Tein miestä kohtaan typerästi. Älkää vastatko ilkeästi en sitä nyt kaipaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
hanki oma tili ja pyydä viikkorahat sinne mitä saat käyttää.. ja pistä ukkos ostamaan ruoat perheelle...

Mulla onkin omatili jonne kotihoidontuki ja lapsilisät tulee
Osallistuuko mies mitenkään ruokaan ja lasten menoihin, vai pitääkö sun maksaa ne ja omat menosi noista? Siis elätätkö lapset ja miehesikin ja jäät kaikesta muusta itse ilman, kun rahat menee elämiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
hanki oma tili ja pyydä viikkorahat sinne mitä saat käyttää.. ja pistä ukkos ostamaan ruoat perheelle...

:o

no kai ukko voi maksaa "vaivan palkkaa" kun kerran yhteisesti on sovittu että toinen on kotona... tää on kai vähän kettuilua mutta... muutamasta satasesta jos tulee riitaa.... :whistle:

Mies on ollut aina väkivalta vastaan. Mies oli (useamman kerran) jutellut parhaan kaverinsa kanssa muutamat kerrat vuosien kanssa. Siis todella läheinen kaveri(mies) jonka kanssa pystyi keskustelemaan äitinsä kuolemasta hyvin koska tämän ykaverin äiti kuoli samaan aikaan kuin mieheni oma äiti. Ja ovat jutelleet kaikesta muustakin yms yms

Tapasin tämän miehen kahvilassa kerran ja juteltiin kaikenlaista. Tunnetaan siis myös me. Eikä miehelle se ole koskaan ollut ongelma. Tää kaveri sanoi tähän tyyliin: "sulla on tosi hyvä mies. Hän aina niin puhuu kauniiseen sävyyn sinusta. Miehesi kertoi, ettei voisi koskaan lyödä sinua" Jaa uskoa nyt tuohon kun mies uhkasi lyömisellä.

Joo ei mies siis ole koskaan lyönyt eikä uhkaillut. Mutta tuli niin paha mieli tuosta uhkauksesta.

Siis jos sä nyt olet tosissasi tässä jutussa. Niin meneekö teillä se elämä niin, että mies tienaa ja tuhlaa itteensä ja sä maksat kaiken sitten sun tuloista (kodinhoidontuki ja lapsilisä)? Jos näin on niin kyllä pikkusen ihmetyttää tollanen mies ja ennen kaikkea tollanen suhde...

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Siis jos sä nyt olet tosissasi tässä jutussa. Niin meneekö teillä se elämä niin, että mies tienaa ja tuhlaa itteensä ja sä maksat kaiken sitten sun tuloista (kodinhoidontuki ja lapsilisä)? Jos näin on niin kyllä pikkusen ihmetyttää tollanen mies ja ennen kaikkea tollanen suhde...

Mä oon suurimmaksi osaksi maksanut ruuat, oon maksanut lasten vaatteita, ja astioita, mattoja, yms kodin hankinnat. Oon maksanut lapsen monet poliklinikkakäynnit sairaalaan, omat vaatteet. Joskus mies on johonkin vaatehankintaan ottanut osaa. Mies maksanut autojen vakuutukset, ja muut vakuutukset kuten koti ja tapaturmavakuutukset.

Mulla onkin omatili jonne kotihoidontuki ja lapsilisät tulee

Tuollako sinä pyörität koko perheen arjen? Mihin miehen palkka sitten menee? Säästöön vai miehen omiin kuluihin?

Tämä tili ei ole laskujen maksua varten vaan UUDET TILIT LASUJEN JA MUIDEN KULUJEN MENOJA VARTEN. Miehellä on ollut tarkoitus lopettaa tää VANHA tili johon mulla ollu tää pankkikortti ja siirtää rahat uudelle tilille."

Ja jos se vanha tili ei nyt erityisesti ole ollut säästötilinä, niin miten se raha eroaa käyttötilin rahoista, jos tarkoitus on kuitenkin ollut siirtää nämä "vanhat" rahat uudelle tilille?

Olisit toki voinut miehellesi kertoa, että btw maksoin lapsen lääkkeet ja ruuat siltä vanhalta tililtä, mutta ei tuossa nyt muuten pitäisi mitään nokan koputtelua miehen puolelta olla.

siis..yhteiset lapset, lapselle lääkettä, ja todenäkösesti se mieskin niitä ruokia sillon söi.. että nyt vaikuttas ihan siltä että ukollas on joku toinen,koska selkeesti hakee syytä syyttää sua jostain ihan ihmeellisestä syystä.. mä olen ollut monta vuotta kotihoidon tuella ja tällähetkellä mulla ei ole mitään tuloja. mutta jos mies alkas laskeen että "paljonkos sitä rouvalla meni tällä kertaa kauppaan", ni saattas olla että tulis sellanen raivari tässä talossa, että siinä taivaskin repeäis! mua ei nimittäin alisteta tuohon, että pitäis tuoda ruoka kaupan/apteekin kuitti miehelle tarkistettavaksi!! sairas ukko sulla!! ( mun mielestä )

lisään vielä, että meillä on yhteiset rahat, vaikka omat tilit onkin.. jos sattuu että toinen tarvii rahaa, eikä omalla tilillä ole, niin sillon pyydetään toiselta.. ihme touhua tuollanen "nää on mun, nuo on sun" jaottelut yhteissä perheessä!

