Te kenellä koira nukkuu sängyssä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaihdan lakanat 1-2 kertaa viikossa. Mun koirasta ei juuri lähde karvaa. Ja hiekat kulkeutuu paljolti meidän ihmisten jalkapohjissa sänkyyn, koska meillä on niin paska tämä kämpän pohja...

Alkuperäinen kirjoittaja #958:
Voi just joo teidän laumajärjestyshihhuloinnit. Joka ikinen lukemanne paska artikkeli ei ole oikeassa, eikä kaikki koirat ole koulutuskirjojen sivuilta repäistyjä, ne on yksilöitä. Meidän koira nukkuu sohvalla, jopa sängyssä jalkopäässä. Silti se ei pomota tai dominoi ketään, on tosi kiltti. Se on tasan perheenjäsen meillä, mulla ei ole mitään tarvetta alistaa sitä tai ketään muutakaan. Miksi helvetissä te otatte elävän olennon tyydyttämään teidän kummallisia alistamistarpeitanne?

olen samaa mieltä. 30v koiria ollut ja yksikään ei ole purrut, dominoinut, alistanut tai muutenkaan käyttäytynyt aggressiivisesti.

Voi just joo teidän laumajärjestyshihhuloinnit. Joka ikinen lukemanne paska artikkeli ei ole oikeassa, eikä kaikki koirat ole koulutuskirjojen sivuilta repäistyjä, ne on yksilöitä. Meidän koira nukkuu sohvalla, jopa sängyssä jalkopäässä. Silti se ei pomota tai dominoi ketään, on tosi kiltti. Se on tasan perheenjäsen meillä, mulla ei ole mitään tarvetta alistaa sitä tai ketään muutakaan. Miksi helvetissä te otatte elävän olennon tyydyttämään teidän kummallisia alistamistarpeitanne?

toki koira on perheenjäsen, mutta se arvojärjestys on silti oltava olemassa. alistaminen onkin sitten jo ihan eri asia. maailmassa sadat, jopa tuhannet lapset joutuvat koirien hyökkäyksen kohteiksi joka vuosi, ja vika on ainoastaan aikuisissa (laumanjohtaja) jotka eivät kykene pitämään laumaansa kurissa. ei ole pakko lukea koirakirjoja tajutakseen miten laumaeläimet käyttäytyvät. tutustukaa vaikka susien käyttäytymiseen jos vaikka sitten tajuaisitte.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ällöttäis karvojen seassa:
Täh? Koira samassa sängyssä ja vielä iso koira? Hyi että!

Samaa mieltä! Ällöä ottaa eläin sänkyyn. Meillä ei saa kissa mennä edes päiväpeittoni päälle. Inhottaa mustassa päiväpeitossa karvat. Eläimillä on nukkumapaikka.

Miten sinä saat kissan pysymään pois sängyltä kun eihän kissat tunnetusti käskyjä tottele??

en ole edellinen mutta kissa niskasta kiinni ja kaaressa pihalle huoneesta. sitten makkarin ovi kiinni. helppoa, ei ole pakko elää elukoiden ehdoilla ja niiden pään mukaan

No sitten pitää aina pitää ovi kiinni. Minun lapsuudenkodissa oli ainakin kissa jolla nämä "kielletyt paikat", silloin saattoi olla menemättäkin kun ihmisiä paikalla mutta ei totellut kun luuli ettei kukaan näe.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ällöttäis karvojen seassa:
Täh? Koira samassa sängyssä ja vielä iso koira? Hyi että!

Samaa mieltä! Ällöä ottaa eläin sänkyyn. Meillä ei saa kissa mennä edes päiväpeittoni päälle. Inhottaa mustassa päiväpeitossa karvat. Eläimillä on nukkumapaikka.

Miten sinä saat kissan pysymään pois sängyltä kun eihän kissat tunnetusti käskyjä tottele??

Kyllä meidän kissa vaan uskoo, ei myöskään saa olla tasoilla eikä pöydällä. Pienestä suihkepullolla opetettu.

