Teemu Lehtilä otti kiinni kiviä heitelleen pikkupojan ja joutui rikoksesta epäillyksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei hyvää päivää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta teemu on tehnyt väärin koska on ottanut viatonta kiinni, joka ei ilmeisesti ollut mukana. mutta jos hänelle rikosilmoitus, samoin rikosilmoitusta jokaisesta kakaroiden ilkvallasta.
jos teet kakaroita, työtä on 20 vuotta, vahtimista. pidä kakarasi aina kotona tai omalla pihalla, älä päästä muualle, ja kutsu kakaran kaverit teille, koska hän on pahanteossa jos et ole näkemässä.

Käsittämättömäksi on maailma mennyt! Lapset saa rellestää ihan miten vaan, haistatella, heitellä kivillä, ym. Ja mitään et uskalla tehdä. Mut täytyy sanoa, että en ainakaan uskalla nykypäivänä mennä ojentamaan mitään lapsi/teiniporukkaa, vaikka tekisivät mitä. Ei koskaan tiedä tullaanko sieltä ihan porukalla päälle! Kotona ei opeteta mitään tapoja, ettei vaan tuu paha mieli ku kielletään.

En hyväksy ruumiillista kurittamista, mutta verratkaas niitä sukupolvia, joiden kohdalla se on vielä ollut sallittua, tähän nykyiseen kasvamassa olevaan. Kummat tuntuu enemmän yhteiskuntakelpoisilta? Tai sitten yhteiskuntakelpoisuus nykypäivänä tarkoittaa jotain ihan muuta ku ennen.

Ymmärrän, senkin ajatuksen, että lapsella on ehdoton oikeus koskemattomuuteen. Mutta niin on kaikilla lapsilla! Myös muiden lasten taholta. Ja jos ei sitä opeta kotona omalle lapselleen, niin ei voi odottaa myöskään, että se toteutuu oman lapsen kohdalla. Vai meneekö se tosiaan niin, että ne muut, muttei meidän Teppopetteri!

Kasvattakaa hyvät ihmiset lapsianne!

Tollasta se on koulussakin. Lapset haistattelee päin naamaa niin toisia lapsia kuin aikuisia. Häiriköivät tunnilla, mottaavat kaveria välitunnilla, piirtelevät surutta pulpettiin. Jos opettaja erehtyy liian kovasti kädestä taluttaamaan ulos, onkin opettaja vaarassa saada syytteen. Ei suinkaan oppilas. Näiti syytteitä tosiaan nostetaan pikkujutuista.

Jos miun lapsi olisi ollut vastaavaan osallisena niin en pistäisi yhtään pahakseni jos toinen aikuinen puuttuu - ketään ei saa kiusata ja anteeksi pitää pyytää. Missä olivat lapsen vanhemmat? Etteivät vaan kuvittele että suomalaisnäyttelijöiltä saisi miljoonakorvauksia :laugh:

Missä olivat poikien vanhemmat? Rikossyyte näiden kiviä heitelleiden poikien vanhemmille ja tietty pojillekin (vai voiko alaikäistä syyttää). Siitähän tämä alkoi. Ja lapsia ei saisi jättää valvomatta eli sieltä ensin syylliset kivien heittelyyn ja tytön pahoinpitelyyn.

Se on sitten toinen juttu, mitä tässä pojan kiinniotossa on tapahtunut, mutta mä kyllä uskon, että poika valehtelee. Niin tekee varmaan suurin osa tuon ikäisistä, kun jää kiinni pahanteosta! Yrittää luikerrella vastuusta "en se minä ollut". Mun mielestäni jo tuo, ettei pojan vanhemmat ole ilmeisesti reagoineet tuohon poikansa tekoon, vaan nostaneet pahoinpitelysyytteen kiinniottajaa vastaan, kertoo tietynlaisesta vanhemmuudesta. Ja jos siellä pitää valvoa lapsia, miten vanhemmat olivat paikalla vasta 45 min tapahtuneesta? Miten he tietävät mistään mitään?