Mitä ihmettä se sun mies meuhuaa?? Jos antaa kortin ja luvat tiliin niin silloin on akalla lupa vaikka tyhjätä tili jos mielii.. ja sun tilanteessa kun ei itsellä ole noita tuloja niin otat mihin tarviit. Mullakin on edelleen kortti miehen tilille, vaikka tienaan itse ihan hyviä rahoja ja tilillä on lähes yhtä paljon rahaa kuin miehellä. Jos silti päätän maksaa laskuja miehen tililtä nini sillä ei ole asiaan nokan koputtamista!

En tiedä.. Miehen isä asuu tässä lähellä. Ajattelin, että menenkö kertomaan hänelle niin säikähdin tuosta kun mies uhkasi lyödä ja käski pakata tavarat ja erotaan

Ei tarkoitus ole tietenkään että miehen isä asettuis mun puolelle, mutta ajattelin että jos mies vaikka lyö kun kotiutuu. Niin voisin mennä miehen isän luo. Jos nyt mies edes kotiin tulee töistä? En tiedä.

Tiedän, että miehen isä ei sekaannu kenenkään lastensa asioihin, mutta jos tuota väkivaltaa tulee niin jos sais jotain turvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mitä ihmettä se sun mies meuhuaa?? Jos antaa kortin ja luvat tiliin niin silloin on akalla lupa vaikka tyhjätä tili jos mielii.. ja sun tilanteessa kun ei itsellä ole noita tuloja niin otat mihin tarviit. Mullakin on edelleen kortti miehen tilille, vaikka tienaan itse ihan hyviä rahoja ja tilillä on lähes yhtä paljon rahaa kuin miehellä. Jos silti päätän maksaa laskuja miehen tililtä nini sillä ei ole asiaan nokan koputtamista!

just näin!

Aivan. Toki jos olisin tyhjännyt tilin kaikkeen huvitukseen eli sellaiseen jota ei tarvi niin en yhtään ihmettelisi miehen huutamisia.

Tapasin tämän miehen kahvilassa kerran ja juteltiin kaikenlaista. Tunnetaan siis myös me. Eikä miehelle se ole koskaan ollut ongelma. Tää kaveri sanoi tähän tyyliin: "sulla on tosi hyvä mies. Hän aina niin puhuu kauniiseen sävyyn sinusta. Miehesi kertoi, ettei voisi koskaan lyödä sinua" Jaa uskoa nyt tuohon kun mies uhkasi lyömisellä.

Joo ei mies siis ole koskaan lyönyt eikä uhkaillut. Mutta tuli niin paha mieli tuosta uhkauksesta.

Hei, hei... Tossa vaiheessa pitäisi hälytyskellot viimeistään soida. Mä en kyllä ikinä juttele mieheni kavereiden kanssa siitä, ettei mieheni aio minua lyödä. Jutteleeko muut? Siis meilläpäin on ihan täysin todellakin itsestään selvää, ettei mies lyö tai uhkaile- -eikä sitä erikseen mainosteta kavereille.

Mun mielestäni miehen vakuuttelu kaverilleen siitä, ettei aio lyödä, on jonkinsortin peittelyä. Sori, mutta tältä vaikuttaa. :(

E tiedä kannattaako soittaa miehelle? Voi olla ettei mies vastaa puheluun, kun tietää että soitan. Mies kyllä töissö pystyy vastaamaan jos soitan, lapset soittaa tai joku sukulainen soittaa.

Vai pahentaako se vaan sitten tilannetta?

Aivan. Toki jos olisin tyhjännyt tilin kaikkeen huvitukseen eli sellaiseen jota ei tarvi niin en yhtään ihmettelisi miehen huutamisia.

Vaikka ois huvituksiinkin.. Mulle on ihan kerran mies huutanut opiskeluaikoina rahoista, silloin oli meillä sellanen pahanpäivänvarapurkki josta olin ottanut rahat ja ostanut satsin e-pillereitä ja unohdin mainita miehelle ja hän hämmästyi sit kun purkissa ei rahoja enää ollutkaan. No mikä huvittavaa niin myöhemmin elämässä selvisi ettei me olis mitään e-pillereitä ikinä tarvittukaan, että ihan tosiaan turhaan meni nekin rahat. Toki monesti mies kyllä kiukuspäissään temperamenttisena ihmisenä päästelee suustaan ihan mitä sattuu..

E tiedä kannattaako soittaa miehelle? Voi olla ettei mies vastaa puheluun, kun tietää että soitan. Mies kyllä töissö pystyy vastaamaan jos soitan, lapset soittaa tai joku sukulainen soittaa.

