TEHY:stä taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pienen lapseni takia pelottaa jos jotain tulee. Mut hoitajien puolella oon.
Kyllä jokaisella ihmisellä täytyy olla sama oikeus ja kyllä se eduskunta nyt on vastuussa.

Potilaiden elämä on tärkeämpi kun hoitajien palkan korotus. Niin sanotaan mutta jos noin ajatellaan niin silloin voi sanoa että eduskunnan palkan korotukset ja kalliit matkat on tärkeämpiä kun potilaan henki.

välillä mietin etteikö ihmiset oikeesti tajua missä vika kun kovaan ääneen syytetään hoitajia. Mutta jos asiaa ajattelee tarkemmin ja katsoo mihin eduskunta rahat laittaa niin ei tarvi enään ihmetellä, mix ei riitä kunnon palkka niille jotka peastaa ihmisiä päivittäin ja auttaa uusia ihmisiä elämään. Saattaa ihmiset viimeseen lepoon.

On se ihmeellistä et eduskunta joutuu muutamassa päivässä säätään lain kun NIIN TÄRKEÄT AMMATTILAISET irtisanoutuu, mutta kun tuosta tärkeästä työstä tulisi maksaa niin ei se enään olekkaan tärkeä.. eikä tämä ihmetytä?

mites kun laki tulee voimaan ootteko aatellu et kuinkka moni saattaa keskeyttää opinnot ja kuinka moni ei alalle lähdekkään koska silloin ei olisi samoja itsemääräämisoikeutta mikä muille laissa on määrätty.

mistä sitten saadaan hoitajia kun niitä nytkin on liian vähän.

Kyllä jokaisella ihmisellä täytyy olla sama oikeus ja kyllä se eduskunta nyt on vastuussa.

Potilaiden elämä on tärkeämpi kun hoitajien palkan korotus. Niin sanotaan mutta jos noin ajatellaan niin silloin voi sanoa että eduskunnan palkan korotukset ja kalliit matkat on tärkeämpiä kun potilaan henki.

välillä mietin etteikö ihmiset oikeesti tajua missä vika kun kovaan ääneen syytetään hoitajia. Mutta jos asiaa ajattelee tarkemmin ja katsoo mihin eduskunta rahat laittaa niin ei tarvi enään ihmetellä, mix ei riitä kunnon palkka niille jotka peastaa ihmisiä päivittäin ja auttaa uusia ihmisiä elämään. Saattaa ihmiset viimeseen lepoon.

On se ihmeellistä et eduskunta joutuu muutamassa päivässä säätään lain kun NIIN TÄRKEÄT AMMATTILAISET irtisanoutuu, mutta kun tuosta tärkeästä työstä tulisi maksaa niin ei se enään olekkaan tärkeä.. eikä tämä ihmetytä?

mites kun laki tulee voimaan ootteko aatellu et kuinkka moni saattaa keskeyttää opinnot ja kuinka moni ei alalle lähdekkään koska silloin ei olisi samoja itsemääräämisoikeutta mikä muille laissa on määrätty.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mä en tajua helkkari soikoon miksi pitää vaatia ja vaatia lisää... On niin monia aloja missä huono palkka työhön nähden. Jokainen kuitenkin valitsee itse ammattinsa ja palkkatason tietää kun alalle lähtee.

Ja se raha on kuitenkin jostain pois..

NÄIN JUURI, tässä kirjoituksessa asian ydin.

ELLETTE ole huomanneet uhkaa terveyden huolto järjestelmäämme vakava KRIISI kun alalle ei saada tarpeeksi väkeä. Väkeä hoitamaan vanhukset, vammaiset, keskoset, ym. vaivainen ja sairas väki jotka tarvitsevat hoitoa ja huolenpitoa selvitäkseen elossa ja saadakseen EDES jonkinlaiset mahdollisuudet elää.

