Tein miestä kohtaan typerästi. Älkää vastatko ilkeästi en sitä nyt kaipaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tässä alustusta. Olen kotiäiti meillä muutama lapsi ja kotihoidontuella viimeistä kesää olen. Olen ollut useamman vuoden ja syksyllä alkamassa koulutus. Mies ei ole tästä narissut, kun olen kotona ollut. Mulla pienet tulot ja sen tietää jokainen kotiäiti ettei tulot ole mitään huimaavia.

Mies antoi mulle oisko 3 -4 vuotta sitten oman visa elecrton kortin käyttöön kun makselin hänen laskuja automaatilta. Ja tarvin joskus rahaa johonkin. Miehellä oli jo tuolloin tavallinen pankkikortti(jolla maksaa kaupassa ja automaattinostot) eli tuon visa electronin lisäksi.

Miehen visa electron meni vanhaksi vuosi sitten eikä mies enää uusinut sitä ja ihan ok en valitellut. Pysin sitten mieheltä lääkeisiin rahaa ja muuhun kun oli tarve.

Tän vuoden alusta vaihdettiin tilit toiseen pankkiin ja sieltä otettii molemmat omille tileille pankkikortit. Mies jätti vanhaan pankkiin tilin ja pankkikortin. Joka edelleen voimassa. Maaliskuussa tarvitsin rahaa. Mies antoi VANHAN tilinsä pankkikortin mulle ja sanoi, että voit vaikka pitää sinä sen kortin. Ja mies tiesi tuolloin, että otan eräisiin menoihin rahaa. Olen ottanut viimeisen kerran rahaa huhtikuun puolivälissä en enää sen jälkeen. Yhteensä nostin rahaa 500?. Rahat meni suurinosa noin 260-280? lapsen lääkkeisiin loput ruokaan.

En tietenkään AJATTELEMATTOMUUTTANI kertonut näitä tapahtumia. Nyt tuli tiliote ja mies huomasi. Mies kysyi kuka antoi luvan? Vastasin että ei kukaan. Mies suuttui, kun on tienannut rahat ja minä laitan huvituksiin. Sanoin tasan tarkkaan, että mihinkään huvituksiin ei mennyt vaan lääkkeisiin ja loput ruokaan. Mies huusi, että saat "pakata tavarat ja erotaan ei voi luottaa enää epärehelliseen ihmiseen." Ja sanoi, että "älä tule lähemmäs muuten lyön asia on loppuun käsitelty". Sanoin, että maksan joka euron takaisin, mutta mies sanoi että "antaa olla asia loppuun käsitelty ei puhuttavaa" Saattoi olla vähän eri sanajärjestys miehen puheessa.

TIEDÄN olin typerä. Pyysin mieheltä anteeksi tekoani ja sanoin, että "olen todella pahoillani eikä minulla ole selitystä tapahtuneelle. Enkä puolustele millään tekojani" Mies ei enää puhunut koko ½tunnin aikana mitään lähti aika tyynenä töihin.

Ja tosiaan tiedän teko oli tosi tyhmä, anteeksiantamaton, ajattelematon.

Alkuvuosi on muutenkin tulojen suhteen ollut hankala.

Tuskin pystyn mitenkään hyvittämään tekoa ja voiko sitä enää hyvittää? Mieheltä tuskin on enää pyytämistä lapsen lääkkeisiin rahaa eikä mihinkään muuhunkaan niin TYHMÄSTI tein

Siis apua mitä? Mies antoi sinulle kortin, jotta voit nostaa sieltä rahaa ja käski vielä pitää sen kortin ja nyt suuttuu, kun olet nostanut sieltä rahaa?

Kyllä se on kuule miehesi joka nyt ylireagoi ja pahasti.

Itse tekisin ehkä niin, että ottaisin lapset ja häipyisin jonnekin muutamaksi päiväksi ja katsoisin tajuaako mies mitä on puhunut.

Tuota, onko lapsi yhteinen? Miksi isä ei anna rahaa lääkkeisiin? Jos sinulla ei ole juurikaan tuloja, ja tuolla rahalla, joknka olet nostanut, olet ostanut lapsen lääkkeitä ja ruokaa, en oikein tajua miehesi käytöstä...

Jospa voisitte vielä kuitenkin puhua asiasta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies antoi VANHAN tilinsä pankkikortin mulle ja sanoi, että voit vaikka pitää sinä sen kortin. Ja mies tiesi tuolloin, että otan eräisiin menoihin rahaa.

