Teen hoitovapaalla 1-2 työvuoroa viikossa. Äitini pitää minua huonona äitinä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juupajuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juupajuu"

Vieras
Laskettiin, että jos teen muutaman 7-8 tunnin työvuoron viikossa pystyn jäämään hoitovapaalle muuten ei kertakaikkiaan olisi ollut rahaa koska mieheni opiskelee ja hänellä 2 kk kestäviä palkattomia harjoitteluja kerran puolessa vuodessa. Pääasiassa mieheni on lapsen kanssa kotona jos olen töissä ja pari kertaa anoppi on hoitanut 2 h ajan lastamme eli minä vien hoitoon ja mies hakee kun pääsee.

Äitini syyllistää minua jatkuvasti kuinka en välitä lapsestani ja miksi minun pitää tehdä töitä nyt kun lapsi on niin pieni (1,5 v tällä hetkellä). Mielummin olisinkin lapsen kanssa kotona kaikki päivät mutta ei mielestäni ole paha tuo 1-2 työvuoroa viikossa vardinkaan kun en käy misdään harrastuksissa tai vsstaavissa vaan muun ajan olen lapsen kanssa.

Inhottaa ja ärsyttää kun äitini ottaa asian puheeksi joka kerta kun näemme :(

Jaa, no mua sun äitisi inhoaisi sitten oikein olan takaa. Meillä mies jäi kokonaan kotiin kun lapsi oli n.10kk ikäinen ja minä palasin töihin.

Meillä isä lasketaan tasa-arvoiseksi vanhemmaksi ja lapsi voi hyvin. Tosin ikävä mulla on usein kovakin, ja odotan kovasti että pääsen ä-lomalle. Mutta "muuten" on ollut toimiva ratkaisu meillä. Eikä tarvitse miestä neuvoa kodin- eikä lapsen hoidossa.

Itselläni myös hoitovapaa menossa ja teen töitä pari päivää viikossa mut mun pienin on vasta 10kk! Apua kuin huono äiti mä sitten olenkaan! Höpsistä, ollaan hyviä äitejä kun annetaan puolisollekin mahdollisuus olla lasten kanssa kahdestaan/keskenään. Toinen vaihtoehto ainakin meillä ois että menisin kokopäivätöihin ja 2 vuorotyötä tekevää vanhempaa on takuulla huonompi tilanne kun meillä nyt, että välillä teen keikkatöitä.

sano äidilles että antaa rahaa jos muka on niin huono juttu sun työssäkäynti (vitsinä)!! ;)

Karu tosiasia on että molempien vanhempien taloudellista panostusta arjen rullaamiseksi tarvitaan, luulisi tämän menevän kovapäisemmällekin mammalle jakeluun. Kannattaa kokeilla. Tai sitten pokkana sanot äidillesi että antaa rahaa.

Minäkin olen hoitovapaalla. Teen perjantai-iltaisin yhden pienen työkeikan ja vkl olen töissä 8-14h per päivä. Mies on kotona lasten kanssa silloin. Toisinaan myös yövyn työpaikallani eli saatan olla pois kotoa lauantaiaamusta myöhäiseen sunnuntai-iltaan.

voi ku ikävää. mun mielestä tuo on tosi hyvin järjestetty!

tämä random nettityyppi ei ainakaan pidä sua huonona äitinä, jos edes vähän lohduttais :) toivottavasti mulla on sitte aikanaan mahdollisuudet toimia samalla tavalla.

Yhteistyössä