Miksi et itse ole alalla? Siksipä juuri, "surkea palkka, epäinhimilliset työajat, ei kiinnosta toisten kusien ja paskojen siivoaminen, en kestä nähdä verta, liian iso vastuu, huono liksa vastuuseen nähden, kiire, liian stressaava ammatti, , ..... jne...... jne.... " lista on loputon ja kyllähän sieltä yhtenä ISONA syynä löytyy myös palkka joka on todella syvältä (sieltä mihin aurinko ei paista)

Ei sitä alalle mennä siksi että kutsumus olisi niin suuri, ei ainakaan nykyisin kun töitä riittää valovoimaisemmillakin aloilla. Joista voi saada kunnon työsuhde etuja, kännykkää, autoa, lomamatkoja bonuksena jne... ketä kiinnostaa hoitaa sairaita ja vaivaisia alalla.... surkealla palkalla ja mitättömillä työsuhde eduilla???? Oikeasti käsi pystyyn jotka olisivat valmiita lukemaan sairaanhoitajan pätevyyden nykyisellä palkalla????

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:

:hug: Juurikin näin!

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Eikö jokaisella ole oikeus sanoa itsensä irti JOS työ ei ole sitä mitä haluaa tehdä. Miksi valtio ei tule yhtään vastaan palkkatoivomuksessa? (myös tehy) Miksi syyllistätte meitä SH kokoajan? Ei tämä meistäkään kivalta tunnu, MUTTA jotain on tehtävä...

no ei teitä saatana nyt oo tässä ketjussa ollenkaan syyllistetty!!!! opettele lukemaan sillä ammattikorkeakoulutuksella!!! :kieh:

Tervetuloa hoitoon.... ja lue teksti uudestaan. Uskomattomia ihmisiä, mutta ei voi vaatia jos lusikalla on annettu.

lueppa nuo yhdeksän ensimmäistä viestiä tästä ketjusta uudestaan ja lainaa minulle näkyville se kohta missä teitä sairaanhoitajia syyllistetään?

Aivan. Tuollaisesta tekstistä ei pitäisi syyllistyä...

HALOO, yleinen ilmapiiri on syyllistäminen, kuten tekin teette juuri nyt ja v.ttuilette. YLEISESTI SIIS!

Luulisin että kaikki sh:t tiesivät saavansa paskaa niskaan tällä tempauksella (kuten myös tiesitte huonon palkan kun alalle hakeuduitte) joten tuskin yllätys jos joku syyllistäisikin. Luulisi että olette kutsumusammatissa auttamassa ihmisiä, miksi siis olette valmiit menemään näin pitkälle rahan takia, ihmishenkien uhalla?

:laugh: :laugh:
pitää hoitajien vaikka ilnasex tehä kun on "kutsumustyössä"

suurin osa ihmisistä tekee työtä jotta voisi elättää itsensä ja perheensä. ja tekee sen mikä on mielusinta!

kerron nyt salaisuuden sullekin... hoitajat on ihmisiä joilla tulisi olla sama itsemäääräämisoikeus kuin muillakin

Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
keppälerttu: oletko samaa mieltä kanssani tuosta että siivoojilla on pieni palkka esim. työn raskauteen nähden? eikö ota päähän että pitää olla näkymätön, äänetön, hajuton, täsmällinen ja nopea? entäs ajatukseni tuosta paskaan hukkumisesta? vastauksesi kiinnostaa, ja tämä(kään) ei ole v.ttuilua.

mä olen väärä ihminen puhumaan palkasta mitään, kun mulle se on toisarvoinen asia, ollut aina..(toki mulle kelpais 10 000?/kk kotona olosta tms, ei sillä..) mä ennemmin valitsen työn jossa työaika ja työ on sellainen, et pystyn perheen kanssa olemaan mahdollisimman paljon yms