Mä olen nähnyt näitä terroristeja ihan liikaa. On se niin väärin, että jos joku sitten tuollasta pikkuhirviötä estää tai yrittää saada vastuuseen, niin saa pahoinpitelysyytteen. Kiva. Siinä on sitten pojalla potentiaalia tehdä ihan mitä pahaa vaan tulevaisuudessakin. Sitäkö te puolustelijat haluatte :(

Samaa mietin kuin ylläkin, jos pikkutytön niskaan pudotetaan iso kivi, niin pahaa jälkeä siitä voi tulla. Hiekkalaatikolla jo sanotaan ettei hiekkaa saa heittää, kun voi lentää silmiin. Saatikka sitten kiviä pudotetaan, niin 10-vuotias ymmärtää mitä siitä voi seurata. Ihan oikeutettua tuollaisesta juosta pojat kiinni, ja laittaa ymmärtämään miten vaarallista on jos ei tuon ikäiset sitä tiedä. Ja vanhemmat laukkaavat paikalle, kun tilanne on ohi eikä se meidän poika ole tietenkään mitään tehnyt. Voi apua!!

Alkuperäinen kirjoittaja ticotico:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Etkö itse lähtis jos Aaroni sua kohti huutaen ja kiroten juoksisi?
Useimmat kyllä lähtisivät.

Ja kaikkihan katsoo salkkareita.
Minä muistan Lehtilän Häjyistä. Ja koska on kotosin tosta naapuripaikkakunnalta.

Vaikka joskus oon sarjaa seurannu, nii ei tulis mieleenkään sekottaa fiktiohahmoa oikeeseen henkilöön. Tosin kyseessä oli 10v pojat, että mitä sitten niitten päässä on liikkunut kun ovat Teemun nähneet

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin ei tuon ikäisten kuuluisi muutenkaan mitään Salkkareita katsoa, tässä taas hyvä esimerkki siitä, että vanhemmilta on vastuu hukassa. Mitä se kertoo lasten todellisuudesta, jos luulevat Teemu Lehtilää yhdeksi hänen tv-hahmoistaan, ja siksi juoksisivat häntä karkuun (vaikka tosin tätä versiota ei ole itse jutussa kyllä mainittu, tuskin siis siitä kyse).

Toisekseen: Joku täällä oli siis sitä mieltä, että Teemu Lehtilä näki joidenkin ihan muiden poikien heittelevän kiviä tytön päälle, ja näiden poikien poistuttua paikalta etsi randomilla jonkun täysin viattoman pojan rannalta ja pahoinpiteli hänet "kostoksi" (niinkuin se joku ehdotti) siitä, ettei saanut itse pahantekijöitä kiinni. Kyllä kyllä.

Jostain kumman syystä yhä useammin ja useammin tapaa näitä n. 10-v. pikkupoikajengejä joilla ei ole mitään rotia eikä empatiakykyä.
Ja ihan oikein on, että edes joku tollaseen puuttuu!!!!

Itse tuossa pari päivää sitten kommentoin parille n. 5-6-vuotiaalle pikkunaskalille juuri samasta asiasta, kivien viskelystä. Tosin heillä oli lähinnä omat päät vaarassa kun heittelivät kiviä kallioon ja ne kimposivat siitä takaisin.

Näin kun pojat joutuvat 'käräjille' asti niin ehkäpä vanhemmat heräävät siihen, että ovat toimineet itse väärin antamalla poikien remuta ilman valvontaa..mutta kuten usein olen todennut, niin ainahan se vanhemmille on helpompaa laittaa lapset keskenään riehumaan, muiden riesaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Missä olivat poikien vanhemmat? Rikossyyte näiden kiviä heitelleiden poikien vanhemmille ja tietty pojillekin (vai voiko alaikäistä syyttää). Siitähän tämä alkoi. Ja lapsia ei saisi jättää valvomatta eli sieltä ensin syylliset kivien heittelyyn ja tytön pahoinpitelyyn.

Se on sitten toinen juttu, mitä tässä pojan kiinniotossa on tapahtunut, mutta mä kyllä uskon, että poika valehtelee. Niin tekee varmaan suurin osa tuon ikäisistä, kun jää kiinni pahanteosta! Yrittää luikerrella vastuusta "en se minä ollut".
Mun mielestäni jo tuo, ettei pojan vanhemmat ole ilmeisesti reagoineet tuohon poikansa tekoon, vaan nostaneet pahoinpitelysyytteen kiinniottajaa vastaan, kertoo tietynlaisesta vanhemmuudesta. Ja jos siellä pitää valvoa lapsia, miten vanhemmat olivat paikalla vasta 45 min tapahtuneesta? Miten he tietävät mistään mitään?

