Te jotka olette kodinhoitotuella..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin jos olette töistä vanhempainvapaalla,miten ootte ottanu lomarahat?
Viime vuonna otin lomat äitiysloman jatkeeksi ja rahat silloin.
Tänä vuonna lomaa ei ole yhtä paljon ja mietinkin missä vaiheessa otan loman/rahat. Töihin en ole menossa aikoihin joten en siirrä lomia vapaan jatkoksi..miten te muut teette?

Ei oo kyllä vastaus kysymykseen, mutta minua vaivaa:
Jäin syksyllä -07 sairaslomalle (kesällä olin pitänyt kesäloman) ja siitä äitiyslomalle, hoitovapaalle jäin suoraan äitiyslomalta syksyllä -08.
Töihin palaan ensi syksynä ja mietin, että kuinka paljon minulla on lomia "säästössä". Mitään en ole siis käyttänyt nyt kotona ollessa.

Siis Jahvetti sullahan on kahden vuoden lomat pitämättä! Miksi et ole ottanu niitä ulos,sehän on pitkä penni?! Kannattaa soittaa töihin ja kysyä,saat nyt hyvät rahat kun olet surkealla kodihoitotuella..

Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:
Siis Jahvetti sullahan on kahden vuoden lomat pitämättä! Miksi et ole ottanu niitä ulos,sehän on pitkä penni?! Kannattaa soittaa töihin ja kysyä,saat nyt hyvät rahat kun olet surkealla kodihoitotuella..

Kahden vuoden?
-07 pidin kesäloman normaalisti, olisko siltä vuodelta talvilomaa säästössä?
-08 kesäloma ainakin pitäs olla säästössä...?
-09 ei kai edes kerry, kun hoitovapaalla olen...?? Jos pidän nuo lomat pois, niin saanko kuitenkin 2010 kesällä täyden kesäloman?
Vähän olen ulkona näistä...

Lomat tulee tavallaan vuoden jäljessä. Esi meillä ainakin töissä loma määräytyy 1.4-30.3.
Eli jos sulla on sama järjestelmä niin lomaa on kertynyt 1.4. 2007 lähtien. Ja kodinhoitovapaaseen saakka..laske siitä.;)

Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:
Lomat tulee tavallaan vuoden jäljessä. Esi meillä ainakin töissä loma määräytyy 1.4-30.3.
Eli jos sulla on sama järjestelmä niin lomaa on kertynyt 1.4. 2007 lähtien. Ja kodinhoitovapaaseen saakka..laske siitä.;)

Eli mulla on kertyny lomaa 1.4.-4.11.2008 (tänä aikana olin äitiyslomalla) ja kun menen 7.9.2009 töihin, niin siitä kertyy taas sinne 30.3.2010 asti....ymmärsinkö oikein? :D
Eli kesällä 2010 mulla olis täysi kesäloma? =)

Mutta mistä nuo 2 vuoden lomat tulee, mitä ensimmäisessä viestissä laitoit? 2 kesälomaa, 2 talvilomaa, niinkö?
Jotenkin tuntuu, etten näitä asioita pomolta ala selvittämään ensimmäisenä...pimittäs niitä kuitenki |O :kieh:
Oikeestaan en ole edes aatellu, että ottaisin rahana, vaan olen varmistellut sitä, ettei yhtään kesää tule jäämään ilman lomaa :snotty: :xmas: :ashamed:

Ööh no tota meillä ei koskaan kukaan ei ole noin tehnyt. Monessa työpaikassa pätee "sääntö" että lomat pidetään jossain muodossa ja jos jää pitämättä/maksamatta niin on oma häpeä.
Eli suomeks: lomaa ei pidetä vuosien päästä,sitä ei siirretä vuosien päähän. Loma on työntekijän oikeus ja yleisesti oletetaan että se pidetään sinä ajankohtana kun se on lain mukaan määräytynyt eli samaisena vuonna. Ellei toisin sovita.
Mä suosittelen soittamaan ja kysymään tota. Ja lomaraha sulle kuuluu joka tapauksessa,pidit sä lomaa tai et.
Lomia kertyy yleensä noin 30 pv tai enemmänkin,siitä viikko talvilomaa.
Kuulutko liittoon tai onko työnantaja iso firma tmv.
Kaiken järjen mukaan sulla EI ole kesällä 2010 täyttä lomaa ellei lomien siirto sovi pomollesi.

