Äitini kävi puhumassa minulle vastuusta...=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loukkaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Minä olisin äitinäsi tehnyt samoin. Äitisi on nähnyt elämää enemmän kuin sinä ja on huolissaan sinusta (lue: rakastaa sinua). Baarissa oleminen kerran kuussa on varsin usein. Minunkin mielestäni se antaa kuvan vastuuntunnottomasta ja liian huolettomasta äidistä, joka antaa huonoa esimerkkiä lapselleen ja riskeraa parisuhdetta turhaan. Sinun mieletäsi näin ei varmaankaan ole, mutta elämää enemmän nähnyt tietää nämä kuviot ja niiden tuomat riskit. Kuulostat keskenkasvuiselta, kun et ymmärrä äitisi rakkautta vaan vedät herneen nenään, jos sinusta ollaan huolissaan.

huh,huh,,jos sulla ei ole elämää ei se ole niiden vika joilla sitä on,,kerran kk tuulettumassa on harvoin,,ammatti ihmiset sanoo että venhempien pitää päästä pois arjen rutiineista kerran kuussa,ja jos mahdollista niin yksinään viellä se kerta kuussa,,24h/7 toisen kanssa mitään muuta sosiaalista elämää ympärillä tappaa ihmisen,,

Tällä varmaan tarkoitetaan jumpassa tai elokuvissa tms muuta. Tuskin ne baariin suosittelee ihmisten lähtevän.

siis nimenomaan rentoutumista,,harrastukset on plussaa lähtee vaikka kylpylään viikonlopuks tai mökille ilman lapsia...tätä ne trkottaa mutta ei voi sanoa suoraan että mene ja vedä pääs täyteen :)

Oma äitini piti myös "huolta" yksin menemisistäni vaikka olin jo päälle 40 vuotta.
Välillä en viitsinyt kertoa menemisistämme mieheni kanssa edes yhdessä kun vasta jälkeenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäiselle: Sinulla on hyvä aiti, joka on huolissaan sinusta/lapsistasi.
Hän teki ajatuksistaan teon ja tuli sinulle puhumaan syvimmän huolensa eli sinä ja lapset.

Toivottavasti äitisi huoli sinua/lapsiasi kohtaan voisi lieventyä, sillä ainakin hän on asialle yrittänyt tehdä jotain, ennenkuin kaikki riistäytyy käsistä. (viina on hyvä renki, huono isäntä) Ja kun pirulle annat sormen, se kyllä aikanaan vie koko käden. Ja veikkaan, että äitisi tuntee sinut hyvin ja teillä hyvät välit kun uskaltautuu kertoa huolistaan sinulle suoraan ja pelkää että homma riistäytyy ajan saatossa käsistä kokonaan.
Ei ole mitään syytä loukkaantua toisen ihmisen huolista sinua kohtaan vaan saisit olla iloinen, että sinulla on noin hyvä ja välittävä äiti.

Noin hyvä ja välittävä äiti?!? Siis äiti, joka hylkää tyttärensä kun tämä eroaa? Tai sitten meillä on vaan erilainen käsitys hyvästä äitiydestä. Mun käsityksen mukaan niitä elämänarvoja opetetaan kotona. Jos siinä sitten omasta mielestään epäonnistuu, niin ei sitä käydä enää perässä huutelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nuoruusko kokematta:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Riippuu miten arki menee muuten. Itse käyn baarissa muutaman kerran vuodessa. Mikäli lapset pieniä, on kerran kuussakin mielestäni usein..

Samaa mieltä ja varsinkin jos yhdessä juostaan ja lapset aina mummolla yökylässä. Mitä etsit kerran kuussa sieltä kapakasta, eikö perheesi ole tärkein kun se jo on.

Samaa mieltä. Jumpassa käyminen on ihan eri asia. Baareissa käyminen on vähän toisenlaista......

Ja sen lapsen ja miehen kannalta asia on eri millä lailla? Äiti on poissa kotoa ja isä on jälkikasvunsa kanssa kahden.

:headwall:

Yhteistyössä