2 pk-rotusta talossa, kisattu niin suojelussa kuin jäljellä ja aikoinaan yhden samanrotusen kanssa tokoa evl saakka, menestyksekkäästi. eiköhän nämä meidän mustit ihan hanskassa pysy, kiitos huolenpidosta.

voi pyhä yksinkertaisuus! ei ne suojelut ja jäljet mitään takeita koirasta ole, varsinkaan laumakäyttäytymisestä. koira voi aikuisen kanssa voittaa vaikka maailmanmestaruuden tokossa, mutta sängyssä voi kokea lapsen uhaksi ja näykkäisee unissaan koiraa potkaissutta lasta. parikuinen vauva ei pysty itse nostamaan itseään laumassa koiran yläpuolelle, ja siksi sen tekeekin aikuinen. paras keino osoittaa koiralle tämän paikka on laittaa koiura lattialle/omaan petiin nukkumaan. vai syökö teillä koira ruokapöydässäkin???

toki koira on perheenjäsen, mutta se arvojärjestys on silti oltava olemassa. alistaminen onkin sitten jo ihan eri asia. maailmassa sadat, jopa tuhannet lapset joutuvat koirien hyökkäyksen kohteiksi joka vuosi, ja vika on ainoastaan aikuisissa (laumanjohtaja) jotka eivät kykene pitämään laumaansa kurissa. ei ole pakko lukea koirakirjoja tajutakseen miten laumaeläimet käyttäytyvät. tutustukaa vaikka susien käyttäytymiseen jos vaikka sitten tajuaisitte.

Eli jos koira nukkuu petissä, niin se myös syö lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
joskus nukkuvat ja joskus eivät. On niillä omat sängyt, mutta joinakin öinä tulevat meidän viereen. Koira menee kiltisti jalkopäähän kun lapset tulevat viereen.

eli lapsen voi laittaa omaan petiin nukkumaan mutta koiraa ei? eikö se ole koirallekin aika selvä viesti?

On tyypillistä koirien inhimillistämistä, jos sanotaan että ne mussukat kärsivät siitä etteivät pääse omistajien kanssa samaan sänkyyn tai sohvalle, tuo palvelee kyllä enemmän omistajan tarpeita kuin koiran :o Koira on onnellinen ja tyytyväinen kun se tietää paikkansa laumassa.

On tyypillistä koirien inhimillistämistä, jos sanotaan että ne mussukat kärsivät siitä etteivät pääse omistajien kanssa samaan sänkyyn tai sohvalle, tuo palvelee kyllä enemmän omistajan tarpeita kuin koiran :o Koira on onnellinen ja tyytyväinen kun se tietää paikkansa laumassa.

Mitä väärää siinä sitten on, että koira on petissä omistajan unileluna omstajan omasta tarpeesta? Mikä siinä on väärää? Koko koiran omistaminen on täysin omistajan tarpeesta lähtevä asia.

Pointtini oli se että jokainen koira on yksilö, niihin ei päde samat 'kasvatusmetodit' kaikkiin , ja koirien/ihmisten käytösongelmista varmasti harva johtuu siitä, että koira nukkuu sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

voi typerys teitä. koira on nukkumäjärjestyksessä samalla viivalla lasten kanssa jos se saa nukkua samassa sängyssä. koira tarvitsee laumaeläimenä selkeän jaon ja arvojärjestyksen. jos koiralle järjestys on epäselvä, se selvitetään hampailla jos uhkailu ei tehoa. tämä on siis riski jonka jokainen vastuuton koiranomistaja ottaa kun päästää koiran samaan sänkyyn.

kysyn sinultakin: syökö teillä koira myös ruokapöydässä ihmisten kanssa? saman asia kuin nukkuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
joskus nukkuvat ja joskus eivät. On niillä omat sängyt, mutta joinakin öinä tulevat meidän viereen. Koira menee kiltisti jalkopäähän kun lapset tulevat viereen.

eli lapsen voi laittaa omaan petiin nukkumaan mutta koiraa ei? eikö se ole koirallekin aika selvä viesti?

ei ole. Kyllä te nyt kaivamalla kaivatte. Meidän koira on kiltti kotikoira joka rakastaa meidän lapsia ja lapset sitä. Se saa olla meillä juuri missä haluaa, (paitsi pöydällä) se on meidän rakas lemmikki ja sillä selvä. Se myös rakastaa muita ihmisiä ja tulee juttuun muiden koirien kanssa. Nukkuu myös lasten sängyissä. Pidättekö koiria robotteina? Meillä koiraa kohdellaan ihan kuin muitakin, tietää kyllä paikkansa eikä pompi silmille.

voi typerys teitä. koira on nukkumäjärjestyksessä samalla viivalla lasten kanssa jos se saa nukkua samassa sängyssä. koira tarvitsee laumaeläimenä selkeän jaon ja arvojärjestyksen. jos koiralle järjestys on epäselvä, se selvitetään hampailla jos uhkailu ei tehoa. tämä on siis riski jonka jokainen vastuuton koiranomistaja ottaa kun päästää koiran samaan sänkyyn.

kysyn sinultakin: syökö teillä koira myös ruokapöydässä ihmisten kanssa? saman asia kuin nukkuminen.

Ei syö ruokapöydässä, eikä myöskään irvistele tai uhkaile. Eikä sillä ole epäselvyyttä arvojärjestyksestä.

Jso hampaita pitää näytellä niin kyllä koiralla on muutakin pielessä kuin nukkumisjärjestys!

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mietittiinkö näitä silloin kun olin itse lapsi? Meinaan tiedostikohan äitini miten hän riskeerasi lastensa hengen antamalla koirien nukkua toisinaan samassa sängyssä...

tuskin tajusi. valitettavasti ajattelemattomia koiranomistajia on maailma pullollaan :(
eniten ihmetyttää naapurin nainen, joka lentelee saksanpaimenkoiransa perässä pihalla kuin räsynukke. koira vie omistajaa kuin pässiä narussa. jos ihminen ei ole kykenevä päättämään koiransa asioista niin koira tekee sen varmasti itse ja haluamallaan tavalla.

Mietittiinkö näitä silloin kun olin itse lapsi? Meinaan tiedostikohan äitini miten hän riskeerasi lastensa hengen antamalla koirien nukkua toisinaan samassa sängyssä...

tuskin tajusi. valitettavasti ajattelemattomia koiranomistajia on maailma pullollaan :(
eniten ihmetyttää naapurin nainen, joka lentelee saksanpaimenkoiransa perässä pihalla kuin räsynukke. koira vie omistajaa kuin pässiä narussa. jos ihminen ei ole kykenevä päättämään koiransa asioista niin koira tekee sen varmasti itse ja haluamallaan tavalla.

meillä koira kulkee nätisti vieressä ja tottelee samalla sekunnilla kun sanon, vapaanakin. Miten voi olla mahdollista kun annan nukkua sen vieressä???

Oletko varma että kyseinen koira nukkuu sängyssä ja ongelmat johtuvat nimenomaan siitä?

Ja siis sellainen koira, joka ei saa nukkua sängyssä ei ikinä sitten ole riski kellekkään, hahhah!! Koiralle sen laumapaikan voi kyllä osoittaa ihan muutenkin, toi on jo naurettavaa vouhotusta, että jos koira nukkuu sängyssä niin se on sit ihan peto ja hullu..Meillä koira ei nuku sängyssä, mutta omalle sohvalle saa mennä katselemaan ikkunasta kyllä. Siltikään mä en luota tuohon ikinä niin paljoa,että sen jättäisin valvomatta muksujen kanssa, vaikka ei mulla kai mitää hätää olisi, kun se ei kerran sängyssäkään ole ;)

Meillä 5 koiraa, joista 2 vanhinta saa nukkua sängyssä, kaikki saisivat jos tulisivat keskenään toimeen, mutta tuo vanhin uros ei tule muiden urosten kanssa toimeen, joten muut asustavat alakerrassa ja pääsevät sitten aikanaan ylös ja sänkyyn nukkumaan, kun vanhimmasta uroksesta aika joskus jättää.
Mä olen koko ikäni asunut koirien ympäröimänä ja mulle on ihan selvä juttu se, että koirat saa tulla sänkyyn nukkumaan, pitäähän sielläkin jotain lämmikettä olla ja mun koirat jos jotain ihmistä puree, niin sitten on jotain pahasti jossain pielessä, elikkä koira kipeä, sillä nuo eivät edes tiedä mitä pureminen on.
Vanhimman nartun kanssa ainoastaan pitää olla hieman varuillaan, ettei poitsu pääse sitä yllättämään, kun se ei näe eikä kuule oikeastaan mitään, niin se saattaa pelästyä pahanpäiväisesti ja hammas saattaa siinä säikähdyksessä osua, mutta ei se puremalla pure. Nartulla kun tota ikääkin on jo 15,5 vuotta. Tosin tuo poika osaa olla koirien kanssa, se käsittelee niitä todella nätisti.

Meidän kettari nukkuu mun jalkopäässä. Elkää huoliko meillä ei oo lapsia... Mutta koiralla on kyllä tiedossa oma paikkansa meidän laumassa. Musta vaan on ihanaa, kun siel jaloissa makaa koira tahi kissa. Ennen ku oli kissa ni se nukku kans jalkopäässä ja nyt sit tuo hurttimus... Oli kyllä jalo ajatus et koira ei tuu sänkyyn ja eka vuos niin mentiinkin, mutta, mutta... Ja koira ei tullut sänkyyn omalla luvalla tai puolvahingossa vaan ihan päätettiin näin ja sit koiralle lupa tulla. Kummasti se otti heti sen saman paikan missä kissa oli ennen nukkunut... Mutta siis tuosta rodustahan karvat jää trimmipöydälle joten ei niitä paljoo meillä täällä huushollissa ole... petivaatteet vaihdan 1-2 viikon välein, riippuu miten paljon ukko hikoo :)

Yhteistyössä