Okei, eli jos nyt ilmoitan, että haluan pitämättömät lomat rahana, niin paljonko saisin? Siis mistä lomamäärästä?
Minun käsityksen mukaan mulla on ainoastaan vuoden 2008 lomat pitämättä, eli olisko 5vko. Jos kesäksi 2010 ei jää lomia, niin aion kuitenkin pitää hoitovapaan turvin pidemmän kesäloman, joten sinänsä ei haittaa....
Pitäsköhän laittaa pomolle vaikka sähköpostia aluksi :whistle: :xmas:

Ai kiitos leijonamorsian,väärin kirjotettu. Onneksi täällä on tietäviä ihmisiä:D
Jahvetti en osaa sanoa tarkkaa lomapäivien määrää kun en tiedä miten se teillä määräytyy.
Viime vuosi ainakin pitämättä ja tämä tuleva vuosi. Jos loman määräytymis-aika päättyy 1.4 eli kohta niin sulla on kaksi kesälomaa AINAKIN siellä sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Minä en ole kyllä saanu vastauksia kysymääni..:(

Sinun kysymykseesi minä ainakin vastasin.

Miksi pidät noin? Rahanko takia vai muuten vaan?

No sen takia, että kun jäin vanhempainvapaan jälkeen hoitovapaalle, ei ollut järkeä palata välillä töihin isäkuukauden ajaksi.

Minä en ole kyllä saanu vastauksia kysymääni..:(

Sinun kysymykseesi minä ainakin vastasin.

Miksi pidät noin? Rahanko takia vai muuten vaan?

No sen takia, että kun jäin vanhempainvapaan jälkeen hoitovapaalle, ei ollut järkeä palata välillä töihin isäkuukauden ajaksi.

ja nän se kannattaakin, eikä ottaa rahana. rahana ottaessa saa vain lomapalkan, ei lomarahaa (=puolet loma-ajan palkasta). eli jos kuitenkin on pois töistä, niin kannattaa pitää loma lomana, jolloin saa rahaa enemmän.

Kesällä -07 pidetyn lomasi olet ansainnut 30.03.07 mennessä.Talviloma jäi ilmeisimmin säästöön koska olit sairaslomalla.
01.04.07-30.3.08 kerrytit lomaa vuodelle -08 josta sinulla siis kesä ja talviloma säästössä.
01.04.08 aloit kerryttää lomaa vuodelle -09 ja sen loman pituus riippuu siitä kuinka pitkälle syksyyn olit äitiys- ja vanhempainvapaalla.
Ja jos palaat syyskuussa -09 töihin niin ehdit tienata lomaa kesälle 2010 17,5pvä.

Nämä siis olettaen että teillä lomanmääräytymis aika on tuo ja että tienaat lomaa 2,5pvä/kk

Anteeksi, että vielä vaivaan...jos olisitte minä, kuinka tekisitte nyt tästä edespäin?
Pyytäisitte sisällä olevat lomat rahana vai kuinka? :D
2010 kesän aion siis mitä luultavimmin pitää hoitovapaata (3-4kk), joten sinänsä sinne jääviä lomia ei tarvitse ajatella (mikäli niitä nyt saisi jättää)... :wave: :wave:

Olen ihan pihalla tän asian kanssa, kuten huomaatte...noiden isompien lasten aikana kun en ole töissä ollut :snotty: Tai siis ei ole ollut työpaikkaa ja tällasia "ongelmia" =)

Juu noin se menee miten Tähtiyö laski.
Käykö sun työnantajalle Jahvetti tuo että pidät hoitovapaata kesän? Eli sulla loppuu äitiysloma,menet töihin joksikin aikaa ja sitten jäät taas vanhempainlomalle? Saako noin edes tehdä?:/
Minä ottasin yhteyttä ja ottasin ainakin osan pitämättömistä lomista rahana,lomana kun et voi pitää?
Onko sun pakko mennä sillon syyskuussa töihin,etkö voi jatkaa noilla kesälomilla?

Yhteistyössä