TEHY:stä taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
En mäkään vittuile.

Mutta vihaksi mulla pistää sairaanhoitajien omaan napaan tuijottaminen. Se on mun mielipide ja siihen mulla on oikeus (varmaan ei sua haittais, jos mun mielipide ois teidän puolella. ...mutta valitan. Ei ole).

Sitä mä ihmettelen, mistä hitosta uutisiin vedetään nämä: suurin osa kansasta kannattaa sairaanhoitajia? En ole tavannut vielä ketään, joka ei joko itse olisi tai jonka vaimo/mies ei olisi sairaanhoitaja, joka niitä kannattais.. Tunnen aika paljon hoitoalan henkilökuntaa (lääkäreitä ja terveydenhoitajia) ja mielenkiintoista on, että nekään ei kannata tota Tehyä tässä. Joten missä ne on ne lehtien ja uutisten mainostamat kannattajat (muualla kuin Tehyn riveissä?)?

Tähän vaan sen verran kommentoin, että mä taas en ole tavannut ketään joka ei Tehyn taistelua kannattais :/ :o

Tavallisia ihmisiä? Muita kuin joko tehyläisiä tai niiden puolisoita? Näytä mullekin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Eikö jokaisella ole oikeus sanoa itsensä irti JOS työ ei ole sitä mitä haluaa tehdä. Miksi valtio ei tule yhtään vastaan palkkatoivomuksessa? (myös tehy) Miksi syyllistätte meitä SH kokoajan? Ei tämä meistäkään kivalta tunnu, MUTTA jotain on tehtävä...

no ei teitä saatana nyt oo tässä ketjussa ollenkaan syyllistetty!!!! opettele lukemaan sillä ammattikorkeakoulutuksella!!! :kieh:

Tervetuloa hoitoon.... ja lue teksti uudestaan. Uskomattomia ihmisiä, mutta ei voi vaatia jos lusikalla on annettu.

lueppa nuo yhdeksän ensimmäistä viestiä tästä ketjusta uudestaan ja lainaa minulle näkyville se kohta missä teitä sairaanhoitajia syyllistetään?

Aivan. Tuollaisesta tekstistä ei pitäisi syyllistyä...

HALOO, yleinen ilmapiiri on syyllistäminen, kuten tekin teette juuri nyt ja v.ttuilette. YLEISESTI SIIS!

Luulisin että kaikki sh:t tiesivät saavansa paskaa niskaan tällä tempauksella (kuten myös tiesitte huonon palkan kun alalle hakeuduitte) joten tuskin yllätys jos joku syyllistäisikin. Luulisi että olette kutsumusammatissa auttamassa ihmisiä, miksi siis olette valmiit menemään näin pitkälle rahan takia, ihmishenkien uhalla?

:laugh: :laugh:
pitää hoitajien vaikka ilnasex tehä kun on "kutsumustyössä"

suurin osa ihmisistä tekee työtä jotta voisi elättää itsensä ja perheensä. ja tekee sen mikä on mielusinta!

kerron nyt salaisuuden sullekin... hoitajat on ihmisiä joilla tulisi olla sama itsemäääräämisoikeus kuin muillakin

Riippuu kai vähän miten elää, kyllä tuo palkka meidän perheessä riittäisi elämiseen. Miksi sitten hakeudutte alalle jos ei palkka kelpaa??

okei. vastustat noin hanakasti kaikkia lakkoja...

en usko että olet niin tyhmä että et tajua että kaikki maksaa enemmän kun ennen, kun ruoka kallistuu jne.

toi on typerin väite et oot tienny mihin ryhdyt... hoh hoijaa. koittakaa nyt parempaa keksiä.. kyllä jokaisella on oikeus vaatia. jos ei olisi niin miksi sitten muiden lakot hyväksytään. siksi että ei omaan elämään vaikuta, eli kuka nyt on itsekäs...

enkä muuten ole sairaanhoitaja eli korotus ei mua koske!
kykenen vaan ajattelemaan asioitahieman pitemmälle

Olenko sanonut hyväksyväni muiden lakkoja tai että vastustan hanakasti lakkoja ylipäänsä? En hyväksy sitä että ihmishenget menevät rahan edelle that's it.

Itse olen siivoojana ja mun bruttopalkka on n. 1200 euroa kk:ssa. Se ei paljon naurata (ei kannata tulla ukomaan päätä, että mitäs ot työs valinnut, satun pitämään siitä ).

Mun mielestäni kohtuullinen palkka on sitä, että pystyy elättämään itsensä ILMAN tukia ja siitä jää vähän ylimmääräistäkin.

