Te jotka noin syvästi vihaatte noita lapsista otettuja joulukorttikuvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon sitä mieltä, että joulukortti itsessään on se ajatus, olkoonkin vaikka sit lapsista otettu kuva, tai tiimarin-tusinakortti. Se ajatushan siinä on tärkein, muistaa ihmisiä, toivottaa hyvää joulua ja onnea tulevalle vuodelle.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Faktahan on se että kaikki lapset ovat vanhemmistaan suloisia ja söpöjä.

Sen sijaan kaikki lapset ei ole suloisia eikä söpöjä muiden mielestä. Edessäni taas tälle joululle tullut tällainen "ihana" kuvakortti;

kuvassa tyttö ja poika rumat tonttulakit päässä, pojalla etuhampaat noin 1,5 cm päässä toisistaan ja ne on sellaiset kolmionmalliset nököt. Tytöllä vieressä näkyy paperinohuella iholla läpi verisuonia.Kummallakin aivan omituinen virne naamalla.

Mä en nää yhtään mitään söpöä, jouluista tms kivaa tässä. Lähinnä ensireaktio on tahdosta riippumaton puistatus. :xmas:

Sulla täytyy olla todella huonosti omat asiat, kun tuollaisia voit toisten lapsista kirjoitella :O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sen sijaan kaikki lapset ei ole suloisia eikä söpöjä muiden mielestä. Edessäni taas tälle joululle tullut tällainen "ihana" kuvakortti;

kuvassa tyttö ja poika rumat tonttulakit päässä, pojalla etuhampaat noin 1,5 cm päässä toisistaan ja ne on sellaiset kolmionmalliset nököt. Tytöllä vieressä näkyy paperinohuella iholla läpi verisuonia.Kummallakin aivan omituinen virne naamalla.

Mä en nää yhtään mitään söpöä, jouluista tms kivaa tässä. Lähinnä ensireaktio on tahdosta riippumaton puistatus. :xmas:

Sulla täytyy olla todella huonosti omat asiat, kun tuollaisia voit toisten lapsista kirjoitella :O

Miksi? Ei kaikki lapset ole suloisia enkeleitä, sille mä en voi mitään. Omiani toki rakastan ja pidän kauniina ja suloisina, kuten vanhempien kuuluukin. Ja on lapsia jotka ei ole omia, mutta ovat suloisia silti.

Mutta ei kaikki.

Miksi? Ei kaikki lapset ole siuloisia enkeleitä, sille mä en voi mitään. Omiani toki rakastan ja pidän kauniina ja suloisina, kuten vanhempien kuuluukin. Ja on lapsia jotka ei ole omia, mutta ovat suloisia silti.

Mutta ei kaikki.

Mutta aikuisen (ja vielä perheellisen ) ihmisen ei tarvitse tuoda julki noin typeriä ajatuksiaan. Jotenkin kommentistasi saa sen mielikuvan, että kadehdit kortin lähettänyttä perhettä jotenkin...

Miksi? Ei kaikki lapset ole suloisia enkeleitä, sille mä en voi mitään. Omiani toki rakastan ja pidän kauniina ja suloisina, kuten vanhempien kuuluukin. Ja on lapsia jotka ei ole omia, mutta ovat suloisia silti.

Mutta ei kaikki.

ja sulle on hirveen tärkee etuoikeus päästä kertomaan kaikille miten joku LAPSI on sinusta ruma ja ällö ?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Mutta ei kaikki.

ja sulle on hirveen tärkee etuoikeus päästä kertomaan kaikille miten joku LAPSI on sinusta ruma ja ällö ?

kai se on paree täällä se sanoa kuin päin naamaa :whistle:

Miksi? Ei kaikki lapset ole siuloisia enkeleitä, sille mä en voi mitään. Omiani toki rakastan ja pidän kauniina ja suloisina, kuten vanhempien kuuluukin. Ja on lapsia jotka ei ole omia, mutta ovat suloisia silti.

