Te jotka noin syvästi vihaatte noita lapsista otettuja joulukorttikuvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin mitäs sitten kun tulee jo kymmenes samanlainen Tiimarin kortti? Oletteko ihan, että "Voiiiiiiiiii! Ihanaaaaaa! Tosi persoonallista ja suloista! Tää tonttu on tässä niiiiiiiin söpösesti painettu."?

Onko mielestänne niiden korttien tarkoitus se, että vastaanottajankin kuuluu ajatella, että jonkun lapsi on maailman söpöin? Mitäs jos sen kortin tarkoitus on korvata se tiimarin valmis tonttukortti vain? Minä lähetän joka vuosi lapsista tehdyt kortit. Tosin en mitään mielikuvituksettomia räkänokkakuvia vaan joka vuosi melkoisen vaivan kanssa mietityt ja tehdyt on nuo meidän kortit. Aika harva valmiin kortin lähettäjä näkeemitään vaivaa asian eteen, mutta meidän kortit on ainakin ajatuksella tehtyjä ja mietittyjä. Mutta ei - en ajattele että muidenkin mielestä meidän lapset olisi maailman suloisimmat. Tänäkin vuonna meidän kortti on tosi hauska minusta ja siitä tuli erittäin onnistunut.

Ja minusta on kiva saada kuvia muiden lapsista ja nähdä miten he kasvavat, toisia kun ei juurikaan näe. Ja muutenkin kiva nähdä millaisia ideoita muille on tullut. Sen sijaan ne valmiit kortit on lajia "jaaa - keltäs tää on - jaaa - entäs tää - aha...."

no en ymmärrä niit muksukorttei joka vuosi enkä niit tiimari korttei..mukavaa on saada lasten tekemä kortti tai itsetehty kortti noin muutenkin..

ja ihan rehellisesti ymmärrän ne muksut kortit jos vaik perheeseen on tullut vauva ja sit siit tonttukuva..mut et siel kuvis jos pyörii teinimuksui jo niin en tajua!

ENpä ole ikinä saanut korttia missä ois teinejä ollut...

No hei ihmiset, ei kai kaikesta olekaan pakko tykätä? =)

Jos tosiaan haluaa itse tehdä ne valokuvakortit niin siitä vaan, mutta ei saa olettaa että ne kaikkien mielestä on ihania, ja ei saa loukkaantua, että roskiin ne menee joillakin.

Mä en itse niistä pidä, oikeastaan enemmän pidän parjatuista Tiimarinkorteista siksikin, että ne tuovat mieleen lapsuuden joulut kun niitä oli pilvin pimein jääkaapin ovessa =) Ja tykkään erikoisemmista korteista myös, graafikoiden ja vanhojen taiteilijoiden (esim Martta Wendelinin) korteista. Vähiten pidän valokuvista koska ne harvoin luovat MINULLE sitä joulutunnelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
No hei ihmiset, ei kai kaikesta olekaan pakko tykätä? =)

Jos tosiaan haluaa itse tehdä ne valokuvakortit niin siitä vaan, mutta ei saa olettaa että ne kaikkien mielestä on ihania, ja ei saa loukkaantua, että roskiin ne menee joillakin.

Mä en itse niistä pidä, oikeastaan enemmän pidän parjatuista Tiimarinkorteista siksikin, että ne tuovat mieleen lapsuuden joulut kun niitä oli pilvin pimein jääkaapin ovessa =) Ja tykkään erikoisemmista korteista myös, graafikoiden ja vanhojen taiteilijoiden (esim Martta Wendelinin) korteista. Vähiten pidän valokuvista koska ne harvoin luovat MINULLE sitä joulutunnelmaa.

Ei pointtini ole se, että niitä ei saisi heittää roskiin tai että kaikkien täytyisi niistä tykätä. Mutta jos joku saa niistä tuollaisia oksetusreaktioita ja joulu menee pilalle jne jne niin se on outoa. Erikoisen suuria tunnekuohuja tulee kortista, josta ei pidä. En minäkään niitä tiimarikortteja ihmeellisenä pidä, mutta en minä nyt sekoa jos ja kun sellaisen saan. Se on vain linjaa "aha" ja laitan sen korttipussiin muiden sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
mäkään en voi sietää niitä kuvakortteja, ja niitä saa joka joulu enempi kuin omiksi tarpeikseen :ashamed:

Minä taas en voi käsittää, että mikä ihme niissä voi ärsyttää? Minusta on mukava saada sellaisia. Varsinkin, kun harvoin näkee monia tuttuja tai sukulaisia. Näkee sitten vähän, että miltä heidän mukulat nyt näyttää :)

Varmaan niistä ei toiset tykkää, jos ne kerran luulee että se tarkoittaa sitä, että pitää olla tosi ihastunut siihen lapseen joka on kuvassa. En käsitä miksi nämä ihmiset ei voi suhtautua niihin kuin mihin tahansa joulutervehdykseen. Ei se ole mikään rakkaudentunnustus lähettäjältä.