Ja siivoojat eivät mene siksi lakkoon koska loppujen lopuksi vain murto-osa kuuluu liittoon.
Siksi siivoojat tyytyvät siihen mitä saavat. Esim. pienen palkankoruksen korvasi se että saatiin 3 kk:n palkallinen ä-loma ja isille 1 viikon palkallinen loma.

Tangoon tarvitaan kaksi. Mikä niistä Tehyläisistä muka viattomia enkeleitä tekee? Kyllä sieltäkin puolelta aivan reilusti vikaa löytyy. Molemmissa neuvottelun "osapuolissa" on mennyt nyt neuvottelut persiilleen, kun ei vain osata eikä kyetä. Molemmilla osapuolilla on siis parantamisen varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
[

Riippuu kai vähän miten elää, kyllä tuo palkka meidän perheessä riittäisi elämiseen. Miksi sitten hakeudutte alalle jos ei palkka kelpaa??

Vaan kun se raha ei kata sitä työmäärää mikä siihen sisältyy.

Jos siltä tuntuu niin miksi alalle hakeuduitte? Mulle itselle on ollut aina tärkeää että työ mielekästä, tämän oppinut jo pienenä. Onhan raha tärkeää, mutta ei kukaan täysin ilmaiseksi kuitenkaan työtä joudu tekemään eli vaikka palkka pieni niin kyllä sillä toimeen tulee.

mix sitten hyväksytään eduskunnan korotukeset?
mua oikeesti naurattaa tollaset väitteet. JOs ihmiset olis oikeesti tota mieltä niin mix ei vastuteta kaikkea korotusta?

Etkö oikeesti ymmärrä että eläminen kallistuu, asuminen ruoka jne.
ja kun on ollut sotaa ja lamaa niin mikään ei ole ollut kohdillaan eli pikkuhiljaa asioihin puututaan.

nykysuomessa vaan on niin että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. eduskunta (varsinkin tämä porvari hallitus) ajaa vaan omaa etua.

oikeasti ota selvää mitä etuja heillä on. kuinka paljon palkka heillä on viimevuosina noussu. Paljonko menee rahaaheidän menoihin, joissa olisi TODELLA paljon karsittavaa.

josmä maksan veroja niin olisi ihan kiva kun ne menis muualle kun herrojen perseeseen.

on tosi hienoo et ihmisillä on mielipiteitä ja asioista keskustellaan. mutta olisi hyvä kun ihmiset viitsisi ottaa asioista selvää ja kykenisi ajatteleen. JOs ei kykyne tähän niin voisi ajatuksen kanssa luekea esim muiden ajatuksia eikä olla vaan jyrkästi omaa mieltä. Tietenkin nuorena sitäon niin mustavalkonen, mutta täällä nyt ei kaikki nuoruuden piikkiin mee

:laugh: :laugh:
pitää hoitajien vaikka ilnasex tehä kun on "kutsumustyössä"

suurin osa ihmisistä tekee työtä jotta voisi elättää itsensä ja perheensä. ja tekee sen mikä on mielusinta!

kerron nyt salaisuuden sullekin... hoitajat on ihmisiä joilla tulisi olla sama itsemäääräämisoikeus kuin muillakin[/quote]

Riippuu kai vähän miten elää, kyllä tuo palkka meidän perheessä riittäisi elämiseen. Miksi sitten hakeudutte alalle jos ei palkka kelpaa??[/quote]

okei. vastustat noin hanakasti kaikkia lakkoja...

en usko että olet niin tyhmä että et tajua että kaikki maksaa enemmän kun ennen, kun ruoka kallistuu jne.

toi on typerin väite et oot tienny mihin ryhdyt... hoh hoijaa. koittakaa nyt parempaa keksiä.. kyllä jokaisella on oikeus vaatia. jos ei olisi niin miksi sitten muiden lakot hyväksytään. siksi että ei omaan elämään vaikuta, eli kuka nyt on itsekäs...

enkä muuten ole sairaanhoitaja eli korotus ei mua koske!
kykenen vaan ajattelemaan asioitahieman pitemmälle[/quote]

Olenko sanonut hyväksyväni muiden lakkoja tai että vastustan hanakasti lakkoja ylipäänsä? En hyväksy sitä että ihmishenget menevät rahan edelle that's it.[/quote]
......................................
no jos näin on niin ota asioista selvää. niinkun olen jo muutamaan viestiin vihjannut että miltä kantilta voisit asiaa koittaa miettiä ja missä syyllinen.