Mutta ei kaikki.

Mutta aikuisen (ja vielä perheellisen ) ihmisen ei tarvitse tuoda julki noin typeriä ajatuksiaan. Jotenkin kommentistasi saa sen mielikuvan, että kadehdit kortin lähettänyttä perhettä jotenkin...

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Tietäisitkin....ehei en ole kateellinen 5 vuotiaasta joka ei osaa puhua ja yökastelee, enkä 3 vuotiaasta joka ei puhu ja käyttää vaippoja.

Mutta ei kaikki.

Huomaatko Endie kirjoittavasi ketjussa jossa inhotaan niitä kortteja? Jos et niin nyt on jo aika.

Jatka sinä toki korttiesi lähettelyä, mut älä mulle. Ookoo? =)

niin mitäs sitten kun tulee jo kymmenes samanlainen Tiimarin kortti? Oletteko ihan, että "Voiiiiiiiiii! Ihanaaaaaa! Tosi persoonallista ja suloista! Tää tonttu on tässä niiiiiiiin söpösesti painettu."?

Onko mielestänne niiden korttien tarkoitus se, että vastaanottajankin kuuluu ajatella, että jonkun lapsi on maailman söpöin? Mitäs jos sen kortin tarkoitus on korvata se tiimarin valmis tonttukortti vain? Minä lähetän joka vuosi lapsista tehdyt kortit. Tosin en mitään mielikuvituksettomia räkänokkakuvia vaan joka vuosi melkoisen vaivan kanssa mietityt ja tehdyt on nuo meidän kortit. Aika harva valmiin kortin lähettäjä näkeemitään vaivaa asian eteen, mutta meidän kortit on ainakin ajatuksella tehtyjä ja mietittyjä. Mutta ei - en ajattele että muidenkin mielestä meidän lapset olisi maailman suloisimmat. Tänäkin vuonna meidän kortti on tosi hauska minusta ja siitä tuli erittäin onnistunut.

Ja minusta on kiva saada kuvia muiden lapsista ja nähdä miten he kasvavat, toisia kun ei juurikaan näe. Ja muutenkin kiva nähdä millaisia ideoita muille on tullut. Sen sijaan ne valmiit kortit on lajia "jaaa - keltäs tää on - jaaa - entäs tää - aha...."

toisten rumat pentujen kuvat ei vaan jaksa kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:

sä meinaat ettei se tunnu siitä ihmisestä pahalta, joka lapsensa kuvan tänne laittaa, kun joku valopää kertoo että hyi vittu mitkä hampaat ja oksettava naama muutenkin.
miksi ei vaan voi olla hiljaa, jos ei keksi mitään kivaa sanottavaa kun on kyse lapsen ulkonäöstä ? poistaako anonyymiys kaiken empatian ja inhimillisyyden ? ilmeisesti sitten.
onneks te olette kuitenkin vähemmistö.

ja edelleenkin haluisin tietää, mitä se antaa sulle kun pääset tollasia veemäisyyksiä latomaan vaikka sitten täällä ?

Tietäisitkin....ehei en ole kateellinen 5 vuotiaasta joka ei osaa puhua ja yökastelee, enkä 3 vuotiaasta joka ei puhu ja käyttää vaippoja.

Okei, sä saat revittyä jotain kieroa huumoria ja makoisat naurut pienten lasten oppimisvaikeuksista ja vaivoista.

Huomaatko Endie kirjoittavasi ketjussa jossa inhotaan niitä kortteja? Jos et niin nyt on jo aika.

