Tein miestä kohtaan typerästi. Älkää vastatko ilkeästi en sitä nyt kaipaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä tuollaista ollenkaan ettei muka lääkäriä ja ruokaa voi toisen tililtä maksaa.

Itse olen ollut 10v kotona lasten kanssa. Tässä kuussa tulee enää kotihoidontuki ja sen jälkeen saan tililleni vain ja ainoastaan lapsilisät. Muita tuloja ei ole. Itse saan vapaasti siirtää miehen tililtä omalleni, kun siellä alkaa "pohja" häämöttämään.

No oishan toki pitänyt miehellesi sanoa että 500 on nostettu.
Jos hällä on ollut siellä esim. laskujen maksua varten rahaa ja on luottanut että rahaa on enempi kuin onkaan (kun kerroit että teillä on tiukkaa ollut).

Mutta silti miehesi ylireagoi jos käskee kassit pakata.

Kyllä meillä on yhteiset rahat, mutta kyllä minä miehelle kertoisin jos joutuisin suuria summia hänen tililtään ottamaan. Kaikki kun ainakin meillä menee mikä tuleekin, niin kyllä molempien täytyy olla ajantasalla siitä, mitä on jäljellä ja mihin on varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Sinä olet toiminut ihan oikein. Kortti annettiin käyttöösi ja sinä käytit sitä lapsen lääkkeisiin ja ruokaan, et siis omiin menoihisi. Ainut virhe oli ehkä, että et muistanut ilmoittaa, että otit rahaa (en tosin tiedä oliko sinua käsketty niin tekemään). Jos miehelläsi olisi ollut joku meno, eikä hän olisi tiennyt että tililtä on lähtenyt rahaa, niin olisi voinut joutua vaikeuksiin.
Muuten voisin sanoa, että miehesi ylireagoi ja on väärässä. Olet toiminut oikein. Ei ole mitään syytä potea huonoa omaatuntoa. Kyllä tuosta teidän pitää keskustella. Mutta kysy myös mieheltäsi, että miksi hän on niin suuttunut. Ja yritä kuunnella.

Tilillä on ollut sellainen summa rahaa, että vaikka miehelle ois tullut joku hieman suurempi ostos vaikka auton osia tai muuta niin rahaa on tilillä. Ja lisäksi vielä uudessa pankissa uudella tilillä on rahaa.

Joo ei me rahoissa uida. Tiukkaa on tietysti välillä, mutta ei mikään toivoton tilanne.

KUINKA VOIN KESKUSTELLA KUN MIES EI ENÄÄ AIO PUHUA?

Alkuperäinen kirjoittaja MT:
Jos hällä on ollut siellä esim. laskujen maksua varten rahaa ja on luottanut että rahaa on enempi kuin onkaan (kun kerroit että teillä on tiukkaa ollut).

Kyllä meillä on yhteiset rahat, mutta kyllä minä miehelle kertoisin jos joutuisin suuria summia hänen tililtään ottamaan. Kaikki kun ainakin meillä menee mikä tuleekin, niin kyllä molempien täytyy olla ajantasalla siitä, mitä on jäljellä ja mihin on varaa.

Tämä tili ei ole laskujen maksua varten vaan UUDET TILIT LASUJEN JA MUIDEN KULUJEN MENOJA VARTEN. Miehellä on ollut tarkoitus lopettaa tää VANHA tili johon mulla ollu tää pankkikortti ja siirtää rahat uudelle tilille.

Mä kun just en jaksa ymmärtää tätä "sun rahat ja mun rahat". Kyllä meillä on ihan yhteiset rahat ja yhteiset lapset ja jos toinen ostaa kahella markalla karkkia niin ei sitä toiselle tartte takasin maksaa. Uskomatonta.

Kannattaako tuollaisen miehen kanssa edes yrittää puhua. Mun mielestä kannattaa antaa miehen tuhista pahimmat pois ennenkuin yrität edes puhua sille. Mä oon oikeesti järkyttynyt, että pitää pyytää lupa ottaa rahoja lasten lääkkeisiin ja perheen ruokiin. Mun mielestä kannattais olla ainakin yksi yhteinen tili, jolle mies sit siirtää summaa, jonka haluaa vaimolleen antaa ja sulla oli TÄYSI oikeus käyttää sitä tiliä.