Miten sä nyt itseäsi syytät. En ihan ymmärrä. Minusta asia ei ole noin kauhea, kuin miltä saat sen kuulostamaan. Siis mitä väärää teit? Nostit rahaa myös huhtikuussa?? Tuntuu että olet nyrkin ja hellan välissä, sorry suora ilmaisuni.
:hug:

Mitä sä nyt olet tehnyt tyhmästi jos olet ostanut lääkkeitä ja ruokaa perheellesi? Mä en kyllä lupaa mieheltäni kysy, jos käyn kaupassa. Jos mulla ei ole rahaa omalla tilillä (sieltä menee asunnon lainalyhennykset ) niin mä siirrän ukon tililtä rahat ja painun kauppaan.
Jos se joskus alkais siitä narisemaan jotain, niin..... :headwall:

En tiedä. Kun aikaisemmin mulla siis oli tuo 3 vuotta miehen visa electron niin silloin mies ei sanonut mitään. Joo tiedän olisinhan toki voinut tosiaan sanoa tai vaikka soittaa miehelle että otan rahaa lapsen lääkkeisiin ja nyt ruokaan. Onhan 500? iso raha mutta se ei ollut kertanostona.

tajuaako miehes että sä ruokit sen lapsia ja ostat lääkkeitä sen lapsille. ihan mun mielestä turhaan suuttui eikö perheessä yleensä ole miehen ja naisen raha asiat yhteisiä niin laskut kuin turhanpäiväisiinkin asioihin menevät rahat

siis hetkinen, rahat käytetty lapsen lääkkeisin ja perheen ruokaan niin isäntä nostaa metelin.
Turha sinun ap potea syyllisyyttä! Jos lapset ovat yhteisiä ja ruoka maistuu isännällekin niin mielestäni olet käyttänyt rahat ihan ok.
Itse olin kotona lähemmäs 8 vuotta ja tälläkään hetkellä tuloni eivät ole päätä huimaavat. Kyllä tuollaiset rahat otetaan siltä tililtä missä on nostovaraa. Koskaan ei isäntä meillä nostanu äläkkää.
Tai sitten olen vain nyt niin umpiväsynyt ettten tajunnut juttua...

En tarkoita vastata ilkeästi, mutta mun on pakko sanoo, etten kertakaikkiaan pysty tajuamaan tuollaista... Paljon täälläkin juttuja liikkuu, jossa kerrotaan, kuinka nainen joutuu "kerjäämään" mieheltä rahaa pakollisiin hankintoihin, vaikka yhteistä taloutta pyöritetään... Mun mielestä on itsestään selvyys, tottakai, että molemmat osallistuvat perheen menoihin, eikä palkkaa tienaavalla miehellä pitäis olla mitään valittamista, että myös hän joutuu osallistumaan perheen menoihin... Jotenkin tuntuu kohtuuttoman väärältä, että miehellä olisi oikeus ruveta messuamaan rahoista, jos vaimo ostaa niillä RUOKAA TAI MUUTA TARPEELLISTA koko perheelle...

Mä en pystyis itse elään parisuhteessa, jossa laittasin kaikki omat rahani perheen hyväks, ja mies motkottas jos joutuisin siltä pyytään rahaa pakollisiin juttuihin. Joskaan en koskaan alentuis kerjäämään mieheltä mitään, mutta meillä onkin itsestään selvyys, että se maksaa jolla rahaa on, olipa ostos mikä tahansa... En vois kuvitellakaan, et mies ei osallistuis ruokahankintoihin, tokihan hänkin täällä syö, mutta ymmärtää myös sen ettei noi yhteiset lapset ole yksin mun elätettävänä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän, että alkuvuosi on ollut hankalampi tulojen suhteen. Mutta kait tein tosi tyhmästi.
Miksi sä syytät itseäsi? Et sä ole tehnyt mitään väärää. Jos miehesi niin väittää, jätä tommoset väitteet omaan arvoonsa. Lääkkeet ja ruoka on tärkeitä asioita ja ihan turhaa ukkos siitä narisee sulle!!!

Sinä olet toiminut ihan oikein. Kortti annettiin käyttöösi ja sinä käytit sitä lapsen lääkkeisiin ja ruokaan, et siis omiin menoihisi. Ainut virhe oli ehkä, että et muistanut ilmoittaa, että otit rahaa (en tosin tiedä oliko sinua käsketty niin tekemään). Jos miehelläsi olisi ollut joku meno, eikä hän olisi tiennyt että tililtä on lähtenyt rahaa, niin olisi voinut joutua vaikeuksiin.
Muuten voisin sanoa, että miehesi ylireagoi ja on väärässä. Olet toiminut oikein. Ei ole mitään syytä potea huonoa omaatuntoa. Kyllä tuosta teidän pitää keskustella. Mutta kysy myös mieheltäsi, että miksi hän on niin suuttunut. Ja yritä kuunnella.

:o :o :o okei... mitäköhän ap teki tyhmästi?
Lääkkeiden ja ruoan ostaminen yhteisille lapsille on tyhmää? :o
Me ei olla vielä naimisissa miehen kanssa eikä ole lapsiakaan, niin ei siltikään olla noin nihilistejä rahan suhteen. kaikki on yhteistä. jos mun tilillä ei olis tarpeeks niin mä voisin ihan kysymättä ottaa miehen tililtä rahaa. eikä siinä mitään ihmeellistä olis.

Ennemminkin sun pitäis jättää tollanen mies. Mikä tossukoiden vaellus täällä kokoajan on? Toi on vallankäyttöä, toi mun rahat meininki. Vaimo pysyy kotona ilman harrastuksia kun turvallisesti pa.

Yhteistyössä