Äitini kävi puhumassa minulle vastuusta...=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loukkaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mäkin voisin mennä jos haluaisin. Mulla on maailman ihanin ja kiltein mies, joka ei ole edes lapseni isä. Mä en vaan tajua miksi haluaisin ilman häntä johonkin tollaseen mestaan. Ehkä mä sitten vaan olen jo niin vanha kääkkä ettei se baarielämä vaan jaksa kiinnostaa, kun kaikki on jo tässä. Ja mun tilanne tietysti eroaa siinämäärin, että me kyllä käydään yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummallista, että jos miehet ja baari-illat ovat kyseessä, saa miettiä uskollisuutta mutta naiset vaan tuulettavat päätään.

Johtuisko osittain siitä että miehet käy huomattavasti naisia useammin baarissa. Ainakin mun tuttava piirissä. Eukot kyllästyneenä alkaa aukomaan päätään et vieraissako käyt kun aina pitää mennä.... ja siitäpä se sit tulikin yleistys

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Äitis on huolissaan ja aiheesta. Miehesi saattaa olla hissukka, mutta veikkaanpa, ettei todellakaan pidä sun baarireissuista. Tollaset reissut tehdään yhdessä tai huomattavasti harvemmin. lapselle on yhdentekevää oletko baarissa vai baletissa, kun olet poissa, mutta miehelle totisesti ei.

ja sinä tunnet mieheni koska....?Eipä vain häntä haittaa.usko pois! Mieheni käy sitten kaikkialla muualla siitäkin eestä...etpäs vain tunne miestäni, joten älä esitäkään tuntevasi.

Jos meistä jompikumpi kävisi baareissa, se olisin minä. Mun miestä ei todellakaan kiinnosta, voin sanoa viidentoista vuoden kokemuksella. Käy kyllä leffassa, jossain bändien keikoilla (kerran vuodessa), mutta ei baareissa. Häntä ei myöskään haittaisi yhtään jos kävisin kerran kuukaudessa tyttöjen kanssa viihteellä. Kerran kuukaudessa ei oikeasti ole paljon. Mä ymmärtäisin että mies hermostuisi, jos pitäisi joka lauantai päästä polkkaamaan.

Ja hei! Olet lapsen kanssa kotona päivät pitkät. Aikuiskontaktit on silloin monilla vähän heikoilla kantimilla, ellei ole muita kotiäitejä kaverina. Mullakin oli aikanaan ongelmana se, että kaikki kaverit olis halunneet tavata iltaisin, kun meillä oli muutakin puuhaa, mutta keskellä päivää ketään ei ollut kotona, ja silloin olisin enemmän kaivannut seuraa.

Äitisi ei selvästikään usko, että miehesi osaa pitää lapsesta yhtä hyvin huolta kuin sinä. Mun isäkin monesti sanoi (kun olin esim. koko päivän toisessa kaupungissa), että tuo lapsi tänne meille hoitoon. Ja kun selitin, että lapsella on myös isä, aktiivinen sellainen, joka osaa hoitaa tyttöä ihan yhtä hyvin, niin vastaus oli, että "niiiin, mut ei se ole isälle kiva olla kahdestaan tytön kanssa koko päivää". Miksei olisi?? Heille teki tosi hyvää viettää isi-tytär -päivää silloin tällöin. Ja tyttö nautti suunnattomasti isin seurasta.

Ap, anna äitisi mielipiteet hukkua lumeen. Jos kerran tiedät, että teidän perheessä kaikki on hyvin ja kaikki tapahtuu yhteisymmärryksessä, niin se on pääasia. Mäkin kehottaisin äitiä varaamaan junaliput... :kieh:

Kyllä mäkin voisin mennä jos haluaisin. Mulla on maailman ihanin ja kiltein mies, joka ei ole edes lapseni isä. Mä en vaan tajua miksi haluaisin ilman häntä johonkin tollaseen mestaan. Ehkä mä sitten vaan olen jo niin vanha kääkkä ettei se baarielämä vaan jaksa kiinnostaa, kun kaikki on jo tässä. Ja mun tilanne tietysti eroaa siinämäärin, että me kyllä käydään yhdessä.

