Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi teette lapsia jos viette ne noin pieninä päiväkotiin?? Joo, joo, on talolainaa jne, mutta aina pärjää vähemmälläkin. Tai asukaa vuokralla siihen asti. Mua oikeasti kuvottaa vanhemmat joka vievät noin pienen tarhaan ja sitten selittävät "kun on se omahoitaja systeemi ja lapsi Oikeasti tarvitsee jo seuraa kun on niin vilkas"..Oikeesti tekisi mieli haistattaa pa¤"kat!
Mua huvittaa näissä keskusteluissa aina sama virsi; "kyllä meilläkin on asuntolainaa ja sitä sun tätä, mutta silti meidän lapsi oli kotona kolmevuotiaaksi".
Juu. Teidän lapsi. Yksi lapsi. Helppohan yhden kanssa on irroittautua työelämästä kolmeksi vuodeksi, mutta kun lapsia on useampia niin se ei olekaan aivan niin yksiselitteistä.
Tähän tulee tietysti joku daiju kertomaan ettei kannata tehdä enempää lapsia kuin on varaa elättää, tms. Siksi siellä töissä hei käydään, että olisi varaa elättää ne lapset
Meidän kolmonen menee varmaan 1-vuotiaana, tai jo vähän ennenkin, hoitoon. Ihan siitä syystä että mulla ei ole varaa olla pitkään kotona. Ei, en puhu taloudellisesta tilanteesta, vaan siitä tosiasiasta että mä valmistun nyt keväällä ja jään äitiyslomalle samantien. Uunituoretta tutkintoa ei ole varaa hukata olemalla kotona kauan. Ja ei, 35-vuotiaalla ei myöskään ole varaa odottaa paria vuotta valmistumisen jälkeen, tehdä töitä, ja sitten vasta lisääntyä.
Toivottavasti töistä tulee sen verran rahaa, että on varaa kustantaa lapsiparan terapiat kun hän traumatisoituu päiväkodissa.
Meän poika on mennyt hoitoon 8,5 kk ikäisenä ja on edelleen samalla pph:lla (on nyt 2 v 11 kk)... kertaakaan ei ole itkenyt meidän perään eikä kertaakaan oo kysyny tuleeko mua kukaan hakemaan hoidosta.. ja on nyt osa-aikasena hoidossa ettei tarvi olla 5 pv viikossa melkein 9 h siellä..että en usko että poikani on kauheasti traumatisoitunut.. illalla aina innoissaan odottaa aamua, että pääsee taas leikkimään muiden lasten kanssa...
![]()
Ei välttämättä, työpaikka odottaa. Ja näillä näkymin kuopus on yli neljä kun menee osa-aikaiseen hoitoon, muut on saanu olla kotona vanhempien kanssa eskariin asti.
No tukia tulee joo, ruhtinaalliset 300e kotihoidontukea ja lapsilisät. Lapsilisät tulee kyllä töissä käyvillekin.
Ei päiväkoti aina välttämättä helvetti ole, mutta koti on kyllä ihan varmasti parempi.