Kaksi kysymystä, jos saan esittää:
1. Mikä ihmeen kutsumusammatti ?? Jokainen hakeutuu alalle, joka itseä kiinnostaa. Eikö siis voida puhua kutsumusammatista jokaisen työn kohdalla.

2. Sanokaa, mikä olisi se työtaistelukeino hoitajilla, jossa ei syyllistettäisi potilaiden hengellä leikkimisellä ? Työssä kun nyt ollaan tekemisissä sairaiden/apua tarvitsevien kanssa, jotka joka tapauksessa kantavat seuraukset jossain määrin. Eikö siis saisi puolustaa oikeuksiaan lainkaan, vaan nöyrästi ottaa vastaan, mitä suvaitsevat antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Kyllä hoitsut palknkorotuksensa ansaitsevat, mutta nyt onkin kyseenalaista millä keinoin sitä yritetään saada, ihmishengillä leikkiminen on aina vaarallista ja siitä ei hyvää seuraa. Suomen hallituksen olisi viimein hyväksyttävä se että antavat periksi ennenkuin johútuvat maksamaan pitkän pennin.

aika hyvin kiteytetty

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
[

Jos siltä tuntuu niin miksi alalle hakeuduitte? Mulle itselle on ollut aina tärkeää että työ mielekästä, tämän oppinut jo pienenä. Onhan raha tärkeää, mutta ei kukaan täysin ilmaiseksi kuitenkaan työtä joudu tekemään eli vaikka palkka pieni niin kyllä sillä toimeen tulee.

mua oikeesti naurattaa tollaset väitteet. JOs ihmiset olis oikeesti tota mieltä niin mix ei vastuteta kaikkea korotusta?

ja kun on ollut sotaa ja lamaa niin mikään ei ole ollut kohdillaan eli pikkuhiljaa asioihin puututaan.

nykysuomessa vaan on niin että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. eduskunta (varsinkin tämä porvari hallitus) ajaa vaan omaa etua.

oikeasti ota selvää mitä etuja heillä on. kuinka paljon palkka heillä on viimevuosina noussu. Paljonko menee rahaaheidän menoihin, joissa olisi TODELLA paljon karsittavaa.

josmä maksan veroja niin olisi ihan kiva kun ne menis muualle kun herrojen perseeseen.

on tosi hienoo et ihmisillä on mielipiteitä ja asioista keskustellaan. mutta olisi hyvä kun ihmiset viitsisi ottaa asioista selvää ja kykenisi ajatteleen. JOs ei kykyne tähän niin voisi ajatuksen kanssa luekea esim muiden ajatuksia eikä olla vaan jyrkästi omaa mieltä. Tietenkin nuorena sitäon niin mustavalkonen, mutta täällä nyt ei kaikki nuoruuden piikkiin mee

Älä yleistä minun mielipidettäni kaikkiin ihmisiin, moni varmasti ajattelee eri tavalla. Kyse on siitä, etten ymmärrä miksi alalle hakeudutaan jos raha ihmishenkiä tärkeämpää. Olen kyllä sitä mieltä että palkankorotus on ansaittu, mutta hinta ei saa olla tuo. 17% jo tarjottu.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Jotenkin pelottaa ihan kamalasti tuo joukkoirtisanoutuminen... Kuka on vastuussa jos potilaita kuolee? Entä pienten vauvojen ja keskosten hoito, taataanko se siltikin? Lakkoileeko myös yksityispuolikin?? Mitä jos jotain sattuu, vauva sairastuu tai muuta niin saako hoitoa? Pelottaa mitä tästä seuraa :'(

no jos vauva sairastuu minä vien ainakin yksityiselle..ainakin lahdessa on vissiin ihan sairaala tuossa mehiläisessä..maksakoo vaikka mitä mutta ..sinne vien..toivon kuitenkin että terveenä pysyy

Eli yksityiset eivät lakkoile??
kyllähän nekin lakkoilee jos kuuluvat Tehyyn

Yksityispuolen hoitajat eivät lakkoile, heillä on voimassa oleva sopimus.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
En mäkään vittuile.

Mutta vihaksi mulla pistää sairaanhoitajien omaan napaan tuijottaminen. Se on mun mielipide ja siihen mulla on oikeus (varmaan ei sua haittais, jos mun mielipide ois teidän puolella. ...mutta valitan. Ei ole).

Sitä mä ihmettelen, mistä hitosta uutisiin vedetään nämä: suurin osa kansasta kannattaa sairaanhoitajia? En ole tavannut vielä ketään, joka ei joko itse olisi tai jonka vaimo/mies ei olisi sairaanhoitaja, joka niitä kannattais.. Tunnen aika paljon hoitoalan henkilökuntaa (lääkäreitä ja terveydenhoitajia) ja mielenkiintoista on, että nekään ei kannata tota Tehyä tässä. Joten missä ne on ne lehtien ja uutisten mainostamat kannattajat (muualla kuin Tehyn riveissä?)?