Eikä kun pysyt ylpeänä ja mökötät viikon!

Sä oisit tehnyt väärin vain siinä tapauksessa, että oisit ilman lupaa ottanut sen kortin. Älä anna miehes pitää sua kynnysmattona, puolustaudu. Sulla on oikeus suuttua siitä, ettet olisi saanut ottaa rahaa esim. lapsen lääkkeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Mä oon suurimmaksi osaksi maksanut ruuat, oon maksanut lasten vaatteita, ja astioita, mattoja, yms kodin hankinnat. Oon maksanut lapsen monet poliklinikkakäynnit sairaalaan, omat vaatteet. Joskus mies on johonkin vaatehankintaan ottanut osaa. Mies maksanut autojen vakuutukset, ja muut vakuutukset kuten koti ja tapaturmavakuutukset.

Eli siis miehesi maksattaa sulla kaiken elämisen ja lasten menos. Reilujen kerho taas kokoontuu. Sano ny sille miehelles suorat sanat tommosesta, toihan on suoraan suolesta tollanen.

Eikä kun pysyt ylpeänä ja mökötät viikon!

Joo vois olla niin. Mutta toki haluan asian selvittää. En nyt ehkä puhelimessa, mutta kun tulee töistä. Mitäpä jos mies vaatii illalla että pakkaa tavaras ja häivy. Eihän mulla ole paikkaa minne mennä, autotkin tietysti miehen nimellä ja tuskin saisin ajaa nyt. Mä uskon, että mies voi olla vaikka loppuelämän mulle puhumatta vaikka ei kotoa ajais pois. Kiva kiva kun talokin miehen nimissä. Joo Haukkukaa nyt vielä tästäkin kun talo vaan miehen nimissä.

Siis, anna mä täsmennän.. sä siis maksat kaiken, ruuat, vaatteet, lääkkeet yms. Ja nyt olet käyttänyt 500? lapsen lääkkeisiin miehen tililtä jolle sulla kortti ja olet saanut luvan käyttää tiliä. Ja nyt mies on sulle vihanen ja pukkaamassa sua muualle asumaan? Just.. miks mun mieleen hiipii yksi sana... pro.....vo.... tai sitten TOOOOOSI tyhmä nainen.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä oisit tehnyt väärin vain siinä tapauksessa, että oisit ilman lupaa ottanut sen kortin. Älä anna miehes pitää sua kynnysmattona, puolustaudu. Sulla on oikeus suuttua siitä, ettet olisi saanut ottaa rahaa esim. lapsen lääkkeisiin.

Aivan ja ilman lupaa en olisi kortti ottanut. Mies antoi sen edellisenkin kortin mulle silloin käyttöön, koska tarvitsin silloinki rahaa lääkkeisiin ja muuhun eli ruokaan. En toki joka kerta ruokaan mutta silloin tällöin.

Ja tietenkin jos olisin vaan jemmannut omia rahoja ja käyttänyt vain miehenrahoja.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Siis, anna mä täsmennän.. sä siis maksat kaiken, ruuat, vaatteet, lääkkeet yms. Ja nyt olet käyttänyt 500? lapsen lääkkeisiin miehen tililtä jolle sulla kortti ja olet saanut luvan käyttää tiliä. Ja nyt mies on sulle vihanen ja pukkaamassa sua muualle asumaan? Just.. miks mun mieleen hiipii yksi sana... pro.....vo.... tai sitten TOOOOOSI tyhmä nainen.....

Eli mä olen suurimmaksi osaksi maksanut ruuat, omat vaatteet, omat lehtitilaukset, lasten vaatteita, joskus lapsen lääkkeitä eli jotain edullisia. Mieheltä oon aina pyytäny rahaa kun oon muuten ostanut lääkkeitä ja osaksi ne on tosi kalliita eikä se ole koskaan ollut miehelle ongelma. Silloin kun mulla ei ole ollut miehen korttia ukko on lompsasta kaivanut rahat tai antanut kortin ja tunnusluvun jolloin oon hakenu rahan lääkkeisiin tai vaikka ruokaan. Sitten oon maksanut lapsen polikäynnit.

Mies on maksanut vakuutusmaksuja(autot, talo, tapaturma), autot, sähkölaskut. Ja tietysti antanut lapsen lääkkeisiin rahaa ja toisinaan maksanut kaupan kassalla ruokaostokset jos mulla ei ole ollut rahaa.

Ja silloin kun mulla oli se miehen edellinen kortti visa electron joka meni vanhaksi vuosi sitten. Toki silloin sanoin joskus että olen ottanut rahaa hänen tililtä mutta en joka kerta. Ja mies vain sanoi vielä pari kuukautta sitte että jos katsoisin tiliotteilta ne mitä oon ottanu rahaa sen kolmen vuoden aikana. Eli siis onko mennyt oikea summa

Yhteistyössä