Mä ymmärrän täysin, ettei halua käydä miehensä kanssa viihteellä. Niitä samoja juttuja voi jauhaa keittiön pöydän vieressäkin, turha sitä on baariin mennä sen vuoksi. Ja helposti ne jutut on sitä samaa arkista... kaiken huippu on se, että yleensä juttu kääntyy siihen lapseen. Onko se sitten rentoutumista ja "tuulettumista"? Kyllä mä mieluummin lähtisin jonkun tosi hyvän ystävän kanssa. En juo, en polta enkä edes tanssi. En käy baareissa kuin kerran kahdessa vuodessa. Mutta jos menisin, en todellakaan menisi mieheni kanssa. Ja ei, en myöskään etsisi seuraa. Vaan menisin pitämään hauskaa ystävän kanssa.

Kysehän olikin siitä äidistäs ja edelleen hänen huolensa ymmärrän hyvin.

Jossain vaiheessa sitä pitää vaan päästää siitä jälkikasvustaan irti ja todeta tehneensä oma osuutensa. Ei tarvitse vahtia ap:n kuvaamalla tavalla enää jälkikasvuaan.

Ymmärrän äitiäsi. Kerran kuussa baarissa on minustakin liikaa. Enkä ole vielä yhtään pariskuntaa tavannut, joille tuo yksinään baareilu olisi hyvää tehnyt. En itse tykkäisi jos oma puoliso baareissa juoksisi, mutta onneksi ei ole tuota ongelmaa. Ainoa mistä olen äitisi kanssa eri mieltä on tuon lapsen hoidattaminen miehellä. Siis eikö lapsi ole yhtä paljon isän kuin äidinkin ja vastuu on otettava samalla lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ymmärrän äitiäsi. Kerran kuussa baarissa on minustakin liikaa. Enkä ole vielä yhtään pariskuntaa tavannut, joille tuo yksinään baareilu olisi hyvää tehnyt. En itse tykkäisi jos oma puoliso baareissa juoksisi, mutta onneksi ei ole tuota ongelmaa. Ainoa mistä olen äitisi kanssa eri mieltä on tuon lapsen hoidattaminen miehellä. Siis eikö lapsi ole yhtä paljon isän kuin äidinkin ja vastuu on otettava samalla lailla.

Pariskunnat ovat erilaisia. Meillä ainakin luotto pelaa niin hyvin, että yksinäänkin baareilu onnistuu. Emme mene kuppiloihin etsimään uutta kumppania vaan viettämään aikaa ystävien kanssa, tanssamaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin.
Äitinäkin on hyvä osata katkaista napanuora ja antaa lapsen elää omaa elämäänsä. Eväät on annettu lapsuus ja nuoruus iässä, jokainen aikuinen päättää itse, kuinka elämäänsä elää. Jos ei aiheuta muille harmia (kuten ap:n tapauksessa), ei kellään ole toisen elämisen tyyliin mitään sanomista.
Vaikka oletkin lastesi äiti, et omista heitä. Se on joillekin vanhemmille yllättävän vaikeaa, päästää irti.
Ap:lle: Kirjoita äidillesi vaikka kirje, jossa kerrot tuntemuksistasi. Näin ei pääsanoma jää tunteiden alle. Tsemppiä!

no esikoisen syntymän jälkeen, jos vapaata on saanut ni ei kyllä ole kiinnostanut mennä sitä aikaa baariin viettää, eihän siellä kuule edes omaa ääntään. eriasia on sitte päiväsaikaa.

iltasin sinne mennään hakee vastakkaisen sukupuolen huomiota=pönkittää itsetuntoa ja/tai juomaan

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
no esikoisen syntymän jälkeen, jos vapaata on saanut ni ei kyllä ole kiinnostanut mennä sitä aikaa baariin viettää, eihän siellä kuule edes omaa ääntään. eriasia on sitte päiväsaikaa.

iltasin sinne mennään hakee vastakkaisen sukupuolen huomiota=pönkittää itsetuntoa ja/tai juomaan

TAI tanssimaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hhm harmaana:

TAI tanssimaan. :)

Tai ihan vaan yksinkertaisesti näkemään muitakin ihmisiä kuin lapsen ja sen isän ;) . Miks kaikilla on sellainen kuvitelma, että baariin mennään vaan joko kännäämään tai pettämään? Vai onko se sitten näin vastanneille se ainoa oikea tapa olla baarissa?

hhm kuulostaa siltä, ettei saa sitä vapaa-aikaa... "jos vapaata on saanut". Pitääkö sitä vapaata jotenkin ansaita? Meillä on ainakin sekä äidillä että isällä yhtäläiset oikeudet ottaa vapaata ja lähteä jonnekin. Itse asiassa enemmän mä olen ollut ilman lasta ja miestä jossain kuin mies ilman meitä.