Oikeesti, miten 2000-luvulla voi olla enää tuollaisia miehiä, jotka pitää vaimojaan noin nyrkin ja hellan välissä...

Juu no juuri kerroit että on ollut tiukkaa, joten oletin että on tosiaan ollut tiukkaa.
Silloin kun meillä on tiukkaa niin ylimääräistä rahaa ei ole.
Hyvä jos teillä on tiukassakin tilanteessa rahaa millä mällätä eikä 500 euronkaan hukkuminen haittaa miehesi laskujen maksua.

Mä en kyllä nyt tajua koko pointtia... Onhan toi nyt teidän molempien puolelesta pikkusen outoa käytöstä.. Sinä pyytele anteeks antreeks anteeka kun olet nostasnu rahaa kortilla jonka mies on antanut ja mies suuttuu ja uhkaa erolla kun olet nostanut rahaa kortilla jonka on itse sinulle antanu..huh huh..

Tossunalla trallallaaa...

Uskotteko tosissaan tähän aloitukseen? Ap:lle sattuu joka päivä näitä ihme "sattumuksia". Varmasti keksimällä keksii itelle onkelmia. Meinaan, jos noin mulle kävisi, en ainakaan tulisi tänne ruikuttamaan vaan laittasin ukon menemään.

en kyllä nyt ymmärrä miestäsi yhtään, sori nyt vaan. kyllä yleensä perheissä on yhteiset rahat (meillä ainankin), se maksaa kummalla on rahaa. Ja voin kyllä mieheltä pyytää rahaa huvituksiinkin jos itselläni ei ole. Ja aina antaa. Miksi mies antoi sinulle sen kortin jos et olisi sieltä rahaa saanut nostaa?? en ymmärrä.

miksi se antoi sen kortin sulle ja sanoi että voit pitää tän vanhan kortin?
meinasko se että vaan pitelet sitä lompakossa?!?
kuulostaa niin oudolta etten kyllä voi uskoa. onpa hyvä etten itse ole tossukka.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämä tili ei ole laskujen maksua varten vaan UUDET TILIT LASUJEN JA MUIDEN KULUJEN MENOJA VARTEN. Miehellä on ollut tarkoitus lopettaa tää VANHA tili johon mulla ollu tää pankkikortti ja siirtää rahat uudelle tilille.

No onpa teillä tosiaan tiukkaa kun on laskujen ja kulujen maksua varten toinen tili ja sitten vielä tämä toinen mistä voi nostaa 500 ? ja vielä siellä on vaikka kuinka paljon jäljellä...
Voi teitä raukkoja.

Juu no juuri kerroit että on ollut tiukkaa, joten oletin että on tosiaan ollut tiukkaa.
Hyvä jos teillä on tiukassakin tilanteessa rahaa millä mällätä eikä 500 euronkaan hukkuminen haittaa miehesi laskujen maksua.

Eli olisin jättänyt ne lapsen lääkkeet ostamatta ja lapsi ois joutunut sairaalaan kun ei anneta lääkkeitä. Tiukkaa on ollut, mutta onko sun mielestä se syy jättää ostamatta lääkkeet ja ruoka?

Eli olisin jättänyt ne lapsen lääkkeet ostamatta ja lapsi ois joutunut sairaalaan kun ei anneta lääkkeitä. Tiukkaa on ollut, mutta onko sun mielestä se syy jättää ostamatta lääkkeet ja ruoka?

Miten määrittelet tiukan? Ei teillä tunnu tiukkaa olevan, kun kerran ylimääräistä rahaakin on.
Etkä tunnu myöskään ymmärtävän lukemaasi, kukaan kun ei ole sanonut ettei olisi saanut lääkkeitä ostaa.