"Rakkaudentunnustus lähettäjältä" :D :D Ai, en ole kauheasti lukenut näitä ketjuja, niin en hoksannut, että niihin kuvan lapsiin pitäisi olla suorastaan ihastuksesta suunniltaan :D Saatan toki joskus ollakin, mutta vaikka en olisikaan, niin mukava niitä muksuja on silti nähdä edes kortissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minusta olisi loistavaa saada kortti jossa vaikka Reiska-eno poseeraisi karvataljalla tonttulakki päässä. Ainakin erottuisi joukosta eikä raaskisi heittää roskiin..

Olisi kyllä tosi makee :D Olen oikeasti saanut kyllä kuvia aikuisistakin, kun poseeraavat ihan leikkimielellä tonttulakit päässä, murrosikäisistä pienten sisarusten kanssa jne. Siis kaikki ihania :D Ei minulla niin tiukka pipo ja huono huumorintaju ole, että mikään joulukortti saisi ärsyttämään. Valokuvat eteenkin on mukavia! Ihan ilman mitään ikärasismia. Olisi kyllä oikeasti kiva, kun saisi enemmän kuvia, missä on muitakin perheestä, kuin vain kaikkein pienimmät :)

Faktahan on se että kaikki lapset ovat vanhemmistaan suloisia ja söpöjä.

Sen sijaan kaikki lapset ei ole suloisia eikä söpöjä muiden mielestä. Edessäni taas tälle joululle tullut tällainen "ihana" kuvakortti;

kuvassa tyttö ja poika rumat tonttulakit päässä, pojalla etuhampaat noin 1,5 cm päässä toisistaan ja ne on sellaiset kolmionmalliset nököt. Tytöllä vieressä näkyy paperinohuella iholla läpi verisuonia.Kummallakin aivan omituinen virne naamalla.

Mä en nää yhtään mitään söpöä, jouluista tms kivaa tässä. Lähinnä ensireaktio on tahdosta riippumaton puistatus. :xmas:

Sen sijaan kaikki lapset ei ole suloisia eikä söpöjä muiden mielestä. Edessäni taas tälle joululle tullut tällainen "ihana" kuvakortti;

kuvassa tyttö ja poika rumat tonttulakit päässä, pojalla etuhampaat noin 1,5 cm päässä toisistaan ja ne on sellaiset kolmionmalliset nököt. Tytöllä vieressä näkyy paperinohuella iholla läpi verisuonia.Kummallakin aivan omituinen virne naamalla.

Mä en nää yhtään mitään söpöä, jouluista tms kivaa tässä. Lähinnä ensireaktio on tahdosta riippumaton puistatus. :xmas:

Miksi sen pitäisi sinun mielestä olla söpöä? En käsitä miksi ajattelet niin. Eikö ole mukava katsoa minkä näköisiä lapsia tutullasi on. Eikö ole mukava, kun tuttusi muisti sinua?

Miksi sen pitäisi sinun mielestä olla söpöä? En käsitä miksi ajattelet niin. Eikö ole mukava katsoa minkä näköisiä lapsia tutullasi on. Eikö ole mukava, kun tuttusi muisti sinua?

Ei ole mukava katsoa minkänäköisiä lapsia tutullani on. Näen heitä usein usein muutenkin. Enkä pidä heistä pätkän vertaa
:D

Enkä saa heistä yhtään suloisia vaikka vääntäisin ja kääntäisin. Oisin mielummin ottanut sen tiimarin kortin tai kuvan siitä sedästä :D

Meillä on yksi miehen sukulainen, joka lähettää joka vuosi omasta pojastaan kuvan. Teinivuosina tuli juurikin niitä viiksihaituvakuvia, ja vuosi vuodelta pojalla kiusaantuneempi ja ärtyneempi ilme. Poika kävi viime vuonna armeijan, saa nähdä, vieläkö tulee pojasta kuva. Ei siinä mitään, ei ne minua oksettaneet, vaikka ehkä huvittikin.

(Kirjoitin tuohon ketjuun samalla nimimerkillä, jos joku ihmettelee nimimerkkiä.)

ei jumalauta, nyt suu loksahtaa kyllä auki näin äärettömän kypsän ja kauniin kommentoinnin edessä :o
hyvää joulua vaan !

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

ei jumalauta, nyt suu loksahtaa kyllä auki näin äärettömän kypsän ja kauniin kommentoinnin edessä :o
hyvää joulua vaan !

Sanoin suoraan sen mitä moni muu ei kehtaa. Jotku niistä korteista on järkyttäviä.

Kaikkien lapset ei ole söpöjä, vaikka vanhemmistaan toki varmasti sitä ovatkin. Kuten kuuluukin olla.