Tähän vaan sen verran kommentoin, että mä taas en ole tavannut ketään joka ei Tehyn taistelua kannattais :/ :o

Tavallisia ihmisiä? Muita kuin joko tehyläisiä tai niiden puolisoita? Näytä mullekin. =)

Siis mä en varmaan edes tunne yhtään tehyläistä. Ihan oikeasti... :o
Mutta olen siis jutellut asiasta vain ystävieni, perheeni ja sukulaisten kanssa, että se joukko on vain muutamia kymmeniä ihmisiä korkeintaan...
Toki olen sitten lehdistä lukenut ym. kuinka asiaa vastustetaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten te jaksatte taistella täällä näistä asioista joka helvetin päivä ??? Sillä, mitä mieltä te olette, ei ole paskankaan väliä tämän asian lopputulokseen. Kyllä ne asiat sovitaan ihan muualla, ku 2+ palstalla. Täällä lauotaan mitä ihmellisempiä kommentteja koulutuksesta ja työnkuvasta, vaikka suurin osa teistäkin on niin nuoria ettei teillä edes ole kovin pitkää kokemusta työelämästä itsellänne, saatikka näkemystä sairaalamaailmasta. Se kun ei ihan riitä, että siellä on käynyt synnyttämässä kerran tai kahdesti =)

JA AVASIT KETJUN SILTI? :headwall:

vinkki: älä avaa tehyketjuja jos ei kiinnosta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
1. Mikä ihmeen kutsumusammatti ?? Jokainen hakeutuu alalle, joka itseä kiinnostaa. Eikö siis voida puhua kutsumusammatista jokaisen työn kohdalla.

2. Sanokaa, mikä olisi se työtaistelukeino hoitajilla, jossa ei syyllistettäisi potilaiden hengellä leikkimisellä ? Työssä kun nyt ollaan tekemisissä sairaiden/apua tarvitsevien kanssa, jotka joka tapauksessa kantavat seuraukset jossain määrin. Eikö siis saisi puolustaa oikeuksiaan lainkaan, vaan nöyrästi ottaa vastaan, mitä suvaitsevat antaa.

2. Ei kait ihmiset voi ihan tosissaan tällaista kysellä. No tietenkin sellainen työtaistelu jossa ei aiheutettaisi akuuttia vaaraa kenenkään hengelle. Niin kuin nyt yleensä sivistysvaltiossa on tapana! Miten ihmeessä Tehyläiset eivät pitäneet itse huolta tästä? Meni arvostus, kun ruvetaan kiristämään ihmishengillä. Törkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
Miten te jaksatte taistella täällä näistä asioista joka helvetin päivä ??? Sillä, mitä mieltä te olette, ei ole paskankaan väliä tämän asian lopputulokseen. Kyllä ne asiat sovitaan ihan muualla, ku 2+ palstalla. Täällä lauotaan mitä ihmellisempiä kommentteja koulutuksesta ja työnkuvasta, vaikka suurin osa teistäkin on niin nuoria ettei teillä edes ole kovin pitkää kokemusta työelämästä itsellänne, saatikka näkemystä sairaalamaailmasta. Se kun ei ihan riitä, että siellä on käynyt synnyttämässä kerran tai kahdesti =)

JA AVASIT KETJUN SILTI? :headwall:

vinkki: älä avaa tehyketjuja jos ei kiinnosta :whistle:

Kuka on sanonut ettei kiinnosta? Kiinnostaa todella, mutta kun täällä ei oikeasti tiedetä sitä todellisuutta, mitä se siellä kentällä on, niin mua lähinnä huvittaa nämä maallikoiden kommentit .

Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti nyt tähän väliin:

2. Ei kait ihmiset voi ihan tosissaan tällaista kysellä. No tietenkin sellainen työtaistelu jossa ei aiheutettaisi akuuttia vaaraa kenenkään hengelle. Niin kuin nyt yleensä sivistysvaltiossa on tapana! Miten ihmeessä Tehyläiset eivät pitäneet itse huolta tästä? Meni arvostus, kun ruvetaan kiristämään ihmishengillä. Törkeää.

No sanopa, mikä se malli on !

On se vaan kumma, ettei kunta ja Tehy pääse sopuun. Säälittää, että asioiden annetaan mennä näin pitkälle!!!Osa hoitajista miettii alan vaihtoa.Monen palstalaisen mielestä joutaakin mennä pois.Mutta ei ajatella nenää pidemmälle, sillä tulevaisuudessa hoitajapula vain pahenee.