Alkuperäinen kirjoittaja nuoruusko kokematta:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Riippuu miten arki menee muuten. Itse käyn baarissa muutaman kerran vuodessa. Mikäli lapset pieniä, on kerran kuussakin mielestäni usein..

Samaa mieltä ja varsinkin jos yhdessä juostaan ja lapset aina mummolla yökylässä. Mitä etsit kerran kuussa sieltä kapakasta, eikö perheesi ole tärkein kun se jo on.

Kerran kuussa baarissa on minustakin liikaa. Olen sitten varmaan vanhoillinen... Baaria ja jumppaa tai muuta järkevää harrastusta on turha verrata toisiinsa.
Onko se vaikea ymmärtää että esim oopperassa käyntiä ei voi verrata baarissa käyntiin, on vaan ihan eri maailma ja eri aikaan vuorokaudesta noi harrastukset.

En hyväksyisi mieheltänikään jatkuvaa baareissa hyppäämistä. Ei käydä baareissa lainkaan, mutta jos joku kaveri järjestää juhlat olemme heti ovella... Kutsumme myös itse ystäviä kylään ja se on mukavaa.

Mutta täällä jotkut jotka arvostelee BAARISSA käyntiä kerran kk/ja siihen kuuluvaa kännäämistä (vaikka ei joka kerta oliskaan) niin toiset hyökkää kimppuun ja sanoo etteikä äideillä saisi olla omaa aikaa.
Kyse ei ole siitä, mutta onko BAARIA ainoa paikka missä voi tavata kavereita, pitää hauskaa ja tanssia? Miksei mene tanssikurssille, uimaan kaverin kanssa jne. Baarissa ei voi jutella, mitään ei kuulu ja helposti touhu siellä on pintaliitoista sutinan etsimistä ja oman itsetunnon nostatusta.
En yhtään sano etteikö joka kk voisi siellä käydä, mutta turha vedota siihen että KAI ÄITIKIN SAA JOTAIN SOSIAALISTA ELÄMÄÄ VIETTÄÄ, kai herranjumana sitä muuallakin on kun baarissa. Toki baarissa voi hyvin käydä, mutta toivoisin että keksisit (vaikka sen kerran kk/baariin) lisäksi jotain muuta kivaa tekemistä kavereiden kanssa, näin ei siitä baari-illasta tulis niin kohokohta vaan muutakin kivaa sosiaalista vois tehdä.

Mä en käy baareissa, kävin teinivuodet mutta nyt en näe siihen mitään tarvetta. Joka baarireissulla on 10 äijää vonkaamassa (vaikka ihan tavis näköinen ja kokoinen olen) kavereiden kanssa ei kuule puhua ja seuraava päivä menis nukkuessa, koska baareissa ei ole ketään ennen 12. Mies ei myöskään tykännyt siitä ja mies ja perhe nyt on etusijalla elämässäni. Kavereita näen liikunan parissa, käydään joskus kahvilla, kyläillään jne.

Äitisi toimii ikävästi siitä olen samaa mieltä, baareissa käyminen on ihan oma asiasi, ainaostaan itsesi kannalta toivon että löydät muutakin sosiaalista kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja nuoruusko kokematta:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Riippuu miten arki menee muuten. Itse käyn baarissa muutaman kerran vuodessa. Mikäli lapset pieniä, on kerran kuussakin mielestäni usein..

Samaa mieltä ja varsinkin jos yhdessä juostaan ja lapset aina mummolla yökylässä. Mitä etsit kerran kuussa sieltä kapakasta, eikö perheesi ole tärkein kun se jo on.

Kerran kuussa baarissa on minustakin liikaa. Olen sitten varmaan vanhoillinen... Baaria ja jumppaa tai muuta järkevää harrastusta on turha verrata toisiinsa.
Onko se vaikea ymmärtää että esim oopperassa käyntiä ei voi verrata baarissa käyntiin, on vaan ihan eri maailma ja eri aikaan vuorokaudesta noi harrastukset.

En hyväksyisi mieheltänikään jatkuvaa baareissa hyppäämistä. Ei käydä baareissa lainkaan, mutta jos joku kaveri järjestää juhlat olemme heti ovella... Kutsumme myös itse ystäviä kylään ja se on mukavaa.