Jatka sinä toki korttiesi lähettelyä, mut älä mulle. Ookoo? =)

en mä lähettele mitään lapsikortteja itse.
et osannut vastata sitten edes kysymykseen.

sä meinaat ettei se tunnu siitä ihmisestä pahalta, joka lapsensa kuvan tänne laittaa, kun joku valopää kertoo että hyi vittu mitkä hampaat ja oksettava naama muutenkin.
miksi ei vaan voi olla hiljaa, jos ei keksi mitään kivaa sanottavaa kun on kyse lapsen ulkonäöstä ? poistaako anonyymiys kaiken empatian ja inhimillisyyden ? ilmeisesti sitten.

ja edelleenkin haluisin tietää, mitä se antaa sulle kun pääset tollasia veemäisyyksiä latomaan vaikka sitten täällä ?

Tässä ketjussa ei ole ainoatakaan kuvaa esillä. Enkä arvostellut kenenkään korttia suoraan hänelle.

En tietenkään pahoita lähettäjän mieltä sanomalla kuinka järtsy kortti tänävuonna oli. Kiitän, nakkaan roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja yök:

Okei, sä saat revittyä jotain kieroa huumoria ja makoisat naurut pienten lasten oppimisvaikeuksista ja vaivoista.

Saan paskahalvauksen tosta ainaisesta kateuskortista, joka vedetään esiin kun mitään muuta argumenttia ei enää oo.

On täällä joillain paha olo. Tulee mieleen, että onkohan kaikki edes oikeasti terveitä vaikka itse ilmeisesti kokevatkin niin. Ei tervettä ihmistä pitäisi saada noin suuria tunteita tuntemaan joku parin sekunnin neutraalin kuvan katselu.

Saan paskahalvauksen tosta ainaisesta kateuskortista.

Luulisi että vähempikin ihmisten haukkuminen riittäisi. Tulee sinusta mieleen koulukiusaaja joka saa suuret kiksit kun näkee aiheuttamansa pahan mielen.

Mä en vihaa lastenkuvakortteja. Mutta vihaan sitä siinä kuvassa, että on monesti vaan laitetty tonttulakki päähän ja vaatetus on muuten se perinteinen kotiasu. eriparia body ja housut. Sitten vielä sukat on ihan eriväriä. Eli jos niitä lapsia kuvaa, niin valitsee kunnolla vaatteet ja katsoo taustan ja kampaa lapsen hiukset yms. Ei se tonttulakki pelkästään sitä kuvaa tee hyväksi.

Luulisi että vähempikin ihmisten haukkuminen riittäisi. Tulee sinusta mieleen koulukiusaaja joka saa suuret kiksit kun näkee aiheuttamansa pahan mielen.

oi voi....jos mä en tykkää hemmetin kortista niin sulla on oikeus alkaa marttyyriksi?

Mä poistun nyt, :wave:

Mun mielestä on kiva saada niitä lastenkuvakortteja, koska nistä näkee miten lapset ovat kasvaneet. Siis sellaisten tuttujen ja sukulaisten lapset, joita näkee harvemmin. Sellaisella ihmisellä, joka ko. kortteja inhoaa, ei kyllä ole kaikki päässä ihan kohdallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muii:
niin mitäs sitten kun tulee jo kymmenes samanlainen Tiimarin kortti? Oletteko ihan, että "Voiiiiiiiiii! Ihanaaaaaa! Tosi persoonallista ja suloista! Tää tonttu on tässä niiiiiiiin söpösesti painettu."?

Onko mielestänne niiden korttien tarkoitus se, että vastaanottajankin kuuluu ajatella, että jonkun lapsi on maailman söpöin? Mitäs jos sen kortin tarkoitus on korvata se tiimarin valmis tonttukortti vain? Minä lähetän joka vuosi lapsista tehdyt kortit. Tosin en mitään mielikuvituksettomia räkänokkakuvia vaan joka vuosi melkoisen vaivan kanssa mietityt ja tehdyt on nuo meidän kortit. Aika harva valmiin kortin lähettäjä näkeemitään vaivaa asian eteen, mutta meidän kortit on ainakin ajatuksella tehtyjä ja mietittyjä. Mutta ei - en ajattele että muidenkin mielestä meidän lapset olisi maailman suloisimmat. Tänäkin vuonna meidän kortti on tosi hauska minusta ja siitä tuli erittäin onnistunut.