Mä olen nähnyt näitä terroristeja ihan liikaa. On se niin väärin, että jos joku sitten tuollasta pikkuhirviötä estää tai yrittää saada vastuuseen, niin saa pahoinpitelysyytteen. Kiva. Siinä on sitten pojalla potentiaalia tehdä ihan mitä pahaa vaan tulevaisuudessakin. Sitäkö te puolustelijat haluatte :(

Näin, todellakin..näin juuri!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
mutta teemu on tehnyt väärin koska on ottanut viatonta kiinni, joka ei ilmeisesti ollut mukana. mutta jos hänelle rikosilmoitus, samoin rikosilmoitusta jokaisesta kakaroiden ilkvallasta.
jos teet kakaroita, työtä on 20 vuotta, vahtimista. pidä kakarasi aina kotona tai omalla pihalla, älä päästä muualle, ja kutsu kakaran kaverit teille, koska hän on pahanteossa jos et ole näkemässä.

Ja tästä meillä on vain pojan sana, pojan, joka mitä suuremmalla todennäköisyydellä valehtelee kuten useimmilla on tapana tuollasissa tilanteissa...tää näyttelijä on kuitenkin ollut silminnäkijänä.

Mutta mitä voi oikeasti enää tehdä? täälläkin on taloja tiheästi ja joka talossa lauma kakaroita. ja vanhemmat pelkästään tyytyväisiä, jos lapset ovat jossain muualla kuin sisällä kotona tai omassa pihassa, ksoka aina kun lapsia on pihassa yli oman perheen lapset, jotain vahinkoa sattuu. No, se joka kakaroille huomauttaa, kun vanhemmat nauttivat omasta rauhasta, saa lähestulkoon syytteen osakseen, vaikka sanallisesti huomauttaa.

Ennen vanhemmat antoivat vielä uudestaan kotona selkäsaunan, jos saivat tietää, että lapset olivat pahanteossa, ja näin opittiin. Nyt vanhemmat alkavat huutaa sille aikuiselle, joka pahanteosta huomauttaa, ja näin opettavat lapsilleen, etttä hän saa tehdä ihan mitä vaan missä vaan, kunhan ei omassa kotona tee pahuutta ja pysyy kotoa pois, ja omasta pihasta, niin vanhemmat ovat tyytyväisiä.

Jos kerran huomauttaa et saa, etkä tarttua niskavilloista, niin silloin on ainoa mahdollisuus saada nämä laumat kuriin se, että lapsille sama rikosoikeudellinenv astuu kuin aikuisille. ja kantakoon sen vastuun sitten lasten vanhemmat tai aikuiset, mutta mitään eroa ei saa olla sillä, aiheuttaako naarmun autossa lapsi vai aikuinen. Heittääkö sen kiven lapsi vai aikuinen. Räksyttääkö sen ilkeän sanan toiselle lapsi vai aikuinen. samat rikosoikeudelliset toimet kunnianloukkauksesta ja toisen omaisuuden hajottamisesta. kaikesata.

Jos lapsia tekee, on duunia 20 vuodeksi. sitä ei moni tunnu ymmärtävän. helpointa aikaa on pikkuvauva-aika, joka ei sotke eikä tee pahuutta eikä soita suutaan.

aina, jos oma kakarasi ei ole kotona tai omassa pihassa, se on aina pahanteossa muualla. hakkaa puita poikki, sotkee jäätelöpapaereilla, jne jne.

kunnollisia lainkuuliaisisa lapsia ei enää ole, ainakaan pojissa.

ja se johtuu juuri siitä, että vanhemmat räksyttävät sille, joka pahanteosta tulee kertomaan, ja näin kakara oppiii, että hän on oikeassa kunhan ei vaan omassa kotona riko paikkoja eikä omassa pihassa. julkiset tilat ja toisten kodit on ihan sama.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Jostain kumman syystä yhä useammin ja useammin tapaa näitä n. 10-v. pikkupoikajengejä joilla ei ole mitään rotia eikä empatiakykyä.
Ja ihan oikein on, että edes joku tollaseen puuttuu!!!!

Itse tuossa pari päivää sitten kommentoin parille n. 5-6-vuotiaalle pikkunaskalille juuri samasta asiasta, kivien viskelystä. Tosin heillä oli lähinnä omat päät vaarassa kun heittelivät kiviä kallioon ja ne kimposivat siitä takaisin.