Miksei klubbailu (baareilu) voi olla järkevä harrastus? Jos tanssin 6 tuntia putkeen ihan hiessä, joskus jopa verenmaku suussa, on se mielestäni ihan verrattavissa jumppaan.
Kerran kuussa klubbailua on kuudauden jumpat kerralla. :D

Minä kävin ekan kerran baarissa nauttimassa alkoholia kun se esikoiseni oli 5-vuotias. Mua ei kiinnostanut baarit yhtään. Edelleenkin valitsemme ennemmin seurusteluravintolan, missä voi jutella. Lasten ollessa pieniä kävin 2 kertaa kavereiden kanssa ulkona syömässä. En kaivannut mitään sen enempää.

Mutta entäs sitten? Ei mun nyt omilla tuntemuksillani tarvitse sädekehääni kiillottaa. Jos joku haluaa mennä baariin tanssimaan vauvan ollessa pieni, niin sitten? Miksi se on eri asia, kun käydä vaikka koiran kanssan lenkillä joka päivä pari tuntia? Okei, kävinhän minäkin sentään koiran kanssa ulkona joka ilta, lähinnä kyllä kun muksut nukkuivat, sain rauhassa keskittyä koiraan.

Ottakaa ihmiset nyt ne silmälaput pois ja ymmärtäkää, että se oma tapa olla ja elää ei voi olla se ainoa ja oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja stiina:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Tilastot ja tilastot. Silloin jos parisuhde ei ole kunnossa, ei ehkä pitäisi lähteä baariin ja juoda itseään puolitiedottomaan tilaan. Silloin todella voi olla riskinä tilanteen hallinnan menetys. Mutta jos kaikki on ok ja lähtee baariin kavereiden kanssa tanssimaan, niin tuskin yhtäkkiä löytää itseään vieraan miehen luota. Jos sinä olet epävarma siitä, pysyykö sinulla kontrolli jos lähdet baariin, niin varmasti on todella parempi, että pysyt kotona miehesi luona.

Peesaan tätä. Olet hyvä äiti, etkä käy liian usein tuulettumassa. Äidillesi taitaa olla kauhistus se että oma tyttö juo alkomahoolia, aikuisten juomaa ja tekee ties mitä säädytöntä samalla. Munkin äiti varmaan luulee että olen vielä neitsyt ja en ole koskaan maistanutkaan :) Vaikka tenavia on jo 2 ja käyn aina silloin tällöin baarissakin. Lähinnä tanssimassa kavereiden kanssa kylläkin, mutta juon samalla pari.

Lapseesi tämä käyttäytyminen ei vaikuta millään lailla, sillä hän on kotona, rakkainpansa kanssa, ja luultavimmin nukkuu koko tämän ajan. Joten hänelle se on aivan jokapäiväinen yö. Joten jatka vain samaa rataa. Sitä mä en ymmärrä että miksi sä kerrot tällaisista äidillesi??? Etukäteen tai muutenkaan? Mä en ole sitten 18v täytettyäni, eli 10vuoteen kertonut kertaakaan yöllisistä juoksuistani. JA usko pois, niitä on paljon! JA multa ei ole kyselty niistä. Jos kyselisi, niin kysyisin että mitäs sinä puuhasit peiton alla klo22 viime lauantaina. Eiköhän tajuaisi että yksityisjuttuja on jokaisella. -jotain rajaa tuohon äiti-tytär-väliseen ystävyyteen...

tähän olen jo sanonut että itse tuli aamulla meille ihan katsomaan olenko krapulassa.ja minusta todella näkee ja kuulee että olen...joten en tieten tahtoen häntä kylään kutsunut tai hänelle kertonut. enkä tykkää valehdella jos tämä suoraan kysyy olitko kapakassa. joten ei, en kerro hänelle juoksuistani.

Äideillä on taipumus olla toisinaan vähän liiankin huolissaan lastensa elämästä ja hyväähän ne tarkoittaa MUTTA ymmärrän sinua, olisin minäkin loukkaantunut. Itse tykkään käydä toisinaan tuulettumassa, katsomassa bändejä, tapaamassa kavereita baarissa tai tanssimassa. Ja suon miehelleni ihan saman. Lapsi ei kärsi tästä millään tavalla, tyttö on yleensä kerennyt käydä nukkumaan ja toinen vanhemmista on kotona. Minulle baarissakäynti on rentouttavaa eikä tee minusta vastuutonta äitiä.

