Te jotka ette syö lihaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihansyöjän vähentäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja coatrackLLE:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
minkä takia pitää vielä kopioida lihaa jos sitä ei halua edes syödä :o

sanopa muuta, soija kun vielä on maailmanlaajuisesti ja eettisesti aika ongelmallinen.

Tähän yksi hyvä ratkaisu olisi kasvissyönnin lisääminen, nytkin jo pelkästään Suomeen tulevasta soijasta yli 90% menee eläinten rehuksi ja kiertää sitä kautta ihmisille, jos taas ihmiset söisi sitä suoraan niin sitä tarviisi tuottaa paaaljon vähemmän. Mutta ei kaikki kasvissyöjät syö soijaa vaan kotimaisiakin proteiininlähteitä löytyy kyllä, esim. mun mieskin on soijalle allerginen.

Niin ja vegaani eroaa vegetarista silleen että vegaani ei käytä maitoa, kananmunia, liivatetta jne.

Eikö vegaanina oleminen oo aika vaikeaa, ku vaatteissaki ym. täytyy olla tosi tarkka? Tuosta linkistä luin..

?

Ei sitä silleen ite koe mitenkään vaikeana kun ajattelee eri tavalla että eläimet ei oo hyödynnettävää tai syötävää kuten vaikka joku pahvi ei ole, niin kaupan hyllyllä tulee nähtyä vaan ne itelle sopivat tuotteet eikä silleen harmiteltua miten paljon muuta valikoimaa ois, kun niitä ei sillä tavalla pidä vaihtoehtoina. Vaatteiden suhteen ei mun mielestä oo mitään ongelmia mutta jossain pikkupaikkakunnalla ei niin vaan saa tavan kaupasta vaikkapa jotain eläimillä testaamatonta hammastahnaa tms (vaikkei se itsessään sisältäisi mitään eläinperäistä), että ihmiset vetää näissä asioissa rajan vähän eri paikkaan. Ikinähän tässä ei siinä mielessä voi täydellisyyteen päästäkään, että onhan tuon leivän jota syön takia varmasti joku hiiri kuollut pellolle ja asvaltin alla jolla kävelen on litistyneenä muurahaisia, mutta enemmänkin kyse on siitä että pyrkii siihen ettei turhaan osallistu eläinten hyväksikäyttöön jos on mahdollisuus valita ettei niin tee. Jos vaikka tulisi välttämätön tarve jollekin lääkkeelle jossa olisi jotain liivatetta tms niin varmastikin sellaista käytettäisiin (mut ollaan kyllä oltu tosi terveitä esim. en ole kasvisruokavalion takia joutunut raskauksissa sokerirasituksiin vaikka kotipaikan ja sukurasitteiden takia se muuten ois varmasti tehty mulle), että ei tässä ole mistään rajoitusten tai sääntöjen tiukasta noudattamisesta kyse vaan sellasesta ettei itse vaan halua osallistua johonkin mitä ei näe tarpeelliseksi tai hyväksi..

Vaan nyt kotihommiin, yritän vielä kattoa tätä ketjua myöhemmin jos tulee jotain kysymyksiä mutta aina saa myös laittaa yv:tä jos haluaa jotain kysyä!

Alkuperäinen kirjoittaja lihansyöjän vähentäjä:
Oletko miten "vege"?
Syötkö maitotuotteita?Kananmunaa?...

Ei minkään eläimen mitään lihoja tms.

Fiiliksen mukaan syön maitotaloustuotteita ja kananmunia, joskus yököttää tosi pahasti, mutta joskus syön suruttaa rahkaa tai paistettuja kananmunia. Myös hunaja on ok. Onneksi maitotaloustuotteita voi korvata soija/tofujutuilla. Ja leivonnassa ja ruoanlaitossa on kananmunan korvikkeita.

En syö kuitenkaan liivatetta, juoksutetta, jotain jossa on eläinperäisiä lisäaineita/e-koodeja.

Alkuperäinen kirjoittaja lihansyöjän vähentäjä:
Mitä te joulupöydässä syötte kinkun sijasta?Vai syöttekö normaalisti vaan laatikoita ja rosollia yms?

siis jouluruokiahan on valtavasti kasvissyöjälle. Ja esim riisipuuron teen soijamaitoon. Kyllä mä teen lisäksi jotain kasvisjuttuja jouluksi esim soijasta.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä