tein juuri raskaustestin ja mielestäni liuskat viallisia. Mitä mieltä olette...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minni"

Vieras
Heipsan kohtalotoverit tai te kotilääkärit ;)

Mulla on pitänyt alkaa menkat pari päivää sitten. Tällä kertaa oireina on menkkakivut, mutta veri puuttuu tästä "leikistä" kokonaan. Tosi outoa ja ihan uutta! Alavatsaa kipristelee samalla tavalla kuin menkkojen aikana. No ajattelin sitten, että tehdäänpä raskaustesti, niin on se vaihtoehto sitten rajattuna. Ollaan ensikertalaisia tässä lapsen yrittämisessä, mutta tuntuu, että joka kuukausi mulla on uusia, tosi hämäriä vaivoja enkä silti ole raskaana. Tää on nyt tietty sit taas yks uus outo oire tää kivut ilman menkkavuotoa. Jotenkin siis ajattelen taas että enhän mä vaan voi olla raskaana! Silti sitä salaa toivoo niin paljon, että testihän oli tehtävä ;)

Äsken kävin pissaamassa purkkiin ja tää ei ollut sitten tytöt eka kerta. Joten mun mielestä ei pysty nyt syyttämään ensikertalaista tästä hommasta. Seuraavaa kuitenkin kävi:

eka testiliuska ei näyttänyt mitään. Ajattelin, etten menetä mitään, niin kastoin sen reiluksi sekunniksi taas virtsaan :P sitten sieltä tuli yksi viiva. Eli siis negatiivinen.
Ajattelin liuskan olevan virheellinen, kun se ei siitä ekasta mitenkään reagoinut. Siispä tein toisen. Sama juttu tän toisen kanssa. Eka ei mitään. Sit kastoin senkin uudelleen, jolloin koko testi muuttui liilaksi...hehe, uups! ..ja hetken päästä kun palasin vessaan korjaamaan liuskat, niin tämä viimeisin testi näyttikin kahta viivaa sieltä kaiken sotkun keskeltä!

Ottakaapa nyt tästä siis selvää? Kaksi epäonnistunutta testiä, ja sit "väärinkäytettynä" kaksi eri vastausta. Tästä ei kaiketi voi tehdä muuta johtopäätelmiä kuin että menkkoja odotellessa..VAI?? Mitä te tekisitte? Netissä puhutaan myös paljon tosta kahden viikon odottamisesta ennen kuin testejä ees pitäis tehdä. Voihan se olla, että luontoäiti tekee mulle jotain julmaa pilaa ja viivästyttää menkkoja ihan tosissaan. Mut jännä ettei näiden kipujen kanssa tule mitän ulos! Sehän tässä eniten hämää! "Kiva" kulkee siteissä varmuuden vuoksi nyt sit monta päivää ilman vuodon vuotoa. Murrr...

Et varmaan tämmöstä vastausta halua, mut mä tein tos reilu vuos sitte testin johon meni liian vähän vissiin pissaa koska ei näyttäny mitään. Kastelin uudelleen ja pian ilmesty kaks viivaa. Tein kyllä sit vielä yhen giditestin varmuuden vuoksi, vaikka uskoin kyllä tuohon väärin tehtyynkin. Ja raskaana siis olin ja oireiden perusteella sen kyllä tiesinkin..

[QUOTE="minni";27539900]miten sulla sitten kävi? mitä testiä käytit?[/QUOTE]

Mul kävi positiivisesti. Predictoria käytin. En testannu heti kun myöhästyi vaan oottelin kotvasen koska ennenkin oli ollu myöhässä. Ajattelin alkuun että kyl ne sieltä tulee.

jees. kai se on odoteltava muutama päivä vielä ja tehtävä testi sit uudelleen, jos niikseen on.
musta vaan tuntuu, että tällä stressillä en koskaan tule raskaaksi. heti jos menkat on vähän myöhässä tai oireet on muka (koska kokemustahan mulla vielä ei ole mut kaiken voi kuvitella) raskausmaiset, niin sitä heti toivoo ja toivoo ja toivoo. emmää tiedä miten jotkut, jotka toivoo lasta pystyy olee ihan viilipyttyjä asian suhteen ja testaamaan vasta viikkojen jälkeen.. mä mietin asiaa melkein 24/7. ja vaiks kuinka sanon itselleni että ÄLÄ MIETI, niin sitä miettii silti ja asiat tulee uniin jnejne... eijoo helppoo ;)

mut kukahan osais selittää mistä menkkamaiset kivut johtus vaikkei verta tulekaan? luulis, että toi koskeminen johtuu siitä, että tuolla alhaalla lihakset yrittää supistaa multa verta ja kuona-aineita pois. mut silti ei tuu mittää! ohan tietty kaikki mahdollista...

Mä kävisin hakemassa marketista halpisliuskat ja tekisin tänään vielä uuden testin :) Voihan noi sun oireet olla kuviteltuja (kun sitä toivoo kovasti raskautta niin alkaa oikeasti tuntemaan ties mitä oireita, koettu on!) ja kiertokin voi pari päivää heittää, mutta kun kerran toiseen testiin tuli kaksi viivaa niin ite en jaksaisi päiviä odotella.

Plus, ainakin mulla, jos odottelisin sen pari päivää ja sinä aikana ajattelisi asiaa koko ajan, on se pettymys tosi iso jos ei sitten olekaan raskaana. Siksi ite haluaisin heti tietää.

Mulla oli pari vanhentunutta David testiä (menneet vanhaksi 09/12) ja negaa näytti kun testailin noin viikko siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Menkat on nyt myöhässä noin puolitoista viikkoa, tosin kierto on vähän sekava, mutta menkkatuntemukset oli viime viikon alussa ja mitään ei kuitenkaan tullut.

Uutta testiä pitänee tehdä varmaankin viimeistään perjantaina kun viikonlopuksi on sovittu baarireissu. Ja tällä kertaa voimassa olevilla testeillä ;) Itse kovasti toivoisin plussaa, mutta toiveikas en uskalla olla kun mitään oireita ei varsinaisesti ole, mitä nyt vatsa on turvonnut ilmapalloksi ja menkkakierto on muutenkin vähän vaihteleva. Toki nyt mennään luvuilla kp 40, mutta minun kierrolla sekin on siinä ja siinä, onko normaalin rajoissa :(

[QUOTE="minni";27540209]mut kukahan osais selittää mistä menkkamaiset kivut johtus vaikkei verta tulekaan? luulis, että toi koskeminen johtuu siitä, että tuolla alhaalla lihakset yrittää supistaa multa verta ja kuona-aineita pois. mut silti ei tuu mittää! ohan tietty kaikki mahdollista...[/QUOTE]

No mulla on kyllä kaikissa kolmessa raskaudessa ollut ihan selkeät menkkasäryt. Johtuvat kohdun turpoamisesta kuulemma. Mulla ne on alkaneet pari päivää ennen plussaa ja jatkuneet johonkin 6-7 viikolle saakka.

[QUOTE="minni";27540209]mut kukahan osais selittää mistä menkkamaiset kivut johtus vaikkei verta tulekaan? luulis, että toi koskeminen johtuu siitä, että tuolla alhaalla lihakset yrittää supistaa multa verta ja kuona-aineita pois. mut silti ei tuu mittää! ohan tietty kaikki mahdollista...[/QUOTE]

Kivut sieläosastossa voi olla hyvin samantapaisia vaikka ois kysessä muu kun menkat. Raskauden alettua kohtu alkaa heti valmistautua ja kasvaa joka tuntuu aika samalle kun se menkkojen lihaskipu. Mul oli alkuviikkoina paljon menkkamaista kipua. Jostain se ajatus vaan tuli että kannattas hankkia testi kun olin noin 5pv myöhässä.

En suosittele käyttämään ollenkaan noita liuskatestejä, enkä varsinkaan niitä joissa pitää pissiä purkkiin. Osta niitä jotka kastetaan suoraan virtsasuihkuun ja joihin viivat tulee suojuksen aukkoihin jos tulee. Noissa liuskatesteissä tuntuu olevan aina jotain epäselvyyksiä ja tulkinnanvarauksia. Apteekin omat eivät edes maksa sen enempää kuin ne liuskatkaan.

[QUOTE="vieras";27540306] Apteekin omat eivät edes maksa sen enempää kuin ne liuskatkaan.[/QUOTE]

Ai jaa? Olisko se Apteekin oma n. 7euroa yksi puikko, kun Prismasta saa liuskoja 2 kpl paketin 2,99. Kyllä se musta enemmän maksaa.
Ja ihan luotettavia ne liuskat ovat, kun vaan osaa käyttää oikein.

Alkuraskaudessa voi olla menkkakipuja, mutta usein ne tulevat "väärään" aikaan, esim. ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, ja ne jatkuvat useita päiviä.

Jos siinä toisessa viivassa oli punaista väriä niin luulenpa että olet raskaana, ei siihen varmaan tule muuten väriä. Mutta ilmeisesti testisi olivat jotain ihan surkeita koska ei tuolllaista kuulu käydä. Osta Pregcheck liuskatesti marketista, se on halpa ja varma.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27540332:
Ai jaa? Olisko se Apteekin oma n. 7euroa yksi puikko, kun Prismasta saa liuskoja 2 kpl paketin 2,99. Kyllä se musta enemmän maksaa.
Ja ihan luotettavia ne liuskat ovat, kun vaan osaa käyttää oikein.