Siivoojia ei arvosteta jos siivoojat ei ensin arvosta itseään, kun tekee työnsä hyvin ja näyttää sen myös (ylpeyden siitä työstä ) ei ainakaan mun kohdalle ole työelämässä sattunut mitään alaspäin katsomisia, tai jos on ollutkin, en jaksa niihin kiinnittää huomiota.Mä teen työtäni (mitä se milloinkin on) niin hyvin kuin mahdollista ja olen siitä ylpeä, jonkunhan ne okesnnukset sieltä baarin vessan seinästä on pestävä :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olisi täysin perusteltua maksaa enemmän lähohoitajille, koska heidän työnsä kuullostaa olevan aika rankkaa, sairaanhoitajiin verrattuna.
Ja koska itse olet ollut sitä mieltä, että palkkaa lisäämällä saadaan enemmän kiinnostuneita allalle, voitaisiin lähihoitajien palkkoja nostaa sairaanhoitajien tasolle.
Ja täten myös te sairaanhoitajat saisitte enemmän keskittyä omaan hommanne, lääkkeiden jakeluun.
Näinhän on toitotettu miten tarvitaan lisää palkkaa, jotta alan houkuttelevuus nousisi. Ja kuinka on väärin, että ylikouluttautunut (sairaanhoitaja) tekee alempiarvoisen (lähihoitaja) töitä.
tiimityöstä ainakin meillä erikoissairaanhoidossa on kyse! siinä missä lähihoitaja pesee terminaalipotilasta tekee sen saman sairaanhoitaja, perus/lähihoitajan työparina!

Fyysinen kuormitus on oma miinuksensa työssä mutta kyllä se niin on että sairaanhoitajan vastuu on kuitenkin isompi kuin lähihoitajan, johtuen työtehtävistä joita sairaanhoitaja tekee perushoidon lisäksi.

Kyllä hoitsut palknkorotuksensa ansaitsevat, mutta nyt onkin kyseenalaista millä keinoin sitä yritetään saada, ihmishengillä leikkiminen on aina vaarallista ja siitä ei hyvää seuraa. Suomen hallituksen olisi viimein hyväksyttävä se että antavat periksi ennenkuin johútuvat maksamaan pitkän pennin.

Luin aamulla iltasanomat tai iltalehti (en muista). Siinä oli kuitenkin tosi järkevää puhetta Osmo Soininvaaralta. Kärjistettyä kyllä joistain kohdin, mutta kun lukee pelkän viestin ilman kärjistyksiä (eli ei vedä hernettä nenään), niin tosi asiallista tekstiä. Kerrankin joku puhuu asiaa ja järkeä!

Eikö jokaisella ole oikeus sanoa itsensä irti JOS työ ei ole sitä mitä haluaa tehdä. Miksi valtio ei tule yhtään vastaan palkkatoivomuksessa? (myös tehy) Miksi syyllistätte meitä SH kokoajan? Ei tämä meistäkään kivalta tunnu, MUTTA jotain on tehtävä...

no ei teitä saatana nyt oo tässä ketjussa ollenkaan syyllistetty!!!! opettele lukemaan sillä ammattikorkeakoulutuksella!!! :kieh:

Tervetuloa hoitoon.... ja lue teksti uudestaan. Uskomattomia ihmisiä, mutta ei voi vaatia jos lusikalla on annettu.

lueppa nuo yhdeksän ensimmäistä viestiä tästä ketjusta uudestaan ja lainaa minulle näkyville se kohta missä teitä sairaanhoitajia syyllistetään?

HALOO, yleinen ilmapiiri on syyllistäminen, kuten tekin teette juuri nyt ja v.ttuilette. YLEISESTI SIIS!

Luulisin että kaikki sh:t tiesivät saavansa paskaa niskaan tällä tempauksella (kuten myös tiesitte huonon palkan kun alalle hakeuduitte) joten tuskin yllätys jos joku syyllistäisikin. Luulisi että olette kutsumusammatissa auttamassa ihmisiä, miksi siis olette valmiit menemään näin pitkälle rahan takia, ihmishenkien uhalla?

suurin osa ihmisistä tekee työtä jotta voisi elättää itsensä ja perheensä. ja tekee sen mikä on mielusinta!

kerron nyt salaisuuden sullekin... hoitajat on ihmisiä joilla tulisi olla sama itsemäääräämisoikeus kuin muillakin

Riippuu kai vähän miten elää, kyllä tuo palkka meidän perheessä riittäisi elämiseen. Miksi sitten hakeudutte alalle jos ei palkka kelpaa??

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
En mäkään vittuile.