Ja minusta on kiva saada kuvia muiden lapsista ja nähdä miten he kasvavat, toisia kun ei juurikaan näe. Ja muutenkin kiva nähdä millaisia ideoita muille on tullut. Sen sijaan ne valmiit kortit on lajia "jaaa - keltäs tää on - jaaa - entäs tää - aha...."

toisten rumat pentujen kuvat ei vaan jaksa kiinnostaa.

Mutta piirretyt kuvat kiinnostaa? :)

oi voi....jos mä en tykkää hemmetin kortista niin sulla on oikeus alkaa marttyyriksi?

Mä poistun nyt, :wave:

Siis marttyyria on tuo vilkutus ja poistuminen. Voi miten sinua on loukattu.
Halusin vain itse kertoa että menet liian pitkälle ja käytöksesi alkaa lähennellä jo kiusaamista eikä mielipiteden vaihtoa.
Itsekään en lapsikorteista innostu.

Oikeesti pitää olla vähän naiivi, jos tänne lapsensa kuvan laittaa ja odottaa pelkkiä kehuja...
Mut jos puhutaan jostain korttikuvasta niin mistäs sen lähettäjä tietää, mitä saajat siitä sanoo. Ei mua haittaa pätkääkään, vaikka mun lähettämäni kortit haukuttais maarakoon kun enhän mä tiedä niistä haukuista.
Ja itse henkkoht olen joskus purkautunut täällä mieheni serkusta ja hänen lapsistaan kun pakko oli jonnekin se vitutus purkaa. Ko. tyypeille en kehdannut alkaa päin naamaa latoa, mitä mieltä olen hänestä ja lapsistaan, jotka ovat oikeasti aika pirun rasittavia ja tyhmiä. Olkoon vain miten lapsia tahansa niin ihminen, joka tahallisesti yrittää satuttaa eläimiä ja sylkee ja sotkee toisten kotona, on simppelisti vastenmielinen ja sellaisten kuvia en jouluna (tai muulloinkaan) ala katselemaan.

Ja mä en ole täällä muuten kenekään lapsen ulkonäköä alkanut ruotia. Totesin vaan, että kaikki lapset ei ole suloisia. Se luonnekin kun vaikuttaa söpöyteen aika paljon.

No johan on jollain herne tiukasti nekkosessa. Kai sitä nyt saa yhden kortin kuvailla tänne, vaikka se kortti ei ollut taiteellisesti tai mitenkään muutenkaan kovin hieno. Te olette kyllä NIIN tekopyhiä että naurattaisi jos ei itkettäisi.

Kovaan ääneen olette täällä huutamassa että kuvakortteja ei saa haukkua, ei saa!! Mutta jo seuraavassa hetkessä olette kuin kakarat jonkun yhden nikin kimpussa tai nauratte jollekin yhden lapsen äidille kuka ei mitään osaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
No johan on jollain herne tiukasti nekkosessa. Kai sitä nyt saa yhden kortin kuvailla tänne, vaikka se kortti ei ollut taiteellisesti tai mitenkään muutenkaan kovin hieno. Te olette kyllä NIIN tekopyhiä että naurattaisi jos ei itkettäisi.

Kovaan ääneen olette täällä huutamassa että kuvakortteja ei saa haukkua, ei saa!! Mutta jo seuraavassa hetkessä olette kuin kakarat jonkun yhden nikin kimpussa tai nauratte jollekin yhden lapsen äidille kuka ei mitään osaa jne.

hienoa jos koet niin tekopyhiksi ihmiset, jotka ei saa kiksejä jonkun lapsen ulkonäön haukkumisesta.
mä voin sanoo että joku lapsikortti on ruma ,mutta ei se ole ruma siksi, että lapsen hampaat on vinot tms.
mut mähän olen sitten vissiin vittu jeesuksesta seuraava kun noin ajattelen :D

Yhteistyössä