Kerran kuussa liian USEIN?!! Miettikää nyt, se on 12 krt/vuosi!! Baarittomia päiviä jää näinollen jäljelle yli 350 joten eihän se nyt tosiaan usein ole. Eikä niitä syitä baariinmenoon tarvitse kenellekään selitellä.

Monessa pienten lasten perheessä toinen vanhemmista saattaa olla helpostikin moninkertaisen määrän päivistä poissa paikkakunnalta tai jopa maasta, työnsä takia.

Baari on paheen pesä ja paholainen siellä asustaa. Kehotan ap:ta vaihtamaan harrastuksensa vaikka helluntaiseurakunnan illanviettoihin... ;)

Kerran kuussa ilta poissa kotoa, se nyt ei ole paljon. Minäkin olen useammin poissa iltaisin, kun olen koulussa... ja siellä on miehiä myös ja meillä on jopa hauskaa keskenämme ;) jos kävisin baarissa, niin todennäköisesti en edes "vieraille" miehille puhuisi.

Tunnustan, että käyn juurikin noin kerran kuussa baareilemassa. Voisihan sitä varmaan olla terveellisempiäkin harrastuksia jos sitä lähdetään spekuloimaan mutta minä käytän mieluiten ns. "oman aikani" näin. Kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Kerran kuussa liian USEIN?!! Miettikää nyt, se on 12 krt/vuosi!! Baarittomia päiviä jää näinollen jäljelle yli 350 joten eihän se nyt tosiaan usein ole. Eikä niitä syitä baariinmenoon tarvitse kenellekään selitellä.

Monessa pienten lasten perheessä toinen vanhemmista saattaa olla helpostikin moninkertaisen määrän päivistä poissa paikkakunnalta tai jopa maasta, työnsä takia.

pärjää helvetin hyvin käymättä vuosikausiin baarissa... On eri asia olla töissä kuin rilluttelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Baari on paheen pesä ja paholainen siellä asustaa. Kehotan ap:ta vaihtamaan harrastuksensa vaikka helluntaiseurakunnan illanviettoihin... ;)

Kerran kuussa ilta poissa kotoa, se nyt ei ole paljon. Minäkin olen useammin poissa iltaisin, kun olen koulussa... ja siellä on miehiä myös ja meillä on jopa hauskaa keskenämme ;) jos kävisin baarissa, niin todennäköisesti en edes "vieraille" miehille puhuisi.

SIIS, jos sä naureskelet VIERAIDEN miesten kanssa joka ilta, niin mä lyön vetoa, että sun parisuhde on ohi alle vuodessa! Missä on kunnioitus miestäsi ja perhettäsi kohtaan?!?!?! :o (tämä oli siis vitsi)

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ymmärrän äitiäsi. Kerran kuussa baarissa on minustakin liikaa. Enkä ole vielä yhtään pariskuntaa tavannut, joille tuo yksinään baareilu olisi hyvää tehnyt.

Tää on aina yhtä ihanaa: jos MINÄ en ole jotain ilmiötä tavannut, sellaista ei voi yksinkertaisesti olla olemassa koko maailmankaikkeudessa! :D Me käydään miehen kanssa joskus erikseen baarissa ja MINÄ tunnen muitakin samoin käyttäytyviä, joilla parisuhde on kunnossa. Että revi siitä!

Ap:lle: Jatka vain harrastustasi hyvällä omallatunnolla. Ja kerro äidillesi rauhallisesti, mitä mieltä olet hänen asioihin puuttumisestaan. Jos hän ei ymmärrä, ei voi mitään. Olet ainakin yrittänyt selvittää asiaa hänen kanssaan aikuisena.

Alkuperäinen kirjoittaja toiset:
pärjää helvetin hyvin käymättä vuosikausiin baarissa... On eri asia olla töissä kuin rilluttelemassa.
Totta kai on eri asia, ja mä käyn baarissa nykyisin TODELLA vähän joten en puolustele siksi, (oon asunut Helsingissä nyt yli kaks vuotta ja käynyt kerran yökerhossa, kuppiloissa toki tiuhempaan) mutta ei tuollaisessa määrässä mitään syytä huoleen ole. Kerta per viikko on mielestäni liikaa, jos on pieniä lapsia. Siltikin tämän koko jutun pitäisi olla vanhempien omassa harkinnassa, ja ap:n äiti vaikuttaa rasittavan tiukkapipoiselta.

Yhteistyössä