Taitaa olla kyllä myöhäinen pyyntö tälle joululle, mutta olisi kiva saada oikein kunnon huumorikuvista tehtyjä kortteja! Lapset ei istukaan nätisti sohvalla, vaan reuhaavat täyttäpäätä tonttulakit kierossa :D tms. Siihen sitten joku "söpö" teksti. Rauhallista Joulua tms. :)

Sanoin suoraan sen mitä moni muu ei kehtaa. Jotku niistä korteista on järkyttäviä.

Kaikkien lapset ei ole söpöjä, vaikka vanhemmistaan toki varmasti sitä ovatkin. Kuten kuuluukin olla.

ai niin unohdin tosiaan : moukkamaisuuttahan usein puolustellaan sillä, että "kyllä muutkin näin ajattelee ja kuvittelee, eivät vaan sano ääneen".

tottakai omat lapset ovat ihanimpia kaikkien mielestä, mutta ei se tarkota että naapurin lapset olis silti rumia ja haukuttavia.

anteeks vaan, mutta minusta sellasen AIKUISEN ihmisen pitää mennä itseensä ja koittaa kasvaa ihmisenä ( se on mahdollista, usko pois ! ) tai pitää turpansa rullalla, jos kokee tarvetta LAPSEN ULKONÄKÖÄ arvostella- netissä tai sen ulkopuolella.

Musta on kiva jos joku on ollut sitä mieltä, että mua on kiva muistaa joulutervehdyksellä. Ei sillä kortin ulkomuodolla ole niin merkitystä.

Mut joo, ne jotka on niin vastenmielistyneitä niistä lapsikorteista, niin kyllä ihmettelen miten aikuisille ihmisille sellainen voi aiheuttaa niin suurta tunteen paloa. Jotenkin säälittävää. En mä kaikkien lapsista niin välitä, mutta ei mä niin julma ja tunteeton ole, että kokisin jotain ällötyksen tunteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä lähinnä inhoan koko joulukortti-ideaa. Että on pakko postittaa kortti jokaiselle kumminkaimalle. Yhtä ärsyttäviä on tiimarin tusinakortit kun kakara tonttulakki päässä kortit.

Sä oot kyllä jokaisesta aiheesta aina niin happamalla mielellä. Olisi yllättävää joskus lukea jotain iloista ja positiivista sinun näppäimeltä.
Vai oletko vaan perusluonteeltasi sellainen joka löytää kaikesta paskaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minusta olisi loistavaa saada kortti jossa vaikka Reiska-eno poseeraisi karvataljalla tonttulakki päässä. Ainakin erottuisi joukosta eikä raaskisi heittää roskiin..

Olisi kyllä tosi makee :D

Joo ja kulkuset tietenkin joulun kunniaksi esillä:D

hyvänen aika, täällähän on oikein pinoja joissa pyydetään niitä kortteja arvostelemaan.

Jos et halua että sitä ulkonäköä arvostellaan, tee kanssa ihmisille suuri palvelus ja laita se tiimarin kortti. :xmas:

hyvänen aika niin, jos joku sulle sattuu lähettämään sen lapsikortin, sä koet asiaksesi sitä alkaa arvostella, että ompa vinot hampaat ja verisuonet näkyy tuolla ja yäk.
logiikka jota en jaksa ymmärtää.enkä haluakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Musta on kiva jos joku on ollut sitä mieltä, että mua on kiva muistaa joulutervehdyksellä. Ei sillä kortin ulkomuodolla ole niin merkitystä.

Mut joo, ne jotka on niin vastenmielistyneitä niistä lapsikorteista, niin kyllä ihmettelen miten aikuisille ihmisille sellainen voi aiheuttaa niin suurta tunteen paloa. Jotenkin säälittävää. En mä kaikkien lapsista niin välitä, mutta ei mä niin julma ja tunteeton ole, että kokisin jotain ällötyksen tunteita.

Mitenhän ne kestää katsella niitä tuttujenkummienkaimojen lapsia kun ne tulee kylään :/ Peittävät silmänsä tai ottavat rauhoittavia ilmeisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja outoouti:
mäkään en voi sietää niitä kuvakortteja, ja niitä saa joka joulu enempi kuin omiksi tarpeikseen :ashamed:

mikä niissä on noin kamalaa?

No ainakin mun mielestä lapset on pääsääntöisesti rasittavia/ärsyttäviä ja harvemmin mitenkään söpöjä.
Mielummin katselen vaikka tiimarikorttia, missä on piirretty poro :whistle:
Ne on sentään edes vähän söpöjä :kieh:

Et voi olla äiti, tai jos olet et mitenkään erityisen lapsirakas sellainen. Ite olen jouluihminen henkeen ja vereen ja tykkään kaikenlaisista korteista ja kaikenlaisista lapsista.

Yhteistyössä