No riippuu varmaan liikkeestä. Meidän lähiapteekissa maksaa apteekin oma 4,90 ja halvimmat liskatestit Prismassa 5,90 2 kpl. JA kun tosiaan on kokemuksia siitä että nuo liuskat ovat epävarmoja, niin mieluummin ostan sen yhden hyvän halvemmassa paketissa. Onhan ne liuskatestit luotettavia kyllä, mutta se oikein käyttäminen ja tulkitseminen ei aina ole ihan helppoa.

[QUOTE="vieras";27540306]En suosittele käyttämään ollenkaan noita liuskatestejä, enkä varsinkaan niitä joissa pitää pissiä purkkiin. Osta niitä jotka kastetaan suoraan virtsasuihkuun ja joihin viivat tulee suojuksen aukkoihin jos tulee. Noissa liuskatesteissä tuntuu olevan aina jotain epäselvyyksiä ja tulkinnanvarauksia. Apteekin omat eivät edes maksa sen enempää kuin ne liuskatkaan.[/QUOTE]

Tässä viestissä mikään ei ollut totta :D

• Tykkää
Reactions: evvk
[QUOTE="minni";27540410]hei neidit! mä käytin s-paikasta ostettua pregcheck-testiä ja näin kävi![/QUOTE]

Oho? Kastoitko tikkua sen 3 sekuntia? Käänsitkö sen jossain vaiheessa pissapää ylöspäin? Ovatko liuskat jäätyneet tai olivatko kylmiä kun käytit? Laskitko tikun tasaiselle imemättömälle alustalle? Olen tehnyt lukuisia näitä testejä ja ovat näyttäneet 100 % oikein.

Mä en ajattelis mitään, en suuntaan enkä toiseen, vaan marssisin kauppaan ja hakisin uuden testin. :) Ihan minkä vain.

Mulla toi cittarin pregcheck on toiminut hyvin.

Apteekin omaan en sen sijaan koske enää ikinä. Montakos mä niitä teinkään parin päivän välein kuopusta odottaessa, mutten tullut hullua hurskaammaksi siitä, olenko vai en raskaana. Viiva oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hailu, ettei siitä tiennyt, onko se oikeasti vai ei, eikä se lähtenyt voimistumaan päivienkään kuluessa. Sit tein tuon pregcheckin ja rävähti niin voimakas viiva, ettei tarvinnut miettiä, oonko vai en (jäi kerrankin kontrolliviivakin hailuksi sen rinnalla).

[QUOTE="vieras";27540351]No riippuu varmaan liikkeestä. Meidän lähiapteekissa maksaa apteekin oma 4,90 ja halvimmat liskatestit Prismassa 5,90 2 kpl. JA kun tosiaan on kokemuksia siitä että nuo liuskat ovat epävarmoja, niin mieluummin ostan sen yhden hyvän halvemmassa paketissa. Onhan ne liuskatestit luotettavia kyllä, mutta se oikein käyttäminen ja tulkitseminen ei aina ole ihan helppoa.[/QUOTE]

Mun kokemus luotettavuudesta ja helposta luettavuudesta menee just päinvastoin.

Melkein kahdenkymmenen vuoden raskaustestaamisen jälkeen minäkin sain kerran viallisen testipakkauksen, sellaisen missä on kaksi testiä samassa (vaaleanpunainen, onko se predictor). Kumpaankaan ei tullut edes sitä testi-toimii-viivaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;27540500:
Apteekin omaan en sen sijaan koske enää ikinä. Montakos mä niitä teinkään parin päivän välein kuopusta odottaessa, mutten tullut hullua hurskaammaksi siitä, olenko vai en raskaana. Viiva oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hailu, ettei siitä tiennyt, onko se oikeasti vai ei, eikä se lähtenyt voimistumaan päivienkään kuluessa. Sit tein tuon pregcheckin ja rävähti niin voimakas viiva, ettei tarvinnut miettiä, oonko vai en (jäi kerrankin kontrolliviivakin hailuksi sen rinnalla).

Tuo on kyllä myös aika outoa! Mikähän siinä on ollut?
Mä tein kuopuksesta Apteekin oman päivän ennen kun menkat piti alkaa, koska olin lähes varma tuloksesta. Silloin tuli hailu viiva. Sitten tein vielä uuden ennen varhaisultraa, kun halusin varmistella (tuolloin 6+ jotain) ja sitä väriä ei riittänyt kontrolliviivaan enää melkein yhtään, tuli siis megaavahva testiviiva ja hailu kontrolliviiva.

Mun kokemuksella (ehkä 20-30 testiä takana) on kaikki testit näyttäneet aina oikean tuloksen, olin sitten raskaana tai en. Haaleita viivoja on tullut, silloin olen ollut raskaana. Ja jos ei ole tullut viivoja ollenkaan niin en ole ollut raskaana. Eli luotan kyllä kaikkiin mitä on tullut kokeiltua :)

Yhteistyössä