Mutta vihaksi mulla pistää sairaanhoitajien omaan napaan tuijottaminen. Se on mun mielipide ja siihen mulla on oikeus (varmaan ei sua haittais, jos mun mielipide ois teidän puolella. ...mutta valitan. Ei ole).

Sitä mä ihmettelen, mistä hitosta uutisiin vedetään nämä: suurin osa kansasta kannattaa sairaanhoitajia? En ole tavannut vielä ketään, joka ei joko itse olisi tai jonka vaimo/mies ei olisi sairaanhoitaja, joka niitä kannattais.. Tunnen aika paljon hoitoalan henkilökuntaa (lääkäreitä ja terveydenhoitajia) ja mielenkiintoista on, että nekään ei kannata tota Tehyä tässä. Joten missä ne on ne lehtien ja uutisten mainostamat kannattajat (muualla kuin Tehyn riveissä?)?

Tähän vaan sen verran kommentoin, että mä taas en ole tavannut ketään joka ei Tehyn taistelua kannattais :/ :o

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Kyllä hoitsut palknkorotuksensa ansaitsevat, mutta nyt onkin kyseenalaista millä keinoin sitä yritetään saada, ihmishengillä leikkiminen on aina vaarallista ja siitä ei hyvää seuraa. Suomen hallituksen olisi viimein hyväksyttävä se että antavat periksi ennenkuin johútuvat maksamaan pitkän pennin.

totta, mutta voiko joku sanoa et ei ole oikeutta irtisanoutua?

turha hoitajia on syyttäää.

kyllä politikkojen menoja karsimalla ja palkkoja kohtuullistamalla, löytyy hoitsulle palkkaa..

kaikki joka mollaa hoitajia niin ottakaa selvää mihin eduskunnalla menee rahaa. mietitään sitten uudestaan missä vika

kyllä politikkojen menoja karsimalla ja palkkoja kohtuullistamalla, löytyy hoitsulle palkkaa..

kaikki joka mollaa hoitajia niin ottakaa selvää mihin eduskunnalla menee rahaa. mietitään sitten uudestaan missä vika

Miten te jaksatte taistella täällä näistä asioista joka helvetin päivä ??? Sillä, mitä mieltä te olette, ei ole paskankaan väliä tämän asian lopputulokseen. Kyllä ne asiat sovitaan ihan muualla, ku 2+ palstalla. Täällä lauotaan mitä ihmellisempiä kommentteja koulutuksesta ja työnkuvasta, vaikka suurin osa teistäkin on niin nuoria ettei teillä edes ole kovin pitkää kokemusta työelämästä itsellänne, saatikka näkemystä sairaalamaailmasta. Se kun ei ihan riitä, että siellä on käynyt synnyttämässä kerran tai kahdesti =)

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Oikeasti käsi pystyyn jotka olisivat valmiita lukemaan sairaanhoitajan pätevyyden nykyisellä palkalla????

:wave:

Haluan alalle opiskelemaan ja aion hakeakin...

:wave: mie, jos mie vaan alalle voisin kouluttautua. mutta miusta ei oo tekemään sh:n työtä, eikä oo tarpeeksi hyvä matikka/kemia että pääsisin ees pääsykokeista läpi, saatikka tenteistä.

miulle henkilökohtasesti on tärkeintä vakityöpaikka ja palkan pysyvyys ja jatkuvuus, ei niinkään se, että sitä rahaa tulee joka tuutista.

jos laskeskelen että mitä tuo 24 prosentin palkankorotus tekee esim. tyksin hoitajien keskipalkkaan lisää niin se on suurinpiirtein se 500 euroa. ei se nyt vieläkään mikään mullistava palkka tuo 2400 euroa ole, kun ottaa huomioon että elämä on nykysin paljon kalliimpaa kun esim. kymmenen vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten te jaksatte taistella täällä näistä asioista joka helvetin päivä ??? Sillä, mitä mieltä te olette, ei ole paskankaan väliä tämän asian lopputulokseen. Kyllä ne asiat sovitaan ihan muualla, ku 2+ palstalla. Täällä lauotaan mitä ihmellisempiä kommentteja koulutuksesta ja työnkuvasta, vaikka suurin osa teistäkin on niin nuoria ettei teillä edes ole kovin pitkää kokemusta työelämästä itsellänne, saatikka näkemystä sairaalamaailmasta. Se kun ei ihan riitä, että siellä on käynyt synnyttämässä kerran tai kahdesti =)