[/quote]

Jos siltä tuntuu niin miksi alalle hakeuduitte? Mulle itselle on ollut aina tärkeää että työ mielekästä, tämän oppinut jo pienenä. Onhan raha tärkeää, mutta ei kukaan täysin ilmaiseksi kuitenkaan työtä joudu tekemään eli vaikka palkka pieni niin kyllä sillä toimeen tulee.[/quote]

on tosi hienoo et ihmisillä on mielipiteitä ja asioista keskustellaan. mutta olisi hyvä kun ihmiset viitsisi ottaa asioista selvää ja kykenisi ajatteleen. JOs ei kykyne tähän niin voisi ajatuksen kanssa luekea esim muiden ajatuksia eikä olla vaan jyrkästi omaa mieltä. Tietenkin nuorena sitäon niin mustavalkonen, mutta täällä nyt ei kaikki nuoruuden piikkiin mee[/quote]

Älä yleistä minun mielipidettäni kaikkiin ihmisiin, moni varmasti ajattelee eri tavalla. Kyse on siitä, etten ymmärrä miksi alalle hakeudutaan jos raha ihmishenkiä tärkeämpää. Olen kyllä sitä mieltä että palkankorotus on ansaittu, mutta hinta ei saa olla tuo. 17% jo tarjottu. [/quote]

etsiis ollenkaan ymmärrä tai kykene asiaa ajattelemaan niinkun esitin? et ainakaan kykene rakentavasti komentoimaan joten kateus puhuu?

[/quote]

Jos siltä tuntuu niin miksi alalle hakeuduitte? Mulle itselle on ollut aina tärkeää että työ mielekästä, tämän oppinut jo pienenä. Onhan raha tärkeää, mutta ei kukaan täysin ilmaiseksi kuitenkaan työtä joudu tekemään eli vaikka palkka pieni niin kyllä sillä toimeen tulee.[/quote]

on tosi hienoo et ihmisillä on mielipiteitä ja asioista keskustellaan. mutta olisi hyvä kun ihmiset viitsisi ottaa asioista selvää ja kykenisi ajatteleen. JOs ei kykyne tähän niin voisi ajatuksen kanssa luekea esim muiden ajatuksia eikä olla vaan jyrkästi omaa mieltä. Tietenkin nuorena sitäon niin mustavalkonen, mutta täällä nyt ei kaikki nuoruuden piikkiin mee[/quote]

Älä yleistä minun mielipidettäni kaikkiin ihmisiin, moni varmasti ajattelee eri tavalla. Kyse on siitä, etten ymmärrä miksi alalle hakeudutaan jos raha ihmishenkiä tärkeämpää. Olen kyllä sitä mieltä että palkankorotus on ansaittu, mutta hinta ei saa olla tuo. 17% jo tarjottu. [/quote]

etsiis ollenkaan ymmärrä tai kykene asiaa ajattelemaan niinkun esitin? et ainakaan kykene rakentavasti komentoimaan joten kateus puhuu?

enkä muuten missään vaiheessa oo yleistäny....

Kuka on sanonut ettei kiinnosta? Kiinnostaa todella, mutta kun täällä ei oikeasti tiedetä sitä todellisuutta, mitä se siellä kentällä on, niin mua lähinnä huvittaa nämä maallikoiden kommentit .

Mutta eihän kukaan tiedä koko todellisuutta toisen työstä. Miten hoitajatkaan voivat väittää olevansa palkkakuopassa, koska he ovat yhtä maallikoita muiden alojen työtehtäviin kuin muut hoitajien ja täysin yhtä tietämättömiä niiden todellisuudesta?

Alkuperäinen kirjoittaja sivustahuutelija:

Mutta eihän kukaan tiedä koko todellisuutta toisen työstä. Miten hoitajatkaan voivat väittää olevansa palkkakuopassa, koska he ovat yhtä maallikoita muiden alojen työtehtäviin kuin muut hoitajien ja täysin yhtä tietämättömiä niiden todellisuudesta?

katsos hoitaja tietää mitä tekee ja minkä korvauksen työstä saa. tietää myösmitä eläminen maksaa

Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti nyt tähän väliin:

Et sinä voi olla ihan tosissasi? Miksi väännät täällä tästä asiasta, jos et tuon vertaa osaa kirjoituksestani päätellä, etkä tiedä tapoja tai vaihtoehtoja.

No sanopa, mikä se malli on !

Yhteistyössä