Näin kun pojat joutuvat 'käräjille' asti niin ehkäpä vanhemmat heräävät siihen, että ovat toimineet itse väärin antamalla poikien remuta ilman valvontaa..mutta kuten usein olen todennut, niin ainahan se vanhemmille on helpompaa laittaa lapset keskenään riehumaan, muiden riesaksi.

vanhemmat ovat tottuneet, että päiväkoti hoitaaa, naapuri hoitaa, ja vahtii. kukaan ei jaksa eikä viitsi paimentaa omiaan. vanhemmat ovat suomessa tyytyväisä kun joku muu tekee heidän työn.

esim oma lapseton sisko sanoo, että petoja on nuo huvipuistot täynnä, koska vanhemmat eivät vahdi noita petoja, 10v poikia ja nuorempia. jotka etuilevat ja sotkevat ja hajottavat paikkoja.

No entäs se tyttö jota tämä äidin "kiltti-poika" kivellä heitti,ois voinut saada vaikka kallovamman/murtuman ja kuolla...En ihmettele yhtään ,että Teemu Lehtilä moisesta hermostui :kieh: ,niin oisin miekin.Ehkä kuitenkin hieman ylireagoi jos kerran jonkun tiedon mukaan ihan jäljet niskaan oli jäänyt.Mutta silti,siltteleekö vanhemmat kotona tätä pojankolttiaista,kun Teemu-setä teki pahaa eivätkä ajatelleet mitä oma poikansa teki tytölle,prkle :kieh: :headwall:

ja koko peruskouluaika tyttölapset altistetaan tuolle pelolle, kun pedot heittelevät kaikkea mitä näkevät ja tekevät mitä haluavat, soittavat suuta ja rikkovat paikkoja. ja koulu on pakollinen laitos.

kyllä suomen pojille pitää saada sama kuri kuin muissakin maissa. m muissa maissa ei ole mitään eroa sukupuolten välillä vaan käyttäydytään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seiskassa oli kuva pojan niskasta,,,aika kamalat jäljet jääny :(

Ne jäljet on pikkujuttu siihen verrattuna mitä ison kiven pudottaminen korkealta toisen päälle voi saada aikaan. Siinä seiskassa kultapojun äiti ei sanallakaan myönnä että poika/pojat tekivät väärin. On vain huolissaan jos pikkunilkille jää traumoja.

jos joku tulee kertomaan, että kakarasi on toiminut väärin kun et ole vahtinut, normaali vanhempi tänä päivänä alkaa haukkumaan sitä, joka on joutunut tekemään tuon vanhemman työtä vahtimalla, kun vanhemmat ovat tyytyväisenä omassa kodissa omassa rauhassa, ja lapsi on laitettu jonnekin pyörineen.

meillä on tehty se määrä lapsia, että jaksamme vahtia heidät. miksi kummassa pitäisi jaksaa vahtia vielä muiden, kun vaikka näkee tuhoamista ja sabotaasia, et voi silti tehdä mitään kuin ilmeisesti soittaa poliisille. vanhemmille kertominen ei auta koska nämä alkavat kiusata sitä joka asiasta kertoo tai heidän kakaralleen huomauuttaa.

toiset tekevät kakaroita, mutta iloisena ovat kotona ja käskevät lastensa lähteä jonnekin muualle. kunhan eivät omassa pihasas tai kotona viihdy.

ennen oli päivänselvää, että jos eivät vanhemmat vahtineet, silloin näille kakaroille naapurit karjuivat ja vanhemmat antoivat kotona vielä selkäsaunan jos saivat tietää. nyt ei vahdita mutta ne, jotka joutuvat kasvatustyön tehdä, saavat haukkumisen, ja joutuvat kiusaamisen kohteeksi.

ottaa päähän. Ja kun tietää että poliisi ei tutki alaikäisten tekemiä rikoksia.

tähän pitäisi saada kyllä muutos

Alkuperäinen kirjoittaja kakkisentään:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seiskassa oli kuva pojan niskasta,,,aika kamalat jäljet jääny :(

Ne jäljet on pikkujuttu siihen verrattuna mitä ison kiven pudottaminen korkealta toisen päälle voi saada aikaan. Siinä seiskassa kultapojun äiti ei sanallakaan myönnä että poika/pojat tekivät väärin. On vain huolissaan jos pikkunilkille jää traumoja.

Niin, pojan vammat aiheutti aikuinen, kun taas tytön vammat ajattelematon pikkupoika, joka ei ymmärrä tekojensa seurauksia vaikkka taottaisiin päätä seinään tai kivitettäisiin hengiltä kuten lunatic haluaisi.

Yhteistyössä