Mä en yleensä paljon osallistu keskusteluihin, mutta tähänkin nyt lyhyesti kommentoin: Jos muut puhuvat puuta heinää niin älä sinäkään yleistä. "suurin osa on niin nuoria...." Mä oon ainakin saanu ihan eri käsityksen palstailijoiden keski-iästä. Oonkohan ihan väärässä? :whistle:
(ja tämä siis ihan ystävällisesti... ) :)

Oikeasti käsi pystyyn jotka olisivat valmiita lukemaan sairaanhoitajan pätevyyden nykyisellä palkalla????

No mä olen lukenut sairaanhoitajaksi, vaikka tiesin mikä palkka on. Luin vieläpä lähihoitajasta sairaanhoitajaksi 3,5 vuotta, vaikka tiesin palkkani nousevan sillä lukemisella 80e/kk. Eli rahan takia en hoitajaksi todellakaan lukenut. Tietenkään mulla ei ole mitään palkankorotusta vastaan ;) En kyllä ole sen puolesta nyt taistelemassakaan. Olen just nyt kotiäitinä ja en kuulu tehyyn. Että HUOM! Muistakaa, että kaikki sairaanhoitajatkaan eivät ole tehyläisiä ja jatkavat töissä ihan niin kuin ennenkin.

Riippuu kai vähän miten elää, kyllä tuo palkka meidän perheessä riittäisi elämiseen. Miksi sitten hakeudutte alalle jos ei palkka kelpaa??

okei. vastustat noin hanakasti kaikkia lakkoja...

en usko että olet niin tyhmä että et tajua että kaikki maksaa enemmän kun ennen, kun ruoka kallistuu jne.

toi on typerin väite et oot tienny mihin ryhdyt... hoh hoijaa. koittakaa nyt parempaa keksiä.. kyllä jokaisella on oikeus vaatia. jos ei olisi niin miksi sitten muiden lakot hyväksytään. siksi että ei omaan elämään vaikuta, eli kuka nyt on itsekäs...

enkä muuten ole sairaanhoitaja eli korotus ei mua koske!
kykenen vaan ajattelemaan asioitahieman pitemmälle

Hyvä, hyvä. Tervetuloa vaan alalle jossa viihdytään eikä yksikään päivä ole kopio elisestä

:hug: Miksi harmaana? Älä yhtään päätöstäsi häpeile, rinta rottingille vaan. Itse olen ainakin ihan tosi ylpeä ammatistani :D Sekä myös tästä yhtenäisyyden tunteesta joka alalla olijoiden kesken tällä hetkellä vallitsee. Vaikka lokaa on tullutkin niskaan (alalla olijoiden) niin se ei sitä tunnetta hälvennä yhtään. Antakaa tulla vaan kun vauhtiin ollette päässeet.

Kaikkeen sitä psykiatrian puolella työskennellessä tottuu (suljetuilla osastoilla ja päihdepuolella) :D -> yksi niistä työsuhde eduista....

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
[

Vaan kun se raha ei kata sitä työmäärää mikä siihen sisältyy.

Jos siltä tuntuu niin miksi alalle hakeuduitte? Mulle itselle on ollut aina tärkeää että työ mielekästä, tämän oppinut jo pienenä. Onhan raha tärkeää, mutta ei kukaan täysin ilmaiseksi kuitenkaan työtä joudu tekemään eli vaikka palkka pieni niin kyllä sillä toimeen tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

PEESI!!!

Voi sanoa, että ei ole oikeutta irtisanoutua, jos tapa, jolla irtisanoudutaan tehdään niin, että sillä tahallaan aiheutetaan vaaraa mahdollisimman monelle muulle ja vielä hengenvaaraa.

On oikeus irtisanoutua, mutta ei ole oikeutta tahallaan vaarantaa kenenkään muun henkeä!

Yhteistyössä