Sinä olet toiminut ihan oikein. Kortti annettiin käyttöösi ja sinä käytit sitä lapsen lääkkeisiin ja ruokaan, et siis omiin menoihisi. Ainut virhe oli ehkä, että et muistanut ilmoittaa, että otit rahaa (en tosin tiedä oliko sinua käsketty niin tekemään). Jos miehelläsi olisi ollut joku meno, eikä hän olisi tiennyt että tililtä on lähtenyt rahaa, niin olisi voinut joutua vaikeuksiin.
Muuten voisin sanoa, että miehesi ylireagoi ja on väärässä. Olet toiminut oikein. Ei ole mitään syytä potea huonoa omaatuntoa. Kyllä tuosta teidän pitää keskustella. Mutta kysy myös mieheltäsi, että miksi hän on niin suuttunut. Ja yritä kuunnella.

Tilillä on ollut sellainen summa rahaa, että vaikka miehelle ois tullut joku hieman suurempi ostos vaikka auton osia tai muuta niin rahaa on tilillä. Ja lisäksi vielä uudessa pankissa uudella tilillä on rahaa.

Joo ei me rahoissa uida. Tiukkaa on tietysti välillä, mutta ei mikään toivoton tilanne.

Varmasti puhuu kun olet hetken odottanut. Eihän kukaan voi noinvain räjähtää ja sitten lakata puhumasta. Jos teillä ei ole mitään muita suuria parisuhdeongelmia, niin tottakai se joutuu tosta vielä puhumaan. Eikai kukaan täysjärkinen hajoita koko perhettä tuollaisen takia. Ehkä häntä myös hävettää nyt oma käytös ja siksi verhoutuu tuollaisen tekaistun kuoren alle. Ja jos todella aikoo erota , niin ei sitten ole edes arvoisesi ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

No onpa teillä tosiaan tiukkaa kun on laskujen ja kulujen maksua varten toinen tili ja sitten vielä tämä toinen mistä voi nostaa 500 ? ja vielä siellä on vaikka kuinka paljon jäljellä...
Voi teitä raukkoja.

Mies siirtyi yrittäjäksi tammikuussa ja avasi uuteen pankkiin yksityistilin ja yritystilin. Ja ajatuksena oli että tämä tili johon oon pitänyt pankkikorttia poistetaan tämän vuoden aikana. Koska sinne oli tullut vanhoja palkkoja.

No joo mitäpä minä tässä enää kertomaan mitään. Paha mieli tässä vaan on itellä. Ja sen kun epäilette provoksi. Se kohentaa mun mieltä suunnattomasti.

Ihan oikeesti. Nyt musta alkaa tuntumaan että ap taitaa olla hiukkasen yksinkertainen.

Varmasti puhuu kun olet hetken odottanut. Eihän kukaan voi noinvain räjähtää ja sitten lakata puhumasta. Jos teillä ei ole mitään muita suuria parisuhdeongelmia, niin tottakai se joutuu tosta vielä puhumaan. Eikai kukaan täysjärkinen hajoita koko perhettä tuollaisen takia. Ehkä häntä myös hävettää nyt oma käytös ja siksi verhoutuu tuollaisen tekaistun kuoren alle. Ja jos todella aikoo erota , niin ei sitten ole edes arvoisesi ihminen.

Siis ei mitään suuria ongelmia ole ollut. Tietysti jotain näkemyseroja ,utta ei niistä mitään riitoja ole koskaan tullut kun on pystytty ihan asiallisesti kertomaan oma mielipide.

Nainen! Oikaise selkäs, vedä olkapäät taakse ja nosta leuka pystyyn. Ja kaiva se itsetuntos sieltä vatpaiden välistä takaisin oikealle paikalleen.
Sä oot kynnysmatto nyt, mitä väärää on lasten ruokkimisessa ja lääkkeissä? Kysy sitä mieheltäs, vaikka tekstarilla, jos se ei muka puhu sulle. Sulla on narsisti mies.
http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/tunnista-narsisti/

Alkuperäinen kirjoittaja EI tossun alla:

Ihan oikeesti. Nyt musta alkaa tuntumaan että ap taitaa olla hiukkasen yksinkertainen.

En tiedä olenko yksinkertainen. Taidan vaan ylireagoida täällä vastauksiin, kun on jo pahamieli. Ja koska mies uhkasi lyödä jos menen lähemmäs.. tuntuu tosi pahalta...

Yhteistyössä