pieni lapsi, olisi kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joilla vain siis yksi lapsi. Onko lapsi koko ajan kiinni teissä? Yksin kun olen lapsen kanssa kotona niin hän on koko ajan mussa kiinni. Itkee jos yritän tehdä muuta. Olemme hänen kanssaan paljon, leikimme koko ajan iltaisnkin. Onko tottunut liikaa olemaan meidän vanhempien kanssa? Vai onko jokin kiintymyskausi tms menossa? Ikää nyt 11kk.

Sillä on perskärpäsvaihe menossa :D. Mulla tosin on kaksi lasta, mutta molempien kanssa on käyty sama vaihe läpi. Ei se siitä johdu, että te olisitte olleet liikaa hänen kanssaan, tms =)

Mun pieni on vasta 7 viikkoa, mutta eikö noihin aikoihin yleensä ole äiti-kausi. Anna lapselle läheisyyttä niin paljon kuin pystyt. Ei se siitä rikki mene, päinvastoin. Tutkimusten mukaan paljon läheisyyttä pienenä saanut lapsi on itsevarmempi ja itsenäisempi, kuin vähemmän läheisyyttä saanut.

Meillä tyttö oli varsinainen syliapina pienempänä, mutta nyt kun ikää on 6kk on tyttö alkanut viihtyä jo joitain aikoja itsekseen lattialla leikkien. Tosin hyvin paljon tykkää sylittelystä hellimisestä kuten varmasti kaikki vauvat :) niin meillä tosiaan tuo jatkuva sylissä keikkuminen väheni huomattavasti kun tyttö alkoi ryömimään.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että omaa lastaan saa ja pitää pitää niin paljon sylissä kuin jaksaa tai haluaa! Tuntuuko tuo läheisyydenkaipuu sinusta ahdistavalta tai rajoittavalta?

Sama juttu oli meillä. Aika raskasta oli kun poika alkoi ihan hirmusti itkemään jo siitä kun kävin vessassa. Kaikkialla piti olla poika sylissä tai ainakin ihan pojan vieressä. Mutta tosiaan ohi meni tuokin aika.

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Meillä tyttö oli varsinainen syliapina pienempänä, mutta nyt kun ikää on 6kk on tyttö alkanut viihtyä jo joitain aikoja itsekseen lattialla leikkien. Tosin hyvin paljon tykkää sylittelystä hellimisestä kuten varmasti kaikki vauvat :) niin meillä tosiaan tuo jatkuva sylissä keikkuminen väheni huomattavasti kun tyttö alkoi ryömimään.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että omaa lastaan saa ja pitää pitää niin paljon sylissä kuin jaksaa tai haluaa! Tuntuuko tuo läheisyydenkaipuu sinusta ahdistavalta tai rajoittavalta?

Hiukan ehkä rajoittavaa kun aina pitäisi olla sylittelemässä tms. Mutta ihanaahan toki se toisaalta onkin! :)

Meillä tyttö 1½v ja samat oireet,ei leiki itsekseen juuri ollenkaan vaan aina minun pitää olla kaverina,seuraa joka paikkaan(jopa vessaan pitäis päästä mukaan ja huutaa oven takana kun ei pääse),ja muutenkin on sellanen lahkeessaroikkuja,tosin ei nyt ihan koko aikaa mutta enimmän osan valveillaoloajaasta kuitenkin.

En nyt koe sitä mitenkään ahdistavana,mielelläni sen kanssa olen ja pidän hyvänä,ja onhan niitä hetkiä jolloin saan jopa istua rauhassa paskalla ;) Pitää vaan ajatella että tuokin vaihe menee ohi,ja sitten sitä jo kaipaa niitä aikoja kun pieni vielä halusi syliin halittavaksi.

Yhteistyössä